رفتن به محتوای اصلی

فروشگاه آنلاین: 5 راه آسان برای افزایش فروش

۵ روش افزایش فروش آنلاینآیا فروشتان کند است؟
آیا مشتری‌ها پس از خرید یک آیتم ارزان سایتتان را برای همیشه ترک می‌کنند؟
آیا تکرار خرید در فروشگاه آنلاین شما به‌ندرت اتفاق می‌افتد؟
حتی ممکن است محصولات فوق‌العاده‌ای داشته باشید و توضیحات عالی برای آن‌ها بنویسید اما تنها این‌ها برای موفقیت فروشگاه کافی نیست. در رابطه با فروش بسیاری جنبه‌های دیگر وجود دارد که هیچ ارتباطی با محصولات و یا وب‌سایت شما ندارند.

این مقاله به جنبه‌های روانی فروش می‌پردازد:

۱. ارائه محصولات با طیف قیمتی وسیع:
مشتریان از آمدن به فروشگاه آنلاین شما اهداف مختلفی دارند بنابراین باید هم محصولات گران‌قیمت و هم ارزان‌قیمت عرضه کنید تا بتوانید طیف وسیع‌تری از مشتریان را پوشش دهید. از طریق قیمت‌گذاری می‌توانید بازی‌های روانشناسی بسیاری راه بیندازید. به‌عنوان‌مثال: شما می‌خواهید مشتری‌های خود را تشویق به خرید محصول A کنید، اگر قیمت محصول A شبیه سایر اقلام این دسته باشد، به‌سادگی قابل‌تشخیص نخواهد بود. اگر قیمت سایر اقلام این دسته خیلی بالا و قیمت A پایین باشد، از دیدگاه مشتری این ‌یک چانه‌زنی واقعی خواهد بود. برای درک بهتر به این مثال قیمت هم اضافه می‌کنیم، محصول A 50 تومان است درحالی‌که سایر اقلام این دسته 100 تومان‌اند پس محصول A معامله فوق‌العاده‌ای به نظر خواهد آمد و مشتری ترغیب به خرید آن می‌شود.

۲. پیشنهاد محصولات ارزان‌قیمت برای جلب افراد:
اگر همیشه با افرادی مواجه می‌شوید که محصولی ارزان از سایتتان می‌خرند و آن را ترک می‌کنند، باید مشتری‌ها را با یک قیمت خیلی خیلی ارزان جذب سایتتان کنید و بعد متقاعدشان کنید تا پول بیشتری در فروشگاه آنلاین شما خرج کنند، زیرا اثبات‌شده که اکثر افراد در طول خرید آیتم‌های اضافی را نیز خریداری می‌کنند.

۳. ارائه محصولات مشابه:
اغلب مشتری‌ها زمان برای گشتن کل سایت شما نمی‌گذارند، به همین دلیل شما باید فروشگاه آنلاین را برای آنان بگردید و آیتم‌هایی را که مرتبط با خریدهای قبلی آن‌ها است در اختیارشان بگذارید. الگوریتم دیگری که می‌توانید استفاده کنید نمایش آیتم‌هایی است که با خریدهای قبلی خود مشتری یا سایر مشتری‌ها با شرایط مشابه مطابقت دارد. علاوه بر این‌ها می‌توانید تخفیف‌های ویژه برای خرید چند آیتم مشخص ارائه کنید.

۴. ارسال رایگان برای خرید بیش از تعدادی معین:
وقتی برای خرید بیش از یک میزان معین، شرایط ویژه‌ای را تعیین کنید، افراد تلاش می‌کنند تا خریدشان را به مقدار تعیین‌شده برسانند. این شرایط ویژه می‌تواند حمل‌ونقل رایگان یا تخفیف باشد. آستانه قیمت را باید با توجه به قیمت متوسط محصولاتتان تعیین کنید. برای مثال اگر قیمت اغلب محصولاتتان حدود 9000 تومان است، آستانه تخفیف را 100000 تومان قرار دهید.

۵. ارائه کوپن:
بسیاری از فروشگاه‌ها حتی آن‌هایی که قدیمی هستند هم از این روش استفاده می‌کنند. کوپن‌هایی در اختیار افراد قرار دهید که تنها برای 2 هفته فعال هستند، این کار افراد را تشویق می‌کند تا به فروشگاه آنلاین تان بازگردند و اقلام بیشتری را خریداری کنند. علاوه بر این، تعیین تاریخ برای تخفیف به شما زمان می‌دهد تا برای استراتژی‌های قیمتی خود برنامه‌ریزی کنید. به‌عنوان‌مثال ممکن است تصمیم بگیرید قیمت پرفروش‌ترین محصولتان را موقتاً افزایش دهید درحالی‌که قیمت سایر محصولات ثابت است.

می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد فروشگاه اینترنتی بدانید؟

افسانه عسگری

برای این نوشته 3 نظر ثبت شده است

  1. سلام
    من میخواستم بدونم با چه افزونه ای کاری میکنید تا وقتی یک کاربر ثبت نام میکنه در سایت شما و حالا 4 روز بعد دوباره میاد تو سایت لاگین میکنه و حالا بعدش میخواد خرید کنه دیگه نیازی نیست اطلاعات تماس رو وارد کنه. من هم از افزونه ثبت نام شما استفاده میکنم اما وقتی شخصی میخواد خرید کنه بای مجددا اطلاعات تماسش رو وارد کنه حتی اگر لاگین کرده باشه. آیا امکانش هست بگید که این مورد رو با چه افزونه یا ترفندی انجام می دهید؟

    1. درود بر شما
      شما سوالتان را در قسمت همراه وان کلیک پرسیده اید. پس از بررسی در وبینار پایان ماه به آن پاسخ خواهیم داد. البته در دوره وب مستر پولساز یک مبحث کامل به فروشگاه آنلاین با وردپرس اختصاص داده ایم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا