با استوری میتوانید محصولات را در مسیر درست فروش قرار دهید. اگر شما یک ادمین…
استراتژیهای صفحه پرداخت بهمنظور بهبود نرخ تبدیل (2)
2.
استراتژیهای صفحه پرداخت بهمنظور بهبود نرخ تبدیل (2)
در مقاله قبلی چکلیستی مفید برای افزایش نرخ تبدیل از طریق بهینهسازی صفحه پرداخت تهیهکردهایم که شامل بخشهای: طراحی و طرحبندی – بهینهسازی جزئیات محصولات – پرداخت و حملونقل – جایزه و پیشنهادهای ویژه است. در آن مقاله به بخش اول یعنی طراحی و طرحبندی پرداختیم و حال در این مقاله به بخش دوم یعنی بهینهسازی جزئیات محصولات میپردازیم.
بهینهسازی جزئیات محصولات: بعد از طراحی و طرحبندی، جنبه بعدی که توجه کاربران به آن معطوف میباشد جزئیات محصولات است زیرا میخواهند مطمئن شوند که رنگ، سایز و آیتمهای درست را سفارش دادهاند. در ادامه موارد ضروری برای داشتن یک سبد خرید خوب را ذکر میکنیم:
1- آوردن خلاصه محصول:
ذکر نام و شماره شاید از دیدگاه فروشنده کافی باشد ولی مشتریان تمایل به دانستن اندازه، رنگ و سایر گزینههای قابل سفارش دارند و این امر به آنها در حصول اطمینان از انتخاب صحیح متناسب با نیازشان کمک میکند.
2- جزئیات روش حملونقل در صفحه پرداخت:
بهتر است که افراد پیش از ورود آدرس خود برای دریافت محصول، از اطلاعات مربوط به حملونقل آگاهی داشته باشند.
3- امکان تغییر تعداد یا حذف از سبد خرید:
درحالیکه فرد در صفحه خرید است باید بتواند بدون زدن دکمه بازگشت بهجایی که میخواهد برود، در غیر این صورت ممکن است که بهسادگی فرایند را رها کند.
4- پیشنهاد محصولات مرتبط قبل از پرداخت:
این روش مناسب برای بهبود سبد خرید است و بسیار هم مورداستفاده قرار میگیرد خصوصاً در زمینهٔ لوازم الکترونیکی این ترتیب خریدار کاملاً مطمئن میشود هر آنچه نیاز بوده را میداند و بهترین و مناسبترین گزینه را با توجه به نیاز خود انتخاب کرده. هیچکس نمیخواهد بعد از خرید متوجه شود که برای نیاز وی آیتم مناسبتری نسبت به آیتم انتخابی او وجود داشته. شما باید با توجه به محصول انتخابی مشتری لوازم جانبی مفید پیشنهاد دهید، روشهای پرداخت مختلفی پیش روی او بگذارید، مراحل فرایند خرید را نمایش دهید و امکان تغییر در سبد خرید را برای مشتری فراهم کنید.
5- ذکر شماره سفارش و اطلاعات تماس:
مشتریان باید بدانند که چطور میتوانند از طریق تلفن و ایمیل به شما دسترسی پیدا کنند. ممکن است همه تمایل به استفاده از چت زنده نداشته باشند یا امکان دارد به هر دلیلی زمانی شما قادر به پاسخگویی نباشید در نتیجه وجود اطلاعات تماس در همان صفحه مانع از ایجاد سبدهای خرید رهاشده به دلیل عدم پاسخگویی به سؤالات میشود.
6- نمایش قیمت نهایی قبل از پرداخت:
بیشازپیش تمام سایتها تلاش میکنند که از، از دست رفتن سفارش به دلیل اینکه مشتری تصور میکند قیمت تمامشده محصول در قالب هزینه حملونقل و مالیات افزایش مییابد، جلوگیری کنند.
7- قرار دادن رتبهبندی محصول و دیدگاه مشتریان:
هیچچیز بیشتر از دیدگاه مشتریان و رتبهای که آنها به یک محصول خاص میدهند موجب اعتمادسازی در افراد نمیشود. شخصی که میخواهد تصمیم به خرید بگیرد تمایل دارد بداند آیا محصول دقیقاً مطابق تبلیغات کار میکند، ازنظر دوام چگونه است، چه کمبودها و اشکالاتی دارد. شما باید برای آنها این امکان را فراهم کنید که از طریق مصرفکنندگان قبلی پاسخ این سؤالات خود را بیابند.
در قسمت بعدی این مقاله به مبحث سوم چکلیست مربوط به افزایش نرخ تبدیل از طریق بهینهسازی صفحه پرداخت خواهیم رسید.
مرسی عالی بود
مرسی خوب بود
خوب بود