اگر محتوای شما CTA نداشته باشد مانند این است که مقدار زیادی پول را روی میز رها کنید و هرگز در جیبتان نگذارید.
CTA به خوانندگان شما میگوید که دقیقاً کاری را انجام دهند که شما میخواهید و اگر متن شما بهاندازه کافی جذاب باشد افراد برای انجام فعالیتهایی که از آنها میخواهید مشکلی نخواهند داشت.
در این مقاله میآموزید که چگونه CTA هایی درست کنید که منجر به جذب خریداران جدید، اعضای خبرنامه و حتی مسئولین برندها به کسبوکارتان شود:
1- ایجاد تجربه شخصی: فرض کنید شما در حال تبلیغ کتاب الکترونیکی هستید که در آن به افراد آموزش میدهید چطور خودشان در روغن ماشین تغییر ایجاد کنند و مقالهای راجع به اهمیت تغییر در روغنهای معمولی برای وسایل نقلیه نوشتهاید. بهجای به پایان رساندن مقالهتان با “اگر دوست دارید در این مورد بیشتر بیاموزید اینجا کلیک کنید و این کتاب الکترونیکی را خریداری کنید” از “اینجا کلیک کنید تا با خرید این کتاب الکترونیکی استاد تغییر روغن ماشین شوید” استفاده کنید. دلیل مناسب بودن جمله دوم این است که مستقیماً و مانند یک دوست با خواننده صحبت میکند. علاوه بر این خیلی خلاصه و دقیق به خواننده میگوید که بعد از خرید و مطالعه کتاب چه چیزی به دست میآورد. در انتها هم دلیل قانعکننده برای خرید به فرد ارائه میکند.
2- جهت دادن:اکثر افراد در اینترنت همزمان مشغول انجام کارهایی نظیر چک کردن ایمیل، گشتن در وبسایتها و شرکت در شبکههای اجتماعی هستند پس احتمال اینکه نخواهند برای کشف مزیت پیشنهاد شما زمان بگذارند زیاد است. به خوانندگان بگویید کجا کلیک کنند، کی به جلسه زنده بپیوندند و در صورت لزوم لینک دستورالعمل به آنها ارائه کنید، بهاینترتیب نرخ تبدیلتان افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.
3- بزرگ و چشمگیر بودن: CTA باید از متن و سایر اجزای صفحه متمایز باشد تا احتمال دیده نشدن توسط خواننده از بین برود، حتی برای افرادی که نگاهی سطحی به صفحه میکنند باید بهسادگی قابلرؤیت باشد. در حقیقت یک CTA خوب بهمحض ورود خواننده به صفحه چشم وی را مجذوب میکند. زیر متن برای CTA یک دکمه طراحی کنید تا از سایر کلمات متن جدا شود.
4- کوتاه و ساده بودن:برای اینکه CTA تان احساس فروش به افراد ندهد ضروری است که کوتاه و ساده باشد. فقط آن مقدار از داستان را که برای ایجاد علاقه لازم است بگویید و بعد مستقیماً افراد را به خرید هدایت کنید. بهجای “چک کردن تمام مزایا” بهسادگی بگویید “برای خرید اینجا کلیک کنید” تا افراد بدانند که با کلیک کردن روی این متن باید انتظار چه چیزی را داشته باشند. هر CTA که درست میکنید نباید بیش از 1 یا 2 خط باشد در غیر این صورت احساس بیهودگی و ایجاد اشتباه در افراد میکند.
موقع طراحی CTA خود را جای مشتریان بالقوهتان بگذارید و تصور کنید در یک روز قبل از ایجاد CTAهستید. این کار به شما کمک میکند ویژگیهای خاصی که موجب ایجاد علاقه و تمایل به کلیک در خواننده میشود را تشخیص دهید.
CTA یا همان Call To action در واقع به دکمه ، لینک ، تصویر و … گفته می شود که از بازدیدکننده وب سایت درخواست کند تا اقدامی را انجام دهد مثل: پر کردن فرم، رفتن به یک صفحه و حتی خرید یک محصول.
منظور از CTA چیست
CTA یا همان Call To action در واقع به دکمه ، لینک ، تصویر و … گفته می شود که از بازدیدکننده وب سایت درخواست کند تا اقدامی را انجام دهد مثل: پر کردن فرم، رفتن به یک صفحه و حتی خرید یک محصول.
ممنون بابت مقالات پر محتوایی که تهیه میکنید.