برای موفقیت در اینستاگرام راهکارهای زیادی وجود دارد که در این مقاله به چند مورد…
استراتژی تولید محتوا: 6 گام ساده
۱. اولین استراتژی تولید محتوا: شناسایی مخاطبان هدف
اینکه آنها چه کسانی هستند؟ کجا زندگی میکنند؟ چه روزنامه یا مجلات تجاری را مطالعه مینمایند؟
یک روش برای تعیین مخاطبان هدف ایجاد شخصیتها (personas) است.
Persona توضیحاتی است از افراد خاصی که ممکن است سرویس شمارا بخواهند. Persona معمولاً شامل اطلاعات جمعیت خریداران ساختگی است.
این شامل ترجیحات، زندگینامه و یک عکس یا تصویر است.
۲. دومین استراتژی تولید محتوا: جاسوسی کردن در رقبا (به معنی مثبت)
لیستی از 10 رقیب برترتان تهیه کنید و آنها را بررسی کنید ببینید که چطور از کانال بازاریابی اینترنتی برای جستوجوی مشتری استفاده مینمایند. یک کاراگاه خصوصی باشید، کمی به انجام راز خرید بپردازید، خودتان را بهجای خریدار بگذارید و کالا یا خدمات آنلاین تان را بیابید.
آیا اول رقبا را پیدا میکنید یا خودتان را؟ اگر اول آنها را مییابید، سعی کنید کشف کنید که از طریق کانال وب چهکاری انجام میدهند
این تحقیق در الویت بندی تاکتیکهایتان در مرحله بعد مورداستفاده قرار خواهد گرفت. میتوانید از ابزار سئو برای بررسی کلمات کلیدی و لینکهای برگشت رقبایتان استفاده نمایید.
3. سومین استراتژی تولید محتوا: الویت بندی کانالها و تاکتیکهای اینترنتی
هر یک از کانالهای اینترنتی خود را مشاهده کرده و راجع به ارزش و اهمیت هر یک برای مجموعهتان فکر کنید. مانند گوگل پلاس، بازاریابی ایمیلی، فیس بوک، اینستاگرام یا ترکیبی از اینها. ارزش را میتوان بهعنوان مراجعههای موجود تعریف کرد، درصد بازدیدکنندههای جدید، نبود طرفدار جدید و … سپس ببینید به چه میزان تلاش نیاز دارید برای انجام برنامهتان در مورد هر کانال بازاریابی اینترنتی. نمره ارزش و تلاش شما نشان خواهد داد که کدام کانال به موفقیت سریع میرسد. برای محدود کردن لیست به گزینههای زیر فکر کنید:
اهداف شرکت – 10 الویت برتر کسبوکارتان که میخواهید به آنها برسید چیست؟
برند سازی، ترافیک، فروش؟
بودجه – چقدر باید برای بازاریابیتان هزینه کنید؟
منابع در دسترس – چه کارکنان یا افراد خارج از شرکت میتوانید در دسترس داشته باشید؟
۴. چهارمین استراتژی تولید محتوا: موفقیت سریع
انواع کانالهای اینترنتی و تاکتیکها میتواند برای شما مناسب باشد اما بستگی به اهداف کسبوکار و خریداران دارد. برای مثال اگر میخواهید بهبود خدمات مشتریان را انجام دهید تاکتیک بازاریابی شبکههای اجتماعی مناسب است. اگر میخواهید افزایش فروش و ترافیک داشته باشید ترکیبی از بازاریابی موتورهای جستجو، گوگل پلاس و بازاریابی اینترنتی مناسب است. درواقع اغلب کسبوکارها اهداف و مخاطبان مختلفی دارند درنتیجه باید از ترکیب روشها استفاده نمایند. آن را امتحان و نتیجه را مشاهده کنید.
برخی از کانال ها:
نمایش تبلیغات
بازاریابی ایمیلی
تبلیغات در طول کلیک (PPC)
روابط عمومی آنلاین
بهینهسازی موتور جستجو (SEO)
بازاریابی وابسته
بازاریابی رسانههای اجتماعی
کمپین محتوای ویروسی
بهینهسازی نرخ تبدیل (CRO)
وبلاگ نویسی
میکروبلاگینگ
کمکرسانی بلاگر
بازاریابی ویدئو
بازاریابیهای جستجوی محلی
بازاریابی موبایل
سایتهای گروپون / پیشنهادها
وبسایت شرکت
محتوای رایگان (کتابها، مقالات سفید)
جوامع آنلاین / انجمن
Webinar ها
پادکست
اندازهگیری نتیجه:
ایجاد شاخصهای عملکرد هوشمند که قابلسنجش و اندازهگیری هستند. مثال: افزایش 20 درصدی فروش آنلاین – افزایش 20 درصدی ترافیک جستجو – افزایش 25 درصدی تعامل رسانههای اجتماعی در فیس بوک در طول 3 ماه
۵. پنجمین استراتژی تولید محتوا: آیا روش کارآمد است؟
شما میتوانید از طریق بررسی ترافیک، اهداف و تبدیل تست کنید که آیا کمپینهای بازاریابیتان کارآمد است. این کار توسط Google Analytics و سایر عوامل اندازهگیری مانند Facebook Insights میتواند انجام پذیرد. Heatmaps میتواند به شما دید دهد راجع بهجاهایی از سایت که افراد روی آن کلیک میکنند درنتیجه ارزیابی ارزشمندی خواهید داشت از کارایی بازاریابی اینترنتی تان و یک دید فوقالعاده برای فعالیت بعدی.
۶. ششمین استراتژی تولید محتوا:بازدید ماهانه
زمانی برای اینکه نتایج تاکتیکهای بازاریابی را بررسی کنید اختصاص دهید. میتوانید برای این بررسی از ابزارهای متفاوتی مانند سئو و ابزارهای رسانههای اجتماعی استفاده کنید.
به عنوان یک مبتدی در این کار خیلی خیلی استفاده کردم واقعا دستتون درد نکنه