برای موفقیت در اینستاگرام راهکارهای زیادی وجود دارد که در این مقاله به چند مورد…
بهترین فروشگاههای اینترنتی
در این مقاله می خواهیم درباره فروشگاه اینترنتی و اهمیت آن صحبت کنیم و اطلاعاتی در این باره به شما بدهیم.
این روزها نحوه خرید کردن با گذشته بسیار متفاوت است. سالها پیش مردم هرگز برای خرید کردن به وبسایتهای اینترنتی اعتماد نمیکردند!
هر زمان میخواستند کالایی تهیه کنند، به فروشگاههای فیزیکی و واقعی میرفتند و خرید میکردند؛ اما این روزها با گسترش خدمات اینترنتی و نظارت پلیس مجازی، افراد بیشتر از گذشته به فروشگاههای اینترنتی اعتماد میکنند.
در مقاله مدلهای کسبوکارهای اینترنتی، گفتیم که یکی از مدلهای کسب درآمد از اینترنت، این است که محصولات و خدماتتان را به صورت آنلاین بفروشید (مدل شماره 1).
اگر چند دقیقه در اینترنت جستجو کنید، میتوانید تعداد زیادی از فروشگاههای اینترنتی ایرانی را ببینید.
این فروشگاهها انواع خدمات و محصولات مانند لباس، کفش، لوازم آشپزخانه، عینک، کامپیوتر، تجهیزات منزل، مبلمان و…. را در وبسایت خود میفروشند.
شاید قبلاً تعجب میکردیم که کسی در منزل یا در محل کارش، میتوانست برای خودش کالایی مانند ساعت انتخاب کند و با چند کلیک آن را بخرد؛ اما این روزها خرید کردن از اینترنت برای همه ما عادی شده است.
فروشگاههای اینترنتی و سود فراوان
بسیاری از فروشگاههای اینترنتی در ایران به سود خوبی دست پیدا کردهاند، مشتریان زیادی دارند و محصولاتشان خیلی سریع توسط مشتریان خریداری میشود.
شنیدن خبر موفقیت این فروشگاهها، فکر راهاندازی فروشگاه اینترنتی را در سر بعضی افراد انداخته است.
به همین دلیل کسانی هستند که وبسایتی طراحی میکنند و محصولاتی را در آن میگذارند؛ اما به دلیل ناآگاهی از روشهای بازاریابی و فروش، شکست میخورند.
دلتان میخواهد راهاندازی فروشگاه اینترنتی خود را تجربه کنید؟
عالی است، با این کار شما هم یکی از صاحبان مشاغل اینترنتی خواهید شد؛ اما قبل از اقدام از شما میخواهیم این نوشته را مطالعه کنید و نکاتی که در آن گفته شده است را به خاطر بسپارید.
اگر درست و اصولی اقدام به راهاندازی یک فروشگاه اینترنتی کنید میتوانید از سود خوبی بهرهمند شوید.
بهترین فروشگاه اینترنتی
بهترین فروشگاه اینترنتی وبسایتی است که:
- مشتریان از دیدن ظاهر آن لذت میبرند.
- با خیال راحت میتوان محصولاتش را خریداری کرد.
- به هنگام خرید مشتری را راهنمایی میکند.
- محصولات را سریع و سالم به دست مشتری میرساند.
- بعد از خرید نیز ارتباط خود را با مشتری حفظ میکند.
مشتریان، نقش اصلی را در کسبوکارهای اینترنتی ایفا میکنند.
رضایت مشتریان، یکی از کلیدهای اصلی موفقیت فروشگاههای اینترنتی است.
فروشگاههای اینترنتی در ایران
وبسایتهایی مانند مدیسه، البسکو، 5040 و دیجی کالا از نمونه های موفق فروشگاههای اینترنتی در ایران هستند.
ما در این مقاله قصد داریم که نکات مهم برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی موفق را برای شما بیان کنیم.
به نظر شما بهترین فروشگاههای اینترنتی چه ویژگیهایی دارند؟
8 ویژگی بهترین فروشگاههای اینترنتی
بهترین فروشگاههای اینترنتی این 8 ویژگی را دارند:
1- ساده هستند.
76 درصد از کاربران اینترنتی معتقدند که مهمترین ویژگی یک وبسایت، سهولت استفاده از آن است.
فروشگاههای اینترنتی باید تا حد ممکن ساده باشند؛ زیرا فروشندگان اینترنتی چند دقیقه فرصت دارند تا مشتری را برای خرید از سایتشان راضی کنند. شلوغی سایت باعث سردرگمی مخاطبان میشود.
در هنگام طراحی سایت فروشگاهی و چیدن عناصر آن، تمام فرآیندهای خرید و انتخاب محصول باید سادهسازی شوند.
با این روش بازدیدکنندگان سایت آسانتر به محصولات مورد نیازشان دست پیدا میکنند. فرآیندهای پیچیده و شلوغی وبسایت ممکن است چرخه خرید از سایت را بهطورکلی خراب کند.
برای تمرکز روی تجربه کاربرانتان (ux)، تمام محصولات را دستهبندی کنید، فیلترهایی مانند رنگ و جنس برای محصولاتتان قرار دهید و امکان مقایسه محصولات را فراهم کنید.
به نظرات مشتریان در این راه دقت کنید. از آنها بخواهید که شما را برای طراحی وبسایتتان راهنمایی کنند. با توجه به انتقادها و پیشنهادهای بازدیدکنندگان، ظاهر سایت و روند خرید از فروشگاه خود را به شکلی دربیاورید که کاربرپسند باشد.
به جای اینکه از عناصر ناآشنا استفاده کنید و ظاهری متفاوت داشته باشید، تلاش کنید که در عمل با دیگر فروشگاههای اینترنتی فرق داشته باشید؛ به عبارت دیگر برای بهترین شدن، یک مزیت رقابتی خلق کنید.
2- عکسها و ویدئوهایی باکیفیت و فوقالعاده دارند.
خریداران دوست دارند محصولی که میخواهند بخرند را از زوایای مختلف ببینند. یکی از خواستههای مشتریان از فروشندگان اینترنتی این است که در هنگام عکس گرفتن از محصول، روی آن زوم کنند. در حال حاضر خریداران میخواهند همه جوانب محصول را بررسی کنند، آن را از همه نظر بپسندند و بعد آن را بخرند.
اگر تصاویر باکیفیت نباشند یا اینکه خیلی دیر بارگذاری شوند، باعث میشود که مشتری از خریدش منصرف شود. وبسایت Adobe.com، بیان کرده است که 39% از کاربران اینترنتی، به دلیل کند بودن سرعت نمایش تصاویر، خرید خود را لغو کردهاند.
در هنگام راهاندازی فروشگاه اینترنتی به یاد داشته باشید که متنها افراد را به خرید وادار نمیکنند؛ بلکه این عکسها هستند که باعث فروش محصولات میشوند.
صاحبان فروشگاههای اینترنتی باید به ازای هر محصولی که در وبسایتشان قرار میدهند، چندین عکس از محصول در همه زاویهها و در مکانهای مختلف بگیرند و آنها را منتشر کنند. عکسها باید با وضوح بالا باشند و برای بارگذاری در وبسایت بهینه شوند.
3- جمعآوری نظرات کاربران
92% خریداران قبل از خرید، نظرات کاربران را میخوانند. این نظرات مشتریان است که محصولات باکیفیت را از دیگر محصولات متمایز میکند. ممکن است فکر کنید که انتقادهای منفی مشتریان باعث میشوند که دیگران از خرید کردن منصرف شوند؛ اما برعکس این قضیه صحت دارد! هنگامی که در قسمت نظرات کاربران نظرات منفی وجود داشته باشد، بازدیدکنندگان متوجه میشوند که بدی های این محصول سانسور نشده است و پس از خواندن انتقادها میتوانند با آگاهی بیشتری آن محصول را خریداری کنند.
وب سایت paiwenboards در زمینه فروش تختههای چوبی شناور در آب فعالیت دارد. این وبسایت از نظرات کاربرانش به عنوان محتوا استفاده کرده و آنها را در وبسایت خود منتشر میکند. مدیر این سایت با همین کار ساده توانسته طرفداران زیادی را به طرف کسبوکار خود بکشاند.
4- از پیشنهادهای هیجانانگیز استفاده میکنند.
بهترین فروشگاههای اینترنتی، از طریق ایمیل، شبکههای اجتماعی، بنر زدن در وبسایت و… به کاربران خود پیشنهادهایی هیجانانگیز میدهد. هنگامی که مشتریان حس کنند که در فرصتی ویژه قرار دارند، انگیزه بیشتری برای خرید پیدا میکنند و وقت بیشتری را برای جستجوی محصولات فروشگاه میگذارند.
در فروشگاههای پیشرفته آنلاین، همیشه در بخش ابتدایی وبسایت پیشنهادی ویژه وجود دارد. باید بدانید که علاوه بر افزایش فروش محصولات، ارائه پیشنهادهای ویژه باعث بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو میشود.
5- ایمن هستند.
این روزها معاملات آنلاین بخشی جدایی ناپذیری از زندگی ما شده است. مجرمان اینترنتی میتوانند فروشگاههای اینترنتی را هدف بگیرند. حفاظت از اطلاعات مشتریان و حفظ حریم خصوصی آنها، از وظایف اصلی مدیران وبسایتهای فروشگاهی است.
برای حفاظت از اطلاعات کاربران باید از پلت فرمهای مخصوصی برای تجارت استفاده کرد. فروشگاهساز ووکامرس (Woo Commerce) یکی از افزونههای وردپرسی است که به دلیل امنیت بالایی که دارد، اکثر فروشندگان اینترنتی از آن برای طراحی سایتشان استفاده میکنند.
6- امکان جستجو و پیدا کردن محصول در فروشگاه وجود دارد.
بسیاری از اوقات بازدیدکنندگان سایت نمیخواهند زمان زیادی برای جستجوی محصولات بگذارند. باید در فروشگاه، جستجو و پیدا کردن محصول امکانپذیر باشد. بهترین فروشگاه های اینترنتی، خیلی زود نیاز کاربران را برطرف میکنند.
72٪ خریداران وقتی به فروشگاه شما میآیند، میخواهند درباره محصول موردنظرشان تحقیق کنند و به اصطلاح گشتی در فروشگاه شما بزنند! بدیهی است که اگر آنها نتوانند محصولات شما را ببینند، از شما خرید هم نمیکنند.
با قرار دادن ویژگی جستجو در وب سایتتان، به مشتری این اجازه را میدهید که از اجناس و موجودی فروشگاهتان باخبر شوند.
7- با تلفنهای هوشمند سازگار هستند.
از هر 3 خرید اینترنتی، 1 خرید با استفاده از گوشیهای تلفن همراه انجام میشود. شرکت گوگل اعلام کرده است که در سال 2017 وبسایتی رتبه بهتری دارد که طراحی آن با تلفن های همراه سازگار باشد.
اگر وب سایت شما واکنشگرا (responsive) باشد، در هر صفحهای از هر ابزاری، محتوای سایت به اندازه صفحه درمیآید. در نتیجه در موبایل، تبلت و… ظاهر سایت به هم نمیخورد و همین قضیه باعث افزایش حس خوب مشتریان خواهد شد. اگر میخواهید از رقبایتان جلو بزنید، وب سایتتان را به صورت واکنشگرا طراحی کنید یا در کنار وبسایت فروشگاهیتان، نسخه مخصوص موبایل آن را نیز بسازید.
8- موارد مرتبط را به کاربران نمایش میدهند.
با دیدن عبارت «شما ممکن است این موارد را نیز دوست داشته باشید…»، در بدن شما مادهای به نام سروتوئین آزاد میشود.
سروتوئین باعث ایجاد انگیزه و هیجان در افراد میشود. بازاریابان اینترنتی به صاحبان فروشگاههای آنلاین توصیه میکنند که از این روش استفاده کنند؛ زیرا نشان دادن محصولات مرتبط با سلیقه مشتری، باعث ایجاد جاذبه در او میشود.
مثلاً هنگامی که یک دستگاه قهوه جوش را به سبد خرید خود اضافه میکنید، ناگهان میبینید پنجرهای باز میشود و از شما میپرسد: «آیا این قوطی قهوه فوری را نیز دوست دارید؟» به احتمال زیاد قوطی قهوه فوری نیز به قهوه جوش اضافه میشود.
مشتریان حس میکنند که در این فروشگاه، نیاز و سلیقه آنها درک شده است. مشاوران کسبوکارهای اینترنتی بر این باورند که بسیاری از افراد این موارد پیشنهادی را خریداری میکنند.
وبسایت finder.com، بهترین فروشگاههای اینترنتی را مشخص کردهاند، تعدادی از این سایتها عبارتند از:
- freepeople
- boohoo
- newegg
- sears
- torrid
- yoox
- amazon
اگر میخواهید مطالب این نوشته را خوب به خاطر بسپارید، به فروشگاههای آنلاین برتر که در بالا به آنها اشاره کردیم سر بزنید و ببینید این فروشگاهها چه ویژگیهایی دارند که آنها را از دیگر رقیبان متمایز کرده است؟
در این نوشته شما با 8 ویژگی بهترین فروشگاههای اینترنتی آشنا شدید. دوباره یادآوری میکنیم که بهترین فروشگاه اینترنتی، فروشگاهی است که کاربرانش از عملکرد آن راضی باشند و به آن اعتماد کنند.
سئو کردن مطلب،
خلاصه مطالب (description)،
بهترین فروشگاه اینترنتی و ویژگیهای آن، موضوع این نوشته است. با خواندن این نوشته، با ملاکهای اصلی وبسایتهای فروشگاهی آشنا خواهید شد.
چکیده:
در این نوشته، نکات مهم برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی موفق را میخوانید. به علاوه، نمونههای موفق فروشگاههای آنلاین در داخل و خارج از ایران معرفی شده است.
برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است