رفتن به محتوای اصلی

بهینه‌سازی تبدیل: قدرت کاهش

به‌عنوان یک بازاریاب شما می‌خواهید که محصول یا خدمت شما مورد تقاضای تعداد زیادی از افراد باشد و هرکسی که سایت شما را می‌بیند تبدیلبهینه‌سازی تبدیل: قدرت کاهش به علاقه‌مند شود و این منجر به موفقیت می‌گردد. بهینه سازی تبدیل به شما کمک می کنید تا بتوانید با اهداف تان دست یابید.

بر این اساس حتماً مخاطبان هدفی در ذهن خود دارید که آن‌ها شامل گروه‌های متفاوتی از افراد هستند و در دسته‌بندی‌های متفاوتی قرار می‌گیرند. شما برای رسیدن به بازار هدفتان باید هر کاری انجام دهید. باگذشت زمان این نگرش منجر می‌شود که نسخه محصولات متعددی داشته باشید و گزینه‌های خرید ارتقا یابد درنتیجه داده‌های بیشتری می‌توانید جمع‌آوری کنید.

چه خواهد شد اگر فرایند را ساده کنید؟ ممکن است این کار را قبلاً انجام داده باشید اما کار دیگر این است که گزینه‌های قابل تنظیمی برای محصولتان در نظر بگیرید تا جمعیت بیشتری از افراد را پوشش دهید. در ذیل روش‌های کاهش گزینه‌ها که منجر به افزایش نرخ تبدیل می‌شود ذکر گردیده:

۱. کاهش فیلدهای فرم:

از طریق فرم شما راجع به خریدارتان اطلاعات جمع‌آوری می‌کنید. این فرم‌ها به شما کمک می‌کنند که در آینده بتوانید به بازار دست پیدا کنید و اطلاعات کلیدی موردنیاز برای فروش بیشتر را در اختیارتان قرار می‌دهند. این‌ها تنها یک فرم نیستند بلکه یک بازاریابی درون‌گرا محسوب می‌شوند. شما می‌خواهید تا حد امکان از طریق فرم اطلاعات جمع‌آوری کنید برای بازاریابی‌های آینده. فیلدهای زیاد فرم می‌تواند مشتری را فراری دهد. در یک تست، فیلدهای فرم تماس را در صفحه اصلی از 11 به 4 تا کاهش دادند و این امر باعث افزایش 120% در نرخ تبدیل گردید. بررسی‌ها نشان می‌دهد که تعداد و نوع سؤالاتی که در فرم اولیه پرسیده می‌شود اغلب غیرضروری هستند. مثلاً آدرس پستی یا شماره فکس وقتی ارتباطتان از طریق سایت است. کلیه این سؤالات غیرضروری را حذف کنید، با نگه‌داشتن فیلدهای ضروری نرخ تبدیلتان افزایش می‌یابد. اطلاعاتی که برای استراتژی درون‌گرایتان لازم است عبارت‌اند از: نام، یک فرم تماس، آدرس ایمیل و فرمی برای نظر دادن. برای شروع چیزی بیش از این‌ها نیاز نیست.

۲. کاهش زیر مجوعه های منوها:

وقتی کاربران مجبور شوند در منوها و گزینه‌هایی که پشت سر هم باز می‌شوند و در صفحات مختلف به دنبال اطلاعات موردنظرشان بگردند، احتمال اینکه در کانال فروش گیر کنند افزایش می‌یابد.

بر اساس یک نظریه بازدیدکننده‌های یک سایت هم انگیزه و هم اراده دارند. انگیزه آن‌ها را به یک سایت خاص هدایت می‌کند و اراده آن‌ها را در سایت نگه می‌دارد و در مسیر تبدیل به جلو می‌برد. وقتی گزینه‌های زیادی مثل زیرمجموعه های زیاد منوها بین بازدیدکننده و تبدیل وجود داشته باشد ممکن است اراده آن‌ها از بین برود.

شواهد اخیر نشان می‌دهد که وجود تنها یک فیلد زیرمجموعه در راهنمای بالای صفحه باعث افزایش 16% در نرخ تبدیل می‌شود. و افزایش این تعداد به 4 تا و بیشتر موجب کاهش 14% نرخ تبدیل می‌گردد. پس تا حد امکان سایتتان را ساده نگه‌دارید.

البته ممکن است کارتان به‌گونه‌ای باشد که نیازمند دسته‌بندی بیشتر باشید، اگر موضوع سایتتان به‌طور بالقوه پر اطلاعات باشد و مثلاً دارای 3 دسته‌بندی باشد، دیگر این امر موجب کاهش نرخ تبدیل نمی‌گردد البته بازهم باید تا جایی که امکان دارد منوی اولیه را محدود کنید.

ساده‌سازی گزینه‌های محصول:

بسته به ساختار برند و محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهید، سایتتان می‌تواند در موارد زیر دچار پیچیدگی باشد:

گزینه‌های قابل تنظیم

رنگ محصولات

محصولات خیلی زیاد

به‌روزرسانی چندگانه و گزینه ویژگی‌ها

از یک دیدگاه ممکن است به نظر بیاید که این گزینه‌ها به برندتان کمک می‌کند که حداکثر افراد را تحت پوشش قرار دهد. اما از دیدگاه خریدار این گزینه‌ها خیلی زیاد است. برای درک بهتر به یک داستان واقعی می‌پردازیم. در سال 2010 مطالعه‌ای انجام گرفت، در ۲ روز شنبه‌ی جداگانه در یک فروشگاه خواروبارفروشی جایگاه تست مربا قرار داده شد. در شنبه‌ی اول 24 طعم قرار داده شد و در شنبه‌ی دوم 6 طعم. نتایج را مشاهده کنید:

24 طعم – 60% تست – 3% خرید

24 طعم – 40% تست – 30% خرید

از این مطالعه می‌توان نتیجه گرفت که با ارائه پیشنهادهای مختلف به افراد آن‌ها را گیج می‌کنید و نرخ تبدیل کاهش می‌یابد.

ساده‌سازی پیشنهادات شامل:

۱. با توجه به عرضه فعلی، فروش‌های برترتان را محدود کنید

۲. بازاریابی محصولات برتر و یافتن آن‌ها در صفحه اصلی را آسان کنید

۳. تعداد ویژگی‌های قابل تنظیم و آن‌هایی که نرخ تبدیل را به هم می‌ریزد کاهش دهید

۴. کاهش تعداد محصولات بازار اولیه

انجام 3 مرحله ذکرشده باعث بهینه‌سازی نرخ تبدیل بالقوه‌تان می‌شود.

سید حسن میرابوطالبی

سید حسن میرابوطالبی

سید حسن میرابوطالبی هستم . نزدیک به ۱۲ سال است در زمینه طراحی وب سایت و بازاریابی اینترنتی فعالم . عاشق آموزش و کمک به کسب و کارها برای رشد و بهینه سازی هستم .

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا