رفتن به محتوای اصلی

دیجیتال مارکتر داینامیک!

بعد از افزایش ناگهانی نرخ بنزین در کشورمان و اتفاقات ناخوشایندی که پیش آمد با قطع سراسری اینترنت مواجه شدیم و این اتفاق حدود ۱۰۰.۰۰۰ کسب و کار اینترنتی در ایران را تهدید کرد. خیلی از وبسایت‌ها از دسترس خارج شدند و حتی امکان استفاده از تاکسی‌های اینترنتی هم موقتا قطع شد.

مشکلات پیش آمده برای همه غیر مترقبه بود و نمی‌توان به صاحبان آن ها خیلی خورده گرفت هرچند که با تدابیری همچون داشتن سرور جایگزین در داخل کشور یا سرور Miror این مشکلات پیش نمی‌آمد اما روی صحبت من با آن دسته از مدرسانی است که کسب و کار اینترنتی، دیجیتال مارکتینگ، رشد کسب و کار یا وبمستری درس می‌دهند و بعد از گذشت ۴ روز از قطع اینترنت همچنان وبسایت‌هایشان قطع است.

دیجیتال مارکتینگ یک هنر است که بخشی از آن دانش است و بخش دیگر بکار بستن آن! یک دیجیتال مارکتر داینامیک باید در کمتر از چند ساعت بتواند کسب و کار اینترنتی کارفرما را به حالت پایدار و چابک برگرداند.

اتفاقات اخیر برای همه ما ناراحت کننده بود و درس‌های فراوانی به همراه داشت اما شاید درس بزرگی به مدعیان صنعت دیجیتال مارکتینگ داد. امیدواریم تا همه مردمان ما در آرامش و امنیت از فضای بی‌کران اینترنت استفاده کنند.

سمیرا حسینی

برای این نوشته 3 نظر ثبت شده است

  1. لطفا یه راهکاری برای مایی که تازه داشتیم سایتمون رو راه مینداختیم بگید.
    پیش بینیتون چیه از این وضعیت؟
    آیا بهتره ماهایی که سایتمون روی هاست خارجی بود اون رو به هاست ایرانی منتقل کنیم یا اینکه منتظر بمونیم ببینیم کی اینترنت وصل میشه؟

    1. درود بر شما
      سایت همیشه ابزار کلیدی و مهم بازاریابی هست. بنابراین کار درستی کرده اید که سایت راه اندازی کردید. پیش بینی آینده کار سختیه ولی هیچ ابزار بازاریابی برای همیشه از بین نمی ره کما اینکه هنوز مجلات چاپی در حال فعالیت هستند. در مورد هاست صد در صد پیشنهاد می کنم اون رو به سرورهای داخل ایران منتقل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا