رفتن به محتوای اصلی

فاجعه آنلاین: یک داستان واقعی

موفقیت یا شکست وب سایتامروز به دنبال خرید یک دی‌وی‌دی رایتر اکسترنال بودم. به همکارم در شرکت گفتم که در گوگل جستجو کند و چند نمونه مناسب را انتخاب کند تا با بررسی آن‌ها انتخاب نهایی را انجام دهیم. تا اینجای کار اتفاق خاصی نیفتاد بود، فاجعه از زمانی آغاز شد که با شرکت بسیار معتبری که دی‌وی‌دی رایتر مدنظر ما را در سایتش قرار داده بود تماس گرفتیم.

تصورمان این بود که این شرکت که جزو یکی از شرکت‌های مطرح و قدیمی در حوزه مانیتور و سایر تجهیزات کامپیوتر است حتماً سایت به روزی دارد و اگر در سایت خود نوشته که این محصول به صورت آنلاین به فروش نمی‌رسد قطعاً به‌هرحال به صورت تلفنی می‌توانیم این محصول را خریداری کنیم. اگرچه برای ما جای تعجب و سؤال ؟؟؟ بود که چطور دیجی کالا که خود تولیدکننده نیست این همه محصول را آنلاین می‌فروشد ولی این شکت بزرگ نمی‌تواند!!!

با تمام این گفتگوها بین من و همکارم بالأخره با شرکت تماس گرفتیم. از این لحظه به بعد تمامی اتفاقاتی که افتاد فقط و فقط موجب نارضایتی و ساخت ذهنیتی منفی نسبت به این برند بود ٬ منشی که تلفن را برداشت به ما گفت که اصلاً این محصول را ندارند و باید با نمایندگی‌شان تماس بگیریم. باز برای ما سؤال پیش آمد که چرا در سایت ننوشته‌اند که مثلاً با فلان شماره تماس بگیریم ٬ بهر حال مجدداً با یک شماره دیگر تماس گرفتیم و نمایندگی هم به ما گفت این محصول را ندارند.

به خودمان گفتیم چیزی حدود 15 دقیقه از وقتمان از بین رفت فقط و فقط به دلیل اینکه متأسفانه کسب‌وکارها در ایران وب‌سایتشان را جدی نمی‌گیرند. اگر محصولی برای فروش در آن قرار می‌دهند حتی کمترین زحمت را هم به خودشان نمی‌دهند که اطلاعات محصول را بروز کنند و مشتریان را این‌گونه آزرده و سرگردان نکنند.

این داستان بسیاری از کسب‌وکارهایی است که به تدریج رقابت را به تازه‌واردان پرتوان آنلاین واگذار می‌کنند و هنوز دل‌خوش هستند به روش‌های قدیمی بازاریابی و فروش.

امروز قدرت موتورهای جستجو می‌تواند برای هر کسب‌وکاری هم رشد ایجاد کند هم ویرانی. چه بهتر که ما از قدرتی که این ابزارها برای رشد در اختیار ما قرار می‌دهند استفاده کنیم.

نتیجه‌گیری :

برای موفقیت وب سایت مان باید سعی کنیم به صورت مرتب فرآیندها و اطلاعات وب سایت مان را بررسی و کنترل کنیم .

نیازهای و مشکلات مشتریان را شناسایی کنیم و به سرعت آن‌ها را برطرف کنیم .

من مطمئن هستم که تا چندین ماه بعد هم برای وب سایت این برند معروف هیچ اتفاقی امیدوارکننده نخواهد افتاد .

می خواهم بازاریابی اینترنتی یاد بگیرم. 

سید حسن میرابوطالبی

سید حسن میرابوطالبی

سید حسن میرابوطالبی هستم . نزدیک به ۱۲ سال است در زمینه طراحی وب سایت و بازاریابی اینترنتی فعالم . عاشق آموزش و کمک به کسب و کارها برای رشد و بهینه سازی هستم .

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا