چگونه از استوری‌های اینستاگرام استفاده کنیم
آنچه در این پست میخوانید

چگونه از استوری‌های اینستاگرام استفاده کنیم: 14 سوال پیچیده پاسخ داده شد

استوری اینستاگرام

اصول اولیه استفاده از استوری‌های اینستاگرام را یاد بگیرید، سپس به نکات و ترفندهای استوری‌های اینستاگرام بپردازید تا به شما کمک کند از دیگران متمایز شوید.

استوری‌های اینستاگرام دارای انواع ابزارها و قابلیت‌های داخلی هستند. اما یافتن آنها می‌تواند دشوار باشد و استفاده از آنها حتی دشوارتر. ادامه مطلب را بخوانید تا همه چیزهایی که باید درباره نحوه استفاده از استوری‌های اینستاگرام بدانید و چگونگی بهره‌برداری کامل از این فضای قدرتمند در بالای برنامه را یاد بگیرید.

استوری اینستاگرام چیست؟

استوری‌های اینستاگرام عکس‌ها و ویدیوهای عمودی و تمام‌صفحه‌ای هستند که پس از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند. آن‌ها به جای نمایش در خبرخوان، در بالای رابط کاربری برنامه اینستاگرام ظاهر می‌شوند.

استوری‌ها می‌توانند شامل ابزارهای تعاملی مانند استیکرها، نظرسنجی‌ها و فیلترهای AR باشند تا محتوای شما را واقعاً جذاب کنند. در اینجا نحوه شروع کار با این فرمت آمده است.

بازار هدف چیست (و چگونه بازار هدف خود را پیدا کنید)

با این پکیج:

🎯: دیگه نیازی نیست نگران ایده، قلاب یا کال تو اکشن باشید! 
🌱: به‌جای سردرگمی، تمرکزتون رو روی رشد و پیشرفت بیزینستون بذارید. 
⚙️: مشکلات فنی؟ به کمک این برنامه همه رو حل می‌کنید! 

وقتی این پکیج رو تهیه کنید، تا 30 روز آینده خیالتون از تولید محتوا راحت می‌شه و می‌تونید روی کارهای بزرگتر و مهم‌تر تمرکز کنید!

پس همین الان اقدام کنید و اولین قدم به سمت موفقیت بیشتر رو بردارید! 👏

نحوه ارسال استوری در اینستاگرام

استوری اینستاگرام

در سمت چپ صفحه، می‌توانید یک فرمت برای آزمایش انتخاب کنید: Create، Boomerang، Layout، یا Hands-Free.

نحوه بررسی بازدیدهای استوری اینستاگرام شما

اگر استوری اینستاگرام شما هنوز فعال است (یعنی کمتر از ۲۴ ساعت از زمان انتشار آن گذشته است)، کافی است روی نماد “Your Story” در صفحه اصلی اپلیکیشن ضربه بزنید تا تعداد بازدیدکنندگان استوری خود را ببینید. برای مشاهده لیست افرادی که استوری شما را مشاهده کرده‌اند و دیدن هر گونه لایک که استوری شما دریافت کرده است، روی عدد در پایین سمت چپ ضربه بزنید.

پس از گذشت ۲۴ ساعت و ناپدید شدن استوری اینستاگرام شما، همچنان می‌توانید به اطلاعات آماری مانند reach (دسترسی) و impressions (بازدیدها) دسترسی پیدا کنید. (دسترسی تعداد حساب‌های منحصر به فردی است که استوری شما را مشاهده کرده‌اند. بازدیدها تعداد کل دفعاتی است که استوری شما مشاهده شده است.)

در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

استوری اینستاگرام

نحوه برنامه‌ریزی استوری‌های اینستاگرام

ارسال منظم استوری‌ها راه خوبی برای حفظ تعامل با مخاطبان است. اما نیاز به قطع کار خود در طول روز برای ایجاد و ارسال استوری‌ها می‌تواند مزاحم باشد.

برنامه‌ریزی استوری‌ها در تقویم ارسال‌های شبکه‌های اجتماعی شما به شما این امکان را می‌دهد که زمان خود را به طور مؤثرتری مدیریت کنید. همچنین می‌توانید محتوای استوری‌های خود را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که با سایر پست‌های اجتماعی‌تان هماهنگ شده و به طور مؤثری در هر کمپین جاری ادغام شود.

برای برنامه‌ریزی یک استوری اینستاگرام با استفاده از Hootsuite:

۱. به داشبورد Hootsuite خود بروید و از منوی سمت چپ گزینه “Create → Post” را انتخاب کنید.

۲. در پنجره Composer، حسابی را که می‌خواهید استوری خود را به آن ارسال کنید، انتخاب کنید.

۳. در بخش محتوا، با استفاده از منوی کشویی در سمت راست به ویرایشگر استوری بروید.

استوری اینستاگرام

۴. روی نماد بارگذاری کلیک کنید تا تصویر یا ویدیوی خود را اضافه کنید. یا روی نماد کتابخانه کلیک کنید تا از دارایی‌های موجود در کتابخانه رسانه خود انتخاب کنید.

ویدیوها باید بین ۱ ثانیه تا ۶۰ دقیقه طول داشته باشند و تصاویر باید کمتر از ۳۰ مگابایت حجم داشته باشند. هر دو فرمت توصیه شده با نسبت ابعاد ۹:۱۶ هستند. می‌توانید فقط یک فایل در هر استوری اضافه کنید.

توجه: اگر می‌خواهید متن یا استیکرها را به استوری خود اضافه کنید، مطمئن شوید که آنها بخشی از فایل تصویر یا ویدیوی شما هستند. متنی که در قسمت توضیحات Composer درج شده باشد، در استوری شما نمایش داده نخواهد شد.

می‌توانید به راحتی تصاویر خود را با استفاده از Canva و بدون ترک کردن داشبورد Hootsuite ویرایش کنید. برای شروع، روی نماد Canva در پایین سمت راست پنجره Composer کلیک کنید. سپس “Instagram Story” را انتخاب کنید.

استوری اینستاگرام

پس از اتمام ویرایش تصویر یا ویدیوی خود، به سادگی روی دکمه “Add to post” در بالای سمت راست صفحه کلیک کنید و فایل شما به پیش‌نویس پست شما ضمیمه خواهد شد.

استوری اینستاگرام

۵. استوری خود را پیش‌نمایش کنید و روی “Schedule for later” کلیک کنید تا زمانی را برای منتشر شدن آن انتخاب کنید. سپس، روی دکمه زرد “Schedule” کلیک کنید و کار تمام است!

اکنون می‌توانید استوری برنامه‌ریزی‌شده خود را در تقویم Hootsuite مشاهده، ویرایش یا حذف کنید.

استوری اینستاگرام

نحوه استفاده از استیکرهای استوری اینستاگرام

برای افزودن استیکر به استوری اینستاگرام خود:

۱. شروع به ایجاد استوری خود کنید.
۲. وقتی عکس یا ویدیو آماده شد، روی نماد استیکر در بالای صفحه ضربه بزنید—این نماد یک مربع است که لبخند می‌زند و گوشه‌اش تا خورده است.
۳. نوع استیکری که می‌خواهید استفاده کنید را انتخاب کنید. هر نوع استیکر ویژگی‌های خاص خود را دارد. ما برخی از رایج‌ترین آنها را در زیر توضیح خواهیم داد، اما شما می‌توانید همچنین آزمایش کنید تا ببینید هرکدام چگونه عمل می‌کنند. شما می‌توانید با کشیدن و زوم کردن استیکرها را جابه‌جا و تغییر اندازه دهید.

استوری اینستاگرام

استیکرهای لینک


برای افزودن لینک به استوری اینستاگرام خود، از استیکر لینک استفاده کنید:

۱. روی نماد استیکرها ضربه بزنید.
۲. استیکر “LINK” را انتخاب کنید.
۳. URL لینکی که می‌خواهید مردم به آن مراجعه کنند را وارد کنید.
۴. در فیلد “Customize sticker text”، متنی را که می‌خواهید روی استیکر لینک نمایش داده شود وارد کنید. این متن می‌تواند بسیار کوتاه‌تر از URL باشد یا می‌توانید از یک CTA مانند “Learn More” استفاده کنید.
۵. روی استیکر ضربه بزنید تا رنگ آن تغییر کند و با کشیدن و زوم کردن آن را در موقعیت دلخواه قرار دهید.

استوری اینستاگرام
استوری اینستاگرام

نظرسنجی‌ها، آزمون‌ها، و سؤالات در استوری‌های اینستاگرام به شما راهی آسان برای تعامل با مخاطبانتان و تشویق آنها به تعامل با شما می‌دهند. همچنین می‌توانید بازخوردهای ارزشمندی جمع‌آوری کنید که به ایده‌های محتوای آینده و استراتژی‌های کمپین‌های شما کمک می‌کند.

برای ایجاد یک نظرسنجی در استوری اینستاگرام:

۱. روی نماد استیکرها ضربه بزنید.
۲. استیکر “POLL” را انتخاب کنید.
۳. سوال خود را وارد کنید.
۴. پاسخ‌های احتمالی خود را وارد کنید. پیش‌فرض پاسخ‌ها “بله/خیر” است، اما شما می‌توانید هر پاسخی را تایپ کنید.
۵. اجازه دهید نظرسنجی شما به مدت ۲۴ ساعت اجرا شود.
۶. فراموش نکنید که نتایج را به اشتراک بگذارید!

استوری اینستاگرام

آزمون‌ها مشابه نظرسنجی‌ها هستند، با این تفاوت که شما به دنبال‌کنندگان خود چند گزینه برای انتخاب می‌دهید و آنها بلافاصله بازخورد دریافت می‌کنند که آیا انتخابشان درست بوده است یا خیر.

۱. روی نماد استیکرها ضربه بزنید.
۲. استیکر “QUIZ” را انتخاب کنید.
۳. سوال خود را وارد کنید.
۴. پاسخ‌های احتمالی خود را وارد کنید.
۵. روی پاسخ صحیح ضربه بزنید. این پاسخ به رنگ سبز برجسته می‌شود تا افراد بازخوردی درباره انتخابشان دریافت کنند.

استوری اینستاگرام

در نهایت، سؤالات استوری اینستاگرام یک راه کاملاً قابل تنظیم برای تعاملی کردن استوری‌های شما ارائه می‌دهند.

به جای پرسیدن نظر دنبال‌کنندگان خود، استیکر سؤالات به آنها اجازه می‌دهد تا از شما سوال بپرسند. این را به عنوان معادل اینستاگرامی یک AMA (از من هر چیزی بپرسید) در نظر بگیرید.

۱. روی نماد استیکر ضربه بزنید.
۲. استیکر “QUESTIONS” را انتخاب کنید.
۳. متن سوال خود را سفارشی کنید.
۴. روی “Done” ضربه بزنید.
۵. شما سؤالات را در لیست بینندگان خود خواهید یافت. روی هر سوالی ضربه بزنید تا آن را به اشتراک بگذارید و پاسخ دهید. هویت سوال‌کننده فاش نخواهد شد.

البته، می‌توانید با استیکر سؤالات خلاقانه عمل کرده و از دنبال‌کنندگان خود هر نوع نظری بخواهید:

استوری اینستاگرام

افزودن استیکر هشتگ به استوری اینستاگرام شما باعث می‌شود که آن به مخاطبان بیشتری قابل دسترسی باشد.

دو روش برای افزودن هشتگ به استوری شما وجود دارد:

۱. استفاده از استیکر #HASHTAG.
۲. استفاده از عملکرد متن عادی (روی استیکر متن ضربه بزنید—همانی که می‌گوید Aa) و استفاده از نماد #.

به هر روشی که انتخاب کنید، پس از شروع به تایپ، اینستاگرام برخی ایده‌های محبوب هشتگ را برای شما پیشنهاد می‌دهد. می‌توانید تا ۱۰ هشتگ به استوری‌های خود اضافه کنید، اما ما توصیه می‌کنیم که فقط از چند هشتگ مرتبط استفاده کنید.
راهنمای بازاریابی اینستاگرام:7 ترفندی که واقعاً جواب می‌ده

استوری اینستاگرام

GIFها یک راه عالی برای افزودن حرکت و رنگ به حتی استوری‌های اینستاگرام ثابت هستند. در اینجا ساده‌ترین روش برای افزودن یک GIF آمده است:

۱. روی نماد استیکر ضربه بزنید و استیکر “GIF” را انتخاب کنید.
۲. از میان GIFهای اخیراً استفاده شده، GIFهای پرطرفدار یا با جستجو، GIF مناسب برای استوری فعلی را پیدا کنید.
۳. روی GIFی که می‌خواهید استفاده کنید ضربه بزنید تا به استوری شما اضافه شود.
۴. با کشیدن و زوم کردن، GIF را جابه‌جا و تغییر اندازه دهید.

استوری اینستاگرام

قابلیت داخلی برای افزودن صدای ذخیره شده به استوری اینستاگرام وجود ندارد، اما چند راه‌حل برای این کار وجود دارد. این روش‌ها قانونی هستند و مشکلی از نظر حق‌کپی برای شما ایجاد نخواهند کرد.

برای هر دو روش، ابتدا باید یک صدای ذخیره شده داشته باشید. این کار را با ضربه زدن روی نام ترک صوتی در هر محتوای اینستاگرام و کلیک روی دکمه ذخیره در بالا سمت راست صفحه انجام دهید.

استفاده از استیکر موسیقی برای افزودن صدای ذخیره شده به استوری اینستاگرام
توجه داشته باشید که این گزینه فقط برای موسیقی کار می‌کند و برای ترک‌های صوتی اصلی قابل استفاده نیست. در این روش، کتابخانه صدای ذخیره شده شما اساساً به عنوان یک فایل یادآوری عمل می‌کند.

۱. از پروفایل اینستاگرام خود، روی نماد منو (سه خط) ضربه بزنید و “Saved” را انتخاب کنید.
۲. روی “Audio” سپس “Music” ضربه بزنید و ترک مورد نظر خود را پیدا کنید. نام آهنگ را یادداشت کنید. (یا اگر می‌توانید، آن را به خاطر بسپارید!)
۳. استوری خود را ایجاد کنید و روی استیکر موسیقی ضربه بزنید.
۴. آهنگی که به تازگی یادداشت کرده‌اید را جستجو کنید و آن را از کتابخانه موسیقی اینستاگرام به استوری خود اضافه کنید.

در این روش، شما از صدای ذخیره شده برای ایجاد یک Reel استفاده می‌کنید و سپس Reel را به استوری خود به اشتراک می‌گذارید. این روش بی‌نقص نیست، اما تنها گزینه برای استفاده از صدای ذخیره شده به جز ترک‌های موسیقی است.

۱. از پروفایل اینستاگرام خود، روی نماد منو (سه خط) ضربه بزنید و “Saved” را انتخاب کنید.
۲. روی “Audio” ضربه بزنید و ترک مورد نظر خود را انتخاب کنید.
۳. روی “Use audio” ضربه بزنید.
۴. اطمینان حاصل کنید که “Reel” در منوی پایین انتخاب شده است (نه “Post”). عکس‌ها و کلیپ‌های خود را اضافه کنید تا Reel شما تکمیل شود. وقتی آماده بودید، روی “Share” کلیک کنید. اگر نمی‌خواهید Reel در گرید اصلی شما ظاهر شود، گزینه “Also share to Feed” را خاموش کنید.
۵. به تب Reels بروید و روی Reel مورد نظر خود کلیک کنید.
۶. روی نماد اشتراک‌گذاری ضربه بزنید و سپس “Add to story” را انتخاب کنید.
۷. اندازه Reel را به دلخواه تنظیم کرده و روی “Your Story” ضربه بزنید.

همان‌طور که در بخش‌های قبلی مشاهده شد، راهی ساده برای افزودن صدای اصلی شخص دیگری به استوری‌های اینستاگرام وجود ندارد. در عوض، باید یک Reel ایجاد کنید و آن را به استوری خود اضافه کنید.

برای افزودن صدای اصلی از کتابخانه صدای ذخیره شده خود، مراحل ذکر شده در بخش “استفاده از Reels برای افزودن صدای ذخیره شده به استوری اینستاگرام” را دنبال کنید.

اگر در حال مرور Reels اینستاگرام هستید و به صدای اصلی‌ای برخورد کردید که می‌خواهید فوراً از آن استفاده کنید، این مراحل را دنبال کنید:

۱. روی Reel که می‌خواهید از صدای آن استفاده کنید ضربه بزنید.
۲. روی نام ترک صدای اصلی در پایین سمت چپ صفحه ضربه بزنید.
۳. روی “Use audio” ضربه بزنید.
۴. مراحل ۴ تا ۷ از بخش قبلی را دنبال کنید تا Reel را به استوری خود اضافه کنید.

برای جزئیات بیشتر، به پست ما در مورد نحوه اشتراک‌گذاری Reels در استوری اینستاگرام مراجعه کنید.

اول از همه، بیایید واضح کنیم. به طور فنی، فیلترهای استوری اینستاگرام تغییرات جزئی در رنگ و وضوح هستند که می‌توانید با کشیدن انگشت روی استوری خود اعمال کنید. در مجموع ۱۳ فیلتر وجود دارد که همه آنها نام‌های شهری دارند.

با استثنای فیلتر سیاه‌وسفید توکیو، آیا کسی از این فیلترها در سال ۲۰۲۳ استفاده می‌کند؟

زمانی که بیشتر مردم درباره فیلترهای استوری اینستاگرام صحبت می‌کنند، در واقع به ویژگی‌ای اشاره دارند که به طور فنی به آن “افکت‌های دوربین” می‌گویند. در اینجا دو روش برای استفاده از آنها آورده شده است:

۱. ایجاد یک استوری جدید و انتخاب افکت‌ها:
– استوری جدیدی ایجاد کنید و از یکی از افکت‌هایی که به صورت دایره‌ای در پایین صفحه نشان داده شده‌اند، انتخاب کنید.
– برای استفاده از دوربین سلفی، روی نماد تعویض دوربین در پایین سمت راست ضربه بزنید.
– به سمت چپ بکشید تا افکت‌های بیشتری را مشاهده کنید، یا به انتهای صفحه بروید و روی نماد ذره‌بین ضربه بزنید تا افکت خاصی را جستجو کنید. سپس می‌توانید افکت‌های پرطرفدار را مرور کنید یا بر اساس دسته‌بندی‌هایی مانند ظاهر و طنز جستجو کنید.

۲. استفاده از افکت‌های موجود در استوری‌ها:
– اگر استوری‌ای را دیدید که افکتی را دوست دارید، روی نام افکت در بالای سمت چپ صفحه ضربه بزنید.
– سپس روی “Save effect” ضربه بزنید تا آن را برای استفاده در آینده ذخیره کنید، یا روی “Try it” ضربه بزنید تا بلافاصله از آن استفاده کنید.

چیدمان‌های مختلف به طور پیش‌فرض در ویرایشگر استوری گنجانده شده‌اند. در اینجا نحوه کار آن آمده است:

۱. ایجاد یک استوری جدید و انتخاب چیدمان:
– یک استوری جدید شروع کنید و روی نماد “Layout” در منوی سمت چپ ضربه بزنید.
– روی شبکه ۴ بخشی ضربه بزنید تا گزینه‌های اضافی نمایش داده شوند. می‌توانید از بین دو، سه، چهار یا شش عکس برای چیدمان خود انتخاب کنید.

۲. استفاده از حالت ایجاد (Create Mode):
– گزینه دیگر این است که یک استوری جدید شروع کنید و به حالت “Create Mode” بروید (جزئیات بیشتر در بخش بعدی).
– سپس روی نماد استیکر ضربه بزنید و به پایین پیمایش کنید تا استیکر “Camera roll” را انتخاب کنید. این کار را چندین بار تکرار کنید تا عکس‌های بیشتری به استوری خود اضافه کنید.

۳. استفاده از ابزارهای خارجی برای چیدمان خلاقانه‌تر:
– اگر می‌خواهید با چیدمان حتی خلاقانه‌تر عمل کنید، می‌توانید از ابزارهای ثالث مانند Canva استفاده کنید که به طور مستقیم در Hootsuite Composer گنجانده شده است. ما همچنین چندین قالب رایگان کلاژ اینستاگرام برای Canva در اینجا داریم.

برای مشاهده کامل گزینه‌های مختلف چیدمان در استوری‌های اینستاگرام، مراحل زیر را دنبال کنید:

نحوه استفاده از حالت ایجاد (Create Mode) در استوری‌های اینستاگرام
حالت ایجاد (Create Mode) یک ویژگی در استوری‌های اینستاگرام است که به شما امکان می‌دهد استوری اینستاگرام را بدون نیاز به عکس یا ویدیو منتشر کنید. مانند سایر انواع استوری، می‌توانید از استیکرها برای سفارشی‌سازی استوری خود استفاده کنید.

برای استفاده از حالت ایجاد در استوری‌های اینستاگرام:

۱. شروع یک استوری جدید و انتخاب حالت ایجاد:
یک استوری جدید آغاز کنید و روی نماد “Aa Create Mode” در سمت چپ صفحه ضربه بزنید.

2. ایجاد محتوای مختلف:
 شروع به تایپ کنید یا از گزینه‌های موجود در پایین صفحه بکشید تا یک یادداشت، سوال، شمارش معکوس، آزمون یا گزینه‌های دیگر ایجاد کنید.

3. افزودن افکت‌ها و تغییر رنگ:
 برای افزودن افکت‌های بیشتر، روی نماد استیکر در بالای صفحه ضربه بزنید.
 برای تغییر رنگ پس‌زمینه، روی نماد رنگ در پایین سمت راست صفحه ضربه بزنید.

۴. اشتراک‌گذاری استوری:
 استوری خود را به اشتراک بگذارید.

مکان‌ها و کسب‌وکارها ممکن است صفحه مکان خاصی داشته باشند. کاربران می‌توانند صفحه مکان را در تب “Places” هنگام جستجو پیدا کنند، یا با ضربه زدن بر روی مکان در پست‌های دیگر کاربران. اگر استوری شما در آنجا ظاهر شود، ممکن است تعداد بازدیدهای بیشتری دریافت کنید.

و اگر کسب‌وکار فیزیکی دارید، صفحه مکان شما جایی است که مشتریان خوشحال شما می‌توانند تجربه خود را با شما به نمایش بگذارند و مشتریان بالقوه می‌توانند شما را بررسی کنند. (برای راه‌اندازی صفحه مکان برای کسب‌وکار خود، نیاز به یک حساب کاربری تجاری اینستاگرام دارید.)

برای استفاده از استیکر مکان در استوری اینستاگرام:

۱. روی نماد استیکر ضربه بزنید و استیکر “Location” را انتخاب کنید.
۲. مکان مورد نظر خود را از لیست انتخاب کنید (می‌تواند یک فروشگاه، یک خیابان، یک شهر — به اندازه‌ای کلی یا خاص که دوست دارید باشد).
۳. برای تنظیم رنگ، اندازه و موقعیت استیکر به دلخواه، آن را بکشید و تنظیم کنید تا با ظاهر استوری شما هماهنگ شود.

اگر ویدیوهایی را منتشر می‌کنید، زیرنویس‌ها روش خوبی برای دسترسی‌پذیری بیشتر محتوای شما هستند. همچنین برای افرادی که معمولاً استوری‌ها را بدون صدا تماشا می‌کنند، مفید است.

اینستاگرام به‌طور خودکار زیرنویس‌هایی برای ویدیوهای استوری شما ایجاد می‌کند اگر از استیکر زیرنویس استفاده کنید.

۱. شروع به ایجاد استوری:
– شروع به ایجاد استوری خود کنید. استیکر زیرنویس فقط زمانی ظاهر می‌شود که از ویدیو استفاده کنید.

۲. افزودن استیکر زیرنویس:
– هنگامی که ویدیو آماده است، روی نماد استیکر در بالای صفحه ضربه بزنید.
– روی استیکر “Captions” ضربه بزنید.

۳. بررسی و ویرایش زیرنویس‌ها:
– اینستاگرام به‌طور خودکار زیرنویس‌ها را ایجاد می‌کند. ایده خوبی است که نگاهی به زیرنویس‌ها بیندازید و ببینید ابزار چقدر خوب گفتار شما را شبیه‌سازی کرده است. اگر چیزی اشتباه بود، روی متن ضربه بزنید تا هر کلمه‌ای را ویرایش کنید.

۴. تغییر فونت و رنگ زیرنویس:
– می‌توانید با ضربه زدن روی زیرنویس، فونت و رنگ آن را تغییر دهید. وقتی از زیرنویس‌ها راضی بودید، روی “Done” ضربه بزنید.

۵. تنظیم موقعیت و اندازه زیرنویس:
– می‌توانید زیرنویس را با استفاده از کشیدن و زوم کردن، جابجا و اندازه آن را تغییر دهید، همانطور که با هر استیکر دیگری انجام می‌دهید.

استوری اینستاگرام

استوری‌ها لازم نیست پس از ۲۴ ساعت ناپدید شوند. هایلایت کردن آنها باعث می‌شود که تا زمانی که تصمیم به حذف آنها بگیرید، در پروفایل شما ثابت بمانند. این روش خوبی برای نمایش بهترین محتوای برند شماست.

هر هایلایت می‌تواند شامل تعداد زیادی استوری باشد و می‌توانید به آن‌ها با انتشار محتوای جدید اضافه کنید.

برای افزودن یک استوری به هایلایت:

۱. اگر استوری کمتر از ۲۴ ساعت قبل منتشر شده و هنوز در اینستاگرام قابل مشاهده است:
– به سادگی روی “Your Story” ضربه بزنید تا آن را باز کنید، یا…

۲. اگر استوری بیشتر از ۲۴ ساعت قبل منتشر شده:
– آن را از آرشیو خود بازیابی کنید. روی آیکون پروفایل خود در پایین سمت راست ضربه بزنید، سپس روی نماد منو (سه خط) در بالای سمت راست ضربه بزنید. روی “Archive” ضربه بزنید. به عقب پیمایش کنید تا استوری که می‌خواهید هایلایت کنید را پیدا کنید.

۳. افزودن استوری به هایلایت:
– در گوشه پایین سمت راست صفحه، روی نماد “Highlight” ضربه بزنید.
– هایلایت مورد نظر برای اضافه کردن استوری را انتخاب کنید، یا…
– یک هایلایت جدید ایجاد کنید.

استوری اینستاگرام

اگر هنوز کسب‌وکار خود را برای خرید در اینستاگرام راه‌اندازی نکرده‌اید، ابتدا باید این کار را انجام دهید. برای جزئیات کامل، به راهنمای گام به گام ما برای راه‌اندازی خرید در اینستاگرام مراجعه کنید.

پس از راه‌اندازی حساب خود، فقط از استیکر خرید استفاده کنید تا استوری‌های خود را قابل خرید کنید.

۱. ایجاد استوری:
– استوری خود را به‌طور معمول ایجاد کنید.

۲. افزودن استیکر خرید:
– قبل از اشتراک‌گذاری، روی نماد استیکر در بالای صفحه ضربه بزنید.
– روی استیکر “Product” ضربه بزنید.

۳. انتخاب محصول:
– محصول، مجموعه یا فروشگاه از کاتالوگ خود را که می‌خواهید تگ کنید، انتخاب کنید. همچنین می‌توانید محصولی از کسب‌وکار دیگر را تگ کنید که به آنها اجازه می‌دهد استوری را دوباره به اشتراک بگذارند.

۴. ویرایش استیکر خرید:
– روی استیکر ضربه بزنید تا نام محصول یا خدماتی که تبلیغ می‌کنید را ویرایش کنید.

۵. تنظیم موقعیت و اندازه استیکر:
– استیکر خرید را با کشیدن و ضربه زدن جابجا و تنظیم کنید.

۶. اشتراک‌گذاری استوری:
– استوری خود را به اشتراک بگذارید.

استوری اینستاگرام
استوری اینستاگرام

برای جذب مشتری از کدام پلتفرم استفاده می‌کنید؟
آیا سه‌شنبه مورخ 22خرداد ماه ، ساعت 20:20 میتوانید در وبینار حاضر شوید؟(ویدیو وبینار ضبط نخواهد شد)