چطوری قیف وبینار تو وردپرس بسازیم؟(راهنمای نهایی)
آنچه در این پست میخوانید

چطوری قیف وبینار تو وردپرس بسازیم؟(راهنمای نهایی)

قیف وبینار

دنبال یادگیری چطوری یه قیف وبینار بسازی که استراتژی بازاریابی دیجیتالت رو تغییر بده هستی؟

ادامه بده.

ساخت قیف وبینار فقط درباره آماده کردن یه پرزنتیشن نیست؛ بلکه یعنی ساختن یه مسیر کامل که آگاهی از برند رو بالا ببره، تعامل رو بیشتر کنه و به تبدیل منجر بشه.

این روند برای پرورش لیدها به طور مؤثر و حداکثر کردن تلاش‌های بازاریابیت خیلی مهمه.

ولی اگه فکر ساختن چنین قیفی برات دلهره‌آوره، نگران نباش.

ما یه راهنمای قدم‌به‌قدم آماده کردیم تا بهت کمک کنیم قیف وبیناری بسازی که با مخاطب‌هات ارتباط برقرار کنه و اونا رو به عمل کردن تشویق کنه.

بیاید شروع کنیم.(آموزش قیف اینستاگرام)

چطوری واقعاً بیشترین بهره رو از وبینارهای خودت ببری

تو موفق شدی. همه‌ی فکر کردن‌ها، نوشتن‌ها، برنامه‌ریزی‌ها…

حالا اینجایی و آماده‌ای تا وبینارتو با دنیا به اشتراک بذاری. آماده‌ای تا به مخاطب‌هات کمک کنی به هدفاشون نزدیک‌تر بشن.

ولی یه نگرانی توی ذهنته: اگه هیچ‌کس نیاد؟

اگه با وجود همه‌ی این تلاش‌ها، آمار شرکت‌کننده‌ها و تبدیل‌ها خوب نباشه؟ این یه نگرانی معمولیه و بی‌دلیل هم نیست. چالش فقط ساختن یه وبینار عالی نیست؛ بلکه مطمئن شدن از اینه که مردم اون رو ببینن و بعدش عمل کنن.

اینجا جاییه که تغییر واقعی وارد می‌شه: قیف وبینار تو.(آنالیز رایگان سایت)

قیف وبینار

قیف وبینارت بیشتر از یه تیک تو لیست کارهات می‌مونه. این قیف کمک می‌کنه تا داستانت رو طوری بگی که تو ذهن مخاطب بمونه و راه‌اندازی‌ش هم آسونه.

کل این پروسه مثل چیدن سری از دومینوه. فقط اطلاعات رو به مردم پرت نمی‌کنی؛ بلکه اونا رو تو یه سفر هدایت می‌کنی. از لحظه‌ای که روی دعوت‌نامه‌ت کلیک می‌کنن تا ایمیلی که بعد از تموم شدن وبینار دریافت می‌کنن، هر نقطه تماس یه فرصت برای عمیق‌تر کردن ارتباطه.

و وقتی وبینار تموم شد، این علامت توئه که باید کار رو حسابی تموم کنی، ازشون تشکر کن، پیشنهادهای بیشتری بهشون بده، و نشونشون بده که قدم‌های بعدی چی می‌تونه باشه.

پس فقط روی روز بزرگ تمرکز نکن، بلکه تجربه‌ای بساز که از همون لحظه‌ای که با تو ارتباط برقرار می‌کنن شروع بشه و ادامه داشته باشه.

با این پکیج:

🎯: دیگه نیازی نیست نگران ایده، قلاب یا کال تو اکشن باشید! 
🌱: به‌جای سردرگمی، تمرکزتون رو روی رشد و پیشرفت بیزینستون بذارید. 
⚙️: مشکلات فنی؟ به کمک این برنامه همه رو حل می‌کنید! 

وقتی این پکیج رو تهیه کنید، تا 30 روز آینده خیالتون از تولید محتوا راحت می‌شه و می‌تونید روی کارهای بزرگتر و مهم‌تر تمرکز کنید!

پس همین الان اقدام کنید و اولین قدم به سمت موفقیت بیشتر رو بردارید! 👏

عناصر کلیدی یه قیف وبینار موفق چی‌ها هستن؟

این بخش می‌تونه درباره یکی از موارد زیر باشه:

1.قبل از اینکه قیف وبینار رو راه بندازی، به محتوای جذاب قبل از وبینار نیاز داری تو استراتژی بازاریابیت.

2.پست‌های شبکه‌های اجتماعی، ایمیل‌های تبلیغاتی، تبلیغات فیسبوک، تبلیغات لینکدین، اپیزودهای پادکست و سایر محتوای تبلیغاتی که علاقه رو جلب کنه و مخاطب هدف رو به شروع قیف هدایت کنه.

3.یک قانون خوب اینه که چند هفته قبل از رویداد، شروع به تبلیغ وبینار کنی تا بتونی آگاهی کافی رو ایجاد کنی.

از نظر قیف واقعی روی سایتت، به یه صفحه ثبت‌نام جذاب برای وبینار و یه صفحه تأیید نیاز داری تا به شرکت‌کننده‌ها بگی ثبت‌نامشون موفقیت‌آمیز بوده.

بخش‌های دیگه‌ای از قیف که لزوماً توی سایتت نیستن شامل:

همچنین باید یه صفحه اختصاصی “تشکر” اضافه کنی که شامل ویدئوی ضبط شده وبینار زنده و چیزهای دیگه مثل یه پیشنهاد رایگان دیگه یا کد تخفیف باشه.

یه ترفند هوشمندانه اینه که ویدئوی ضبط شده وبینار رو قفل کنی و از بازدیدکننده‌های علاقه‌مند پول بگیری تا بهش دسترسی پیدا کنن اینطوری اونا رو به مشتری‌های پرداخت‌کننده تبدیل می‌کنی.

زیبایی ساختن قیف وبینار روی سایت وردپرست اینه که آزادی طراحی بیشتری داری.

و این همه بدون هزینه اضافی، اگه با همون ابزارهایی که برای ساخت صفحات وب استفاده می‌کنی، بسازی.

این آموزش قدم‌به‌قدم بهت نشون می‌ده چطوری بهترین قیف وبینار رو با Thrive Architect بسازی، که بهترین سازنده صفحه فرود برای تبدیل‌هاست.

چه بخوای یه قیف وبینار همیشه‌سبز بسازی که همیشه در دسترس باشه، یا یه قیف برای یه رویداد خاص، این آموزش به کار میاد.

صفحه فرود

مرحله ۲: صفحه ثبت‌نام وبینارت رو بساز و شخصی‌سازی کن

تو داشبورد وردپرس، دکمه “+ جدید” رو که بالای صفحه است انتخاب کن و بعد “صفحه” رو بزن.
بخشی برای توضیحات که محتوای وبینار و نحوه کمک به حل مشکلاتشون رو توضیح بده.

بخشی درباره خودت برای ایجاد اعتماد و نمایش مدارکت به مخاطب‌ها. این مهمه چون بهشون اطمینان می‌ده که تو بهترین فردی هستی که می‌تونن بهش گوش بدن و مشکلاتشون رو حل کنه.

مرحله ۳: یه صفحه تأیید بساز

همون‌طور که میدانید، هدف این صفحه اینه که به بازدیدکننده‌ها اطلاع بده ثبت نامشون موفقیت‌آمیز بوده.

مرحله ۴: صفحه فرود وبینارت رو بساز و شخصی‌سازی کن

احتمالاً بعضی از کسانی که ثبت‌نام کردن، نتونن به رویداد زنده بیان و ترجیح بدن که ویدئوی ضبط شده رو در زمانی که براشون راحت‌تره تماشا کنن.

البته می‌تونی به سادگی یه ایمیل با لینک به ضبط وبینار که توی Google Drive ذخیره شده یا به عنوان ویدئو غیر عمومی در آپارات یا YouTube هست، ارسال کنی…

ولی چرا یه قدم بیشتر نری و ویدئو رو مستقیماً روی سایت خودت میزبانی نکنی؟

این کار خیلی منطقیه. نه تنها بازدیدکننده‌های بیشتری رو به سایتت جذب می‌کنی، بلکه فرصت عالی‌ای برای نمایش محتوای جذاب و باکیفیت یا پیشنهادات دیگه‌ای که نتونن مقاومت کنن، به دست می‌آوری.

این یه روش هوشمندانه‌س برای نگه داشتنشون درگیر، و تشویق‌شون به کشف بیشتر از اونچه که ارائه می‌دی، چه خرید محصولاتت باشه یا غرق شدن در محتوای بیشتر.

می‌تونی این صفحه رو با چند کلیک با استفاده از المنتور راه بندازی.

باید تنظیمات ارائه‌دهنده ایمیلت رو طوری پیکربندی کنی که یه ایمیل تأیید برای مشتری‌های جدید در لیست ایمیل‌ات ارسال بشه.

این برای هر ارائه‌دهنده ایمیل متفاوت است، ولی یه جستجوی سریع توی گوگل می‌تونه کمکت کنه.

مثلاً: “چطور یه ایمیل تأیید در ActiveCampaign بسازیم”

همچنین باید سرویس ایمیلت رو از طریق API وصل کنی. فقط یه بار برای اولین فرم ثبت‌نامی که راه‌اندازی کردی نیاز به این کار داری.

مرحله‌های بعدی: استراتژی بعد از وبینارت رو تنظیم کن

کار بعد از تموم شدن وبینار تموم نمی‌شه.

باید تمرکزت رو به جذب لیدهای جدید و تبدیل کردنشون به مشتریان معطوف کنی. مرحله بعد از وبینار برای تبدیل خیلی مهمه و باید با استراتژی‌ای پیش بری که لیدها رو توی قیف بیشتر پرورش بده. 

برای ادامه این روند، این کارها رو انجام بده:

۱. یه ایمیل تشکر به تمام ثبت‌نام‌کننده‌ها بفرست، نه فقط اونایی که شرکت کردن. ازشون به خاطر علاقه‌شون تشکر کن و لینک ویدئوی ضبط شده وبینار رو بفرست. این کار نه تنها نشون می‌ده که قدردانشون هستی، بلکه باعث می‌شه اونایی که نتونستن به صورت زنده شرکت کنن دوباره درگیر بشن.

۲. یه کمپین ایمیلی خودکار راه بنداز که یه پیشنهاد ویژه مثل کد تخفیف، مشاوره رایگان، یا دسترسی به محتوای ویژه مرتبط با موضوع وبینار رو ارائه بده. این پیشنهاد رو محدود به زمان کن تا حس فوریت ایجاد کنی.

۳. ایمیل‌های پیگیری رو بر اساس تفاوت بین شرکت‌کننده‌ها و کسانی که حضور نداشتن، تقسیم‌بندی کن. برای کسایی که شرکت کردن، به بخش‌های خاص وبینار که خوب دریافت شده یا بحث‌برانگیز بوده اشاره کن. برای کسایی که حضور نداشتن، بگو چه چیزهایی رو از دست دادن و اونا رو تشویق کن تا ویدئوی ضبط شده رو تماشا کنن.

۴. گفتگو رو ادامه بده با به اشتراک‌گذاری محتوای مرتبط، مثل پست‌های بلاگ، مطالعات موردی، یا ویدئوهایی که با علایق مخاطبان وبینارت هم‌راستا هستن.

۵. از طریق یه نظرسنجی کوتاه درباره وبینار بازخورد بگیر. این نشون می‌ده که به نظر مخاطب‌هات اهمیت می‌دی و به بهبود متعهدی.

شروع کن به جذب ترافیک به قیف بازاریابی وبینارت

الان همه چیزهایی که برای تبدیل بازدیدکننده‌های سایتت به لیدهای جدید و شرکت‌کننده‌های وبینار نیاز داری رو داری.

الان وقتشه که روی جلب توجه به وبینارت و جذب ترافیک به صفحه ثبت‌نام وبینارت تمرکز کنی.

المنتور ابزار مناسبی برای ساخت قیف وبینار بدون دردسره که طراحی شده تا بازدیدکننده‌ها رو به لیدهای باکیفیت تبدیل کنه و به رشد کسب‌وکارت کمک کنه.

این ابزار پیچیدگی‌های فنی رو ساده می‌کنه و بهت این امکان رو می‌ده که روی کارایی که توش بهترین هستی تمرکز کنی: ارتباط با مخاطبت و ارائه محتوای برجسته که کسب‌وکارت رو به جلو ببرد.

پس اگه آماده‌ای که سطح کارتو بالا ببری و قیف‌هایی بسازی که نرخ تبدیل رو بالا ببرن و مشتری‌های بالقوه بیشتری جذب کنی، می‌دونی چیکار باید بکنی.

بیشتر بخوانید: قیف فروش چیست؟ مراحل، مثال‌ها و نحوه ساخت آن

برای جذب مشتری از کدام پلتفرم استفاده می‌کنید؟
آیا سه‌شنبه مورخ 22خرداد ماه ، ساعت 20:20 میتوانید در وبینار حاضر شوید؟(ویدیو وبینار ضبط نخواهد شد)