نکات الگوریتم اینستاگرام برای 2024: راهنمای کامل
آنچه در این پست میخوانید

نکات الگوریتم اینستاگرام برای 2024: راهنمای کامل

الگوریتم اینستاگرام

حساب‌های کسب‌وکار(تجاری) اینستاگرام برای هر کسی که بخواهد، رایگان هستند. ما به شما خواهیم آموخت که چگونه حساب خود را تغییر دهید و از ویژگی‌های منحصر به فرد آن بهره‌برداری کنید.

به‌روز ماندن با الگوریتم اینستاگرام مانند تلاش برای زدن هدفی متحرک است. هر زمان که فکر می‌کنید آن را فهمیده‌اید، دوباره تغییر می‌کند.

احتمالاً هر روز این سؤال برایتان پیش می‌آید: بهترین زمان برای پست‌گذاری به‌منظور حداکثر تعامل چه زمانی است؟ یا چگونه می‌توانم اینستاگرام ریلز خود را به دست افراد بیشتری برسانم؟

خوشبختانه، ما شما را پوشش داده‌ایم. در این راهنما، اصول اولیه الگوریتم اینستاگرام را توضیح خواهیم داد و چند نکته عملی برای بهره‌برداری از آن به شما ارائه می‌دهیم.

الگوریتم اینستاگرام برای اکسپلورر

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

الگوریتم اینستاگرام مجموعه‌ای از قوانین است که محتوا را در این پلتفرم رتبه‌بندی می‌کند. این الگوریتم تصمیم می‌گیرد که چه محتوایی نمایش داده شود و به چه ترتیبی در فید کاربران، صفحه اکسپلور، فید ریلز، استوری‌ها و سایر بخش‌های اینستاگرام قرار گیرد.

الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

به زبان ساده، الگوریتم اینستاگرام اطلاعات مربوط به محتوا (ریلز، پست‌های فید و استوری‌ها) و کاربران (علاقه‌مندی‌ها و رفتار در پلتفرم) را بررسی می‌کند تا محتوای مناسب را به افراد مناسب نمایش دهد.

هدف اصلی الگوریتم اینستاگرام، ایجاد تجربه‌ای لذت‌بخش برای هر کاربر از پلتفرم است. آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام، از الگوریتم به عنوان “رتبه‌بندی” یاد می‌کند (شاید به این دلیل که این اصطلاح کمتر روباتیک به نظر می‌رسد) و بر اهمیت ترجیح دادن برخی پست‌ها نسبت به دیگران تأکید می‌کند.

موسری در یک ریل اینستاگرام که در سال 2022 به اشتراک گذاشت، گفت: “می‌دانم بسیاری از شما به رتبه‌بندی مشکوک هستید، اما این واقعاً به ما کمک می‌کند تا مطمئن شویم که اینستاگرام برای هر شخصی که از پلتفرم استفاده می‌کند، ارزش بیشتری دارد.”

موسری همچنین ادعا می‌کند که “اینستاگرام الگوریتم واحدی ندارد که نظارت کند کاربران چه چیزهایی را می‌بینند و چه چیزهایی را نمی‌بینند.”

با این پکیج:

🎯: دیگه نیازی نیست نگران ایده، قلاب یا کال تو اکشن باشید! 
🌱: به‌جای سردرگمی، تمرکزتون رو روی رشد و پیشرفت بیزینستون بذارید. 
⚙️: مشکلات فنی؟ به کمک این برنامه همه رو حل می‌کنید! 

وقتی این پکیج رو تهیه کنید، تا 30 روز آینده خیالتون از تولید محتوا راحت می‌شه و می‌تونید روی کارهای بزرگتر و مهم‌تر تمرکز کنید!

پس همین الان اقدام کنید و اولین قدم به سمت موفقیت بیشتر رو بردارید! 👏

الگوریتم فید اینستاگرام 2024

علاقه‌مندی:
الگوریتم اینستاگرام میزان علاقه‌مندی شما به یک پست را پیش‌بینی می‌کند، بر اساس رفتار و تعاملات گذشته شما با محتوای مشابه.

محبوبیت پست:
سپس الگوریتم محبوبیت پست را با توجه به سرعت دریافت لایک‌ها، کامنت‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و ذخیره‌سازی‌ها، و همچنین زمان و مکان ارسال آن بررسی می‌کند.

اطلاعات درباره پست‌کننده:
الگوریتم اطلاعاتی درباره پست‌کننده را برای تعیین میزان جذابیت آن برای شما استفاده می‌کند. این شامل عواملی مانند تعاملات گذشته، فرکانس پست‌ها و غیره است.

تاریخچه تعامل:
الگوریتم همچنین تاریخچه تعاملات شما با یک فرد خاص را در نظر می‌گیرد تا مشخص کند چقدر به دیدن پست‌های آن فرد علاقه‌مندید.

الگوریتم استوری‌های اینستاگرام 2024

 تعامل کاربران:
الگوریتم اینستاگرام میزان تعامل شما با استوری‌های یک حساب خاص را بررسی می‌کند، مانند ارسال لایک یا پیام‌های دایرکت.

تاریخچه مشاهده:
سپس، الگوریتم به این توجه می‌کند که شما چقدر به طور مکرر استوری‌های یک حساب خاص را مشاهده می‌کنید و به این ترتیب، استوری‌های حساب‌هایی که فکر می‌کند برای شما مهم است را در اولویت قرار می‌دهد.

نزدیکی:
در مرحله بعد، الگوریتم رابطه کلی شما با نویسنده را بررسی می‌کند و میزان نزدیکی شما به آن فرد، مانند دوستان یا خانواده بودن، را در نظر می‌گیرد.

الگوریتم ریلز اینستاگرام 2024

فعالیت کاربر:
در ابتدا، الگوریتم اینستاگرام رفتار گذشته شما را بررسی می‌کند، از جمله این که کدام ریلزها را لایک کرده‌اید، ذخیره کرده‌اید، به اشتراک گذاشته‌اید، کامنت گذاشته‌اید و به‌طور کلی با آن‌ها تعامل داشته‌اید.

تعامل با نویسنده:
اگر با شخصی که ریلز را منتشر کرده است، پیش از این تعامل داشته‌اید، این موضوع به الگوریتم نشان می‌دهد که شما به محتوای آن شخص علاقه‌مندید.

اطلاعات ریلز:
سپس، الگوریتم عواملی مانند آهنگ پس‌زمینه، طول ویدیو و متن کپشن را در نظر می‌گیرد تا تعیین کند که چقدر ریلز ممکن است برای شما جالب باشد.

اطلاعات ناشر:
مشابه فید و استوری‌ها، الگوریتم رابطه شما با ناشر را بررسی می‌کند تا مشخص کند محتوای او چقدر برای شما مرتبط است.

الگوریتم صفحه اکسپلور اینستاگرام 2024

اطلاعات پست:
الگوریتم اینستاگرام به محبوبیت کلی یک پست توجه می‌کند، از جمله تعداد افرادی که در مدت زمان کوتاهی با آن تعامل داشته‌اند. به‌ویژه، اینستاگرام می‌گوید: «این سیگنال‌ها در صفحه اکسپلور بسیار مهم‌تر از فید یا استوری‌ها هستند.»

فعالیت شما در اکسپلور:
سپس، الگوریتم به فعالیت‌های گذشته شما در مورد محتوای مشابه توجه می‌کند تا تعیین کند چه چیزی را به شما نمایش دهد.

تاریخچه تعامل:
مشابه سایر بخش‌های اینستاگرام، الگوریتم به رابطه شما با شخصی که پست را منتشر کرده و میزان تعامل شما با آن‌ها در چند هفته گذشته توجه می‌کند. در صفحه اکسپلور، شما احتمالاً کمتر با ناشر آشنا هستید، بنابراین تعاملات گذشته شما با محتوای مشابه اهمیت بیشتری دارد.

اطلاعات درباره ناشر:
الگوریتم به میزان محبوبیت اخیر ناشر توجه می‌کند، از جمله تعداد افرادی که با آن‌ها یا محتوای آن‌ها تعامل داشته‌اند. این کمک می‌کند تا تنوع بیشتری از محتواهای مختلف از سازندگان متفاوت در صفحه اکسپلور شما نمایش داده شود.

مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی الگوریتم اینستاگرام به‌طور کلی

اگر بخواهید عوامل رتبه‌بندی الگوریتم اینستاگرام را به‌طور کلی بررسی کنید، این عوامل به‌صورت زیر خواهند بود.

سه عامل اصلی رتبه‌بندی الگوریتم اینستاگرام به‌شرح زیر است:

1. رابطه بین سازنده و بیننده:
آیا شما یکدیگر را دنبال می‌کنید؟ آیا با یکدیگر پیام می‌دهید یا کامنت می‌گذارید؟ اگر شما به‌طور مکرر با یک کاربر خاص تعامل داشته‌اید، احتمالاً محتوای جدید آن‌ها را بیشتر خواهید دید. (این نکته برای کسب‌وکارها بسیار مهم است: مدیریت فعال جامعه، از جمله پاسخ به پیام‌های دایرکت و کامنت‌ها، می‌تواند دید برند را در اینستاگرام بهبود بخشد.)

2. علاقه:
آیا یک کاربر معمولاً با این نوع محتوا تعامل می‌کند؟ هنگامی که الگوریتم اینستاگرام تشخیص دهد که یک کاربر به نوع خاصی از محتوا یا فرمت آن علاقه دارد، محتوای بیشتری از همان نوع به او نمایش می‌دهد.

3.مرتبط بودن:
اینستاگرام تصمیم می‌گیرد که هر قطعه محتوا چقدر “مرتبط” است. این شامل تحلیل این است که محتوا با موضوعات روندی چگونه هماهنگ است و همچنین عامل تازگی (پست‌های جدیدتر نسبت به پست‌های قدیمی‌تر مرتبط‌تر در نظر گرفته می‌شوند).

مهم‌ترین تغییرات الگوریتم اینستاگرام در سال 2024

با ادامه تحول اینستاگرام، مهم است که از تغییرات الگوریتم آگاه باشید. در اینجا به برخی از مهم‌ترین تغییرات الگوریتم اینستاگرام برای سال 2024 اشاره می‌کنیم.

 برخی از محتواها برای نوجوانان محدودتر خواهد شد

از سال 2024، اینستاگرام به‌طور خودکار نوجوانان را در حالت کنترل محتوای محدودتر قرار می‌دهد. این بدان معناست که نوجوانان ممکن است در مکان‌هایی مانند جستجو و اکسپلور با محتوای حساس یا حساب‌های بالقوه نامناسب برخورد کمتری داشته باشند. این تغییر به‌منظور ارتقای محیط آنلاین ایمن‌تر برای کاربران جوان انجام می‌شود.

محتوای محدود شده شامل موارد زیر خواهد بود:

الگوریتم جدید اینستاگرام کمتر بر ریلزها تمرکز دارد

 

پس از تمرکز زیاد بر ریلزها در سال‌های گذشته، آدام موسری در یک لایو اینستاگرام اعلام کرد که الگوریتم اینستاگرام در حال تغییر جهت است تا به انواع دیگر محتوا، مانند استوری‌ها و پست‌های معمولی، وزن بیشتری بدهد.

این تغییر پس از بازخورد کاربران انجام می‌شود که احساس می‌کردند فیدهایشان بیش از حد با ریلزها اشباع شده است.

مشاهده مجدد ریلزها اکنون به شمارش بازدیدها افزوده می‌شود

در گذشته، تنها بازدیدهای اولیه به شمارش بازدیدهای یک ریلز افزوده می‌شد، اما اکنون هر بار که یک ریلز را مشاهده کنید، به مجموع بازدیدها اضافه خواهد شد. این بدان معناست که سازندگان ممکن است افزایش تعداد بازدیدها را مشاهده کنند به‌طوریکه که ریلزهای بیشتری ایجاد و به اشتراک بگذارند.

کاربران اکنون می‌توانند برای دریافت تیک آبی هزینه پرداخت کنند

در سال 2023، متا سرویس “Meta Verified” را معرفی کرد که به کاربران امکان می‌دهد برای دریافت تیک آبی در حساب‌های خود هزینه پرداخت کنند. حساب‌های تأیید شده از مزایایی مانند دید بالاتر در الگوریتم و ویژگی‌های اضافی مانند دسترسی به یک فرد واقعی برای مشکلات رایج حساب برخوردارند. با این حال، این تغییر با جنجال‌هایی روبه‌رو شده است، زیرا برخی معتقدند که تأیید باید به‌دست‌آید نه خریداری شود.

تا کنون، این ویژگی هنوز در حال آزمایش است و در حال حاضر در ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، هند و برزیل در دسترس است. پیش‌بینی می‌شود که عرضه جهانی آن به‌زودی آغاز شود.

ریلزهایی که دارای علامت‌های کلمه‌ای هستند، رتبه کمتری خواهند داشت

این موضوع که ریلزهایی با علامت‌های کلمه‌ای (مانند لوگوی تیک‌تاک یا واترمارک‌های پلتفرم‌های ویرایش ویدیو) به‌طور کلی رتبه کمتری خواهند داشت، مدت‌ها مورد گمانه‌زنی بوده و اکنون توسط موسری در یک استوری اینستاگرام تأیید شده است.

موسری اظهار داشت که ویدیوهای ایجاد شده خارج از اپلیکیشن اینستاگرام که فاقد علامت کلمه‌ای هستند، تحت تأثیر این تغییر قرار نمی‌گیرند.

کاربران اروپایی اکنون می‌توانند فیدهای زمانی را مشاهده کنند

در پاسخ به قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا (DSA)، اینستاگرام اعلام کرده است که کاربران در اروپا اکنون این گزینه را دارند که استوری‌ها و ریلزها را فقط از افرادی که دنبال می‌کنند، به ترتیب زمانی از جدیدترین به قدیمی‌ترین مشاهده کنند.

این تغییر همچنین شامل نتایج جستجو می‌شود که دیگر بر اساس فعالیت‌ها و علایق قبلی کاربر شخصی‌سازی نخواهد شد.

نکات الگوریتم اینستاگرام برای هر نوع فرمت

نکات الگوریتم اینستاگرام برای پست‌های فید

با در نظر گرفتن تمام این تغییرات و عوامل، کسب‌وکارها و سازندگان محتوا چگونه می‌توانند دید خود را در اینستاگرام بهبود بخشند؟ در اینجا چند نکته برای پست‌های فید آورده شده است.

1.رعایت دستورالعمل‌های جامعه
این نکته به‌طور کلی قابل استفاده است. چه در فید، ریلز یا استوری‌ها پست بگذارید، الگوریتم‌های اینستاگرام دید محتواهایی که با دستورالعمل‌های جامعه اپلیکیشن مغایرت دارند را محدود می‌کنند.

اگر اطلاعات نادرست، محتوای ناراحت‌کننده یا حساس، یا حتی رسانه‌های با وضوح پایین به اشتراک بگذارید، ممکن است محتوایتان کمتر منتشر شود.

نکته داغ: اگر فکر می‌کنید که به‌طور غیررسمی محدود شده‌اید، احتمالاً دلیل آن همین است!

2. تشویق به تعامل
تعامل در اینستاگرام بسیار مهم است (در واقع، یکی از مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی در تمام شبکه‌های اجتماعی برتر است).

بازدیدها خوب هستند، اما لایک‌ها، کامنت‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و ذخیره‌سازی‌ها اهمیت بیشتری دارند. با تشویق مخاطبان خود به تعامل با محتوای شما از طریق پرسیدن سوالات، برگزاری مسابقات یا ایجاد پست‌های بسیار قابل اشتراک، تعامل خود را افزایش دهید.

3. پست کردن در زمان مناسب برای رسیدن به بالاترین دسترسی
تعامل مخاطبان سیگنال مهمی در تمام بخش‌های اینستاگرام است، بنابراین پست کردن محتوا در روز و زمان مناسب تفاوت زیادی در دسترسی ارگانیک شما ایجاد می‌کند.

4. استفاده از هشتگ‌های مرتبط
هشتگ‌ها به اینستاگرام کمک می‌کنند تا متوجه شوند محتوای شما در مورد چیست و استفاده از آن‌ها محتوای شما را به مخاطبان مناسب معرفی می‌کند.

علاوه بر این، بر خلاف تبلیغات اینستاگرام (که روش دیگری برای گسترش دسترسی به مخاطبان بیشتر است)، هشتگ‌ها رایگان هستند.

5. تگ کردن موقعیت جغرافیایی
درست مانند هشتگ‌ها، تگ‌های موقعیت جغرافیایی راهی رایگان برای ارائه اطلاعات حیاتی به اینستاگرام در مورد پست شما هستند. الگوریتم محتوای شما را با دیگر افرادی که در منطقه شما هستند به اشتراک می‌گذارد، به شرطی که عکس یا ویدیو برای آن‌ها مرتبط باشد.

6. پست کردن به‌طور منظم
این نکته برای کمک به دسترسی، تعامل یا رشد فالوئرها بسیار مهم است. (زیرا این سه مورد به‌طور طبیعی با یکدیگر مرتبط هستند.)

به‌طور متوسط، کسب‌وکارها باید 3-5 بار در هفته در اینستاگرام پست بگذارند. اگر این مقدار برای کسب‌وکار کوچک شما زیاد به نظر می‌رسد، مطمئن باشید که تنها با حضور مداوم (به عنوان مثال، هر روز کاری) نیز می‌توانید روند پیشرفت را ادامه دهید.

الگوریتم اینستاگرام

7. محتوای اصلی ایجاد کنید

آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام، می‌گوید که این پلتفرم محتوای اصلی را بر محتوای بازنشر شده یا به اشتراک گذاشته شده ترجیح می‌دهد؛ بنابراین در هنگام ایده‌پردازی برای پست‌های جدید، تا حد امکان خلاق باشید.

8. از صداهای پرطرفدار استفاده کنید

ریلزهای اینستاگرام به ویژگی بسیار مهم (و سودآور) پلتفرم تبدیل شده‌اند. بر خلاف فید معمولی، بیشتر ریلزهایی که کاربران مشاهده می‌کنند از سازندگانی است که آن‌ها را دنبال نمی‌کنند، بنابراین ریلزها فرصت خوبی برای گسترش مخاطبان شما فراتر از فالوئرهای موجود هستند.

برای اینکه الگوریتم بتواند محتوای شما را در معرض مخاطبان جدید قرار دهد، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای نشان دادن ارزش بالای ریلز شما به اینستاگرام، استفاده از آهنگ‌های پرطرفدار است.

9. ویدیوهای عمودی پست کنید

اینستاگرام تأیید کرده است که هنگام رتبه‌بندی ریلزها، فرمت ویدیو اهمیت دارد.

ویدیوهایی که در فرمت عمودی (به شیوه‌ای که گوشی خود را نگه می‌دارید) ساخته می‌شوند، شانس بهتری برای رتبه‌بندی بالا دارند. این موضوع منطقی است، زیرا ریلزها برای مشاهده در گوشی‌های موبایل طراحی شده‌اند.

برای اطمینان از اینکه محتوای شما استانداردهای لازم را دارد، به برگه تقلب اندازه‌های ریلز ما نگاهی بیندازید.

10. علامت‌های کلمه‌ای را از ریلزها حذف کنید

این نکته را ابتدا از موسری شنیدید. ریلزهایی که دارای علامت‌های کلمه‌ای مانند واترمارک‌های تیک‌تاک هستند، به‌عنوان پست‌های بازنشر شده به نظر می‌رسند و الگوریتم اینستاگرام شما را در صورت پست کردن آن‌ها در ریلز جریمه می‌کند. اطمینان حاصل کنید که تمام علامت‌های کلمه‌ای را قبل از به اشتراک‌گذاری ریلز حذف کنید.

11. تشویق به تعامل با ویژگی‌های استوری

مانند پست‌های معمولی اینستاگرام، تعامل کلید افزایش دسترسی در استوری‌ها است.

در اینجا چند روش برای تشویق فالوئرها به تعامل، پاسخ دادن و اشتراک‌گذاری آورده شده است:

-پرسش‌ها: از برچسب سوال استفاده کنید یا مستقیماً از مردم بخواهید که پاسخ دهند.
-نظرسنجی‌ها: استفاده از نظرسنجی‌ها باعث می‌شود که مردم بدون نیاز به تایپ کردن پاسخ، به راحتی شرکت کنند.
-برچسب‌های اشتراک‌گذاری: از برچسب موقعیت یا برچسب اشاره برای تشویق مردم به اشتراک‌گذاری استوری‌های شما با دوستانشان استفاده کنید.
-برچسب‌های هشتگ: این برچسب‌ها به اینستاگرام کمک می‌کند تا متوجه شود استوری شما در مورد چیست و می‌تواند با افراد بیشتری به اشتراک گذاشته شود.

12. پست کردن به‌طور منظم

مانند پست‌های معمولی، مداومت در استوری‌ها نیز کلیدی است. اطمینان حاصل کنید که به‌طور منظم پست کنید تا الگوریتم راضی بماند و محتوای شما در معرض دید فالوئرها قرار گیرد.

علاوه بر این، اگر به‌طور مداوم پست کنید، پروفایل شما به‌عنوان “فعال” برچسب‌گذاری می‌شود که می‌تواند به افزایش دید کمک کند.

13. تگ کردن کاربران در استوری‌های خود

تگ کردن کاربران دیگر در استوری‌های شما می‌تواند راهی عالی برای افزایش تعامل و دسترسی باشد. وقتی کسی را تگ می‌کنید، احتمالاً آن‌ها استوری را با فالوئرهای خود به اشتراک می‌گذارند و به این ترتیب، دید شما به مخاطبان جدید افزایش می‌یابد.

فقط مطمئن شوید که کاربران مرتبط را تگ کنید و از اسپم کردن افراد با تگ‌های بی‌مورد خودداری کنید.

14. محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید

صفحه اکسپلور جایی است که کاربران می‌توانند محتوای جدیدی را پیدا کنند که ممکن است بر اساس فعالیت‌ها و علایق قبلیشان به آن علاقه‌مند باشند. برای اینکه پست‌های شما در صفحه اکسپلور نمایش داده شوند، مهم است که محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید که با مخاطبان هدف شما هم‌خوانی داشته باشد.

از تصاویر یا ویدیوهای با وضوح بالا، کپشن‌های جذاب و هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید تا شانس شما برای نمایش در صفحه اکسپلور افزایش یابد.

15. با محتوای دیگر تعامل کنید

یکی از عوامل اصلی رتبه‌بندی برای صفحه اکسپلور فعالیت شما بر روی محتوای مشابه است. بنابراین، مهم است که با محتوای دیگر در اینستاگرام تعامل داشته باشید، به‌ویژه از حساب‌ها یا هشتگ‌های مرتبط با حوزه کاری شما.

این کار به الگوریتم نشان می‌دهد که شما به آن نوع خاص از محتوا علاقه‌مند و فعال هستید، که احتمال نمایش پست‌های شما در صفحه اکسپلور را افزایش می‌دهد.

16. به روندها توجه کنید

صفحه اکسپلور همچنین برای نمایش محتوای پرطرفدار شناخته می‌شود. به هشتگ‌ها و چالش‌های محبوب در پلتفرم توجه داشته باشید و سعی کنید آن‌ها را در پست‌های خود بگنجانید.

این کار شانس کشف محتوای شما توسط مخاطبان وسیع‌تر از طریق صفحه اکسپلور را افزایش می‌دهد.

17. به حساب تجاری یا خالق تغییر دهید

اگر از اینستاگرام برای برند یا کسب‌وکار خود استفاده می‌کنید، مهم است که به حساب تجاری یا خالق تغییر دهید.

این کار به شما دسترسی به بینش‌ها و تحلیل‌های ارزشمند درباره پست‌ها و مخاطبانتان می‌دهد، که به شما کمک می‌کند تا بهتر درک کنید کدام محتوا عملکرد خوبی دارد و تصمیمات آگاهانه‌تری برای پست‌های آینده بگیرید.

18. با مخاطبان خود تعامل کنید

تعامل یکی از عوامل حیاتی در الگوریتم اینستاگرام است، بنابراین مطمئن شوید که به کامنت‌ها و پیام‌های فالوئرهای خود پاسخ دهید. این کار نشان می‌دهد که شما به‌طور فعال در جامعه شرکت می‌کنید و می‌تواند به افزایش دیده شدن پست‌های شما منجر شود.

همچنین، پاسخگو بودن در بخش کامنت‌ها و دایرکت‌ها اعتماد فالوئرها را افزایش می‌دهد و به یادآوری می‌کند که در طرف دیگر صفحه‌نمایش‌شان افراد واقعی وجود دارند.

19. آنالیزهای خود را پیگیری (و درک) کنید

صرف‌نظر از اینکه چقدر مشغول هستید، دریافت گزارش‌های آنالیز خودکار به شما در پیروی از تقریباً تمام نکات فوق کمک خواهد کرد.

برای مثال، اختصاص زمانی به بررسی اعداد و مشاهده اینکه چه چیزی از نظر محتوا، زمان پست کردن و هشتگ‌ها مؤثر است، به شما کمک می‌کند تا از هدر رفتن تلاش‌های بی‌فایده جلوگیری کنید.

از ابزار آنالیز اینستاگرام برای پیدا کردن موارد زیر استفاده کنید:

– زمان‌های آنلاین بودن مخاطبان شما (تا بتوانید پست‌های خود را در این زمان‌ها برنامه‌ریزی کنید)
– هشتگ‌های مؤثر
– پست‌هایی که تعامل واقعی کسب می‌کنند

در عین حال، یک ابزار عالی به برند شما اطلاعات جامع از تحلیل احساسات مخاطب تا کلیک‌های کمپین و زمان‌های پاسخگویی خدمات مشتریان را ارائه می‌دهد.

چگونه الگوریتم اینستاگرام را "شکست دهیم" و محتوای خود را دیده کنیم

همه می‌خواهند بدانند چگونه می‌توانند الگوریتم اینستاگرام را “شکست دهند”، اما حقیقت این است که راه حلی جادویی وجود ندارد.

شکست دادن الگوریتم اینستاگرام تنها به معنای درک نحوه عملکرد آن و استفاده از این دانش به نفع خود است.

با ایجاد محتوای با کیفیت و جذاب، حفظ ثبات در زمان‌بندی پست‌های خود و تعامل فعال با مخاطبان و جامعه، می‌توانید شانس خود را برای دیده شدن پست‌هایتان توسط مخاطبان وسیع‌تر افزایش دهید. فراموش نکنید که به روندها توجه کنید و از ویژگی‌هایی مانند هشتگ‌ها، تگ‌گذاری و ریلزها برای افزایش دید و دسترسی بیشتر استفاده کنید.

برای کسب‌وکارها، استفاده از حساب تجاری یا خالق و پیگیری آنالیزها می‌تواند بینش‌های ارزشمندی درباره عملکرد برند شما در این پلتفرم ارائه دهد. در نهایت، هدف این است که حضور قوی در اینستاگرام بسازید و به‌طور اصیل با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

پرسش‌های متداول درباره الگوریتم اینستاگرام

1.الگوریتم اینستاگرام چیست؟
الگوریتم اینستاگرام مجموعه‌ای از قوانین است که محتوای موجود در پلتفرم را رتبه‌بندی می‌کند. این الگوریتم تصمیم می‌گیرد که چه محتوایی نمایش داده شود و به چه ترتیبی، در تمام بخش‌های اپلیکیشن (فید کاربران، صفحه اکسپلور، فید ریلز، صفحات هشتگ و غیره).

2.چه چیزی الگوریتم اینستاگرام را تحریک می‌کند؟
شما می‌توانید الگوریتم اینستاگرام را با ایجاد محتوای با کیفیت و مرتبط که با مخاطبان هدف شما هم‌راستا باشد، حفظ ثبات در پست کردن و تعامل، و امتحان کردن فرم‌ها و ویژگی‌های جدید محتوایی به محض انتشار، تحریک کنید.

چگونه الگوریتم اینستاگرام خود را اصلاح کنم؟
اگر فکر می‌کنید الگوریتم اینستاگرام محتوای شما را شناسایی نمی‌کند، ابتدا وضعیت حساب اینستاگرام خود را بررسی کنید. برای این کار، بر روی تصویر پروفایل خود ضربه بزنید، سپس به Settings و privacy > More info and support > Account status بروید.

اطمینان حاصل کنید که حساب شما هیچ‌گونه نقض قوانین یا سیاست‌های جامعه ندارد. اگر همه چیز درست بود، بر روی ایجاد محتوای با کیفیت که با مخاطبان شما هم‌راستا باشد و تعامل با جامعه تمرکز کنید. همچنین، از ویژگی‌هایی مانند هشتگ‌ها، تگ‌گذاری، ریلزها و استوری‌ها برای افزایش دید و دسترسی خود در پلتفرم استفاده کنید.

برای جذب مشتری از کدام پلتفرم استفاده می‌کنید؟
آیا سه‌شنبه مورخ 22خرداد ماه ، ساعت 20:20 میتوانید در وبینار حاضر شوید؟(ویدیو وبینار ضبط نخواهد شد)