رفتن به محتوای اصلی

نقشه گرمایی: نکاتی که از آن می‌آموزیم

نقشه گرمایی سایتنقشه گرمایی برای آنالیز رفتار بازدیدکنندگان بهترین است و به شما بینشی می‌دهد که از هیچ طریق دیگری نمی‌توانید به دست آورید که این امر منجر به افزایش چشمگیری در نرخ تبدیل تان می‌شود.

نقشه‌ گرمایی به 2 دسته: ردیابی موس و ردیابی چشم تقسیم می‌شود. اکثر شرکت‌های بزرگ از نقشه گرمایی ردیابی موس استفاده می‌کنند زیرا برای افزایش درآمد مؤثرتر است.

یکی از تفاوت‌های عمده این دو نقشه گرمایی در این است که اطلاعات ردیابی موس از بازدیدکنندگان واقعی‌تان کسب می‌شود اما اطلاعات ردیابی چشم از گروهی از افراد که به‌عنوان نمونه انتخاب‌شده‌اند و معمولاً خارج از شرایط عادی خود هستند، به دست می‌آید و این امر می‌تواند موجب تحریف اطلاعات کسب‌شده شود. از طرف دیگر دقت نتایج به‌دست‌آمده از طریق ردیابی چشم نزدیک به 100% و ردیابی موس حدود 90% است.

اطلاعاتی که نقشه گرمایی به ما می‌دهد:
1- افراد آن چیزی را می‌خرند که می‌بینند – وقتی عجله دارند آنچه بیشتر دیده می‌شود و به چشم می‌آید را انتخاب می‌کنند: مطالعات نشان می‌دهد که در تصمیم‌گیری‌های سریع، تأثیر جنبه‌های بصری از ترجیحات مصرف‌کننده بیشتر است به این معنی که وقتی بازدیدکننده‌ها عجله دارند یا تمرکز کافی ندارند کمتر در مورد ترجیحات شخصی خود فکر می‌کنند و تمایل به انتخاب آنچه ازنظر دیداری بیشتر توجهشان را جلب کرده دارند. پس طراحی وب‌سایت خود را بهینه‌سازی کنید تا بازدیدکنندگان آنچه را که به دنبالش هستند یا آنچه را که شما می‌خواهید بیشتر بفروشید، راحت‌تر پیدا کنند زیرا در دنیای امروزی همه شتاب‌زده هستند.

2- وقتی از تصویر یک فرد در طراحی خود استفاده می‌کنید به جهت چشم وی دقت کنید: استفاده از تصویر افراد در طراحی، یکی از روش‌های بسیار خوب در جلب‌توجه بازدیدکننده می‌باشد اما نکته مهم این است که جهت چشم فرد در تصویر به کدام سمت است، چندین مطالعه‌ی نقشه‌های گرمایی نشان داده است که افراد جهت چشم فردی که در تصویر است را دنبال می‌کنند. پس اگر می‌خواهید افراد علاوه بر تمرکز روی فرد موجود در تصویر، به محتوای کنار عکس هم توجه کنند، باید چشم‌های فردی که در عکس است به سمت محتوای موردنظر باشد. همچنین اگر چهره‌ی فرد احساساتی به بازدیدکننده‌ها انتقال دهد، تأثیر عظیمی در نرخ تبدیلتان خواهد داشت، چهره آرامی که به CTA نگاه می‌کند تأثیر چندانی نخواهد داشت.

3- مردان بصری هستند و زنان به دنبال اطلاعات: اگر از یک خانم و یک آقا بخواهید که به پروفایل افراد نگاه کنند، به تفاوت عمده میان مردان و زنان پی خواهید برد. در پروفایل، ازآنجایی‌که مردان بصری هستند بیشتر روی عکس تمرکز می‌کنند و زنان تمایل به خواندن اطلاعات ارائه‌شده دارند. زنان نزدیک به 50% بیشتر، زمان خود را صرف ارزیابی مشخصات عمومی افراد می‌کنند درحالی‌که مردان بیشتر توجهشان روی عکس است. مردان 37% بیشتر از زنان به قفسه سینه افراد نگاه می‌کنند و زنان 27% بیشتر از مردان به انگشت انگشتری افراد می‌نگرند. از این مطالعات می‌توان نتیجه گرفت که مردان بصری هستند و روی بخش‌هایی از ظاهر افراد تمرکز می‌کنند درحالی‌که زنان جویای اطلاعات هستند و حتی یک عکس را باهدف کشف اطلاعات نگاه می‌کنند.

پنج نکته کلیدی:
1.محتواهای مهم را در بالای صفحه قرار دهید
2.سمت چپ صفحه بیشتر دیده می‌شود
3.از تمایز آگاهانه برای هدایت بازدیدکنندگان استفاده کنید
4.در ساختار وبلاگ خلاصه مطلب بهتر از مقاله کامل است
5.وقتی تخفیف می‌دهید، قیمت اصلی را هم در کنار قیمت بعد از تخفیف قرار دهید

می خواهم بازاریابی اینترنتی یاد بگیرم

منبع : نقشه گرمایی

کسری رفالیان

کسری رفالیان

کسری رفالیان هستم . متخصص فروش و روانشناسی فروش. از مذاکره لذت می برم. علاقه زیادی به ایده پردازی دارم و طراحی استراتژی جزو علاقه مندی هام هست .
مربی مدیران و فعالان حوزه کسب و کار هستم و از موفقیت دیگران لذت می برم

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا