رفتن به محتوای اصلی

گزارش بازدید از نمایشگاه الکامپ

گزارش بازدید از نمایشگاه الکامپروز قبل فرصتی پیش آمد برای بازدید از نمایشگاه الکامپ و توانستیم سری به نمایشگاه بزنیم مثل همیشه غرفه‌های مجهز و زنان و مردان خوش‌پوش آماده توضیح٬ اما…

ارائه‌های بسیار ضعیف

متأسفانه ضعیف‌ترین ارائه‌های عمرم را از این دوستان شنیدیم. کمترین تسلط به محصولات را داشتند و در واقع اکثراً به سؤال شما پاسخ نمی‌دادند و تنها متنی را که حفظ کرده بودند را دوباره بیان می‌کردند!!! در واقع به این نتیجه رسیدیم که اکثر شرکت‌ها باورهای غلطی برای شرکت در نمایشگاه دارند نه مخاطبان خود را شناسایی می‌کنند و نه استراتژی مناسبی برای حضور دارند. اگر مخاطب خود را شناسایی می‌کردند به نحوی دیگر و شکل ظاهری دیگری در نمایشگاه الکامپ حضور می یافتند . اطلاعات فنی را کامل به نیروهای خود می‌دادند . تنها یک نکته مثبت وجود داشت و آن هم گرفتن اطلاعات تماس مراجعان بود که البته با وجود ارائه های ضعیف دوستان بعید می‌دانم نتیجه مثبتی بگیرند.

چیدمان غرفه ها

مشکل بعدی چیدمان غرفه ها در نمایشگاه الکامپ بود اکثر استندها اصلاً دیده نمی‌شد شما نمی‌توانستی دقیقاً شاخه کاری هر غرفه را به راحتی تشخیص بدهید بعضی از دوستان هم که به دلیل خستگی یا احتمالاً سردرد (اتفاقات شایع در نمایشگاه سر درد است) کلاً حوصله صحبت نداشتند و در انتهای غرفه سنگر گرفته بودند!!!

در نتیجه اگر علاقه‌ای به موضوع پیدا می‌کردید به سختی کسی برای پاسخ‌گویی پیدا می‌شد اما این همه ماجرا نبود٬ چون ما تقریباً ظهر رسیدیم به نمایشگاه٬ ناهار دوستان هم همان زمان رسید و اگر جسارت می‌کردیم و به داخل غرفه‌ای می‌شدیم حکم مزاحم را داشتیم ( از برخوردها کاملاً معلوم بود) .

به هر حال نکته‌ای که باید ذکر کنم این است:

شرکت‌ها نه اطلاعاتی از نحوه انتخاب محل نمایشگاه دارند

نه می‌دانند چه کسانی باید در غرفه حضور پیدا کنند

و نه از هیچ ایده خلاقانه‌ای در محل نمایشگاه استفاده می‌کنند

زمانی که تصمیم به حضور در نمایشگاه می‌گیریم پارامتر های زیادی برای توجه وجود دارد اولاً به طور کلی دلیل از این حضور چیست و چه نتایجی را داریم دنبال می‌کنیم. حرکت غیرقابل اندازه‌گیری از سکون بدتر است. آیا به دنبال معروفیت هستیم یا در جست و جوی فروش؟ یا هر نتیجه دیگری که می‌خواهیم. برای بدست آوردن آن چه تمهیداتی باید اندیشید.

پوشش و لباس مناسب در نمایشگاه الکامپ

لباس نمایشگاه صرفاً کت و شلوار و کراوات نیست. مخاطب شما تعیین کننده است که چه لباسی باید پوشید و همین طور در مورد پوشش بانوان نیز باید دقت لازم را داشت. چه میزان باید برای چاپ کاتالوگ هزینه کرد٬ اصلاً چطور باید تبلیغ کرد؟ بدلیل رعایت نکردن نکات حرفه ای مقدار زیادی از بودجه شرکت‌های خود را به راحتی دور می‌ریزند٬ بودجه‌ای که در صورت عدم حضور سود بیشتری به شرکت می‌رساند.

جمع‌بندی اینکه امسال هم مانند سال‌های قبل :

۱- شاهد یک حضور ناشیانه از سمت بسیاری شرکت‌ها در نمایشگاه الکامپ بودیم

۲- افرادی که انگیزه مناسبی برای حضور در نمایشگاه نداشتند

۳- حجم زیادی از بودجه ای که در این نمایشگاه صرف شد بدون اثر گزاری مناسب از دست رفت

امیدوارم شرکت‌ها فکری برای حضور حرفه‌ای و موفق در نمایشگاه بکنند تا از این پس هر نمایشگاه مانند یک فاجعه تمام نشود.

اگر علاقه به حضور حرفه ای در نمایشگاه دارید : خلق مشتری پر سود – بسته حضور حرفه ای در نمایشگاه

کسری رفالیان

کسری رفالیان

کسری رفالیان هستم . متخصص فروش و روانشناسی فروش. از مذاکره لذت می برم. علاقه زیادی به ایده پردازی دارم و طراحی استراتژی جزو علاقه مندی هام هست .
مربی مدیران و فعالان حوزه کسب و کار هستم و از موفقیت دیگران لذت می برم

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا