مترجم : سمیرا حسینی هیچ فرمول خاصی برای وایرال شدن پست اینستاگرام وجود ندارد. …
چند اشتباه در کسبوکار اینترنتی (2)
2.
چند اشتباه در کسبوکار اینترنتی (2)
تازهکارها مایلاند که اشتباهات رایج را بدانند و از آنها دوری کنند. کارآزمودهها هم علاقه دارند در مورد چیزهایی که میدانند یا تجربه کردهاند صحبت کنند، این مقاله را بر اساس تجربیات افراد باسابقه گردآوری کردهایم که شامل چند اشتباه بزرگی است که افراد در شروع کسبوکار آنلاین مرتکب میشوند.
در قسمت دوم این مقاله 2 بخشی به 6 مورد دیگر از این اشتباهات اشاره میکنیم:
1- انتخاب موضوعی که به آن علاقه ندارید:
وقتی میخواهید برای کارتان روی هر موضوعی که تمرکز کنید باید در رابطه با آن اطلاعات عمیق، خلاقیتهای نو و صبری تزلزلناپذیر داشته باشید. بین شما و افرادی که بیشتر از شما به موضوع توجه میکنند رقابت وجود خواهد داشت. چگونه میتوانید رقابت کنید اگر فاصله بین علاقهتان به موضوع و رقبا زیاد باشد؟
این بدان معنا نیست که کسبوکارتان باید اولین و تنها عشق شما باشد یا همه زندگیتان فقط کارتان باشد. اغلب ما در زندگی علایق متعددی داریم اما نباید با انتخاب چیزی که به آن توجه و عشق نداریم، کارها را غیرممکن کنیم. اگر موضوعی که انتخاب کردهاید را دوست داشته باشید دیگر صبر و پایداری کار سختی نخواهد بود، خلاقیتهایتان فوران میکند و نفوذ کردن برایتان آسانتر میشود.
از خودتان نپرسید که جهان به چه چیزی نیاز دارد بلکه بپرسید چه چیزی شما را سرزنده نگه میدارد و آن را انجام دهید زیرا دنیا نیازمند افراد سرزنده است.
این کار نه آسان است و نه سریع. ساخت یک کسبوکار موفق تعهدی است بسیار بزرگ. قاعدتاً حین گشتن به دور دنیا نمیتوانید آن را انجام دهید. اگر هم کارتان تماموقت باشد شرایط خیلی سختتر میشود. اگر برنامهتان شامل 4 ساعت کار در هفته است یا یک زمان کاری متوسط در ماه ندارید بهاحتمالزیاد شکست میخورید. حقایق تلخی وجود دارد که افراد بهندرت در مورد آنها صحبت میکنند. موفقیت یکشبه وجود ندارد. برنامه کاری خود را بازبینی کنید و حتی چند بار آن را از ابتدا بنویسید. از خودتان بپرسید: آیا راهاندازی این کسبوکار ارزش 1 سال وقت گذاشتن را دارد؟ آیا کسبوکاری که میخواهید راهاندازی کنید سختتر و پراسترستر از شغل فعلیتان است؟
با کارآفرینانی که چیزی مشابه آنچه شما میخواهید، به دست آوردهاند، صحبت کنید و از آنها در مورد استرسهای کار و جدول زمانبندی بپرسید. از آنها بخواهید تمام حقایق را بهوضوح برایتان تشریح کنند سپس ببینید آیا آمادگی مواجهه با این قبیل مسائل را دارید؟!
3- فکر کردن زیاد و عمل نکردن کافی:
کلیه مطالب مربوط به این قسمت در یک نقلقول از توماس ادیسون خلاصه میشود، وی گفته است: یک نابغه 1% الهام میگیرد و 99% سخت کار میکند. اگر نسبت فکر به عملتان کمتر از 80% است یعنی کمتر از 80% فکرهایتان را عملی میکنید بهتر است دوباره فکر کنید و بیشتر انجام دهد. یک کارآفرین باید 2 حالت داشته باشد: حالت مدیرعاملی و حالت نیروی اجرایی. در کسبوکار تکنفره شما باید هر دو را داشته باشید.
4- عدم برقراری ارتباط:
در شروع کسبوکار ممکن است فکر رها کردن آن به سرتان بزند و بخواهید از این شاخه به آن شاخه بپرید، باید افرادی را در اطراف خود داشته باشید که جلوی این کار را بگیرند. در کسبوکار هیچکس نمیتواند بهتنهایی موفق شود، شما برای پیش بردن کارها به افراد نیاز دارید، مشتریانتان، تأمینکنندگان و ارائهدهندگان خدمات همه از همین افراد هستند. از همه مهمتر شما نیازمند حمایت کارآفرینان همسطح خودتان و تجربه کارآفرینان قدیمیتر هستید. هر چه ارتباطات گستردهتری با سایر کارآفرینها داشته باشید کمتر نیاز به جستجو پیدا میکنید، علاوه بر این احساس دیوانگی یا تنهایی هم نمیکنید زیرا متوجه میشوید که همه مانند شما با موانع مواجه میشوند. از کارآفرینان دیگر بخواهید تا باهم گروه کوچکی تشکیل دهید و جلسات هفتگی بگذارید. در این جلسات میتوانید به سؤالات یکدیگر پاسخ دهید، تبادل اطلاعات و تجربه کنید و اهداف کاریتان را بیان نمایید. این کار ساده ولی بسیار قدرتمند است زیرا حاصل این جلسات میتواند باارزشترین منبع برای کسبوکارتان باشد.
5- اشتباه گرفتن وبلاگ با کسبوکار:
این جمله را تکرار کنید: وبلاگ یک کسبوکار نیست، وبلاگ یک کسبوکار نیست. وبلاگ فضایی است برای به اشتراک گذاشتن ایدهها، برقراری ارتباط با مردم و افزایش مخاطب. این موضوع در مورد پادکست، یوتیوب و یا هرجایی که میتوانید بهرایگان محتوا منتشر کنید، نیز صادق است.
انتشار محتوای رایگان کسبوکار محسوب نمیشود بلکه ابزاری است برای افزایش نفوذپذیری. روی تبدیل این نفوذ به تبلیغات پولی یا حمایت مالی خیلی حساب نکنید. اگر میخواهید افراد برای پادکست یا وبلاگتان پول پرداخت کنند باید برنامههای مستقیم بیشتری برای کسب درآمد داشته باشید.
آخرین و بزرگترین اشتباه: این است که هیچوقت شروع نکنید. هیچ شکستی بزرگتر از هرگز شروع نکردن نیست. هیچ راهی سادهتر از فکر کردن به اشتباهات و مشکلات حین راهاندازی یک کسبوکار و درنتیجه منصرف شدن از آن نیست اما انتخاب این راه ساده بیشک تضمین شکست شماست. راهاندازی یک کسبوکار بدون ریسک و تضمینشده نیست و نیازمند جرئت، هوش، طاقت و نیرو است اما اگر شروع کنید بهمرورزمان بهتر و توانمندتر میشوید.
بهترین راه برای اطمینان از موفقیت این است که: از اشتباه کردن نترسید، اشتباهات هم بخشی از این فرآیند هستند. بنابراین شروع کنید با مسائل روبهرو شوید و اجتماعی را بیابید که ازتان حمایت کنند چراکه شما تنها نیستید.
عالی بود
سلام. من فروشگاه اینترنتی کفش کودک و نوجوان راه اندازی کردم. محل فروشگاه خوزستان است. بنظرتون میتونم موفق باشم فروش اینترنتی داشته باشم؟ خوشحال میشم راهنمایی بفرمایید و در صورت امکان به ایمیلم ارسال فرمایید.
درود بر شما
بله چرا که نه!! هم محصول پر تقاضایی دارید و هم اگر به فنون کسب و کار اینترنتی آشنا باشید قطعا موفق خواهید شد