رفتن به محتوای اصلی

چند ایده کسب‌وکار اینترنتی

چند ایده کسب‌وکار آنلاینبرای شروع یک کسب‌وکار موفق نیازی به یک مکان فیزیکی نیست. بسیاری از کسب‌وکارهای موفق تماماً آنلاین هستند.
آنلاین بودن کسب‌وکار موجب صدها تومان صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود و همچنین به دلیل محدود نبودن به یک مکان خاص، طیف وسیع‌تری از مشتریان به شما دسترسی خواهند داشت.
در این مقاله چند ایده کسب‌وکار آنلاین در اختیار شما قرار گرفته تا از آن‌ها برای کسب‌وکار خود الهام بگیرید:

1- مشاوره سئو: آیا در رابطه با موتورهای جستجو اطلاعات و مهارت دارید؟ بسیاری از شرکت‌های کوچک از تأثیر چشمگیر بهینه‌سازی موتورهای جستجو در کسب‌وکار خود غافل هستند. شما می‌توانید از طریق آموزش مطالعه و استفاده از تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، کلمات کلیدی و ساختار محتوا برای جذب ترافیک بیشتر به صاحبان کسب‌وکارها کمک کنید.

2- رهبری کسب‌وکار: اگر در کسب‌وکار دانش و تجربیات بسیار دارید، چرا به کارآفرینان مشتاق برای رسیدن به موفقیت کمک نکنید؟ می‌توانید تجربیات خود را در اختیار صاحبان کسب‌وکارهای جدید برای یک شروع خوب قرار دهید. علاوه بر این می‌توانید مقالات متعددی در مورد کسب‌وکار بنویسید.

3- مشاوره رسانه‌های اجتماعی: شرکت‌های بزرگ برای مدیریت رسانه‌های اجتماعی خود مانند فیس‌بوک و تویتر نیاز به استخدام کارمندی تمام‌وقت دارند اما کسب‌وکارهای کوچک معمولاً خودشان بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را انجام می‌دهند. باوجود مسئولیت‌های متعدد، صاحبان کسب‌وکارها اصولاً به دلیل مشغله زیاد زمان کافی برای طراحی و توسعه استراتژی‌های مدیریت شبکه‌های اجتماعی ندارند. شما می‌توانید به‌عنوان یک مشاور برای آن‌ها بهترین تاکتیک‌ها را برگزینید، زمان‌بندی گذاشتن پست و محتوا برای مخاطبان هدفشان را نیز تعیین کنید.

4- مربی بهداشت، درمان و تغذیه: با توجه به آماری که از مراکز کنترل بیماری تهیه‌شده، نزدیک به 70% جمعیت بزرگ‌سال به‌اضافه وزن یا چاقی مبتلا هستند، و بسیاری از آن‌ها تمایل به کاهش وزن و تغذیه بهتر دارند اما نمی‌دانند از کجا باید شروع کنند. نیازی نیست که شما حتماً مدرک پزشکی تغذیه داشته باشید بلکه با ترکیب صحیحی از حمایت شخصی، تغذیه و دانش ورزشی می‌توانید از طریق خدمات آنلاین به‌سلامت افراد کمک کنید.

5- نویسنده کتاب‌های الکترونیک: آیا دانش زیادی راجع به موضوع خاصی دارید که می‌خواهید با دیگران به اشتراک بگذارید؟ امروزه وجود تعداد زیادی مطالعه کننده آنلاین به نویسندگان این امکان را می‌دهد که شخصاً کتاب‌های خود را منتشر کنند، نویسندگانی که ممکن است هیچ‌گاه توسط شرکت‌های چاپ و نشر کتاب موردقبول واقع نشوند. به کمک ابزارهای صحیح بازاریابی می‌توانید کتاب‌های خود را از آشپزی گرفته تا کاهش وزن و… با موفقیت منتشر کنید.

6- پشتیبان فنی از راه دور: بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک بودجه کافی برای استخدام یک کارمند IT تمام‌وقت ندارند بنابراین هنگام بروز مشکل در سیستم‌هایشان با یکی از دوستان یا اقوام مسلط به کامپیوتر خود تماس می‌گیرند. اگر شما درزمینهٔ کامپیوتر و شبکه باتجربه هستید می‌توانید نیاز آن‌ها را در یک تماس تلفنی برطرف کنید و به آن‌ها کمک فنی فوری و از راه دور ارائه نمایید.
حال چند ایده کسب‌وکار آنلاین دیگر را تنها برایتان نام می‌بریم: خرده‌فروشی تخصصی – طراحی سایت – رزومه و کاور نویس – freelancer حرفه‌ای – فروشگاه ارسال‌کننده محصولات مجازی – فروشنده صنایع دست‌ساز – آموزش دوره‌های آنلاین – ایده پرداز یا طراح اپلیکیشن.

می خواهم بازاریابی اینترنتی یاد بگیرم

منبع: کسب و کار اینترنتی

افسانه عسگری

برای این نوشته 8 نظر ثبت شده است

  1. سلام با تشکر از مقاله خوبتون . من یک سوال از جناب آقای ابوطالبی بزرگوار دارم . برای درست کردن یک فایل آموزشی بصورت ایبوک آیا ضرورت داره از ایندیزاین استفاده کنیم ؟ دوم اینکه حداقل و حداکثر صفحات که یک ایبوک آموزش باید داشته باشه چقدره ؟ و استراتژی قیمت گذاری در ایبوک چجوریه؟

    1. درود بر شما
      خیلی بهتر هست که برای شیک بودن کتاب الکترونیکی تان از ایندیزاین استفاده کنید.
      اگر کتاب رایگان قرار هست منتشر شود تا 10 صفحه خوب هست چون جزیی از فرآیند تبدیل شماا محسوب می شود .
      اما در صورتی که قیمت برای کتاب تعیین کرده اید بهتر است صفحات بیشتری داشته باشد تا 30 صفحه مقدار مناسبی برای کتاب الکترونیکی است.

      قیمت تابع موارد بسیار زیادی است ، اگر کتاب برای جذب بازدیدکننده باشد قیمت آن متفاوت است با شرایطی که هدف فروش مستقیم است.

    2. درود بر شما
      برای شیک و حرفه ای بودن کتاب الکترونیکی بهتر هست از ایندیزاین استفاده کنید.

      برای تعداد صفحات اگر کتاب رایگان هست و هدف تبدیل بازدیدکننده می باشد تا 10 صفحه کافی است. در صورتی که هدف شما فروش ای بوک هست بین 20 تا 30 صفحه مناسب است.

      قیمت گذاری ای بوک تابع موارد و شرایط متعددی هست: مثلا اگر هدف شما وارد کردن خریدار به قیف فروش تان باشد یا می خواهید محصول کامل تری را پیشنهاد دهید مسلما بهتر هست که قیمت کمتری تعیین کنید و متمرکز شوید بر روی فروش تعداد زیاد، در غیر اینصورت باید بر اساس سطح کاربران خودتان قیمت را تعیین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا