رفتن به محتوای اصلی

استراتژی‌های صفحه پرداخت به‌منظور بهبود نرخ تبدیل (4)

استراتژی های صفحه پرداخت
1. استراتژی‌های صفحه پرداخت به‌منظور بهبود نرخ تبدیل (1)
2. استراتژی‌های صفحه پرداخت به‌منظور بهبود نرخ تبدیل (2)
3. استراتژی‌های صفحه پرداخت به‌منظور بهبود نرخ تبدیل (3)
4. استراتژی‌های صفحه پرداخت به‌منظور بهبود نرخ تبدیل (4)

استراتژی‌های صفحه پرداخت به‌منظور بهبود نرخ تبدیل (4)برای بسیاری از صاحبان وب‌سایت، سبد خرید رهاشده و افت نرخ تبدیل در صفحه پرداخت یک واقعیت تلخ تجارت الکترونیک به نظر می‌رسد اما نباید این‌گونه باشد. شما می‌توانید با ارائه هر آنچه موردنیاز خریدار است برای اتخاذ تصمیم بااطلاع و اعتماد در صفحه پرداخت، نرخ تبدیل خود افزایش دهید. اکنون ما چک‌لیستی مفید برای افزایش نرخ تبدیل از طریق بهینه‌سازی صفحه پرداخت تهیه‌کرده‌ایم که شامل بخش‌های: طراحی و طرح‌بندی – بهینه‌سازی جزئیات محصولات – پرداخت و حمل‌ونقل – جایزه و پیشنهادهای ویژه است و در این مقاله به بخش جایزه و پیشنهادهای ویژه می‌پردازیم.

جایزه و پیشنهادهای ویژه:

همه افراد از هدیه گرفتن لذت می‌برند. جذب مشتری از طریق فرآیند پرداخت تنها گام اول است، همچنین شما می‌توانید صفحه پرداختتان را برای سفارش‌های بعدی بهبود بخشید یا روی مشتری‌هایی که سفارششان را رها کرده‌اند مجدداً بازاریابی کنید. با پیروی از نکات زیر نرخ تبدیل سبد خرید خود را در سفارش‌های بعدی افزایش دهید:
1- تشویق به بررسی محصول از طریق کوپن یا تخفیف:
از طریق ایمیل به مشتری‌هایتان کوپن ارائه کنید یا آن‌ها را از تخفیف مطلع کنید تا به این ترتیب تشویق به بازدید از محصول شوند. این بازدید و بررسی موجب استحقاق کاربر برای دریافت نمونه رایگان یا پس‌انداز بیشتر می‌شود.
2- برنامه‌های وفادار سازی:
به مشتریانتان در ازای دیدگاه، خرید،رتبه‌بندی یا هر فعالیت دیگری که به وب سایتتان کمک می‌کند، هدیه‌ای شامل یک نمونه یا کوپن دهید.
3- ارسال نمونه مکمل همراه سفارش:
با توجه به محصولی که فروخته‌اید، ارسال نمونه مکمل می‌تواند یک فاکتور جدی در تکرار سفارش افراد باشد. به‌عنوان‌مثال برای فردی که لباس خریداری کرده است یک عطر رایگان در بسته‌بندی وی قرار دهید و یا در مورد سایت‌های فروش محصولات زیبایی آقایان، همراه هر سفارش، محصول زیبایی مسافرتی به‌عنوان نمونه برای خریدار ارسال کنید.
4- ارائه خدمات 24/7 به مشتریان و سیاست بازگشت 365 روزه:
برخی از شرکت‌های موفق سیاست بازگشت 1 ساله برای محصولات خود در نظر می‌گیرند و این را مهم‌ترین فاکتور کسب‌وکار خود می‌دانند. مطالعات متعددی نشان داده است که هر چه گارانتی بازگشت بیشتر باشد احتمال درخواست بازگشت کمتر می‌شود. هرچند که این امر موجب وفاداری مشتریان می‌شود ولی برای همه کسب‌وکارها مناسب نیست.
5- نصب و راه‌اندازی:
با توجه به محصولی که می‌فروشید، می‌توانید از طریق کمک در نصب و راه‌اندازی، در افراد بیشتری تمایل به خرید ایجاد کنید. این امر به‌ویژه برای لوازم کامپیوتری و سایر تجهیزات فنی سودمند است و برای مشتریانی که اولین بار است از شما خرید می‌کنند بسیار ارزشمند است.
6- تنظیم هشدار اطلاع‌رسانی:
اگر به افراد امکان دهید که ایمیل یا اس ام اس هشدار روی سایتتان ایجاد کنند، شانس بازگشت مجدد و خرید از شما افزایش می‌یابد. برای مثال درخواست می‌کنند که وقتی محصولی در تخفیف قرار گرفت یا محصول مشابهی اضافه شد مطلع شوند. به افراد امکان دهید تا نحوه و زمان مطلع سازی را خودشان انتخاب کنند، به‌این‌ترتیب مشتری‌هایتان برای همیشه حفظ می‌شوند.

می خواهم بازاریابی اینترنتی یاد بگیرم

منبع وان کلیک: بهینه سازی نرخ تبدیل

افسانه عسگری

یک نظر برای این نوشته موجود است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا