رفتن به محتوای اصلی

تکنیک های مذاکره برد-برد

در ویدئوی آموزشی امروز کسری رفالیان در مورد تکنیک های مذاکره با شما صحبت می کند . شاید بارها و بارها در مورد روش های مذاکره برد-برد نکاتی را شنیده باشید در آموزش امروز در مورد یک نکته مهم و کلیدی در این نوع از 09-win-win-situationمذاکرات صحبت می شود .

امروز می‌خواهیم درباره یک نکته کوچک و مهم درباره مذاکره با شما صحبت کنیم.

اکثر مذاکره کنندگان برای رسیدن به وضعیت برد- برد در جلسه و مذاکرات شرکت می‌کنند؛ وضعیت برد –برد در جلسات توافق بر سر حداقل‌هاست.

وقتی شما برای رسیدن به وضعیت برد- برد برنامه‌ریزی می‌کنید در واقع برای وضعیتی برنامه‌ریزی می‌کنید که طی آن هم شما و هم طرف مقابلتان برای یک حداقل به توافق برسید.

اما مذاکره کنندگان این کار را نمی‌کنند آن‌ها اول با حداکثرهایشان شروع به مذاکره می‌کنند  و بعداً در یک امتیاز رد و بدل کردن در یک مناظره و یا مذاکره به توافق می‌رسند.

مذاکره کننده‌ای حرفه‌ای تر است که بتواند امتیاز بیشتری از طرف مقابلش بگیرد.

اجازه بدهید یک مثال برایتان بزنم؛ فرض کنید بر سر قیمت یک محصول و کالا  در حال مذاکره هستید و اگر اول قیمت حداقلی خودتان ( قیمت پایین تر از قیمت خودتان را بگویید) ممکن است طرف مقابلتان در حین مذاکره امتیازات بیشتری را از شما بگیرد.

ولی زمانی که  قیمت بالاتری را اعلام می‌کنید مبدا ذهنی شخص مقابل را بالا برده‌اید که به این می‌گویند  Anchor Price .

وقتی قیمت پایه را بالا می‌برید و بعد از آن تخفیف می‌دهید  طرف مقابلتان  خیلی راضی تر می‌شود نسبت به زمانی که حداقل را اعلام کرده‌اید و پس از آن طرف مقابلتان تازه شروع به چونه زدن و گرفتن امتیازات و خدمات مضاعف از شما می‌کند.

کسب درآمد میلیونی از طراحی سایت 

کسری رفالیان

کسری رفالیان

کسری رفالیان هستم . متخصص فروش و روانشناسی فروش. از مذاکره لذت می برم. علاقه زیادی به ایده پردازی دارم و طراحی استراتژی جزو علاقه مندی هام هست .
مربی مدیران و فعالان حوزه کسب و کار هستم و از موفقیت دیگران لذت می برم

برای این نوشته 2 نظر ثبت شده است

  1. سلام این مطلب هم بدیهی بود هم واضح لطفا سری به سایت دکتر مازیار میر بزنید تا زوایای این بحث را ببینید .از سایت خوبتان بسیار متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا