رفتن به محتوای اصلی
پست اینستاگرام

اناتومی موفقیت پستهای اینستاگرامی

مترجم : سمیرا حسینی

هیچ فرمول خاصی برای وایرال شدن پست اینستاگرام وجود ندارد.

 

البته که یکسری اصول برای پست اینستاگرام وجود دارد،

که با رعایت کردن انها میتوانید به اناتومی پستهای موفق دست پیدا کنید.

با این کار باعث میشوید پست اینستاگرام شما بیشتر دیده شود.

قبلا در یکی از پستهای اینستاگرامی مان گفته بودیم که قضیه وایرال واقعیت ندارد.

البته کاملتر قضیه وایرال را میتوانید در سمینار ادمین الفا بشنوید.

برای مشاهده ی ان روی این لینک کلیک کنید.

قضیه فقط مربوط به این نیست که در زمان معینی پست بگذارید،

یا اینکه 25 تا هشتگ پیدا کنید و انها را بگذارید.

ترفندها و نکات بسیاری برای اکسپلور شدن وجود دارد؛

باید بدانید که قرار هم نیست من اینجا به شما بگویم باید زمان زیادی را صرف دیده شدن محتوایتان بکنید.

یعنی وقتی شما این استراتژی ها را فرا بگیرید و به درستی از آنها استفاده کنید،

دیگر ملکه ی ذهن شما میشود.

خب حالا بریم سر وقت استراتژی ها..

باید چیزی برای گفتن داشته باشید!

اگر محتوای جذاب و خلاقانه ای داشته باشید، قطعا مورد استقبال همه قرار میگیرد.

مثلا در زندگی شخصیتان، دوستانتان علاقه دارند بیشتراجع به زندگی شخصی شما بدانند،

به فرض مثال: اینکه ازدواج کرده اید؟ بچه دار شده اید؟ مهاجرت کرده اید؟یا خیر.

این قبیل از پست اینستاگرام بیشتر لایک و کامنت دریافت میکنند.

چیزهای زیادی هستند که دیگران به آنها اصلا اهمیت نمیدهند و برایشان اصلا مهم نیست،

مثلا: خرید کردن، خرید موادغذایی از بقالی، و غیره.

معمولا هدف افراد از امدن به اینستاگرام این است که،

احساساتشان را قلقلک بدهند.

زمانی که شما از نان گرفتنتان عکس و فیلم بگذارید قطعا مخاطبی را هم جذب نمکیند.

هیچکس دوست ندارد ببیند که یک کافی شاپ فنجان قهوه ای را 5 بار در هفته پست کند،

یا مثال دیگری؛

یک مغازه ی ماهی فروشی در یک روز بارانی عکسی را منتشر کند و بگوید:”چه روز خوبی! جون میده برای ماهیگیری.”

یا؛

یک برند فشن و مد یک ویدئو بومرنگی از یک مدلش بگذارد که دارد کلاهی را به سر میکند.

همه ی این مثالها واقعی هستند و روزانه هزاران پست اینستاگرام و استوری این شکلی در اینستاگرام میبینیم.

همه ی اینها را گفتم تا بدانید برای انتشار محتوا درست است که باید از شرایط موجود و ابزارها استفاده کرد،

اما باید در بافت بهتری هم قرار بگیرند.

مثلا در مثال ماهیگیر: نباید در روز بارانی محتوایی مربوط به ماهیگیری گذاشت.

میدانید چرا این اتفاق می افتد و افراد و صاحبان بیزنس هر محتوایی را منتشر میکنند؟

چون فکر نمیکنند و چیزی برای انتشار دادن ندارند،

چون خلاقیت ندارند،

حتا میتوانم بگویم که شاید بیزنس خود را به طور کامل نمیشناسند.

همهی صاحبان مشاغل دوست دارند در ذهن مخاطب بمانند،

پس برای این کار فکر میکنند باید هر محتوایی را منتشر کنند.

منتشر کردن محتواهای پیش پا افتاده و غیر جذاب در اینستاگرام باعث میشود الگوریتم اینستاگرام محتوای شما را در قسمت فید کمتر به مخاطبان نشان دهد.

و با این کار باید تلاش بیشتری برای دیده شدن انجام دهید.

یا حتا زمان بیشتری برای اینستاگرام صرف کنید.

حالا سوال این است که:

چطور میتوان وقتی چیزی برای گفتن ندارید محتوا بسازید؟

دقیقا زمانی که شناخت دقیقی از مخاطب داشته باشید.

این اصلا کار سختی نیست فقط باید اصول دقیق آن را بشناسید.

اگر نمیدانید چطور محتوا بسازید به شما پیشنهاد میکنم به این لینک سر بزنید.

وقتی شما بدانید چرا مخاطب شما را دنبال کرده است؟

چه چیز ارزشمندی در صفحه شما دیده است؟

کار برای شما آسانتر میشود،

قطعا میتوانید علایق مخاطبان را بشناسید و طبق سلیقه ی آنها محتوا بسازید.

محتوایی که واقعا هیجان انگیزه!

به این نمونه های واقعی دقت کنید.

خب من یک دوستی دارم که مثل من عاشق محصولات اپل است،

وقتهایی که من یک ویژگی باحال، یک اپلیکیشن باحال و حتا یک آپشن جدید پیدا میکنم،

یا به طور اتفاقی یک خبر جذاب راجع به محصولات اپل میخوانم،

برای دوستم هم ارسال میکنم.

چون این موضوعات برای او هم جذاب هستند و در نتیجه باعث میشود راجع به آن محصول با هم صحبت کنیم،

و این آغاز یک مکالمه و ارتباط است.

البته باید بگویم که همه ی این خبرها و ویژگیها مرتبط و جدید هستند.

اینطور نیست که یکسری اطلاعات دست دوم برای او ارسال کنم.

در رابطه با اینستاگرام هم اینگونه است،

من میدانم که مخاطبانم چه چیزی را بیشتر دوست دارند و با چه چیزی بیشتر ارتباط برقرار میکنند.

مثلا در مورد دوستم من دقیقا میدانم که چیزی او را خوشحال میکند.

این محتوا باعث ایجاد ارتباط بیشتر من و او میشود و بیشتر باهم صحبت میکنیم و در نتیجه ارتباط صمیمانه تری با او دارم.

و دلیل این ارتباط این است که من هم اطلاعات کافی راجع به آن محصول دارم.

همانطور که شما راجع به بیزنس خودتان دارید.

شما هم باید در حوزه ی کاریتان مختصص باشید و اطلاعات کافی برای توجیح و انتقال به مخاطب داشته باشید.

باید اطلاعات دقیق و کاربردی در اختیار مخاطب قرار دهید.

داستانهای واقعی برای افراد بگویید و حس نیاز را به گونه ای جذاب و خلاق در افراد ایجاد کنید.

و مشکلی که محصول شما از افراد حل میکند را به گونه ای بیان کنید که کاربر شما حس کند اگر آن را نخرد چه اتفاقی می افتد!

پیام های رضایت مشتری و حس خوب را که کاربران برای شما ارسال میکنند با دیگران به اشتراک بگذارید،

با این کار حس اعتماد را در دیگران ایجاد میکنید.

قبل از انتشار محتوا، حتما از خودتان بپرسید آیا این دقیقا همان چیزی است که به مشتری حضوری هم پیشنهاد میدادم؟

اگر صرفا برای خالی نبودن اینستاگرامتان محتوایی را منتشر میکنید باید بگویم اشتباه محض است،

و شاید اصلا اثر منفی هم برایتان داشته باشد.

نحوه ی بیان در اینستاگرام.

اینستاگرام یک ابزار توجه محور است. یعنی هرچقدر محتوای جذاب تولید کنید، همانقدر هم دیده میشود.

اصولا مردم از اینستاگرام برای دیدن فیلمها و عکسهای طنز گونه استفاده میکنند.

پس برای دیده شدن در میان آماجی از محتواهای خنده دار باید محتوای جذاب هم از لحاظ بصری هم از لحاظ محتوایی تولید کنید

تا گیرا باشد و مخاطب را به صفحه شما بکشاند.

برای نگه داشتن مخاطب در صفحه و مجبور کردن او برای اینکه ما را فالو کند هم باید دیگر محتواهای ما جذاب باشد،

یا اینکه متفاوت از دیگر پیجهای مشابه باشد.

البته منظورم این نیست که بخواهید خیلی حرفه ای کار کنید،

اما انقدری که به مخاطب حس خوب را انتقال دهد نه حس تکراری بودن.

رسانه باید محور پست اینستاگرام جذاب باشد.

بیشتر پیام برند شما باید در خلال پست انتقال داده شود.

در کپشن باید اطلاعات اضافه را نوشت یا لینکی را برای توضیحات بیشتر ارائه داد تا به سایت و بلاگ شما مراجعه کنند،

شما با این کار برای سایت و بلاگتان نیز ترافیک ایجاد کرده اید.

اگر نمیدانید چگونه در اینستاگرام کپشن بنویسد به این لینک مراجعه کنید.

این اصلا جذاب نیست که یک عکس از یک ورق کاغذ بگذارید پس زمینه و روی آن کلی متن بنویسید که کسب و کارتان چیست،

چه کاری انجام میدهید و یا محصولاتان چیست و چگونه میتوانند آن را سفارش دهند.

زمانی شما برنده اید که بتوانید در میان پستها و عکسها و ویدئوهای جذاب نحوه ی رشد کسب و کارتان را ف

نحوه ی سفارش محصولاتتان را بیان کنید.

اینگونه است که با مخاطب ارتباط بیشتری میگیرید.

مثلا روی این لینک بزنید و یکی از نمونه های پست اینستاگرام  وان کلیک را برای ارائه محصولاتش را ببینید.

همچنین باید در نظر داشته باشید که محتوایتان باید ساده و قابل فهم نیز باشد.

دقت کنید، مردم وقتی به اینستاگرام سر میزنند،

در حقیقت برای وقت گذارانی است، وتوجه شان به محتوا کم است.

آنها به دنبال دریافت اندورفین هستند،

نه چیزی که بخواهند به آن توجه بیشتری نشان دهند.

این هم دلیل دیگری بذ این مدعاست که باید محتوای جذاب و گیرا ساخت،

تا مخاطب را درگیر کند و توجه او را جلب نماید.

مغز محتواهای تصویری را راحت تر از محتوای متنی درک میکند.

اگر محتوای داستان گونه ای برای بیان کردن دارید، باید سعی کنید خلاصه و مفید آن را بیان کنید.

یا اگر خلاصه بیان میکنید باید برای دادن اطلاعات تکمیلی لینکی در بایو قرار دهید.

این تکنیک بیشتر برای استوری مناسب است.

شانس بیشتری به دیده شدن محتوایتان میدهید چون جذابتر است.

CTA یا فراخوانهای بی ارزش کافیه!

در اینستاگرام هیچ رمز و رازی وجود ندارد،

فقط بازی با الگوریتم است.

اگر شما هم الگوریتم را بشناسید به راحتی در میابید که پست اینستاگرام  با محتوای خوب نرخ تعامل بالایی د

و الگوریتم به این نوع پستها بیشتر اجازه ی دیده شدن میدهد.

البته بگویم این تعامل بالا در همه ی ابعاد یکسان نیست.

مثلا کامنت تعامل بالایی دارد.

پستهای خوب معمولا کامنتهای بیشتری دریافت میکنند.

خب متاسفانه برای دریافت کامنت هم معمولا در اینستاگرام روزانه فراخوانهای عجیب و غریب بسیاری میبینید.

از آدمها سواالهای بی مورد زیادی میپرسند تا به کامنت منجر شود.

به نظر شما یا هر شخص دیگری آیا مهم است که کسی صبح ها قهوه یا چایی را ترجیح میدهد.

منظورم این نیست اصلا سوال نپرسید.

سوال پرسیدن اصولی دارد که باید رعایت شود،

یکی از این اصول این است که سعی کنید سوالات مهم و اساسی تری بپرسید.

آدمها چیزهای بیشتر و بهتری برای بیان کردن دارند.

فقط لازم است که سوالات خوب و واقعی تری بپرسید.

سوالاتی که مربوط به بیزنس خودتان است و اطلاعات بیشتری را در اختیار مخاطب قرار میدهد.

سوالاتی که موجب ارتقای صفحه شما و آگاهی برند مخاطب میشود.

سوالاتی که افراد را ترغیب کند تا کامنت بگذارند.

البته گذاشتن کامنت ممکن است برای دیگران نیز جذاب باشد.

و موجب شود تا افراد دیگر هم ترغیب شوند و کامنت بگذارند.

مردم دوست دارند که علایق، نظرات و تجربیاتشان را با شما به اشتراک بگذارند.

البته تا زمانی که شما از آنها سوالات پوچ و بی هدف نپرسید.

تازه گاهی اوقات اصلا لازم نیست هیچ چیزی در کپشن بنویسید تا کامنت بگذارند.

چون خود محتوای پست بسیار گویا و جذاب است و هر چیزی که بنویسید از ارزش آن کم میکند.

اصول استفاده از هشتگ:

قبلا راجع به استفاده از هشتگ توضیح داده ایم.

در مقاله ی ادمین چگونه باید کپشن بنویسد از هشتگها گفته ایم میتوانید به آن مراجعه کنید و نکات کاربردیه بسیاری را بیابید.

اما برای تاکید بیشتر  بر استفاده از هشتگ باید بگویم که:

هشتگها بهترین ابزار برای استفاده دست یابی به فالوئرهای جدید است.

استفاده از انها باعث میشود تا اینستاگرام محتوای شما را بیشتر نشان دهد و به گونه ای آن را ترویج دهد.

 

معمولا افراد نمیدانند باید از چه هشتگهایی استفاده کنند تا بازده خوبی برای انها داشته باشند.

بهترین کار این است که بدانید مردم در نیچ کاری شما دوست دارند بیشتر چه چیزهایی را ببینند و جست و جو کنند.

چون محتواهایی که با این هشتگهای پربازده سرچ میشوند نزد اینستاگرام نیز محبوب اند.

مثلا وقتی محتوایی را با هشتگ (#ادمین) جست و جو میکند،

علاقه به محتواهای مربوط به این حوزه را دارد پس اینستاگرام این محتواها را بیشتر به ان فرد نشان میدهد.

 

امیدورام از این مقاله هم لذت برده باشید.

سوالاتتون رو در کامنت از ما بپرسید.

سمیرا حسینی

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا