استراتژی‌های صفحه پرداخت به‌منظور بهبود نرخ تبدیل (1)

نوشته های مجموعه: استراتژی های صفحه پرداخت

استراتژی‌های صفحه پرداخت به‌منظور بهبود نرخ تبدیلبرای بسیاری از صاحبان وب‌سایت، سبد خرید رهاشده و افت نرخ تبدیل در صفحه پرداخت یک واقعیت تلخ تجارت الکترونیک به نظر می‌رسد اما نباید این‌گونه باشد.

شما می‌توانید با ارائه هر آنچه که موردنیاز خریدار است برای اتخاذ تصمیم با اطلاع و اعتماد در صفحه پرداخت، نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.

چک لیست افزایش نرخ تبدیل:
اکنون ما چک‌لیستی مفید برای افزایش نرخ تبدیل از طریق بهینه‌سازی صفحه پرداخت تهیه‌کرده‌ایم که شامل بخش‌های: طراحی و طرح‌بندی – بهینه‌سازی جزئیات محصولات – پرداخت و حمل‌ونقل – جایزه و پیشنهادهای ویژه است و در این مقاله به بخش طراحی و طرح‌بندی می‌پردازیم.

طراحی و طرح‌بندی: این قسمت اولین جایی است که تصمیم خرید یا عدم خرید گرفته می‌شود. در ادامه فاکتورهای داشتن بهترین سبد خرید را بیان می‌کنیم:

۱- ارائه روند خرید بصری:
اگر بتوانید همه مراحل را در یک صفحه جای دهید بسیار ایده آل است. زیرا مطالعات مربوط به نرخ تبدیل نشان می‌دهد که هر چه تعداد کلیک‌ها در مرحله پرداخت کمتر باشد نرخ تبدیل افزایش می‌یابد. اگر ناچار هستید صفحات متعدد ایجاد کنید، یک نمودار بصری طراحی کنید که میزان پیشرفت خریدار را در فرآیند خرید به وی نشان دهد.

۲- افزودن دکمه پرداخت به بالا و پایین صفحه:
هر چه خریداران زمان کمتری برای جستجوی دکمه پرداخت صرف کنند، زودتر اقدام خواهند کرد.

۳- امکان ادامه خرید از صفحه پرداخت:
ممکن است که خریداران چیزی را فراموش کرده باشند و هیچ‌چیز بدتر از زدن دکمه برگشت برای یافتن آن چیز نیست زیرا تمامی جزئیات سبد خرید از بین می‌رود.

۴- ایجاد تمایز رنگ میان دکمه پرداخت و ادامه خرید:
اگر این دو دکمه کنار هم هستند، رنگی یکی را تغییر دهید تا از هم متمایز شوند و احتمال اینکه کاربر اشتباه کلیک کند را کاهش دهید، علاوه بر این فضایی هم بین دو دکمه قرار دهید.

۵- امکان ایجاد حساب کاربری بعد از پرداخت:
هیچ‌چیز برای کاربر اذیت کننده تر از این نیست که پیش از تکمیل خرید پنجره‌ای برای ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری باز شود، پس آن را حذف کنید. پس از سفارش افراد باکمال میل اطلاعات تماس خود را به‌منظور پیگیری خرید

خواهند داد پس پیش از آن فرآیند خرید آن‌ها را با وقفه روبه‌رو نکنید.

۶- امکان بررسی مجدد پیش از نهایی کردن خرید:
به مشتریان برای آخرین بار فرصت دهید که از درستی سفارش و اطلاعات واردشده پیش از نهایی شدن خرید اطمینان حاصل کنند.

۷- اجازه چاپ یا ایمیل محتوای سبد خرید به کاربران:
در برخی خریدهای خاص مثلاً افراد چیزی را برای شخص دیگری خریده‌اند یا نیاز به امضاء مدیر خود دارند یا هر چیز دیگری که آن‌ها را در روند پرداخت متوقف می‌کند. مطمئن شوید که اگر وقفه‌ای اتفاق افتاد شما ابزار لازم را برای راحتی کار کاربر در اختیار او قرار داده‌اید.

در مقالات بعدی به سایر بخش های مربوط به صفحه پرداخت که در ابتدای این مقاله ذکر شد، می پردازیم.

می خواهم بازاریابی اینترنتی یاد بگیرم

منبع: وان کلیک- بهینه سازی نرخ تبدیل

یک نظر برای این نوشته موجود است

  1. رضا کیا

    سلام

    مطلب کاربردی بود. ممنون

    در مورد نکته شماره ۳:

    برای جلوگیری از بین رفتن سبد خرید، حتما مشخصات کامل سبد خرید رو علاوه بر Session کاربر باید در Cookie هم نگه داری کنید.

    به این صورت حتی با بسته شدن پنجره مرورگر و مراجعه بعدی کاربر میتونید سب خرید رو احیا کنید. البته موارد امنیتی و نکات مهّم زمانبندی و غیره رو هم باید در نظر داشته باشید.

    اصلا جالب نیست که سبد خرید ماه قبل دوباره نشون داده بشه، ولی سبد خرید چند دقیقه قبل حتما رضایت بخش خواهد بود

    عالی بود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *