رفتن به محتوای اصلی

7 ویژگی بازاریاب‌ های آنلاین موفق

7 ویژگی بازاریاب‌ های آنلاین موفقرای رسیدن به موفقیت به عنوان یک بازاریاب شما نیازمند ویژگی‌های مشخصی هستید که برخی از آن‌ها ذاتی و بسیاری دیگر آموختنی هستند. در این مقاله 7 تا از این ویژگی‌های ضروری را مطالعه خواهید کرد:

1- علاقه به معما:
بازاریابی آنلاین همانند یک پازل بزرگ و پیچیده است خصوصاً در مبحث سئو. پازل سئو قطعات مختلفی ازجمله: جستجوی کلمه کلیدی، ساخت لینک، بخش‌های فنی و … دارد. یک بازاریاب آنلاین موفق باید بداند که چطور این قطعات را کنار هم قرار دهد. اگر شما در حل پازل قوی باشید، شانس بالایی درزمینهٔ سئو نیز خواهید داشت.

2- بردباری:
بازاریابی آنلاین نیازمند علاقه به کار سخت است، زیرا ممکن است تا ماه‌ها و یا حتی سال‌ها نتیجه کار خود را نبینید. در بازاریابی آنلاین هیچ راه سریع و ثابتی وجود ندارد بنابراین باید آماده باشید که بدون وقفه در جهت دستیابی به هدفتان کار کنید. امکان دارد که نتایج کوتاه‌مدت خیلی مأیوس‌کننده باشد اما اگر صبر کنید پاداش آن را خواهید گرفت.

3- یادگیری مداوم:
سئو و رسانه‌های اجتماعی دائماً در حال تغییر هستند. گوگل الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود را صدها بار در طول یک سال تغییر می‌دهد و هرروزه نیز رسانه‌های اجتماعی جدیدی ظهور می‌کنند. برای معتبر ماندن درزمینهٔ بازاریابی آنلاین باید مشتاق به یادگیری دائم العمر باشید. یعنی از اخبار صنعت مطلع باشید، در کنفرانس‌های مختلف شرکت کنید و ارتباط خود را با سایر فضاهای بازاریابی دیجیتال حفظ نمایید.

4- قابل‌اعتماد بودن:
اکنون بیش‌ازپیش افراد از کسانی خرید می‌کنند که آن‌ها را می‌شناسند و اطمینان دارند، درنتیجه قابل‌اعتماد بودن یک ویژگی ضروری برای بازاریاب های آنلاین است. برخی کارها نظیر اسپم، کلمه کلیدی مملو از کپی و… به شهرت آنلاین شما آسیب می‌رساند. معتبر و قابل‌اعتماد بودن شما را از سایرین متمایز می‌کند و موجب ارتباط بلندمدت شما با خریداران و مشتری‌هایتان می‌شود.

5- مدیر لایق بودن:
اغلب بازاریاب های آنلاین برون‌سپاری یا انتخاب نماینده برای انجام برخی از وظایف بازاریابی خود را امری ضروری می‌یابند. خیلی به‌ندرت اتفاق می‌افتد که یک نفر در تمامی جنبه‌های بازاریابی شامل نوشتن، ارتباطات، رسانه‌های اجتماعی،  SEO فنی و… بهترین باشد. درنتیجه کمک گرفتن از افراد متخصص جهت دستیابی به اهداف حائز اهمیت است.

6- اهمیت به مشتریان:
بهبود تجربه کاربری مختص تبدیل نیست بلکه رتبه شما در موتورهای جستجو نیز باید به‌طور طبیعی بهبود یابد. بازاریاب های آنلاین موفق تنها فکر یک جهش سریع نیستند بلکه به انتظارات مشتری‌ها و بازدیدکنندگان وب‌سایت خود بسیار اهمیت می‌دهند. آن‌ها می‌دانند که این روش یک رابطه سودآور مبنی بر اعتماد بلندمدت ایجاد می‌کند.

7- برقراری ارتباط خوب:
توانایی برقراری ارتباط مؤثر برای موفقیت بازاریاب های آنلاین امری ضروری است. این به این معنا نیست که شما باید یک نویسنده یا سخنران ماهر باشید بلکه باید بتوانید افکار و انتظارات خود را به‌طور واضح و حرفه‌ای به مشتریان و اعضای تیم خود انتقال دهید.علاوه بر این باید توانایی گوش کردن حرف‌های بقیه را نیز داشته باشید و در دیدگاه‌های آن‌ها تأمل کنید.

می خواهم بازاریابی اینترنتی یاد بگیرم

منبع : وان کلیک – بازاریابی اینترنتی

افسانه عسگری

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا