رفتن به محتوای اصلی
چگونگی جذب فالوور در اوایل شروع کار یک کسب کار اینستاگرامی

چگونگی جذب فالوور در اوایل شروع کار یک کسب کار اینستاگرامی

در این مقاله قصد دارم در رابطه با تجربه شخصی‌ام صحبت کنم زمانی که می‌خواستم در سال ۱۳۹۴برای اولین بار برای یک پیج اینستاگرام بازاریابی کنم و جذب فالوور داشته باشد.

داشتن فالوور فیک یک اشتباه رایج

طبیعتاً شروع کار خیلی مهم است چون شما همان ابتدا که می‌خواهید شروع کنید یک مقدار فالوور باید جذب کنید و آن جذب فالوور احتمالا شاید کار زیاد سختی نباشد، اما ما عجول هستیم. خیلی عجول بودم و می‌خواستم جذب فالوور خیلی سریع اتفاق بیفتد و هر کسی هم که می‌آید در پیج اگر بینند شما 10 فالوور دارید احتمال اینکه شما را فالو کند خیلی کم است.

البته این فرضیه‌ای بود که من چند سال پیش داشتم. اما الان به نظر من محتوای اولی که در پست گذاشته می‌شود خیلی می‌تواند به این قضیه کمک کند. کار اشتباهی که انجام دادم این بود که برای همان شروع کار رفتم و هزار فالوور فیک جذب کردیم، در کمتر از نیم ساعت!

هزار فالوور فیک جذب کردیم، فالووری که فعال نبود، یکسری خارجی بود و هیچ کدام به درد نمی‌خورد فقط برای اینکه بگوییم ما هزار فالوور را داریم و حالا شروع به بازاریابی کنیم. می‌توانم بگویم این بزرگترین اشتباهی است که می‌توانید برای شروع پیج داشته باشید. انگار با دست خودتان پیج را تقریباً کشتید.

دلیلش چیست؟

دلیلش این است که ممکن است من با هزار فالوور فیک شروع کنم و آدم‌ها بیایند به همان دلیلی که این هزار فالوور دارد، محتوایش هم هست، پس آن را فالو کنم. ممکن است این اتفاق بیفتد اما مشکلی که چند وقت بعد به وجود آمد این بود که وقتی به ۴ هزار و ۵ هزار فالوور رسیدیم، مطمئن بودیم که هزارتا‌ی آن یقیناً فیک است و این در آمارهای ما به شدت اختلال ایجاد کرده بود. اینگیجمنت مشخص نبود، هر چیزی را می‌خواستم حساب کنم می‌گفتیم همه را منهای هزار کنیم و بعد حساب کنیم ما با ۴ هزار فالوور داریم کار را جلو می‌بریم.تن

محتوا های خود را آماده کنید سپس شروع به بازاریابی کنید

اگر بخواهم برگردم عقب و آن پیج را دوباره از نو شروع کنم کاری که می‌شود انجام داد این است که قبل از اینکه بخواهد بازاریابی صورت بگیرد من حتما باید حداقل ۸ تا ۹ پست داشته باشم. ۹ پست به نظر من خیلی ایده خوبی هست، به خاطر اینکه وقتی شما می‌خواهید به جذب کاربر در اینستاگرام شروع کنید، کاربر باید یک سری محتوا ببیند و آن محتوای اول خیلی مهم است. خیلی‌ها دو یا سه پست دارند و تازه می‌خواهند شروع کنند به اینکه بازاریابی کنند. به نظر من کمی ‌صبر کنید. روزهای اول محتواها را هر روز بگذارید. مثلاً در ۱۰ روز ۹ پست بگذارید و بعد شروع به بازاریابی کنید. من اگر به عقب برگردم این کار را انجام می‌دهم و اینکه اصلا فالوور فیک نمی‌گیرم. فالوور فیک به شدت در آمارها تاثیر می‌گذارد و آن کسی هم که بتواند پیج را بررسی کند و آشنا باشد کاملاً برایش مشخص می‌شود که این پیج از همان اول یک کار اشتباهی انجام داده و آدم‌ها شاید به آن بی اعتماد هم بشوند.

در مقاله  در کسب کار اینستاگرامی خود برای جذب مخاطب باید چه پست‌هایی انتشار بدهیم به طور تخصصی در مورد نحو انتشار پست های اینستاگرامی و نوع محتوای آن ها پرداخته‌ایم.

جذب فالوور

ما برای جذب هزار فالوور چه کاری می‌توانیم بکنیم؟

یکی از کارهای ساده این است که تبلیغات کنیم. خیلی ساده با پیج‌های اینستاگرامی ‌مرتبط یا اینفلوئنسرهای مرتبط صحبت کنیم و بگوییم پیج ما را استوری کنند، معرفی کنند و جذب فالوور داشته باشیم. راه‌های دیگری هم وجود دارد که به نظرم می‌توانیم همه را تست کنیم.

اینکه من یک کانال تلگرامی ‌دارم و می‌خواهم پیج اینستاگرام را معرفی کنم. چندین بار در کانال تلگرامی پست‌هایم را معرفی می‌کنم. یا اینکه شما یک مسابقه اینستاگرامی راه می‌اندازید، البته برای شروع شاید خیلی جالب نباشد. یک مسابقه کوچکی که فقط آدم‌ها همدیگر را منشن کنند و کامنت بگذارند. می‌آیید آن را در کانال تلگرامی ‌معرفی می‌کنید که آدم‌ها بیایند همدیگر را منشن کنند و با پیج شما کم‌کم آشنا شوند.

استفاده از وبسایت

کار بعدی که می‌توانید بکنید این است که من یک وب‌سایتی دارم که روزانه هزار بازدیدکننده دارد، کاربرها می‌آیند صفحه‌های مختلف را بررسی می‌کنند. آن جایی که نیاز هست بیایم پیج اینستاگرام را معرفی کنم و بگویم به چه دلیلی تو باید پیج اینستاگرام من را فالو کنی. این خیلی مورد مهمی ‌هست.

اکثراً در وب‌سایت‌ها می‌بینیم که همه می‌گویند ما را فالو کنید، اینستاگرام ما را فالو کنید خبر‌های خیلی خوبی داریم. ولی به یک بهانه‌ای به اینکه مثلاً بگوییم مثلاً آخرین اخبار حوزه کاری ما را می‌توانید از طریق استوری اینستاگرام به دست بیاورید. یا مساله هر هفته یا هر ماه یک لایو اینستاگرام داریم، پس باید فالو کنید که آن لایو را کاملاً رایگان داشته باشید می‌خواهیم راجع به یک موضوع خاص صحبت کنیم.

استفاده از پیج شخصی خودتان

مورد بعدی که می‌تواند کمک کند به اینکه ما هزار یا پانصد فالوور اولیه را جذب کنیم این است که از طریق پیج‌های اینستاگرامی‌ خودمان، پیج شخصیمان معرفی کنیم. ممکن است در فالوور‌های ما یک تعدادی افراد باشند که برایشان این پیج واقعاً جذاب باشد. ما اگر یک تیم کوچک چهار یا پنج نفره باشیم و همه هم به احتمال زیاد اینستاگرام داریم و حداقل چهارصد یا پانصد فالوور داریم می‌توانیم استوری کنیم و کم‌کم فالوور جذب کنیم. خیلی نمی‌توانم بگویم جذب فالوور اولیه کار آسانی است و واقعاً شاید خیلی آسان نباشد، مخصوصا هزار فالوور جذب کردن، ولی به نظرم این که عجولانه برخورد کنیم یک کاری کنیم که بعداً خیلی پشیمان شویم از همه بدتر است. یعنی کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که دنبال راه‌هایی بگردیم که جذب فالوور رایگان داشته باشیم. حالا این‌ها می‌توانند با استوری کردن باشد، می‌تواند با روش‌های دیگر باشد. اگر سایت داریم، اگر کانال تلگرامی‌ داریم یک جذب فالوور داشته باشیم و بعد شروع کنیم به بازایابی و اتفاقات دیگر.

تبادل با پیج های مانند خودتان

کار دیگری که می‌توان انجام داد در پی همان جذب هزار فالوور رایگان و واقعی و باکیفیت این است که به دنبال افرادی بگردیم مثل شما نه میکرواینفلوئنسر هستند، نه اینفلوئنسر هستند، فقط یکسری فالووری دارند که احتمالاً این پیج اینستاگرام با آن‌ها مرتبط است. از آن‌ها بخواهیم که یکی از پست‌های شما را استوری کنند. این را هم بگویم که واقعاً آن ۹ یا  ۱۰ پست اولیه خیلی مهم است که جذاب باشد تا آدم‌ها بیایند و فالو کنند.

ایجاد حس تعامل در کاربران

از آنجا به بعد نه اینکه جذاب نباشد، ولی روی آن پست‌های اولیه خیلی فکر کنید که یک شروع خوب داشته باشید. خیلی از ماها چند پست پشت سر هم می‌گذاریم و واقعاً هیچ کاربردی ندارد و یا مثلاً  ۹ پست اول را لوگوی برندشان می‌گذارند، آن هم دوباره تعامل خاصی ندارد یعنی شروع خوبی نیست.

ما برای شروع می‌توانیم با چند پست که واقعاً جذاب است، اینگیجمنت دارد، یا ویدیوی باحالی هست، یک پروموشن خوبی هست یا یک محتوای ارزشمندی است شروع کنیم. همه این‌ها را که کنار هم بگذاریم می‌تواند یک شروع خیلی خوبی باشد در کنار آن هم یک جذب فالووری داشتیم و بعد کم‌کم شروع می‌کنیم به بازاریابی اینستاگرامی‌ که من در مقاله‌های دیگر راجع به آن صحبت کردم ولی در آینده هم حتماً راجع به آن صحبت می‌کنم. موضوعاتی که می‌تواند خیلی به ما کمک کند برای اینکه جذب فالوور خوبی داشته باشیم.

 “ آموزش تخصصی بازاریابی اینستاگرام را همین حالا شروع کنید

بسته جامع بازاریابی با اینستاگرام
سمیرا حسینی

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا