رفتن به محتوای اصلی
ادمین چگونه باید کپشن های تاثیرگذار بنویسد؟!

ادمین چگونه باید کپشن های تاثیرگذار بنویسد؟!

یک ادمین باید بداند چگونه با کپشن های تاثیر گذار میتواند نظر مخاطب را جلب کند.

 

منبع    hubspot  :

مترجم: سمیرا حسینی

 

رشد و توسعه ی یک کسب و کار، بسیار سخت و پیچیده است.

مثلا در نظربرای ایجاد یک تجارت شما یک پروسه ی  استخدام، روند توسعه ی یک کسب و کار، ایجاد کمپین های متعدد، مباحث مالی و کلی چیزهای دیگر در را پیش رو دارید.

همه ی موارد گفته شده هم در رشد کسب و کارتان دخیل هستند و نمیتونید از هرکدام از آنها چشم پوشی کنید.

اما با این حال از یک چیز نباید غافل شوید؛

آن هم فضای مجازی است.

شما باید سعی کنید کسب و کارتان را در فضای مجازی نیز توسعه دهید.

این عمل به رشد و توسعه سریع کسب و کارتان کمک میکند.

قبلا هم گفته بودیم که اینستاگرام روزانه میلیاردها کاربر فعال دارد.

پس زیاد دور از ذهن نیست که افراد بخواهند در این بستر بزرگ فعال باشند، و مخاطبان خود را پیدا کنند.

خب زمانی که شما تصمیم به ایجاد یک اکانت اینستاگرامی گرفتید،

و از استراتژیها و نحوه ی کار کردن با اینستاگرام آشنا شدید،

آن وقت زمان آن است که، سراغ استراتژیهای کپشن نویسی بروید؛

برای این منظور ما در مقاله زیر ازکپشن برندهای متفاوت،

برای شما نمونه هایی را آورده ایم تا با نوشتن اصولی کپشن آشنا شوید.

نکات مهم در کپشن نویسی:

  • کوتاه و مفید

ار آنجایی که اینستاگرام یک ابزار بصری است،

پس تمرکز باید بر روی محتوای تصویری باشد.

در رابطه با متن کپشن، هم باید بگویم که باید در راستای محتوای تصویری باشد.

یا به عبارت دیگر؛

گویای متن باشد.

متنهای طولانی ممکن است از تمایل و اشتیاق خواننده کم کند.

متن طولانی ممکن است موجب شود، خواننده نخواهد ادامه ی متن را بخواند و به پست بعدی برود و محتوای شما را نادیده بگیرد.

کپشن را کوتاه و مفید بنویسید و حواس خواننده را از هدف اصلی پرت نکنید.

اگر فکر میکنید باید بیشتر توضیح دهید،

بهتر است از لینک های مربوطه استفاده کنید.

اطلاعات اضافی را در لینک توضیح دهید،

این امر موجب میشود برای سایت یا هر اپلیکیشن دیگری که در آن فعال هستید، ترافیک ایجاد کنید.

مثلا میتوانید در کپشن بنویسید” لینک در بایو است.”

  • ایجاد سرگرمی:

برخلاف facebook  و linkedin  که متن باید رسمی و با ساختار معیار هماهنگ باشد،

در اینستاگرام این گونه نیست،

شما باید در اینستاگرام محیطی سرگرم کننده و شاد ایجاد کنید.

از این طریق میتوانید بعد دیگری از برند خود را نشان دهید و خشکی فضای کاری خود را کم کنید.

هماهنگی و بازی  با کلمات همیشه مورد استقبال دیگران قرار گرفته است.

  • استفاده از هشتگ:

اگرمتنی که در کپشن مینویسید، خودش به تنهایی یک مبحث جداگانه را بیان میکند،

و توضیحات بیشتری دارد، بهتر است از هشتگهای مربوطه در جلوی متن استفاده کنید.

کابرد این امر بیشتر برای محتواهایی است که مفهوم عمومی تری دارند؛

مثل استارت آپ ها، آژانسها، نمایندگیها، … .

اجازه دهید بیشتر برایتان توضیح دهم؛

مثلا هر پستی که ما در پیج وان کلیک میگذاریم،

و مربوطه به دوره ی ادمین آلفا است را با هشتگ ادمین آلفا (#ادمین_آلفا) منتشر میکنیم.

تا هم کسانی که در این دوره شرکت کردند و هم کسانی که تطلاعاتی از این دوره منتشر میکنند،

از این هشتگ (#ادمین_آلفا)  استفاده کنند.

بهتر است با ذکر چند مثال برایتان بیشتر از کپشنهای کوتاه و مفید توضیح بدهم.

 

نمونه1:

کپشن های تاثیر گذار

 

 

در کپشن نوشته شده است: ” مدیرعامل را پیدا کنید.”

به نظر شما چرا این نمونه از کپشن خوب است؟

این شرکت، یک شرکت به نام در ایجاد نرخ بازگشت سرمایه گذاری و سئو کردن است.

اما این کپشن، نشان دهنده ی یک بعد غیر رسمی و بامزه از این شرکت است.

مثلا خیلی جالب است که از فالوئرها درخواست کرده استتا مدیر عامل را پیدا کنند.

در ضمن استفاده ی بجا از ایموجی نیز در کپشن مشاهده میشود.

در این نمونه وان کلیک هم یک پست بامزه از پشت صحنه ویدئوهای ضبط شده دارد که میتوانید اینجا کلیک کنید و آن را ببینید.

نمونه 2:

کپشن های تاثیر گذار

متن کپشن: “منو ببرید توی همچین آشپزخونه ای، قول میدم تمام روز و اونجا بمونم.”

به نظر شما چرا این کپشن خوب است؟

تمام کسانی که دنبال آپارتمان میگردند،

فضای آشپزخانه برایشان بسیار مهم است.

بنابراین،

پیج apartmenttherapy با نشان دادن یک آشپزخانه مناسب و خوب،

به همراه یک کپشن که به تم آشپزخانه بیاید، این نکته را متذکر شده است:

هم خوانی متن کپشن برای ایجاد تعامل با کاربر و آوردن مشتریان جدید به فضای کاری، بسیار مهم است.

این نوع هماهنگی در متن و تصویر باعث میشود مخاطب منتظر پستهای بعدی شما باشد.

این کپشن در عین حال یک برندسازی هم در ذهن خواننده ایجاد کرده است.

نمونه 3:

 

کپشن های تاثیر گذار

متن کپشن: ” همه ی این کارها را بخاطر سلفی بعد از دویدن بکنید.”

نظر شما راجع به این کپشن چیست؟

جدای از انتخاب بجای ایموجی،

این کپشن بخاطر ارتباط  قوی با متن امتیاز زیادی  می گیرد.

دقیقا این نوع از کپشن، علاقمندان به باشگاه رفتن را هدف گرفته است؛

زیرا،

افرادی که علاقه ی شدید به باشگاه رفتن دارند،

و در همه حال از خودشان در باشگاه عکس میگیرند،

با دیدن این نوع کپشن تشویق میشوند و عکسهای خود را با هشتگ این برند منتشر میکنند.

نمونه 4:

کپشن های تاثیر گذار

متن کپشن: ” به نظرتون برای نوشتن کلمه ی”TAEM”  چند کارمند اطلس لازمه؟”

این نوع کپشن  به نظر شما چگونه است؟

این جمله ی قدیمی و کاربردیه ” چند —– لازم است تا—–؟” در این نوع کپشن فقط قصد داشته است تا تعداد زیاد کارمندان مجموعه اطلس را به رخ بکشد.

این کپشن از اینستاگرام به عنوان ابزاری برای استخدام استفاده کرده است تا برای بازاریابی.

هر کس که به دنبال یک شغل جدید باشد،

در حقیقت خیلی خوشحال میشود که در شرکتی مشغول به کار شود که کارمندان خود را در کانون توجه قرار دهد.

نمونه 5:

کپشن های تاثیر گذار

متن کپشن: “منحصر به فرد و درجه 1. “

ب نظر شما چرا این نوع کپشن خوب تلقی میشود؟

کپشن کوتاه و در عین حال ساده ای بود.

در این نوع کپشن و که کوتاه بودن کاملا محرز است،

شما میتوانید تجربه ی لذت و لاکچری را با رانندگی در Audi حس کنید.

کارکنان شرکت Audi با زیرکی تمام از هشتگی استفاده کرده اند که نام برند و خودرو است.

در قیقت این عمل باعث میشود،

دیگران هم که از علاقمندان یا دارندگان خودروی Audi هستند هم تشویق شوند و از این هشتگ استفاده کنند.

نمونه 6:

کپشن های تاثیر گذار

متن کپشن: “فقط برای گوش های شما”

چرا باید این نوع کپشن، کپشن خوبی باشد؟

زیرا عکاسی این محصول به اندازه ی کافی فریبنده و زیباست،

اما وقتی شما ببینید در کپشن گفته شده است:

“فقط برای گوشهای شما” ناخودآگاه خودشان را در حال استفاده از این هدفون میبینند.

به علاوه این که،

شما میتوانید از هشتگهای مرتبط دیگری مثل “فقط برای چشمان شما” هم استفاده کنید.

چرا باید از این هشتگهای مرتبط استفاده کر؟!

زیرا اگر محصول مرتبط دیگری داشته باشید، با این هشتگها میتوانید انواع دیگر آن محصول را نیز معرفی کنید.

نمونه 7:

کپشن های تاثیر گذار

متن کپشن: ” با موتور سواری، روزهای بدتو فراموش کن”

چرا این نوع کپشن خوب تلقی میشود؟

باز هم شاهد یک کپشن کوتاه، مختصر، مفید و تاثیرگذار هستیم.

این برند از علاقه بیش از حد دوچرخه سواران و موتورسواران استفاده کرد است.

به نوعی از اشتیاق آنها استفاده کرده و باعث تحریک حس دوست داشتن آنها شده است.

این عمل باعث ترغیب میل به خرید در افراد میشود.

ارتباطی که بین تصویر و متن کپشن ایجاد شده است بسیار عالی و هوشمندان بوده است.

قطعا فالوئرهای این صفحه برای خریدهای بعدی به این صفحه مراجعه میکنند.

زیرا برندسازی با آگاهی تمام انجام گرفته است.

پس ادمین یک پیج باید در نوشتن کپشن ارتباطی بین اگاهی برند و در خاطر افراد ماندن را لحاظ کند.

نمونه 8:

کپشن های تاثیر گذار

متن کپشن: “رویT ضربه بزنید، و برای نوشتن آماده شید.”

چرا این کپشن جز کپشنهای خوب تلقی میشود؟

چون با ارائه این پست برند  Canva،

به مخاطبان خود نکاتی را در رابطه با اپلیکیشن canva   با هشتگ منتشر میکند.

هشتگی که این برند برای ارائه نکات انتخاب کرده است مثل نمونه زیر میباشد:

#canvatip

کپشن این برند اطلاعات بیشتری از عکس را در اختیار مخاطب قرار میدهد.

این کار به نوعی ارزش بیشتری به مخاطب میدهد.

یعنی استفاده از اپلیکیشن را برای کاربران راحتتر میکند.

توصیه من به شما این است اگر محصول یا اپلیکیشنی دارید که آپدیت میشود و نکات به روز شد ای به آن اضافه می شود،

از این نمونه هشتگها استفاده کنید.

نمونه 9:

کپشن های تاثیر گذار

متن کپشن: “همه جای دنیا خاطره بساز.”

علت زیبایی و کاربردی بودن این کپشن در چیست؟

فرد در این عکس،

با یک کیف دستی ( داشتن یک دستبند از همین برند روی مچ دست) آماده ی ماجراجویی است.

 

این پست زیاد تبلیغاتی نیست،

یعنی به صراحت از برند تبلیغ نمیکند،

اما برای آگاهی برند Divinity پست خوبی است.

نمونه 10:

کپشن های تاثیر گذار

متن کپشن:” وای عجب منظره ای”

تولدو شهری است در اسپانیا.

در این کپشن به طور زیبایی نشان داده شده است،

کسانی که با تور EF سفر کنند، چه مناظر زیبایی را خواهند دید.

نمونه 11:

کپشن های تاثیر گذار

متن کپشن: ” کفشهای کوهنوردیتونو فراموش کنید، دیدن منظره از بالای این قله رو با ما تجربه کنید.”

علت زیبایی کاربردی بودن این متن را میتوانید حدس بزنید؟!

چه کسی از دیدن منظره های زیبای آن هم بر فراز قله بدش می آید؟!

تازه به جای این که کوهنوردی کنید و قله را ببینید میتوانید پرواز کنید و این منظره را ببینید.

نمونه 12:

کپشن های تاثیر گذار

متن کپشن:”خلاقیت زمان نمیشناسه”

خود این نوع کپشن به گونه ای الهام بخش است.

یعنی از فالوئرها خواسته شده است تا هیچ گاه از خلاقیت دست نکشند.

به نوعی آنها را تشویق کرده است.

این برند طراح لگو،

دقیقا بهره بردن از خلاقیت را در متن کپشن آورده است.

زیرا، برای ساختن اشکال مختلف با لگو باز هم نیاز به خلاقیت دارید.

این متن کپشن برای چالش 10 سال تغییر گرفته شده است، خیلی هم با مزه و خلاقانه بوده است.

در این مقاله 12 نوع کپشن در اینستاگرام از برندهای مختلف را برای ادمینها آوردیم.

با این کار نشان دادیم که چقدر نوشتن کپشن تاثیر گذار است.

برای نوشتن کپشن نباید حتما کپشنی با محتوای شاعرانه وخاص و یا حتا متنی طولانی بنویسید.

درکپشن باید تصویر را به صورت کوتاه و خلاصه توضیح دهید.

در کپشن میتوانید از هشتگهای مرتبط استفاده کنید.

اینستاگرام چون ابزاری بصری است؛

پس ادمین باید ایتدا توجه مخاطب را در تصویر و سپس در کپشن جلب کند.

محتوای تصویری ممکن است عکس، محتوای اسلایدی، ویدئوی یک دقیقه ای ، لایو و یا IGTV باشد.

حالا نوبت شما ادمینهاست تا سولاتتون راجع به کپشن و هشتگ زیر این پست بنویسید.

برای نوشتن کپشن های حرفه ا ی میتوانید روی  کپشن  کلیک کنید.

 

امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا