بازاریابی پارتیزانی: 10 ایده برای رشد کسب‌ و کار

10 ایده بازاریابی پارتیزانی برای رشد کسب‌ و کاراستفاده از ایده‌های بازاریابی پارتیزانی تغییر چشمگیری در موفقیت کسب‌وکار شما ایجاد می‌کند. وقتی مبنای کسب‌وکار آنلاین است، کارآفرینان آن تمام انرژی خود را روی تبلیغات اینترنتی می‌گذارند و دنیای واقعی را به‌ کلی فراموش می‌کنند و این‌گونه فرصت‌ها را از دست می‌دهند.

دنیای روزمره پر از فرصت است. امروزه مصرف‌کنندگان با تبلیغاتی که هیچ حسی به آن‌ها ندارند بمباران می‌شوند. دلیل تأثیرگذاری بازاریابی پارتیزانی این است که حس تازگی و دیدن چیزی جدیدی به مصرف‌کننده می‌دهد. حتی کمپانی‌های بزرگ مانند Coca Cola و McDonalds هم از این بازاریابی استفاده می‌کنند. تاکتیک‌های بازاریابی پارتیزانی شما می‌تواند خیلی ساده یا شدیداً پیچیده باشد، این ۱۰۰% بستگی به خودتان دارد.

۱- کارت خلاقانه: در اکثر کسب‌وکارها کارت برای اهداف ارتباطی، افزایش دسترسی و جلوگیری از گیج شدن مشتری‌های بالقوه ضروری است. اما فرمت کارت‌های کسب‌وکار به‌خودی‌خود کسل‌کننده است، یک تکه کاغذ مستطیلی با نام و اطلاعات تماس. این کارت‌ها می‌توانند فرصت عالی برای بازاریابی پارتیزانی باشند. شکل کارت خود را متفاوت کنید، مرتبط با زمینه کاری‌تان باشد، از رنگ‌های شاد استفاده کنید و اطلاعات جالب در آن قرار دهید.

۲- آگهی / پوستر: از حالت سنتی خارج شوید و خلاقانه عمل کنید، کاری کنید که دیده شوید. پوستر و آگهی‌تان می‌تواند طنزآمیز، تکان‌دهنده، مرموز یا هر طور دیگری که باعث جلب‌توجه افراد شود، باشد. پوستر و آگهی پتانسیل قوی برای نشان دادن تجارت و یا حوادث دیگر با بازاریابی پارتیزانی دارند. مثلاً وقتی افراد در وب‌سایتتان هستند یک‌دفعه کوپن تخفیف به آن‌ها ارائه کنید.

۳- هدیه رایگان: هدیه رایگان توجه افراد را جلب می‌کند. لوگو، وب‌سایت یا سایر موارد مربوط به نام تجاری‌تان را روی یک‌چیز خنده‌دار که افراد با خوشحالی آن را به خانه خود ببرند، بچسبانید مانند خودکار، تی‌شرت، مغناطیس یخچال و … به بازاریابی پارتیزانی مانند یک کار هنری نگاه کنید که به کسب‌وکار شما ارتباط دارد و برای مشتری هم جالب است.

۴- چسباندن کاغذ: راه‌اندازی کمپین‌های چسباندن کاغذ یکی از روش‌های مناسب بازاریابی پارتیزانی است. کاغذهای چسبنده بسازید و به هرجایی بچسبانید. این کاغذها می‌توانند ساده و واضح باشند، به وب‌سایتتان اشاره کنند یا خیلی پیچیده و مرموز باشند. دیدن کاغذهای مرموز در هر جا حس کنجکاوی افراد را برمی‌انگیزد و موجب می‌شود تلاش کنند تا بفهمند چه چیزی پشت آن‌ها است.

۵- اسپانسر رویدادها شدن: اسپانسر شدن در رویدادها روشی فوق‌العاده برای نشان دادن نام کسب‌وکارتان است. با استفاده از تاکتیک‌های بازاریابی پارتیزانی می‌توانید در این رویدادها خلاقانه شرکت کنید مثلاً تبلیغات آهنگین و موزون ارائه کنید. همچنین رویدادها محلی عالی برای هدیه دادن و مواد تبلیغاتی رایگان هستند.

۶- برپایی جشن: چه راهی می‌تواند بهتر از برپا کردن جشن با نام کسب‌وکار خودتان، توجه افراد را جلب کند؟ این یک مفهوم ساده است که اگر افراد از چیزی لذت ببرند و آن مربوط به کسب‌وکار شما باشد بی‌شک کار شما را دوست خواهند داشت. اما این کار را باید با ایده‌های پارتیزانی انجام دهید.

۷- کارت‌های اختصاصی: یک ایده ظریف و درعین‌حال تأثیرگذار بازاریابی پارتیزانی ارسال کارت یا کارت‌پستال اختصاصی به خریداران است. برای تولد یا تشکر از خرید آن‌ها می‌توانید کارت ارسال کنید. تماس‌های شخصی مورد قدردانی افراد واقع می‌شود. این روش ذر تکرار خرید افراد از شما مؤثر است.

۸- تبلیغات در روزنامه محلی: استفاده از رسانه‌های چاپی برای ترویج کسب‌وکار آنلاین به طرز شگفت‌آوری مؤثر است. به یاد داشته باشید که تأکید بازاریابی پارتیزانی همواره بر شگفت‌زده کردن خریداران است. افراد از تبلیغات روزنامه‌ای تصور مشخصی دارند، با شکستن این تصور در ذهن افراد بمانید، زیرا آنچه موجب خنده یا شک به افراد شود در ذهنشان می‌ماند.

۹- مسابقات خنده‌دار: افراد عاشق برنده شدن هستند. به‌جای هدیه دادن یک تن اقلام ساده، می‌توانید تعداد انگشت‌شماری آیتم گران‌قیمت از طریق مسابقه یا قرعه‌کشی به افراد بدهید. کاری کنید افراد آنچه را که شما ارائه می‌دهید بخواهند و در نتیجه اطلاعات تماس خود را در اختیارتان قرار دهند. این اطلاعات برای ایجاد لیست ایمیل یا پایگاه مشتریان ارزشمند است.

۱۰- بیلبورد تبلیغاتی: بسته به بودجه‌تان، ارزش دارد که در این زمینه سرمایه‌گذاری کنید. اما به یاد داشته باشید که مسیر سنتی را پیش نگیرید. اگر بیلبورد تبلیغاتی‌تان مانند همه و کسل‌کننده باشد افراد حتی حاضر نیستند برای بار دوم به آن نگاه کنند. با توجه به شکل بیلبورد آن را به نحوی مرتبط با کسب‌وکارتان طراحی کنید. این نشان‌دهنده خلاقیت شما و تمایلتان به حرکت فراتر از هنجارها است.

منبع : وان کلیک – بازاریابی پارتیزانی 

اگر به این موضوع علاقه دارید برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

یک نظر برای این نوشته موجود است

  1. ali

    دمتون گرم ! سایتتون عالیه مطالبتون هم کاربردیه .بهروز باشید وشادان وپرپول

پاسخ دادن به ali لغو پاسخ دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *