رفتن به محتوای اصلی

آیا فقط باید پول بگیریم؟

بهبود تجربه مشتریچند روزی است که درگیر سرویس دهی یک شرکت میزبانی وب هستیم . متاسفانه در هنگام پایان هر سال این سرویس دهنده بسیار سخت گیرانه نسبت به دریافت مبلغ هزینه میزبانی وب سایت اقدام می کند ولی در طول سال هیچ توجهی به مشکلات و خواسته های مشتری ندارد.

در این چند روز یک سوال مهم ذهن من را درگیر کرده است؟
آیا ما فقط باید به فکر این باشیم که بفروشیم و پول بگیریم یا اینکه بدنبال لذت بردن از رضایت مشتریان باشیم.

ما در وان کلیک واقعا بدنبال لذت بردن از رضایت مشتریان هستیم٬ بارها پیش آمده است که مشکل حتی یک مشتری کل تیم ما را درگیر خود کرده است تا بهترین سرویس دهی با بالاترین کیفیت را ارائه دهیم .

به اعتقاد من مهم ترین کار کسب و کار بهبود تجربه و رضایت مشتریان است وگرنه در مدت کوتاه ما تبدیل می شویم به کارخانه تولید ناراضی .

برگردیم به داستان ابتدای این نوشته به نظر شما وقتی یک مشکل مانند ارسال ایمیل برای یک مشتری در طول ۳ ماه مرتب و چند هفته یکبار پیش می آید آیا وظیفه سرویس دهنده نیست که حتما برای رفع آن فکری کند .

در اینجا به نکته دوم می رسیم و آن هم توجه و مراقبت دائمی از مشتریان است. این توجه فقط برآورده کردن نیازها نیست بلکه باید به سطحی فراتر از آن فکر کنیم و تلاش کنیم که نه تنها نیازهای مشتریان را برآورده کنیم بلکه حتی آنها را شگفت زده نماییم .

تولید رضایت در مشتری کار سختی نیست فقط تعهد و عشق می خواهد. باید دیدگاه مان را نسبت به مشتری از یک منبع تولید نقدینگی به یک فرصت لذت بخش تغییر دهیم. هر بار که یکی از مشتریان با ایمیل خود رضایت مندی اش را اعلام می کند کل تیم ما شعف و خوشحالی وصف ناپذیری پیدا می کنند٬ این حس را نمی توان قیمت گذاری کرد.

اگر قصد دارید که درآمد پایدار و مداومی داشته باشید راه آن فقط و فقط بهبود تجربه مشتری است. اکنون هنوز مشکل یکی از سایت های ما در ارسال ایمیل برطرف نشده است و به شدت نارضایتی از این سرویس دهنده در ما وجود دارد. شاید در آینده با اسم و جزییات بیشتر بصورت یک مطالعه موردی نحوه سرویس دهی اشتباه و مرگبار این شرکت را در یک مقاله شرح دهیم.

نتیجه نهایی:
ما مشتریان خودمان را نباید با کیف پول های بدون اختیار تصور کنیم٬ آنها هر لحظه می توانند یک شرکت دیگر را جایگزین ما کنند٬ هر لحظه می توانند از رقیب ما خرید کنند بازار و رقابت هر روز فشرده تر و سخت تر می شود٬ این دیدگاه که مشتری همیشه وابسته به ما است و از ما خرید می کند یک نسخه منسوخ شده و اشتباه است.

برای موفق شدن و حتی کسب ثروت تنها یک راه پایدار وجود دارد و آن هم:

توجه به مشتری و بهبود تجربه آنهاست.

می خواهم بازاریابی اینترنتی یاد بگیرم. 

سید حسن میرابوطالبی

سید حسن میرابوطالبی

سید حسن میرابوطالبی هستم . نزدیک به ۱۲ سال است در زمینه طراحی وب سایت و بازاریابی اینترنتی فعالم . عاشق آموزش و کمک به کسب و کارها برای رشد و بهینه سازی هستم .

یک نظر برای این نوشته موجود است

  1. با سلام

    واقعاً به نکته بسیار مهمی اشاره فرمودید. ظاهراً با اینکه ارائه کنندگان هاست و دامین در کشور ما بسیار زیاد هستند ولی اکثرشان تعهد چندانی به جلب رضایت مشتری ندارند. شاید به این علت باشد که تصور می کنند وقتی مشتری بنای وبسایت خود را در فضای آنها نهاده است حاضر است هرگونه کمی و کاستی را بپذیرد ولی وبسایتی را که کلی برایش زحمت کشیده است را حفظ کند و در بیشتر موارد هم همینطور است.

    ای کاش راه حل مناسبی برای این موضوع دوستان پیشنهاد کنند تا ارائه کنندگان میزبانی وبسایتی که خدمات خوبی ندارند را بتوانیم به راحتی رها کنیم.

    موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا