رفتن به محتوای اصلی
استوری ها ی پولساز در اینستاگرام

استوری ها ی پولساز در اینستاگرام

با استوری میتوانید محصولات را در مسیر درست فروش قرار دهید.

اگر شما یک ادمین هستید و قرار است ادمین شوید باید بتوانید از استوری پول بسازید.

در ادامه این مقاله قرار است به شما بگوییم که چطور با استفاده از ویژگیهای استوری فروش و ترافیک ایجاد کنیم. وهمینطور قرار است به شما یاد دهیم که چگونه از این ویژگیها برای ایجاد محتوای جذاب استفاده کنید تا مخاطب به صفحه شما باز گردد.

استوری در اینستاگرام به شما این امکان را میدهد تا با کاربران فعال در ارتباط باشید و تعامل صفحه تان را بالا ببرید و محصول خود را بفروشید. همچنین با افراد بیشتری آشنا شوید. آشنا شدن با افراد جدید در اینستاگرام نکته بسیار مهمی است تا با تعامل با این افراد بتوانید مشتری های جدیدی را به لیست خود اضافه کنید.

اضافه کردن مشتری های جدید به لیست به این معناست که میتوانید محصولات بیشتری را به آنها بفروشید و یا حتا محصولات قدیمی تر خود را نیز بفروشید.

پس اگر میخواهید به فالوئر زیاد دسترسی داشته باشید و همچنین reach بالایی در اینستاگرام داشته باشید، پس نیاز به یک برنامه اساسی برای استوریها دارید.

در این سال بهتر است علاوه بر تولید محتوای اصولی، خلاقانه و جذاب بر روی استوری ها نیز تمرکز کنید. و استراتژی های مناسبی برای ایجاد استوری در نظر داشته باشید.
با گذاشتن استوری شما:

1- این شانس را دارید تا با مخاطب در ارتباط باشید.

2- چون استوری ویژگیهای زیادی دارد، پس شما میتوانید با استفاده از این ویژگیها خلاقیت زیادی را در تولید محتوا به کار ببرید. اپلیکیشنهای زیادی وجود دارند که در ایجاد استوری به شما کمک میکنند. که میتوانید با یک جست و جو ساده در گوگل آنها را پیدا کنید.

3- . این نکته را در نظر داشته باشید: هر آنچه را که پست میکنید و یا در استوری منتشر میکنید باید در راستای هدف برندتان (منظور از برند یعنی اکانتی که در اینستاگرام ایجاد کرده اید، است.) باشد. پس در نتیجه با این روش میتوانید راحت تر تشخیص دهید که چه محتوایی را تولید و منتشر کنید.

4- استوری بهترین مکان برای ارائه ی محصول جدید به مخاطب است.

5- در استوری باید جذابیت را در نظر بگیرید تا مخاطب را از لحاظ بصری در وهله ی اول جذب کنید. استوری را باید با عکسهای جذاب از محصول ارائه دهید. مثلا در زوایای مختلف در فضاهای متفاوت از محصول عکس بگیرید و ارائه دهید. اگر مقدور هست در تن افراد متفاوت عکس بگذارید، و در نهایت با یک فراخوان اصولی و درست از افراد بخواهید با شما در ارتباط باشند و محصول را بخرند.

6- بهترین ابزار برای گذاشتن لینک و ایجاد ترافیک سایت تان دقیقا استوری است، تا فالوئرهای شما به سمت سایت هدایت شوند. در ضمن فراموش نکنید که لینک سایت را باید حتما در قسمت بایو پیج هم بگذارید.

خب حالا وقتشه که به شما چند محتوای مناسب استوری را نشان بدهیم و با محتوای مناسب استوری بیشتر آشنا شوید.
1- محتوای هر روزه (مثلا محتوای آموزشی)
2- محصول یا خدمات
3- معرفی محصول جدید، محصول پر فروش، یا ویژگیهای اضافه شده به محصولات
4- موجودی آخر محصولات
5- ارائه کدهای تخفیف
6- اهدای جوایز
7- برگزاری مسابقه
8- مصاحبه و یا نحوه ی دریافت جوایز
9- معرفی پست جدید
10- معرفی کارمندان و بخشهای مختلف شرکت
11- نمایش رضایت مشتری
12- شارژ شدن محصولات قدیمی
13- نحوه سفارش محصولات
14- گذری به محصولات قدیمی تر
15- چطور بایدها و نکات مهم
16- سوالات متداول
17- …

7- استفاده از پرسش و پاسخ به سوالات متداول که قبلا هم به آن اشاره کردیم، همچنین بهتر است تا کسب و کارتان را در استوری بیشتر به نمایش بگذارید و مخاطب را با کارتان بیشتر آشنا کنید. با این روش اعتماد بیشتری از مخاطب جلب میکنید.

8- میتوانید در استوری به این اشاره کنید که مثلا محصول یا خدمات شما چه مشکلی را از مخاطب را برطرف میکند. مثلا از مخاطبهایی که محصول شما را تهیه کردند در خواست کنید تا برای شما فیلم و عکس بفرستند و رضایت خود را از تهیه آن محصول اعلام کنند.
پس اگر میخواهید زوایای مختلفی از کسب و کارتان را به مخاطب هایتان ارائه دهید، در حال حاضر بهترین ابزار در اینستاگرام قطعا استوری است. قدرت استوری در تبدیل، ترافیک، فروش و جذب مخاطب دست کم نگیرید و حتما از این ابزار روزانه استفاده کنید.

9- برای این که ارائه متفاوت مثلا گاهی از دوستان و همکاران خود بخواهید با محصول شما فیلم بگیرید و رضایت خود را نشان دهد یا شما را در پیج خود منشن کنند و توضیحات را در پیج خودشان بگذارند، این کار باعث میشود با اعتماد سازی در مخاطب، مخاطب را مجبور کنید باز به صفحه شما برگردد.

با این استراتژی هایی که در بالا ذکر شد بهتر است وقت و انرژی بیشتری برای استوریهایتان بگذارید، و این ابزار ساده را به یک ابزار پولساز تبدیل کنید.

خب در این بخش قرار است تا یک سری ابزارهای متفاوت برای ایجاد استوری به شما معرفی کنیم.

خود اینستاگرام ابزارهای متفاوتی برای درست کردن استوری دارد. اما برنامه های متفاوت دیگری نیز هستند که کیفیت و جذابیت استوری شما را دو چندان میکند. همینطور روند درست کردن پست را نیز تسهیل می بخشد.
این جذابیت و کیفیت باعث ایجاد حس کنجکاوی در مخاطب میشود و او را وا میدارد تا در صفحه شما بماند و محتوای شما را ببیند و یا مطالعه کند.

خب برسیم به بخش معرفی برنامه ها، اولین برنامه ای که قرار است به شما معرفی کنم:

Unfold: با استفاده از این ابزار میتوانید استوری های اینستاگرام را جذاب تر کنید. شاید شما استوری های اینستاگرام را با نوار و فیلمها و حاشیه های مینیمالیستی ببینید و بشناسید که افراد در این نوع از استوری ها از این برنامه استفاده میکنند.
برند Dolce vita کفشهای خود را با این نوع از تمپلیتها به نمایش میگذارد. همچنین در ارائه محصولات جدید، پشت صحنه ها و محتواهای روزانه اش از این برنامه استفاده میکند. که این برنامه به زیبایی در عین سادگی و ارائه محصول در یک قاب ساده کمک میکند.
الگوهای قابل تنظیم برای نمایش دادن محصول بسیار متنوع هستند، و در عین حال زیبایی خاصی به صفحه شما می بخشند.
این برنامه حتا به شما این امکان را میدهد تا قبل از انتشار محتوا پیش نمایش آن را ببینید.
اگر شما به دنبال یک برنامه ی مناسب برای ایجاد استوریهای منظم و منسجم میگردید قطعا این برنامه خیلی مناسب است.
استفاده از قالبهای آماده استوری اینستاگرام یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد استوری است ولی با استفاده از این ابزارها میتوانید محتوایی مرتب و زیبا داشته باشید. و برند سازی انجام دهید و در ذهن مخاطب بمانید.

برنامه ی بعدی Canva است:
برنامه دیگری برای درست کردن استوری است. این برنامه قالبهای آماده بسیاری دارد. همچنین میتوانید خودتان قالبهایی را در این برنامه بسازید. این برنامه هم روی دسکتاپ کار میکند هم بر روی گوشی های همراه.
در این برنامه قالبهای از پیش آماده ای وجود دارد که میتوانید این قالبها را تغییر دهید. مثلا پس زمینه، فونت رنگ را تغییر دهید. میتوانید بر روی آنها logo بگذارید. و در نهایت این قالبهای ساخته شده را در پوشه ای ذخیره کنید تا بعدا به آن رجوع کنید.

خب برنامه ای که من به شخصه از آن زیاد استفاده میکنم Inshot است:
برنامه ی مناسبی برای درست کردن استوری است مخصوصا اگر بخواهید با آن فیلم ادیت کنید. اگر بخواهید فیلمی را آپلود کنید اما سایز آن مناسب نباشد در این برنامه میتوانید آن را ادیت کنید. و سایز آن را برای استوری، پست و IGTV آماده کنید. حتا میتوانید از پس زمینه های رنگی و عکس استفاده کنید و فیلم را بر روی آن قرار دهید.

و برنامه ی مناسب دیگری که میتوان بر روی گوشی همراه داشته باشید، Over است:
اگر دوست دارید نوشته به محتوای استوری اضافه کنید برنامه ی مناسبی است. حتا این امکان را به شما میدهد که یک قالب را از ابتدا انتخاب کنید و سپس با توجه به آن چه که میخواید ارائه دهید، ادیت کنید.

خب حالا یک نکته مهمی که باید در نظر بگیرید و بدانید این است که هیچ کدام از این ابزارها شاید نتواند جایگزین مناسبی برای فتوشاپ باشد. فتوشاپ نرم افزاری است با کلی آپشن و توانایی که هر مقدار تغییر بخواهید میتوانید به عکس بدهید.

اگر شما فتوشاپ بلد هستید و سابقه طراحی دارید بهتر است از این برنامه استفاده کنید. زیرا که انعطاف پذیری بسیاری در ادیت دارد و هر نوع رنگ و طرحی را که بخواهید میتوانید به آن اضافه کنید. کیفیتی که فتوشاپ به عکسها میدهد بسیار بالاست. این برنامه مناسب دسکتاپ است.اما نسخه ی گوشی آن هم در دسترس است.

اگر شما برای طراحی پست و استوری نیاز به یادگیری فتوشاپ دارید به شما پیشنهاد میکنم از دوره تولید محتوا استفاده کنید.

اگر شما یک ادمین هستید و یا به ادمین شدن علاقه دارید و به دنبال یک شغل دوم با درآمد مناسبید و از همه مهمتر به دنبال شغلی بدون سرمایه گذاری هستید، باید بدانید کجا و چگونه از این استراتژی ها استفاده کنید و ار همه آپشنهای مخفی اینستاگرام استفاده کنیدپس به شما توصیه میکنم حتما از دوره ادمین آلفا استفاده کنید.

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید و حتما از این استراتژی ها برای پست و استوری استفاده کنید تا نتیجه آنها را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا