مترجم : سمیرا حسینی هیچ فرمول خاصی برای وایرال شدن پست اینستاگرام وجود ندارد. …
بهبود تجربه کاربری: 8 نکته کلیدی
بهبود تجربه کاربری یا UXO یکی از مهم ترین بخش ها برای کمک به فروش شماست.
با استفاده از نکات زیر تجربه کاربران خود را بهبود بخشید:
1- اجرای آزمون تجربه کاربری: این نکته قدرتمندترین روش در تجربه کاربری است. نسخه ساده به این شکل است که شرکتکنندگان خود را پیدا میکنید، به آنها یک مسئولیت در رابطه با سیستم/محصول/وبسایت میدهید و بعد تنها نگاه میکنید.
2- بهبود مسیریابی: از یکی از دوستان خود که طراح نیست بپرسید چه چیزی راجع به وبسایت از همه بیشتر او را اذیت میکند و چه چیزی را نمیتواند پیدا کند. یکی از آسانترین کارهایی که میتوانید انجام دهید آزمون مسیریابی سایت است. یک دسته با 10 الی 20 کارت آماده کنید، هر کارت شامل توضیح مختصری از اهداف سیستمتان باشد. در پشت هر کارت لیست سرفصلهای اصلی ساختار مسیریابی موجود را بنویسید. کارتها را به کاربران بدهید و از آنها بخواهید سرفصلهایی که استفاده میکنند را تیک بزنند. به این فرآیند آزمون درخت گفته میشود که به شما کمک میکند تا متوجه شوید کاربرانتان چگونه فکر میکنند.
3- بررسی راهنمای کاربر: راهنمای کاربر چیزی فراتر از یک کتابچه راهنما است. وبسایتها ممکن است که کتابچه راهنما نداشته باشند اما اغلب آنها راهنمای کاربر را بهصورت رونوشت خیلی کوچک در فرمها دارند. یک راه آسان برای بررسی متن دستورالعمل این است که از شخصی بخواهید آن را بخواند بعد ببینید چطور آن را تفسیر میکند و البته بهتر این است که شخص همزمان آنها را انجام هم بدهد تا ببینید کجا به مشکل میخورد. با برطرف کردن اشکالات میتوانید تجربه کاربران را بهبود بخشید.
4- راهاندازی یک نظرسنجی: اگر احساس میکنید که اجتماعی نیستید و میخواهید بازخورد از کاربرانتان داشته باشید بدون ملاقات با آنها، نظرسنجی را امتحان کنید. ارزیابیهای آنلاین سریع و ارزان هستند و خودشان آنالیز هم میکنند. ارزیابیتان کوتاه و خاص باشد بهاینترتیب کاربرانتان ایدههای بسیاری برای نحوه بهبود بخشیدن به تجربهشان به شما ارائه میدهند. تنها ریسک ارزیابی این است که ممکن است پاسخی دریافت نکنید پس برای حذف این ریسک به نحوه طرح سؤالاتتان دقت کنید.
5- بازنگری کانال موبایل: هرسال میگوییم که امسال سال موبایل است. این دفعه واقعاً روی کانال موبایل سایتتان تمرکز کنید زیرا مکان خوبی برای شروع بهبود تجربه کاربری است. اشکالاتی که از پیش یافته بودید را برطرف کنید و بعد روی بهبود سایت برای افرادی که آن را با موبایل باز میکنند کار کنید.
6- بازنگری طراحی بصری: افرادی که طراح نیستند دقیقاً نمیدانند که چطور باید طراحی بصری سایت خود را ارزیابی کنند. احساسشان این است که چون طراحی بلد نیستند پس چیز مفیدی هم نمیتوانند به آن بیفزایند. اما در حقیقت همه میتوانند با استفاده از چهار اصل کلیدی: تمایز، تکرار، نحوه چیدمان و نزدیکی، تجربه کاربر را از مواجهه با طراحی بصری خود بسنجند. نگاهی به صفحهنمایش سیستم خود بیندازید و ببینید چگونه میتوانید این 4 فاکتور را بهبود بخشید.
7- ارزیابی پیغام خطا: هیچکس پیغام خطا را دوست ندارد. کاربران از آن متنفرند چون نشان میدهد کار احمقانهای انجام دادهاند. برنامه نویسان متنفرند چون انحراف از برنامهنویسی است و طراحان نیز چون بیربط به کار اصلی کاربران میباشد از آن نفرت دارند. شاید به همین دلیل در بسیاری از گروههای طراحی متن پیام خطا به کارآموزان سپرده میشود. اما شما میتوانید در این زمینه بهتر عمل کنید. کل پیامهای خطای سیستمتان را بازنگری کنید و از خودتان بپرسید: آیا آنها مفید، سازنده و دقیق هستند؟ از سرزنش جلوگیری میکنند؟ با حذف برخی از این پیغامها احساس بهتری به کاربران خود بدهید.
8- بازنگری سیستم دسترسی: در تمامی کشورهای جهان، بخشی از جمعیت افرادی هستند که ناتوانیهای مختلفی دارند. برای مثال 14% جمعیت انگلستان معلولاند، 9% انواعی از کوررنگی دارند، 4% مشکل بینایی، 21% سنشان 60 یا بیشتر است که این امر باعث زوال بینایی، شنوایی و حافظه آنها شده است. بسیاری از این افراد مشتریهای شما هستند پس بررسی کنید تا مشکل عمدهای در مسیر استفاده آنها از سیستمتان وجود نداشته باشد. یک تغییر ساده میتواند این باشد که متن alt که برای تصاویر استفاده میکنید را بهبود بخشید.
منبع: وان کلیک -بهبود تجربه کاربر
اگر به موضوع مقاله بهبود تجربه کاربری علاقه دارید؟ کلیک کنید.
برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است