رفتن به محتوای اصلی

فروشگاه آنلاین: روش‌هایی برای رونق دادن به آن

رونق دادن فروشگاه اینترنتیاگر می‌خواهید فروشگاه آنلاین تان به‌طور منظم مشتری داشته باشد باید دائماً روی افراد کارکنید و تشویقشان نمایید، یک بخش از این کار، تمایل به امتحان کردن تاکتیک‌های جدید است که شاید باب میلتان هم نباشند. در این مقاله چند روش آسان و درعین‌حال تأثیرگذار برای رونق بخشیدن به فروشگاه آنلاین تان می‌آموزید اما تا زمانی که امتحان نکنید متوجه نمی‌شوید که کدام یک می‌تواند برای شما کارآمد باشد.

اکنون به شرح راه های مذکور می‌پردازیم:

1- استفاده از ایمیل مارکتینگ برای یادآوری خرید به مشتریان: در ابتدای بازگشایی فروشگاه آنلاین تان باید ایمیل‌هایی ارسال کنید که افراد را از وجود شما مطلع کند. اطمینان حاصل کنید که از ایمیل به‌طور مستقیم به فروشگاهتان لینک می‌شود. بعد از ایمیل اولیه، در صورت امکان به‌طور هفتگی به افراد ایمیل بزنید. در خبرنامه محتوا و تصاویر عالی، قانع‌کننده و مختصر از محصولات خود که مستقیماً به هر محصول لینک می‌شود قرار دهید تا افراد بتوانند راحت خرید کنند. وقتی محصولی به افراد می‌فروشید آن‌ها را از طریق ایمیل تشویق کنید و در جریان قیمت‌گذاری‌های منحصربه‌فردتان قرار دهید.

2- راه‌اندازی یک وبلاگ: وبلاگ فراتر از یک روش برای کسب شهرت به‌عنوان رهبر در صنعت مورد فعالیتتان است، درواقع وبلاگ یک روش غیرمستقیم برای رونق دادن به فروشگاه آنلاین شماست. هر پستی که در وبلاگ خود می‌گذارید باید شامل لینکی مرتبط از فروشگاهتان باشد(می‌تواند لینک به صفحه اصلی فروشگاه شود یا مستقیماً به یک محصول). وبلاگتان باید آموزنده و مفید و دارای محتوای قوی باشد در غیر این صورت مزیتی برایتان نخواهد داشت. باکیفیت در رشد کسب‌وکار آنلاینتان به شما کمک می‌کنند، پس اگر وقت لازم را داشته باشید، پروژه‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری هستند.

3- بهینه‌سازی نام و توضیح محصول: از کلمات کلیدی در اسامی و توضیحات محصولات خود استفاده کنید تا فروشگاه آنلاین تان در موتورهای جستجو راحت‌تر پیدا شود. برای یافتن بهترین کلمه کلیدی برای هر محصولتان می‌توانید از ‘keyword planner‘ استفاده نمایید. از کلمه کلیدی منتخب حتماً در توضیح محصول استفاده کنید تا مشتریان بالقوه خود را از دست ندهید. به یاد داشته باشید که تنها از یک کلمه کلیدی در نام و توضیح هر محصول استفاده نمایید.

4- نظر دادن در انجمن‌ها و گروه‌ها: انجمن‌های مرتبط با محصولاتتان را بیابید و خود را به‌عنوان یک متخصص در این زمینه معرفی کنید. انجمن‌هایی را انتخاب کنید که بهتان اجازه می‌دهد امضای خودتان همراه با URL فروشگاهتان یا نام کاربری قابل لینک داشته باشید. نام کاربری انتخاب کنید که شما را شاخص کند تا از سایرین متمایز شوید و جلب‌توجه کنید. در انجمن به سؤالات پاسخ دهید بدون اینکه بخواهید افراد را تشویق به خرید محصولتان کنید، افراد کم‌کم به‌طور طبیعی شروع به کلیک کردن روی سایت‌تان خواهند کرد. وقتی دائماً مطالب ارزشمندی به انجمن بیفزایید، تبدیل به فردی از آن اجتماع می‌شوید که کاربران به وی اطمینان دارند و برای حرف‌هایش ارزش قائل هستند و از این‌ها مهم‌تر کنجکاو می‌شوند که چه می‌فروشید پس به فروشگاه آنلاین شما مراجعه می کنند. همچنین می‌توانید این کار را با یافتن گروه‌های قابل‌اجرا در LinkedIn و Google هم انجام دهد.

5-شروع یک برنامه ارجاع: چه روشی می‌تواند بهتر از افزایش ترافیک آنلاین از طریق ارائه آیتم‌های رایگان یا تخفیف به مشتریان فعلی و دوستانشان باشد؟ به‌عنوان‌مثال وقتی یکی از دوستان مشتری فعلی‌تان خرید بیش از 50 هزار تومان می‌کند به مشتری خود یک اعتبار 15 هزارتومانی هدیه دهید یا با خرید 25 هزارتومانی یک آیتم رایگان زیر 10 هزار تومان به وی هدیه کنید. یک برنامه ارجاع می‌تواند تأثیر فوق‌العاده‌ای در جذب خریداران جدید از طریق خریداران فعلی برای سایت‌تان داشته باشد.

اطلاع بیشتر در مورد راه اندازی فروشگاه اینترنتی

افسانه عسگری

برای این نوشته 3 نظر ثبت شده است

  1. با سلام، به نظر من راه اندازی یک وبلاگ در موازات کار سایت خیلی در بهینه سازی سایت تاثیر گذار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا