رفتن به محتوای اصلی

صفحه فرود

صفحه فرودصفحات فرود یکی از مهم ترین صفحات برای جمع آوری اطلاعات علاقه مندان و تبدیل بازدیدکننده به علاقه مند هستند . در این فیلم شبکه وایت برد در مورد ساختار کلی صفحات فرود نکات مهمی به شما ارایه می شود .

 

 

 

 

 

 

متن کامل فیلم :

سلام حسن میرابوطالبی هستم از شبکه وایت برد.

امروز می‌خواهم درباره صفحات فرود با شما صحبت کنم  و اینکه چرا صفحه  فرود اهمیت دارد؟

در وب سایت یکی از بخش‌هایی که اهمیت بسیاری دارد صفحات فرود هستند. این هم بسیار واضح است  که در جلساتی که ما صحبت می‌کنیم بسیار تاکید بر این داریم که هدف وب سایت جمع‌آوری اطلاعات به علاقه‌مندان است.

خب با چه مکانیزمی و با استفاده از چه روشی می‌توانیم اطلاعات علاقه‌مندان را جذب کنیم؟

یکی از آن روش‌ها صفحه فرود است که امروز ما می‌خواهیم درباره آن بیشتر با شما صحبت کنیم .

فرض کنید شما یک صفحه وب سایت دارید که چه در صفحه اول آن و چه در صفحه داخل آن یک اطلاعاتی دارید و یک بخشی دارید به نام  (CTA) و یا Call to action که این بخش در واقع راهنمایی کننده به صفحه فرود است.

مثلاً می‌تواند شامل دانلود یک ebook باشد و یا درخواست برای یک مشاوره باشد و یا اینکه شما را ترغیب کند که دمو نرم‌افزاری را ببینید و یا یک فایل ویدئویی را دانلود کنید، به هر حال جایزه‌ای را به شما می دهد که  در قبال دریافت اطلاعات از  شماست.

وقتی که بر روی این (CTA)  کلیک می‌کنید شما به صفحه‌ای می‌روید که ما به آن صفحه فرود می‌گوییم.

صفحه فرود یک ساختاری دارد  که من در اینجا خیلی خلاصه درباره‌اش توضیح می دهم.

هر صفحه فرود باید یک عنوان داشته باشد یعنی عنوانی که جذاب باشد و عنوان باید یکی از مشکلات کاربران باشد و یا دغدغه آن‌ها باشد و یا مسئله‌ای باشد که با آن درگیرند، و یا نکته‌ای درباره محصول باشد.

فرض کنید اگر شما محصولتان درباره دوربین مدار بسته است و یا فرض کنید که شما یک دوربین عکاسی می‌فروشید، شاید یکی از دغدغه کاربران این باشد که مقدار باطری این دوربین‌ها چگونه بیشتر حفظ می‌شود و یا چه کارهایی باید کرد؟

 و یا حجمی که هر عکس از دوربین می‌گیرد چقدر است و یا تعداد عکسی که دوربین می‌اندازد چقدر است؟

دغدغه‌های مشتری به آن چیزهایی که ما از نظر فنی به آن فکر می‌کنیم  باهم تفاوت دارند، بنابراین عنوان صفحه فرود بر این تاکید می‌کند که چه مشکلی از مشتری را ما می‌خواهیم حل کنیم. توضیحاتی را ذکر می‌کنم که در صفحه فرودمان افراد را ترغیب می‌کند که متن را بخوانند و به آن نقطه برسند که هدف ماست و یک تصویر هم از هدیه‌ای که به آن‌ها می‌دهیم می‌توانیم بگذاریم که خیلی مهم است که تصویر در اینجا قرارگرفته شود و نکته مهم و آخر این است که کل این هدف و این مسیر باید به اینجا ختم شود که یعنی تکمیل فرمی که اطلاعاتشان را از آن‌ها می‌گیریم.

در فرم صفحه محصول نکته‌ای بسیار مهم که توجه ویژه‌ای به آن باید شود این است که حتماً از کم‌ترین مقدار ممکن از فیلد ها استفاده کنید، کم‌ترین مقدار ممکن اطلاعات را از افراد بگیرید. سعی نکنید  ده‌ها اطلاعات از آن‌ها بگیرید ترجیحاً نام و ایمیل آن‌ها کافی است و برای پروسه‌های بعدی که در بازاریابی با ایمیل و یا ایمیل مارکتینگ است بعدها می‌توانید آن‌ها را تبدیل به علاقه‌مندان و سپس خریدار بکنید.

امیدوارم که این آموزش کوچک درباره صفحه محصول بتواند به شما کمک کند که علاقه‌مندان بیشتری را در کسب و کارتان جذب کنید.

برایتان آرزوی بهترین‌ها را دارم.

روز خوش. خدا نگهدار

سید حسن میرابوطالبی

سید حسن میرابوطالبی

سید حسن میرابوطالبی هستم . نزدیک به ۱۲ سال است در زمینه طراحی وب سایت و بازاریابی اینترنتی فعالم . عاشق آموزش و کمک به کسب و کارها برای رشد و بهینه سازی هستم .

یک نظر برای این نوشته موجود است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا