در این مقاله قصد دارم در رابطه با بک لینک صحبت کنم. اینکه چطور میشود…
7 روش ارزان برای تبدیل بیشتر بازدیدکننده به مشتری
برای تولید هوادار تنها یک نام فانتزی و خدمات یا محصولات عالی کافی نیست، بلکه باید برندتان را بهعنوان یک شرکت معتبر به همگان بشناسانید.
در دهه گذشته سنت دیرینه تماس تلفنی و تلاش برای مجاب کردن افراد به خرید بسیار رواج داشته و درنتیجه استفاده از محتواهای قدرتمند برای تولید هوادار کاهشیافته.
همه برندها به محتواهای یکسانی دسترسی ندارند و همه انواع محتواها هم موفق نخواهند بود. شما باید محتواهایی تهیه کنید که نهتنها کارآمد باشد بلکه منظم هم منتشر شود.
در این مقاله بهترین ایدههای تولید هوادار را برای شما آوردهایم و میتوانید از آنها در استراتژیهای بازاریابی خود استفاده کنید. قطعاً با برخی از 7 موردی که برای شما ذکر خواهیم کرد از پیش آشنا هستید اما ممکن است تاکنون به آنها نپرداخته یا نادیده گرفته باشید. این 7 مورد عبارتاند از:
1- خبرنامه:
وقتی روزنامهها همچنان منتشر میشوند پس همتاهای دیجیتال آنها نیز باید به همان اندازه تأثیرگذار باشند.
خبرنامه یکی از رایجترین روشهای تولید هوادار است.
امروزه اغلب وبسایتها، پاپ آپ های اتوماتیکی دارند که چند ثانیه پس از ورود افراد به صفحه فرود آنها را تشویق به عضویت در بهروزرسانیهای هفتگی میکند، بهاینترتیب لیست ایمیلتان را نیز بهبود میبخشید.
تصویر زیر نمونه ای از استفاده از pop up برای تبدیل است.
این مورد خیلی ساده و درعینحال تأثیرگذار است اما شاید بهخوبی با آن آشنا نیستیم.
خبرنامه مخاطبان را درگیر سایت میکند و میتوانید برخی مسیرهای ایمیلی راهاندازی کنید.
تعداد دفعاتی که شما خبرنامه ارسال میکنید میتواند از هرروز در یک ساعت مشخص یا حداقل یکبار در هفته در روز و زمانی مشخص متغیر باشد.
بهترین پیشنهاد برای ارسال ایمیل استفاده از mailerlite.ir می باشد.
اگر یک برند جدید هستید و میخواهید به افراد اطلاعات ارائه کنید تا خودتان را به آنها بشناسانید بهتر است خبرنامه روزانه ارسال شود، اما اگر تا حدودی شناختهشده هستید و میخواهید بهترین اطلاعاتی که در طول یک هفته جمعآوری کردهاید را در اختیار افراد قرار دهید، خبرنامه را هفتگی ارسال کنید.
میزان تأثیرگذاری خبرنامه شما به 2 عامل بستگی دارد:
1. ارزشمندی محتوا
2. جذابیت عنوان
استفاده از ایمیلهای ساده خوب است اما امروزه اغلب بازاریابان به خبرنامه اتوماتیک خود HTML اضافه میکنند. در نظر داشته باشید که بهترین روش برای مخاطبان شما کدام است.
این به آن معنا نیست که باید خودتان را فقط محدود به خبرنامه کنید، بلکه با استفاده از انواع محتوا میتوانید برای هواداران ارزشآفرینی کنید.
نکته آخر اینکه تمام تلاش خود را بکنید تا در هرزمانی که ممکن است افراد را هدایت کنید در خبرنامه شما عضو شوند.
2- پستهای وبلاگ:
اگر بخواهیم مفهوم محتوای جفت را بیان کنیم بهترین نمونه خبرنامه و پستهای وبلاگ هستند.
خبرنامه شما میتواند حاوی مقالات جدید یا مکمل پستهای وبلاگ که در آن هفته یا ماه منتشرشده باشد.
پست گذاشتن در وبلاگ، روش برندها است برای ارائه انواع اطلاعات و جلب کامل توجه مخاطبان.
تأکید روی زمینه کاری برندتان ایده خوبی است اما بد نیست گاهی هم به موضوعات پرطرفدار، سرگرمکننده و جالب بپردازید.
با اتوماسیون بازاریابی، دیده شدن مقالاتتان نیز آسانتر میشود. اگر به دنبال این هستید که با پستهایتان، هوادار تولید کنید باید تمام توانایی و قابلیتهای خود را بر روی تولید محتوا بگذارید. اگر مطلبی که ارائه میکنید تازه، جدید و بدون تکرار چیزی از پستهای قبلی باشد، مطمئن باشید که هر بار جمعیت جدیدی را جذب میکنید. از افراد بخواهید که در سایتتان ثبتنام کنند تا هر بار که پست جدیدی منتشر میشود، مطلع گردند.
3- کتاب الکترونیکی (eBooks):
دو ایده تولید هواداری که تاکنون گفته شد به هم مرتبط بودند و کتاب الکترونیکی هم از آنها مستثنا نیست.
اگر یک پست وبلاگی خیلی طولانی که 5000 کلمه دارد بنویسید بعد میتوانید آن را برای مخاطبان فعالتان تبدیل بهeBook کنید.
eBook برای شرکتها یا برندهای B2B (business-to-business) که در فضاهای فنی کار میکنند خیلی فوقالعاده است.
“افراد عاشق مطالعه و کسب بصیرت بیشتر در مورد صنعت خود هستند.” هیچ اشکالی ندارد که برند خود را برجسته کنید اما هرگز خدمات یا محصولاتتان را بیشازحد تبلیغ و ترویج نکنید. شما نمیخواهید از طریق eBook بفروشید بلکه هدف شما ارائه اطلاعات به افراد است.
در اغلب موارد جایی که eBook در آن ارائه میشود، باید برایش یک صفحه جداگانه راهاندازی کنید. درازای کتاب رایگانتان از افراد اطلاعات تماس اولیه آنها را بگیرید. در این حالت مخاطبان دانش کسب میکنند و شما هوادارانی که به دنبالشان بودید را جذب میکنید.
کتاب 200 فاکتور موثر بر سئوی سایت یکی از بهترین نمونه های استفاده از ebook برای تولید علاقه مند هست.
4- جایزه:
چه کسی است که از هدیه و چیزهای رایگان بدش بیاید؟
جایزه یک روش فوقالعاده برای تولید هوادار است.
نهتنها ضروری است که افراد اطلاعات تماس اولیهشان را بدهند تا آن کمپانی بتواند با برنده ارتباط برقرار کند، بلکه شما حجم زیادی از اطلاعات را که دنبالشان بودید جمعآوری میکنید و درعینحال منجر به تولید هوادار هم میشود.
در این حالت شما به افراد حق انتخاب میدهید، آنها میتوانند درازای اطلاعات تماسشان شانس برنده شدن جایزه را داشته باشند. افراد از این معامله بسیار راضی خواهند بود، تبادل اطلاعات با فرصت.
این فرآیند بسیار ساده است، شما به افراد پیشنهاد میدهید تا با ورود اطلاعات تماس خود، شانسشان را امتحان کنند. همچنین میتوانید امکانی فراهم کنید که اگر افراد این مطلب را در رسانههای اجتماعی به اشتراک بگذارند شانسشان برای برنده شدن افزایش مییابد. بهاینترتیب تا زمان انجام قرعهکشی شما یک موتور تولید هوادار دارید.
اغلب برندها در انتخاب جایزه آزادی عمل دارند، اما به یاد داشته باشید که در خارج از این فضا خیلی امکان دادن جایزه به افراد را ندارید، پسازآن استفاده کنید و eBook تان را بهعنوان جایزه اضافی داشته باشید و به افراد بدهید.
هر زمان که درخواست اطلاعات تماس از افراد میکنید، به آنها امکان دهید تا فوراً و مجانی وارد قرعهکشی یک جایزه شوند. این کار افراد را تشویق میکند و به آنها انگیزه میدهد تا در لیست ایمیلتان ثبتنام کنند.
سیستم های باشگاه مشتریان روش مدرنی برای ایجاد جایزه برای فعالیت های اعضای سایت است.
5- ویدئو:
فیلم یک روش فوقالعاده برای تعامل با مخاطب و درگیر کردن وی است.
اولین نکته در تولید فیلم پرهیز از تکرار و ساخت فیلمهای تبلیغاتی است زیرا این قبیل فیلمها بهقدر کافی در تلویزیون و سایتهایی مانند YouTube وجود دارند.
افراد سرگرمی میخواهند، چیزی که برایشان ارزشمند باشد بنابراین باید فیلمهایی با ایدههای فوقالعاده درست کنید تا برندتان ترویج و مخاطبانتان درگیر شوند.
یک مثال خوب افرادی هستند که در شبکههای اجتماعی آموزشهای 1 دقیقهای برای نحوه طبخ غذاهای خاص میدهند.
این فیلمها سرگرمکننده، تعاملی و نسبتاً عملی هستند و نتیجه آن یادگیری یک غذای سریع است، پس درازای 1 دقیقه صرف وقت دستاورد ارزشمندی دارید.
هیچگاه از قرار دادن CTA در حاشیه ویدئو یا توضیحات پایین آن نترسید، زیرا افراد را به سمت کسبوکار شما هدایت میکند.
ترکیب فیلم و متن قدرت عجیبی به تبدیل بازدیدکننده به علاقه مند می دهد.
2 روش دیگر هم برای تولید هوادار وجود دارد:
6-آزمون و 7-وبینار
آزمون هم مانند ویدئو یک روش تعاملی بینظیر است که هم افراد را با برند شما درگیر میکند و هم باعث میشود شناخت شما نسبت به مخاطبانتان افزایش یابد.
گام بعد از تولید فیلم، وبینار است. وبینار یک راه ارزانقیمت برای انتقال پیام شما به افراد است. بهاینترتیب شما میتوانید به افرادی که در مورد محصول یا خدمت شما مردد هستند اطلاعات کافی و مفید ارائه کنید تا متوجه شوند چقدر برای آنها مناسب و کارآمد هستید.
مطالب بسیار مفید وآموزنده
مطالب سایتتون که درباره بازاریابی اینترنتی هست عالیه،
مطلب فوق العاده ای. بسیار ممنون از سایت وان کلیک
خیلی خوبه که هدفمند محصولات رو به فروش برسونیم. ممنونم بابت مطلب خوبتون
عالی بود
مطالب سایتتون که درباره بازاریابی اینترنتی هست عالیه،ما هم توی سایت مهارت ناب مطالبی با همین موضوعات گذاشتیم.خوشحال میشیم اگه ازین سایت دیدن کنید.
درود بر شما
سپاسگذاریم از نظری که نوشتید به شما توصیه می کنیم قالب سایت تان را تغییر بدهید.
مطمئن باشید اعتبار سایت تان با یک قالب حرفه ای افزایش پیدا می کند.
موفق باشید
پست های وبلاگ بهترین روش برای جذب مشتری و فروش بیشتره. مخصوصا اینکه جدیدا تاثیر محتوا بسیار افزایش یافته.