رفتن به محتوای اصلی

کارآفرین اینترنتی جوان

کارآفرین اینترنتی جوانکارآفرینی اینترنتی، انقلابی نو در اقتصاد: داستان‌هایی از برترین کارآفرینان اینترنتی جوان دنیا

تجارت و کارآفرینی‌های اینترنتی بیش از پیش در حال پیشرفت و پیشی گرفتن از شیوه‌های سنتی کسب و کار هستند.

کافی است نگاهی به زندگی روزمره خود بیاندازیم تا از تاثیرات شگرف کارآفرینی اینترنتی آگاه شویم.

از سفارش غذا گرفته تا تغییرات دکوراسیون منزل و شبکه‌های اجتماعی که در آنها فعالیت می‌کنیم، تمامی این تجارت‌ها توسط کارآفرینان اینترنتی و عمدتا از قشر جوان جامعه منشا گرفته‌اند.

اما چه دلایل و یا انگیزه‌هایی این افراد را به سوی کارآفرینی اینترنتی سوق داده‌اند؟

با وان‌کلیک همراه باشید تا از زبان برترین کارآفرینان اینترنتی جوان دنیا داستان‌های موفقیت آنها را بشنویم.

 

چرا باید حرفه کارآفرینی اینترنتی را جدی بگیریم؟
به عنوان یک کارآفرین، ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که زمانی که دیگران عنوان شغلی شما را شنیده‌اند، دقیقا متوجه منظور شما نشده و حرفه شما را جدی نگرفته‌اند. همانطور که در مطلب ترس از کارآفرینی به این نکته اشاره کردیم، اولین قدم جهت توسعه کارآفرینی اینترنتی شما، اعتماد و باور خود شما به تجارت و موفقیت پیش رویتان است. دلایل متعددی برای شروع حرفه کارآفرینی اینترنتی وجود دارد که در ادامه به بررسی برخی از آنان می‌پردازیم.

 

ریسک پایین کارآفرینی اینترنتی
اگر بخواهیم به طور خلاصه در مورد ریسک کارآفرینی اینترنتی صحبت کنیم باید بگوییم که اگر با هیچ شروع کنید و به موفقیت نرسید، چیزی را از دست نداده‌اید!

به این نکته فکر کنید که چند سال پیش اگر قصد فروش محصولی را داشتید به یک مغازه احتیاج داشتید، و یا اگر به فکر ارائه سرویسی متفاوت بودید، به یک دفتر کار نیاز داشتید.

در گذشته شروع یک کسب و کار پر هزینه و زمان بر بود. اما به لطف اینترنت و پیشرفت شگرف تکنولوژی، امروزه شروع یک کسب و کار جدید اینترنتی آسانتر از همیشه شده است.

امروزه به جای پرداخت اجاره‌های سنگین مغازه یا دفتر کار، با مبلغی کم فقط هزینه هاست و دامین را به طور سالانه پرداخت می‌کنید. شبکه‌های اجتماعی که پلتفرم‌های فوق‌العاده‌ای برای تبلیغات هستند نیز عمدتا رایگان هستند. بنابراین شروع یک کارآفرینی اینترنتی از لحاظ مالی به مراتب کم ریسک‌تر از شیوه‌های سنتی تجارت است.

 

کارآفرینی اینترنتی روابط شما را تقویت می‌کند
تفاوت رسیدن به رویاهایتان و باقی ماندن در شغلی ملال‌آور برای سالیان سال، می‌تواند فقط در آشنایی با شخص مورد نظر شما باشد. اگر برای مدتی طولانی در دفتر خود کار کنید، احتمال آشنایی شما با دیگر افراد موفق بسیار ناچیز است.

در حالی که به عنوان یک کارآفرین اینترنتی جوان، شما روزانه با تعداد کثیری از مخاطبان و البته رقیبان خود باید ارتباط برقرار کنید.

هر کارآفرین اینترنتی جوان جهت توسعه کسب و کار خود باید به اصطلاح از لاک خود بیرون آمده و با افراد جدید ارتباط برقرار کند. آشنایی با افراد جدید در حوزه کسب و کار شما همواره برای شما درس‌های جدیدی در بر خواهد داشت.

 

رشد روزافزون کاربران اینترنتی
تا دسامبر سال 2011 تنها 32.7 درصد از مردم از اینترنت در زندگی روزمره خود بهره می‌بردند.

اما امروزه شمار کاربران اینترنتی از مرز 3.5 میلیارد نفر گذشته است.تنها در ایران بیش از 50 میلیون نفر روزانه به نحوی از اینترنت استفاده می‌کنند.

با توجه به این آمار و مشخصا موفقیت چشم‌گیر کسب و کارهای اینترنتی باید نتیجه گرفت که برای شروع یک کارآفرینی اینترنتی هیچ‌گاه دیر نیست.

در حالی که کسب و کارهای سنتی باید تجارت خود را با این پیشرفت اینترنت و تکنولوژی همگام سازند، شما به عنوان یک کارآفرین اینترنتی جوان می‌توانید همه چیز را از پایه برنامه‌ریزی کنید و بسازید. این امر ریسک‌های احتمالی را کاهش داده و فرصت یادگیری متدهای جدید کسب و کارهای اینترنتی را به شما می‌دهد.

اگر مطالب بالا را خوانده‌اید، احتمالا تا به حال قانع شده‌اید که انتخاب حرفه کارآفرینی اینترنتی با توجه به شرایط کنونی تجارت، صرف نظر از نوع کسب و کار شما، بسیار مناسب است. اما اگر هنوز هم شک دارید با وان‌کلیک همراه باشید تا با داستان‌هایی از موفقیت برترین کارآفرینان اینترنتی جوان دنیا آشنا شویم.

 

فیس‌بوک، غول شبکه‌های اجتماعی:
جوان‌ترین میلیاردر دنیا کار خود را تنها با راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی در اینترنت در سن 19 سالگی شروع کرد.

مارک زاکربرگ که دانشجوی یکی از پر اسم و رسم ترین دانشگاه‌های دنیا، دانشگاه هاروارد آمریکا بود، تحصیلات خود را رها کرد و تمام تمرکز خود را بر پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر وب‌سایت خود گذاشت.

او در سخنرانی‌ای در یکی از مدارس کارآفرینی در آمریکا  درمورد موفقیت و البته شکست‌هایش در زمینه کارآفرینی اینترنتی صحبت کرد. به عقیده او بیشتر کسب و کارهای ناموفق به شدت کند کار می‌کنند فقط به این دلیل که می‌خواهند بهترین و بی نقص باشند. به عقیده او کارآفرینی بی نقص وجود ندارد. شما باید گاهی به سرعت کار کنید تا شکست خورده و دلایل این شکست را بفهمید و تجربه کسب کنید.

 

فروشگاه اینترنتی آمازون گوی سبقت را از همگان ربود!
جف بزوس فروشگاه اینترنتی آمازون را در سال 1994 تاسیس کرد که پس از چند سال به بزرگترین فروشگاه اینترنتی در دنیا تبدیل شد. البته این کارآفرین حرفه خود را از سن 25 سالگی آغاز کرد و تا کنون در تجارت‌های کارآفرینی متعددی وارد شده و تجربه کسب کرده است.

در سال گذشته جف بزوس رکورد بیل گیتس را شکست و به ثروتمندترین مرد دنیا تبدیل شد!

راز موفقیت او به زبان خودش همواره اولویت قرار دادن مشتریان است. اگر شما هم به عنوان یک کارآفرین اینترنتی جوان در حوزه ارائه محصولات و یا سرویس‌های متععد فعالیت می‌کنید، توصیه مدیرعامل آمازون مشخصا می‌تواند برایتان مفید واقع شود.

 

پیشرفت و توسعه تجارت‌های متمرکز بر کارآفرینی اینترنتی در گوشه و کنار جهان در حال اتفاق افتادن است.

صرف نظر از اینکه در چه کشوری زندگی می‌کنید و یا شرایط اقتصادی کشورتان در چه وضعیتی قرار دارد، مادامی که به اینترنت دسترسی دارید می‌توانید در این حوزه یاد بگیرید و پیشرفت کنید.

فراموش نکنید که تمام موفقیت‌های به دست آمده روزی تنها یک رویا در سر یک کارآفرین اینترنتی جوان بوده که اکنون تحقق پیدا کرده و دنیا را دگرگون ساخته است.

 

وان کلیک: کارآفرینی اینترنتی

کسری رفالیان

کسری رفالیان

کسری رفالیان هستم . متخصص فروش و روانشناسی فروش. از مذاکره لذت می برم. علاقه زیادی به ایده پردازی دارم و طراحی استراتژی جزو علاقه مندی هام هست .
مربی مدیران و فعالان حوزه کسب و کار هستم و از موفقیت دیگران لذت می برم

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا