هشت اهرم افزایش فروش آنلاین

۸ روش بیش فروشی آنلاینسلام امروز قصد دارم هشت اهرمی که باعث افزایش فروش آنلاین وب سایت می شود را به همراه چند مثال معرفی کنم این روش ها همه زیربنای روانشناسی دارند و بر اساس کارکرد مغز ساخته شده اند.
اهرم اول:رنگ دکمه فراخوان
استفاده از دکمه زرد یا نارنجی بیشتر قابل تشخیص است تا رنگ های تیره تر زمانی که بازدیدکننده ها به سایت شما می آیند نا خودآگاه به رنگ های روشن تر خیره می شوند و در کمتر از سه ثانیه می خواهند متوجه کارکرد دکمه ی درون صفحه شوند.

قرمز و نارنجی با بالا بردن ضربان قلب نیز هیجانی کاذب در مغز ایجاد می کند که باعث ایجاد انگیزه خرید می شود در حالی که رنگ هایی مثل مشکی به دلیل ذات لوکس خود حتی ممکن است اضطراب از خرید ایجاد کنند.

بیش فروشی آنلاین

 

از راهنما های تصویری استفاده کنید
دکمه های فراخوان خود را ساده در صفحات سایت خود نگذارید از راهنما های بصری در سایت خود و به دیده شدن آن کمک کنید بر اساس

بیش فروشی آنلاین

رفتار شناسی انسان ها زمانی که آیتمی تصویری نزدیک دکمه وجود دارد حس انتخاب دکمه از زمانی که تنها در صفحه است بیشتر است.


استفاده از تصاویر افراد:
استفاده از تصاویر همیشه یک همزاد پنداری در مغز انسان ایجاد می کند اینبار اما من پیشنهاد جدید تری دارم از تصویری استفاده کنید که فرد درون تصویر در حال نگاه کردن به دکمه فراخوان است مغز انسان بدون اینکه متوجه شود شروع به نگاه کردن به دکمه خواهد کرد همان طور که می دانید بسیاری از افراد بدون توجه به متن فقط به تصاویر نگاه می کنند بد نیست برای خوانده شدن متن هم در کنار آن از تصویر استفاده کنید توجه کنید در فارسی ما از راست به چپ می خوانیم پس تصویر را سمت راست صفحه قرار دهید

استفاده از پیشنهاد سوم
اگر شما دو محصول مرتبط برای فروش دارید حتما پیشنهاد سوم که هردو این محصولات کمی ارزان تر است را هم در سایت داشته باشید تا مثل یک پیشنهاد جذاب باعث فروش های بیشتر باشد استفاده از پیشنهاد سوم جزو اهرم هایی است که به شدت کلید مغز را می زند و باعث افزایش رضایت ناشی از خرید می شود

بیش فروشی آنلاین

 

استفاده از روش چهار مرحله ای در بیش فروشی:
۱- قرار دادن پیشنهاد در بالای سایت((above the fold
۲- قرار دادن پیشنهاد دوم که کمی ارزان تر است در قسمت پایینی ((below the fold
۳- در ادامه خرید به صفحه بعد می رود و آنجا نیز در بالای صفحه با یک پیشنهاد دیگر روبرو می شود
۴- و در صفحه نهایی و پرداخت دو پیشنهاد دیگر وجود خواهد داشت
نکات:
• همه پیشنهاد ها بسیار مرتبط و نزدیک به خرید باشد. مثال برای خرید دامنه یک پیشنهاد خوب این است: خرید همان دامنه با پسوند متفاوت با یک تخفیف مناسب
• مرحله سوم صفحه هوشمندی است حتما گزینه مرحله بعد بالای پیشنهاد باشد که انصارف از خرید اتفاق نیافتد
• پیشنهاد میکنم در مرحله سوم از عنوان سایر گزینه های خرید استفاده کنید

این مطلب را حتما بخوانید:  استراتژی تولید محتوا: 6 گام ساده

 

حس اضطرار ایجاد کنید:
هر چه بیشتر حس اضطرار در افراد ایجاد کنید افراد بیشتر دست به اقدام می زنند مغز انسان در حالت تصمیم گیری سریع ممکن است حتی به زمان پایان اضطرار هم دقت نکند و فقط اقدام کند در ادامه چند روش را معرفی می کنم
• محدودیت دسترسی
• قراردادن شمارش معکوس زمانی برای خرید محصول
• قیمتی که بعد از تخفیف خواهد داشت
• دانلودی بودن ( سرعت دسترسی)
قدرت کلمه “رایگان” را دست کم نگیرید:
تحقیقات نشان داده کلمه رایگان هر چند وقت یکبار بسیار برای مغز جذاب می شود که این مربوط به حالت مغزی افراد دارد در سایت خود محصولی رایگان قرار دهید و در کنار آن پیشنهاد محصولی بسیار ارزان قیمت را آماده کنید اگر محتوای رایگان و پیشنهاد ارزان جذاب باشد بازدید کننده ها شروع به دانلود خواهند کرد که بعدا در زمان لازم شما می توانید بر روی همین مشتریان بازاریابی خود را شروع کنید و محصولات گرانتر خود را بفروشید.
استفاده از بیش فروشی غیر مستقیم:
در صفحه تسویه حساب خود می توانید از این روش استفاده کنید به جای پیشنهاد مستقیم از گزینه اطلاعات بیشتر در مورد پیشنهاد استفاده کنید به تصویر زیر دقت کنید:

8 Online sale3

در تصویر بالا به جای یک پیشنهاد مستقیم در زیر دکمه سفارش یک انتخاب داده شده و متنی به این صورت که” بله می خواهم بدانم چطور در خرید بعدی ۳۰% تخفیف بگیرم” نوشته شده است شما هم می توانید از همین روش استفاده کنید.

کسری رفالیان

کسری رفالیان هستم . متخصص فروش و روانشناسی فروش. از مذاکره لذت می برم. علاقه زیادی به ایده پردازی دارم و طراحی استراتژی جزو علاقه مندی هام هست . مربی مدیران و فعالان حوزه کسب و کار هستم و از موفقیت دیگران لذت می برم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *