رفتن به محتوای اصلی

صفر تا صد اینستاگرام به زبان ساده

صفر تا صد اینستاگرام به زبان ساده

قبل از شروع مقاله شما میتوانید با کلیک کردن روی اینجا آزمون رایگان تعیین سطح اینستاگرام بدهید !

 

شروع مقاله :

اینستاگرام اپلیکیشنی است که در این روزگار بسیار پر طرفدار ظاهر شده

و بدیهی است که افراد زمان زیادی را برای استفاده از این ابزار اختصاص میدهند .

استفاده گسترده از این اپلیکیشن قطعا موجب شده که توجه بیشتری به این اپ شود ،

و ابزار هایی برای کاربردی تر شدن این برنامه اضافه شود

در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت

که اینستاگرام چه ابزار هایی برای استفاده بهتر از این برنامه ازائه کرده است

و اینکه یاد بگیریم چگونه میتوان از آن ها بهره برد ؟

قسمت اول ، استوری

استوری یکی از پرطرفدار ترین ابزار های درونی اینستاگرام است

که روزانه میلیون ها نفر در جهان آن را بروزرسانی میکنند

و احوال و نظر خودشان را با دیگران به اشتراک میگذارند .

وقتی که دور تصویر پروفایل افراد ،

یک هایلایت قرار دارد (مثل تصویر زیر ) یعنی استوری جدید منتشر شده

و شما هنوز آن را مشاهده نکردید !

صفر تا صد اینستاگرام

این ابزار اینستاگرام به شما این ویژگی را میدهد که بتوانید محتواهایی که میخواهید آن را به صورت موقت منتشر کنید را به راحتی نشر دهید .

استوری ها قابلیت های متفاوتی درون خود دارند

که در اولین مورد میتوان به بررسی افراد مشاهده کننده استوری اشاره کرد

همانطور که در تصویر مشاهده میکنید میتوانید با کلیک کردن روی آیکون چشم افرادی که استوری شما را مشاهده کردند را بررسی کنید

صفر تا صد اینستاگرام

دومین مورد را میتوان قابلیت هایلایت کردن استوری نامید

بعضی استوری ها هستند که منتشر کننده آن ها تصمیم به پست کردن آنها ندارد ولی میخواهد بیشتر از 24 ساعت در معرض نمایش باشد ( البته این بازه در اختیار منتشر کننده است و میتواند تا همیشه آن را به صورت استوری در پیج خود ، تحت عنوان هایلایت نگه دارد )

در تصویر زیر جایگاه هایلایت هارا مشاهده میکنید  :

صفر تا صد اینستاگرام

استوری در بعضی اکانت های اینستاگرام  دسترسی های دیگر را هم به منتشر کننده میدهد به که عنوان مثال میتوان گزارش دقیق از بازدید ها و فوروارد ها و… مشاهده کرد که این ویژگی ها در اکانت های حرفه ای اینستاگرام ( کسب و کار و کارآفرین ) موجود است که در هفته های آینده مفصل درباره آن بحث خواهیم کرد .

خب ،

دوستان به پایان اولین قسمت از این مقاله آپدیتی رسیدیم ؛

امیدوارم که لذت برده باشید و ممکه به خودتون بگید چرا سطح این مقاله انقدر پایه ای بود ؟

خب همانطور که از اسم این مقاله پیداست (صفر تا صد اینستاگرام)

این مقاله از اولین و ساده ترین موضوعات در اینستاگرام شروع میکند و رو به جلو میرود

و با گذشت زمان به مسائل حرفه ای تر و تخصصی تری خواهیم پرداخت

پس از شما همراهان عزیز تقاضا میشود که صبر داشته باشید و با ما همراه باشید .

مقاله آپدیتی چه معنی ای دارد ؟

این سوالی است که قطعا در ذهن شما نقش بسته است ، و جواب آن این است که ، مقاله ای سریالی است و هر هفته به آن اضافه خواهد شد .

این هفته موضوع ما درباره ساده ترین اصول استوری بود و برای هفته آینده موضوع های دیگری را مورد بحث قرار خواهیم داد !

این مقاله برای چه کسانی مناسب است  ؟

این مقاله برای همه افراد و سنین با هر سطح اطلاعات مناسب است ،

زیرا کسانی که میخواهد کار را با اینستاگرام شروع کنند و یا در آن حرفه ای بشوند 

از این مقاله میتوانند به خوبی استفاده کنند 

و حتی کسانی که سطح بالایی در اینستاگرام دارند ممکن است در مسائل پایه ای 

مشکلی داشته باشند و نکاتی را جا انداخته باشند و این مقاله قطعا برای

آن ها مفید خواهد بود.

موضوع مورد بحث هفته آینده :

هفته آینده : چگونه استوری با کیفیت و با بازدید بالا بسازیم ؟ / معرفی ابزار ساخت هایلایت

قسمت دوم ، بخش اول ؛
چگونه استوری با کیفیت بسازیم ؟

سلام ودرود دوباره به شما عزیزان

علیرضا مشیری هستم از وان کلیک ؛

امیدوارم که حالتون خوب باشه و آماده باشید برای قسمت دوم آموزش

توی این قسمت میخوایم با هم مرور کنیم که چگونه استوری های با کیفیت بسازیم

و از اون ها بازدید بالا بگیریم :

بحث اول مورد بررسی ما انتخاب محتوا با  اندازه مناسب برای استوری است

همانطور که میدانید استوری یک قالب خاص دارد و برای گیرایی و حرفه ای تر شدن

آن باید محتوا را در قالب مناسب استوری کرد

حال برایتان سوال پیش می آید که چگونه به اندازه ها دسترسی پیدا کنم ؟!

شما با عکس زیر میتوانید به تمام اندازه های قالب های متفاوت اینستاگرام ،

آگاه باشید ؛

 

 

اینستاگرام

برای مرحله بعد ؛

باید محتوا را بررسی کنیم

روش های تولید محتوا روش های پیچیده و متفاوتی هستند

که میتوانید برا یادگیری حرفه ای آن از طریق دکمه زیر به این محصول

دسترسی پیدا کنید ،

ولی ،

اگر بخواهیم به صورت کلی آن را مورد بررسی قرار دهیم

محتوای شما در استوری با پست ( که در آینده درباره آن بحث خواهیم کرد )

تفاوت زیادی دارد ،

محتواهایی که معمولا در استوری گذاشته میشود یک حالت موقت دارند

حتی در زمانی که هایلایت هم میشوند باز هم این حالت را تا حد زیادی حفظ میکنند

پس محتوای شما باید به قدری تاثیر گذار باشد که بیننده را بتواند در

لحظه هیجان زده کند و وادار به یک فعالیت روی پیج شما کند

مثل ری استوری ، یا ریپلای ، یا …

در عکس زیر یک استوری جذاب مشاهده خواهید کرد :

 اینستاگرام

عکس بالا

یکی از استوری های جدید وان کلیک است

که شما در آن چند فاکتور را به راحتی میتوانید مشاهده کنید :

  • استفاده از سایز مناسب استوری
  • استفاده از رنگ های مناسب و دارای هماهنگی
  • استفاده از طرح های جذاب
  • گیرایی مخاطب در آن واحد 
  • رساندن مفهوم بدون استفاده از متن طولانی 
  • استفاده از نوشته با اندازه و سایز مناسب 

البته !!!

استوری دارای چند فاکتور مهم برای تاثیرگذاری بر هوش مصنوعی اینستاگرام است

که بحث های تخصصی و حرفه ای هستند

ولی شما میتوانید با کلیک کردن روی دکمه زیر

وارد صفحه محصول کارگاه ادمین اینستاگرام شوید

و علاوه بر کسب اطلاعات این محصول

میتوانید از این صفحه در این کارگاه ثبت نام کنید !

 

بخش دوم ؛
ابزار هایی رایگان برای ساخت هایلایت

در قسمت هفته قبل درباره هایلایت بحث کردیم 

در این قسمت دو ابزار رایگان کاربردی برای ساخت هایلایت به شما معرفی خواهیم کرد :

 

1 – highlight cover for instagram story

 

اینستاگرام

2 – highlight cover maker for instagram story 

 

اینستاگرام

امیدوارم که از این قسمت لذت برده باشید و براتون مفید بوده باشه

باز هم تشکر میکنم از شما برای صبر ستودنیتون که مارو همراهی میکنید !

امیدوارم برای قسمت های بعد هم همراه ما باشید 

موضوع مورد بحث هفته آینده :

سیر تا پیاز پست اینستاگرام !

در آخر هم یک سوال از شما دارم :

آیا موافقیت که در آخر هر مقاله یک سوال در زمینه اینستاگرام پرسیده بشه و برای هر کدام جوایزی مشخص بشه ؟؟؟؟

نظرتون رو برامون تو همین صفحه کامنت کنید 

سلام ودرود دوباره به شما همراهان عزیز
به قسمت سوم خوش آمدید ؛

موضوع مورد بحث امروز ما پست اینستاگرام است ؛

پست ، قلب تپنده اینستاگرام است پس خوب آن را دریابید 

در اول میخواهیم مراحل قبل گذاشتن پست را در اینستاگرام بررسی کنیم ؛

هنگامی که شما عکس مورد نظر را انتخاب کردید و فیلتر مورد نظر را نیز

انتخاب کردید به مرحله اصلی پست رفته اید

در این مرحله شما باید کپشن ، هشتگ ، لوکیشن ، و تگ را انجام دهید

که همه اینها میتواند برای شما مفید واقع شود ؛

خب در بخش اول به سراغ کپشن میرویم ؛

کپشن شما پیشانی و مکمل اصلی پست شماست 

برای کپشن نویسی روش های بسیاری وجود دارد

ما در این مقاله روش های ساده را بررسی میکنیم

اما شما میتوانید با رفتن به صفحه محصول بلاگر 

از اطلاعات بینظیر آن بهره مند بشید !

ولی برمیگردیم به سراغ بحث خودمان

کپشن اینستاگرام باید مقدار مناسب داشته باشد

یعنی خیلی کم نباشد و مخاطبتان را از کپشنتان زود بیرون نکند !!!!!

در تصویر زیر یک کپشن در اینستاگرام را مشاهده میکنید ؟!

بهمون بگید مشکل این کپشن چیه ؟؟؟؟؟

اینستاگرام

بخش دیگه ای که توی کپشن مهمه ، هشتگه !


تعداد هشتگ باید مناسب انتخاب بشه و همینطور خود هشتگ ها هم مناسب باشن

هشتگ ها نقش بسیار مهمی در دیده شدن

یا دیده نشدن یک پست اینستاگرام دارد

هشتگ های شما باید 3 وژ”ی کلی در ساختار خودشان داشته باشد !

اول اینکه هشتگ اختصاصی شما استفاده بشود

دوم اینکه هشتگ نیمه خصوصی استفاده شود

سوم اینکه هشتگ عمومی استفاده شود

 

اگر 3 ویژگی بالا به علاوه تعداد مناسب استفاده شود شما در این بخش

موفق خواهید بود !

در پایین عکسی از جایگیری هشتگ مشاهده میکنید

بهمون بگید مشکل این هشتگ ها چیه ؟!

اینستاگرام

در بخش بعد شما وارد مرحله لوکیشن میشوید ،

شما در این بخش میتوانید ار یک موقعیت فعلی یا غیر فعلی

استفاده کنید تا افرادی که لوکیشن رو مشاهده میکنند

سری به پست شما هم بزنند !

شاید بعضی ها فکر کنند که لوکیشن بی استفاده است

و تاثیری در بازدید پست ندارد !

اما این افراد سخت در اشتباه هستند !!!

اگر شما پیج بیزینس یا کریتور داشته باشید

در بخش آنالیز پیجتان به تفکیک پست خواهید دید

که لوکیشن میتواند چه تاثیر مهمی بر روی پست های شما داشته باشد

که میتوانید برای حرفه ای تر شدن در اینستاگرام  و آگاهی از ترفند های اینستاگرام

به وان اپ رفته و ار دوره های اینستاگرام دیدن کنید .

یه نکته مهم را هم در لوکیشن یادآور میشوم

به هیچ عنوان لزومی نیست که لوکیشنی که درآن هستید را انتخب کنید

و میتوانید لوکیشن های پر بازدید را استفاده کنید و باعث رشد پست خود شوید .

در عکس زیر جایگاه لوکیشن را مشاهده میکنید ، مشکلش چیه ؟!!

در بخش آخر درباره تگ کردن در اینستاگرام صحبت میکنیم !

در بخش آخر پست گذاری به تگ کردن اهمیت ویژه ای باید بدهیم !

خیلی ها از تگ کردن فقط برای دوستان و افراد حاضر در عکس استفاده میکنند؛

اما این تنها بعد استفاده از تگ نیست !

در خیلی از موارد میتوان افرادی که پیج های

قوی دارند را روی پست تگ کرد !

شاید بپرسید خب از کجا میتوان این هارا دید

جوا ب این است که افرادی که پیج های قوی دارند

قطعا فالوور و دنبال کننده های زیادی دارند که بعضی ازآن ها طرفدار (فن)

هستند و به شدت پیگیر هستند ؛

و این افراد با رفتن به بخش تگ شده ها در پیج اینستاگرام آن فرد مورد نظر

میتوانند پست شما را  مشاهده کنند .

( این موضوع فقط برای افراد نیست و میتوانید از پیج ها و کمپانی و برند ها هم استفاده کنید ) 

 

در عکس زیر یک نمومه تگ را مشاهده میکنید !

خب ، دوستان به پایان این بخش رسیدیم ،

امیدوارم که لذت برده باشید و براتون مفید بوده باشه

در بخش سوم چند سوال پرسیده شد که شما میتوانید در کامن ها به آن پاسخ داده 

و یک هدیه از وان کلیک دریافت کنید 

 

 

ممنون از همراهی شما دوستان .

موضوع مورد بحث هفته آینده :

معرفی ابزار های رایگان طراحی پست

سلام ودرود به شما کاربران عزیز !
به قسمت چهارم خوش اومدید

خب ،

توی این قسمت میخوایم یه موضوع جذاب رو مورد بررسی قرار بدیم:

تولید محتوا در اینستاگرام 

برای تولید محتوا قطعا بهترین منابعی که میتونم بهتون معرفی کنم فتوشاپ برای عکس و پریمیر برای فیلم است

اما…

خیلی ها به خاطر سخت بودن یا کمبود زمان،

نمیتونن به سمت این ابزار ها برن که منطقی هم هست ؛

ولی توی این قسمت از مقاله چند تا برنامه رو میخوام بهتون معرفی کنم

تا حد زیادی از محتواتون رو بدون ابزار خیلی حرفه ای و با گوشی انجام بدید

برنامه ها :

برنامه اول : canva

این برنامه یک غول کاربردی در گوشی برای اینستاگرامه که با اون میتونید محتوای عالی و با کیفیت تولید کنید تا در اینستاگرام مخاطب بیشتر و بهتری داشته باشید !

برنامه دوم : picsart

این برنامه رو برای تولید محتوا پیشنهاد نمیکنم !بلکه برای ادیت پیشنهاد میکنم چون فیلتر های بسیار خوبی داره که میتونید ازش استفاده کنید !

برنامه سوم : inshot

ابن برنامه برای تولیدفیلم پیشنهاد میشه ، توی این برنامه میتونید لوگو و استیکر به ویدیو هاتون اضافه کنید ،نوشته با حالت های انیمیشنی به فیلم هاتون اضافه کنید ، موزیک اضافه کنید و … در کل این برنامه ادیت و تولید ویدیو میتونه براتون خیلی مفید باشه !

خب دوستان توی این بخش 3 تا اپلیکیشن رو معرفی کردیم که امیدوارم لذت برده باشید و براتون مفید بوده باشه !

اگه دوست دارید آموزش هاشون رو هم براتون آماده کنیم زیر همین صفحه برامون کامنت کنید !

موضوع مورد بحث هفته آینده :

هوش مصنوعی اینستاگرام چیه و  چیکار میکنه ؟!

علیرضا مشیری امین

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا