رفتن به محتوای اصلی
ای جی تی وی اینستاگرام

IGTV اینستاگرام چیست؟ آشنایی با برخی از مزایا و معایب ای جی تی وی اینستاگرام

مقدمه

در این مقاله می‌خواهم کمی راجع‌به ای جی تی وی اینستاگرام صحبت کنم. اتفاقی که چند وقتی است که تجربه‌ آن را داشتم و می‌خواهم هم مزایا و هم معایب‌اش را بگویم و هم اینکه چرا باید از آن استفاده کنیم.

IGTV اینستاگرام چیست؟ تعریفی کوتاه از ای جی تی وی اینستاگرام

ای جی تی وی اینستاگرام درواقع تلویزیون اینستاگرام است. اگر از چند سال پیش تا به الان اینستاگرام را دنبال کرده باشید ای جی تی وی اینستاگرام وجود نداشت و یک زمانی شما  فقط می‌توانستید فیلم‌های ۱۵ ثانیه‌ای در اینستاگرام بگذارید. بعد از مدتی به ۱ دقیقه تبدیل شد. بعد گذشت زمان طی آپدیت های اخیر به این تبدیل شد که شما می‌توانید به‌صورت اسلاید ویدیو بگذارید یعنی ۱۰ تا ۱ دقیقه که مجموعا ۱۰ دقیقه می‌شود.

بعد که IGTV اینستاگرام  آمد می‌توانیم ویدیوی ۱ ساعته در اینستاگرام بگذاریم. و این اتفاق چند وقتی است که افتاده است و احتمالا دیده باشید که خیلی از پیج‌ها ای جی تی وی اینستاگرام می‌گذارند.

نکته: با یادگیری درست تبلیغات و روش درست تبدیل کاربران به راحتی می‌توانید تعداد فالورای خود را افزایش دهید و بازدید و فروش بیشتری در پیج خود داشته باشید که در مقاله چگونه در تبلیغات اینفلوئنسری اینستاگرام به درآمد برسیم با جزئیات به این موضوع پرداخته‌ایم

ای جی تی وی اینستاگرام

چرا IGTV اینستاگرام؟

من هم چند وقتی می‌شود که  در پیج اینستاگرامم ای جی تی وی اینستاگرام را راه‌اندازی کردم و تا به الان چند پست IGTV در اینستاگرام قرار دادم. که در آن معمولا ویدئوهای آموزشی بیش از 10 دقیقه میگذارم و اینکه نمی‌توان به‌عنوان پست اسلایدی گذاشت که با این کار یعنی آپلود ویدیو های آموزشی در ای جی تی وی اینستاگرام، کاربرها راحت بتوانند ویدیو را تماشا کنند، براحتی جاهای مختلف را جلو و عقب بزنند، و یا شاید قسمت‌های مختلف را  دوباره ببینند که این اتفاق در ویدیوی اسلایدی نمی‌افتد.

اولین مزیت

درواقع یکی از مزایای IGTV اینستاگرام این است که شما بعد از اینکه حالا ۱ دقیقه‌ی اول یک پست اینستاگرام دیدید و روی آن کلیک کردید و روی ای جی تی وی اینستاگرام رفتید می‌توانید قسمت‌های مختلف‌اش را اصطلاحا Skip کنید یا بروید قسمت‌های مختلف را ببینید و دوباره حالا عقب برگردید و این اتفاق در ویدیوی اینستاگرام نمی‌افتد.

دومین مزیت

مزیت دومی که دارد این است که شما می‌توانید IGTV اینستاگرام را به‌عنوان پست اینستاگرامی قرار بدهید تا کاربرها ۱ دقیقه‌ی اول را در اینستاگرام ببینند و بعد وقتی روی دکمه‌ی keep کلیک کنند روی ای جی تی وی اینستاگرام می‌روند و می‌توانند ویدیو را کامل ببینند.

سومین مزیت

مزیت بعدی‌ای که IGTV اینستاگرام دارد این است که نیازی نیست که شما برنامه جدایی جدا از اینستاگرام نصب کنید، ولی خب این به این دلیل نیست که خود ای جی تی وی اینستاگرام برنامه جدایی نداشته باشد ولی به طور کلی فرقی نمیکند چه داخل اینستاگرام چه داخل برنامه IGTV همان قابلیت و کارایی را دارد. و برای استفاده شما در خود اینستاگرام وقتی در بخش  Home بروید در آن بالا آیکن‌ ای جی تی وی اینستاگرام را می‌بینید و وقتی روی آن کلیک کنید می‌توانید IGTV دیگران را ببینید و بر روی دکمه‌ی Plus که کلیک کنید می‌توانید ویدیو بگذارید. یعنی خارج از پلتفرم اینستاگرام نیست و شما در همان برنامه می‌توانید ویدیو را آپلود کنید.

چهارمین مزیت

سراغ مزیت بعدی IGTV اینستاگرام برویم. همان‌طور که می‌دانید اگر فالوورهای پیج شما کمتر از 10k باشد نمی‌توانید در استوری لینک قرار بدهید یعنی لینکی که کاربر روی آن کلیک کند یا درواقع صفحه را به بالا بکشد و در یک سایت یا صفحه‌ای برود.

اما وقتی شما ویدیو در IGTV اینستاگرام می‌گذارید می‌توانید در استوری لینک ویدیو IGTV بدهید که وقتی کاربر به سمت بالا Swipe up می‌کند بتواند مستقیما ویدیوی IGTV شما را ببیند و خب این به‌نظرم خیلی جذاب است و می‌تواند به بیشتر دیده شدن ویدیوی IGTV اینستاگرام شما کمک کند.

نکته: شما با رعایت نکات مهم نسبت با الگوریتم اینستاگرام میتوانید استوری های خود را پربازدید کنید و با لینک دادن با استفاده از استوری ترافیک خود را به جاهای مختلف انتقال بدهید که در مقاله استوری اینستاگرام خود را چگونه پر بازدید کنیم؟ به این موضوع پرداخته‌ایم.

پنجمین مزیت

یک مزیت دیگری هم که دارد این است که اینستاگرام، IGTV را جدا از پست نمی‌بیند یعنی شما می‌تواند هشتگ استفاده کنید. و در هشتگ‌ها نمایش داده می‌شوید و در اکسپلور اینستاگرام نمایش داده می‌شوید و همه‌ این اتفاق‌ها می‌افتد و هیچ مشکلی وجود ندارد.

امروزه اینستاگرام منبع درآمد خوبی برای مردم شده و با داشتن استراژی مناسب و راه‌های بازاریابی میتوانید نتنها در اینستاگرام بلکه  از دیگر شبکه یا رسانه های اجتماعی کسب درآمد کنید

IGTV اینستاگرام

معایب IGTV اینستاگرام

و اما برویم سراغ عیب‌هایی که من در این چند وقت به آن رسیدم!

اولین عیب

اولین عیبی که وجود دارد این است که وقتی شما یک پست ای جی تی وی اینستاگرام می‌گذارید، در بخش Insights گزارشات، خیلی اطلاعات کاملی به شما نمی‌دهد یعنی وقتی من در اینستاگرام پست می‌گذاشتم کاملا به من می‌گفت که از هشتگ چند نفر پست صفحه‌ات را دیدند، چقدر در اکسپلور رفتی، از  صفحه اصلی چقدر دیدن کرده‌اند، ولی در IGTV اینستاگرام این اتفاق نمی‌افتد و به‌نظرم خیلی خوب و مهم است که این اتفاق را داشته باشیم.

و البته شاید برای همه این اتفاق نیفتد. باید کمی بیشتر تحقیق کنم. اگر موردی راجع‌به این موضوع می‌دانید حتما در زیر این پست اطلاع دهید. تنها اتفاقی که می‌افتد این است که می‌گوید چقدر لایک داشته، چندتا نظر داشته، چقدر آن را ذخیره کردند، چقدر باعث شده که آدم‌ها بیایند و پیج شما را دنبال کنند. ولی از هشتگ و اینکه ویدیوی شما از کجاها دیده شده خیلی درواقع به ما آماری نمی‌دهد!

دومین عیب

دومین آماری که ای جی تی وی اینستاگرام ارائه نمی‌دهد و به‌نظرم خیلی مهم است که داده بشود این است که به شما نمی‌گوید چند نفر تا کجای ویدیو را دیدند. دوستان همانطور که می‌دانید ما یک بخش مهمی که در تحلیل ویدیو داریم این است که بدانیم افراد چقدر ویدیوی ما را بازدید کردند و چقدر تا انتها ویدیو را دیدند. چون شما وقتی نگاه می‌کنید که یک پست شما ۱۰۰۰ بازدید داشته، آن ۱۰۰۰ بازدید خیلی گول زننده است به‌خاطر اینکه شما متوجه نمی‌شوید که آیا این ۱۰۰۰ بازدیدبصورت کامل هم بوده؟ یعنی  ۱۰۰۰ نفر کامل آن را تماشا کردند یا خیر؟

نکته:

بازدید از زمانی که کاربر ۳ ثانیه یا ۵ ثانیه‌ی اول ویدیو را ببیند محاسبه می‌شود. ولی ممکن است ویدیوی  IGTV اینستاگرام شما ۱ ساعت باشد. من باید متوجه بشوم که چند نفر تا کجای ویدیو را دیدند تا بتوانم در ویدیوهای بعدی درس بگیرم و حتی تجربه کسب کنم. می‌شود گفت این بزرگ‌ترین عیبی بود که من به آن رسیدم.

از چندتا از دوستانم که فالوورهای پیج‌شان بالای 50K، 60k بود پرسیدم و یکی دو بار که ای جی تی وی اینستاگرام پست گذاشته بودند به مشکلی که برخورده بودند این بود که پست‌شان زیاد دیده نمی‌شد. یعنی پستی که به‌صورت اسلایدی قرار می‌گیرد اگر هشتگ روی آن استفاده شود بیشتر بازدید می‌خورد تا وقتی که IGTV اینستاگرام باشد.

آن هم احتمالا به‌خاطر این است که هنوز اینستاگرام هم  IGTV را خیلی درست و شناخته شده درواقع به رسمیت نمی‌شناسد و احتمالا مخاطب‌ها هم هنوز آنقدر با آن ارتباط نزدیکی مثل ویدیوهای ۱ دقیقه‌ای نگرفتند. به‌خاطر همین ترجیح می‌دهد که پست اسلایدی نمایش بدهد، پست معمولی در اکسپلور نمایش بدهد تا پست IGTV.

من به شخصه خودم خیلی کم  ای جی تی وی اینستاگرام را در اکسپلور تماشا کردم. اما به‌نظرم این می‌تواند به این سمت برود که چندوقت دیگر واقعا ما آمارهای دقیق‌تری داشته باشیم و اینکه IGTV اینستاگرام نسبت به قبل گسترش پیدا کند.

در کلاس های کسب کار موبایلی، استراتزی و این که چه نوع محتوایی بنویسیم که باعث جذب مخاطب بشود را به شما آموزش می‌دهیم برای آشنایی بیشتر بر روی دکمه زیر کلیک کنید

سمیرا حسینی

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا