رفتن به محتوای اصلی

3 دلیل عدم توجه مشتریان به محتوا های شما

3 دلیل عدم توجه مشتریان به محتوا های شمابازاریابی محتوا یکی از استراتژی‌های قدرتمند در کسب‌وکار است که به کمک آن می‌توانید ارتباطتان را با مشتریان فعلی گسترده و مشتریان جدید کسب کنید اما بسیاری از برندها در استفاده درست از این تکنیک با شکست مواجه شدند.
87% برندها درگیر تولید محتوا هایی هستند که کاربرانشان علاقه‌مند به مطالعه و اشتراک‌گذاری آن‌ها هستند و تنها 14% به تولید محتوا هایی می‌پردازند که مؤثر در ارزش سازی برای کسب‌وکارشان است.

در ادامه متن تعدادی از اشتباهاتی که برندها مرتکب می‌شوند را ذکر می‌کنیم:

1- عدم شناخت مخاطبان
65% برندها حتی نسبت به اصول اولیه استراتژی بازاریابی محتوا هم آگاهی ندارند: متمرکز بر روی نیازهای مخاطبان هدف.
هر محتوا که تولید می‌کنید باید برای خوانندگانتان متناسب باشد بنابراین نکات زیر را در نظر داشته باشید:
الف) مخاطبان هدفتان را به‌دقت مشخص کنید به این معنی که باید آمار مختصری از افرادی که استراتژی‌های بازاریابی محتوا یتان را برای آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنید، داشته باشید.
ب) مشکلات مشتریانتان را شناسایی کنید و با استفاده از محتوا راه‌حل برای آن‌ها ارائه نمایید.
ج) باید از صدا برای برقرار ارتباط با مخاطبانتان استفاده کنید. بدیهی است که شیوه ارتباط و نحوه صحبت با یک خانم 20 ساله کاملاً متفاوت از یک آقای بازنشسته است.
یکی از اشتباهات رایج بازاریاب‌ها تولید محتوا بر اساس علایق شخصی است نه علایق مشتریان. اگر فقط در مورد معاملات سهام محتوا تولید می‌کنید، با کاربرانتان بیگانه خواهید بود. این بدان معنا نیست که راجع به این موضوع نباید محتوا تولید کنید اما باید اطمینان حاصل نمایید که بخش عمده محتوا ی شما نیاز کاربران هدفتان را پوشش می‌دهد.

2- تبلیغ کردن بیش‌ از حد خود
بین افتخار کردن به برندتان و فخرفروشی بی‌پایان مرزی کاملاً مشخص وجود دارد. این تعادل مهمی است که هر استراتژیست بازاریابی باید آن را برقرار کند.
88% برندها تنها پژوهش‌ها و دیدگاه‌های خودشان را با خوانندگان به اشتراک می‌گذارند.
همچنین تحقیقات نشان می‌دهد 60% خوانندگان نسبت به محتوا های حمایت‌شده بی‌اعتماد هستند، درنتیجه اینکه خوانندگان به همان نسبت به محتواهای بیش‌ازحد تبلیغاتی هم مشکوک باشند، تعجب‌آور نخواهد بود. برای آنکه بتوانید مخاطبانتان را درگیر کنید و اعتماد آن‌ها را جلب کنید باید مطالبتان عینیت داشته باشد، با استفاده از نقل‌قول‌ها و مطالعات برندهای دیگر یا محتواهای تولیدشده توسط کاربران می‌توانید این کار را انجام دهید.
محتواهای تبلیغاتی همیشه نقش مهمی در بازاریابی ایفا می‌کنند اما برندهای موفق اگر بخواهند محتواهایشان خوانده و به اشتراک گذاشته شود، نیازمند تشخیص اهمیت ایجاد ارتباط با مخاطب و شناخت نیازهای وی هستند. بنابراین پیام‌های تبلیغاتی باید ظریف باشد و توسط محتوای ارزشمند پشتیبان شود.

3- عدم استفاده از سرفصل‌ها و CTA های جذاب
شما می‌توانید بهترین قسمت محتوا ی خود را در اینترنت قرار دهید اما اگر توجه افراد را جلب نکند نسبت به آن بی‌تفاوت خواهند بود.
عدم استفاده از سرفصل‌ها و CTA های جذاب در شرایطی که شما تنها 2 ثانیه یا حتی کمتر، زمان برای جذب و متقاعدسازی مشتریان جهت مطالعه محتوا دارید، بزرگ‌ترین اشتباه است.
درنتیجه اگر محتوایتان سزاوار توجه است باید عنوانی مجذوب‌کننده برای آن برگزینید. تحقیقات نشان می‌دهد که 80% مشتریان عنوان صفحه را نگاه می‌کنند و 20% مطلبی که در ادامه آمده است.
پس برای اینکه بتوانید عنوان‌هایتان را به‌درستی بهینه‌سازی و مخاطبان را مجذوب کنید، از نکات زیر پیروی نمایید:
الف) استفاده از کلمات قدرتمندی که حس کنجکاوی خواننده را برمی‌انگیزند. افزایش ترافیک لیستی با بیش از 300 کلمه قدرتمند دارد که موجب تشویق خواننده و درگیر کردن وی با عنوان می‌شود.
ب) لیستی از مطالبی که زیاد به اشتراک گذاشته و بیشتر از سایر محتوا ها خوانده شدند تهیه کنید و از آن‌ها بیشتر استفاده نمایید. از مطالب لیست با اعداد فرد استفاده کنید زیرا تحقیقات نشان می‌دهد کلیک روی آن‌ها 20% بیشتر است.
ج) مطمئن شوید که طول عنوان مطالب برای جذب خواننده و انتقال پیام کافی است. تحقیقات نشان داده است عنوان‌هایی که 8 کلمه دارند 21% بیشتر روی‌شان کلیک می‌شود، درنتیجه این تعداد ایده آل است. استراتژی‌های گوناگون را امتحان کنید تا ببینید چه سبک عنوانی توجه افراد را بیشتر جلب می‌کند.
در کمپین‌های بازاریابی محتوا ی خود از اشتباهات فوق دوری‌کنید تا محتوا هایتان توجهی که سزاوارش هستند را دریافت کنند.

می خواهم بازاریابی اینترنتی یاد بگیرم

منبع : وان کلیک

افسانه عسگری

یک نظر برای این نوشته موجود است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا