رفتن به محتوای اصلی

جدیدترین الگوریتم گوگل

جدیدترین الگوریتم گوگلالگوریتم جدید در ماه نوامبر منتشر خواهد شد.

جزو اولین نفراتی باشید که در جریان این الگوریتم قرار می گیرند.

 

اخطار گوگل برای برخی محتواها که از 1 نوامبر رتبه نخواهند گرفت

 گوگل الگوریتم جدیدی ارائه کرده: در پست رسمی که روز سه‌شنبه منتشر گردید، موتورهای جستجو اخطار دادند از 1 نوامبر که قوانین جدید به اجرا درآید برخی محتواها از ایندکس‌ها محو خواهند شد.
به‌عنوان قسمتی از تلاش‌هایشان برای به حداکثر رساندن راحتی کاربران موبایل، الویت گوگل ارائه مرتبط‌ترین اطلاعات موجود برای عنوان مورد جستجو است.
بر اساس این گزارش اهمیتی ندارد که محتوا روی یک صفحه وب باشد یا در یک اپلیکیشن. در جهت بهبود این روند، اپلکیشن های موبایل می‌توانند توسط کاربران موبایل مورد جستجو قرارگرفته و پیدا شوند، در حال حاضر توجه موتورهای جستجو معطوف به نحوه ارائه محتوا است.
در این الگوریتم عقیده بر این است که وقتی کاربران روی نتایج جستجو کلیک می‌کنند باید بتوانند تمام محتواهای مرتبط را ببینند حتی اگر عنوان مورد جستجو در یک اپلیکیشن قرارگرفته باشد. برخی صفحات اپلیکیشن دارند اما قسمت عمده محتواهای موجود در آن تا زمانی که فرد اپلیکیشن را به‌طور کامل دانلود کند پنهان خواهد بود ، این عمل خلاف شرایط جدید گوگل است.
پیش‌ از این هم گوگل رتبه چنین صفحاتی را کاهش داده بود (downgrade)، از 1 نوامبر هم که الگوریتم جدید اجرایی شود چنین صفحاتی غیرقابل‌قبول خواهند بود.
گوگل در توضیح این قوانین جدید خود چنین می‌گوید: بر اساس تجزیه‌ و تحلیل‌های ما زمانی که یک کاربر در موبایل خود روی نتایج جستجو کلیک می‌کند و به اپلیکیشنی برمی‌خورد که بخش عمده محتوای آن پنهان است تا کاربر آن را دانلود کند،  این اصلاً تجربه جستجوی خوبی برای وی نخواهد بود و کاربر را ناامید می‌کند زیرا او انتظار دیدن محتوای یک صفحه را دارد.

از زمان به اجرا درآمدن قوانین جدید برای پرهیز از جریمه‌شده صفحاتتان در جستجوی موبایل چه می‌توانید بکنید؟
با استفاده از Mobile Friendly Test و Mobile Usability report می‌توانید صفحاتی را که خلاف دستورالعمل جدید گوگل است اکنون شناسایی کنید.
اگر تعداد زیادی از این قبیل صفحات دارید باید هرچه زودتر کارتان را شروع کنید.
این عمل گوگل را اعلام جنگ نپندارید، تنها می‌خواهد که کاربران بتوانند محتوای مفید را پیدا کنند. گوگل پیشنهاد می‌کند که یک بنر را جایگزین صفحه کامل اپلکیشن کنید.

منبع: وان کلیک -آموزش سئو

دانلود نسخه PDF همین مقاله

سید حسن میرابوطالبی

سید حسن میرابوطالبی

سید حسن میرابوطالبی هستم . نزدیک به ۱۲ سال است در زمینه طراحی وب سایت و بازاریابی اینترنتی فعالم . عاشق آموزش و کمک به کسب و کارها برای رشد و بهینه سازی هستم .

برای این نوشته 12 نظر ثبت شده است

  1. سلام
    چطور می تونیم متوجه بشیم که گوگل ما را جریمه کرده؟

    1. سلام معمولا از یکی از روش های زیر استفاده می شود:
      1- بررسی گوگل آنالیتیک

      اگر یک روز ترافیک سایت شما طبیعی به نظر برسد و در روز بعد بشدت ترافیک وب سایت کاهش شدیدی نشان دهد یکی از نشانه های این است که ممکن است سایت دچار جریمه شده باشد.

      2- چک کردن اینکه هنوز گوگل صفحات وب سایت را ایندکس می نماید.

      در صفحه جستجوی گوگل عبارت site:yourdomain.com را تایپ نمایید. در صورتی که تعداد صفحات ایندکس شده کمتر از مقدار صفحات سایت بود، ممکن است سایت شما جریمه شده باشد. می بایست علت این مسئله مشخص شود. در برخی موارد ممکن است دسترسی این صفحات در فایل robots.txt محدود شده باشد.

      3- بررسی آخرین تغییرات الگوریتم گوگل

      اگر گوگل در بروزرسانی الگوریتم های خود اهداف خاصی را دنبال نماید و در صورتی که وب سایت مستعد پنالتی باشد، با اطلاع از برخی از این بروزرسانی ها می توان تا حد زیادی جلوی جریمه گوگل را گرفت. به عنوان مثال در الگوریتم پاندا گوگل بدنبال کیفیت بالای مطالب است و صفحات یا سایت هایی که از محتوای ضعیفی برخوردار باشند بشدت دچار این پنالتی گوگل خواهند شد از این رو با بهبود کیفیت مطالب وب سایت می توان از جریمه گوگل پیشگیری کرد.

      4- بررسی ابزار کنسول جستجو گوگل ( گوگل وبمستر )

      جریمه گوگل در برخی موارد در ابزار کنسول جستجو گوگل به وبمسترها اطلاع رسانی خواهد شد. از این رو وبمسترها با دسترسی در این ابزار می توانند پنالتی ایجاد شده را تشخیص داده و به برطرف کردن آن بپردازند.

  2. سلام
    من وان کلیک قبلی رو دوست دارم.
    قالب قبلی خیلی جمع و جور تر بود.
    نقلی و شیک بود. به نظر من عرض صفحه کمتر باشه خوشگل تر هستش. البته این نظر من هستش و ظاهر سایت سلیقه ای هستش
    موفق باشید

  3. سلام
    به تازگی یک کتاب الکترونیکی رایگان در سایت قرار دادید به نام 200 فاکتور گوگل
    میخواستم بگم محتوای این کتاب الکترونیکی دقیقا محتوای وبینار آقای نورهانی مدیر سایت modiresite.com با عنوان 210 فاکتور گوگل بودش
    آقای نورهانی چند ماه پیش یک وبینار برگزار کرد با نام 210 فکتور سئوی گوگل و یک کلاس آنلاین بود و مطالب این کتاب دقیقا مطالب وبینار آقای نورهانی هستش!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    1. درود بر شما
      ۱. این کتاب ترجمه ای است از مطالب لینک زیر٬ و توسط وان کلیک ترجمه و بصورت کتاب الکترونیکی منتشر شده است.
      http://backlinko.com/google-ranking-factors

      ۲. در چند وقت اخیر در شبکه های اجتماعی به ناحق وان کلیک را متهم به استفاده از محتوای رایگان و فروش آن کرده اند (که البته از نظر ما اگر هم انجام داده باشیم کار اشتباهی نیست) این کتاب پاسخی است به این دوستان عزیز.
      ۳. اینکه سایر سایت ها هم از این منبع برای فروش محصولاتشان استفاده کرده اند دلیلی بر انحصار آن نیست.

      سپاس از دقت نظر شما

      1. سلام
        پس ببخشید اگر من فکر کردم که مطالب وبینار آقای نورهانی هستش
        سپاسگزارم بابت پاسخ شما و کاملا منطقی و قابل قبول شما
        به امید موفقیت روز افزون شما

  4. ممنون بابت اطلاع رسانی !

    طراحی اپلیکیشن تحت اندروید برای سایت بهتره یا اینکه سایت قالب ریسپانسیو داشته باشه ؟!

    گوگل دقیقا معیار هاش برای بالا آوردن یک مطلب بین مطالب مرتبط دیگر چیه ؟

    چون حتی بعضی ها هستند که کُپی میکنند ولی بالاتر هستند ..

  5. به نظر من این الگوی جدید شرکت گوگل بیشتر به نفع کاربر هست و دسترسی به مطالب مفید بهتر هم میشه.از دوستان وان کلیکی هم ممنون که خیلی زود کاربرهارو در جریان تغییر و تحولات دنیای تکنولوژی قرار میدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا