راهنمای بازاریابی اینستاگرام:7 ترفندی که واقعاً جواب می‌ده
آنچه در این پست میخوانید

راهنمای بازاریابی اینستاگرام: 7 ترفندی که واقعاً جواب می‌ده

بازاریابی اینستاگرام

می‌خوای چند تا ترفند برای بازاریابی اینستاگرام یاد بگیری؟

 

خب، قبل از اینکه ترفندها رو بهت بگم، بذار یه کم از اینستاگرام برات بگم.

از وقتی که اینستاگرام راه‌اندازی شده، به بهترین پلتفرم برای به اشتراک‌گذاری عکس‌ها تبدیل شده و الان بیش از 1.318 میلیارد کاربر فعال در سراسر دنیا داره.

یه عالمه اینفلوئنسر با فالوئرهای زیاد هم توی اینستاگرام هستن؛ اگه برنامه‌ریزی خوبی داشته باشی، تو هم می‌تونی به یه برند تأثیرگذار تبدیل بشی.

برای موفقیت توی اینستاگرام، باید محتوای مناسبی پست کنی تا هم فالوئرهای فعلی رو حفظ کنی و هم فالوئرهای جدید جذب کنی.

ولی تشخیص اینکه چه نوع پست‌هایی برای رشد فالوئرها بهتره، می‌تونه سخت باشه. با این دیدگاه، من می‌خوام چند تا از بهترین ترفندهای بازاریابی اینستاگرام رو بهت یاد بدم تا بتونی آنلاین موفق بشی.(آموزش اینستاگرام)

بازاریابی اینستاگرام چیه؟

بازاریابی اینستاگرام یعنی برندها از اینستاگرام استفاده می‌کنن تا به مخاطب‌های هدفشون برسن، آگاهی از برندشون رو بالا ببرن و محصولاتشون رو معرفی کنن. این پلتفرم به بازاریاب‌ها یا کسب‌وکارها چندین راه می‌ده تا با مخاطب‌های مورد نظرشون ارتباط برقرار کنن، شامل گزینه‌های پولی و غیرپولی.

بازاریابی اینستاگرام

طبق آمار اینستاگرام، این پلتفرم بهترین جا برای ایجاد ارتباطات هست و ۷۰ درصد از افرادی که اینستاگرام ازشون نظرسنجی کرده، مشکلی با دیدن ویدیوها هنگام استفاده از این پلتفرم ندارن.

با توجه به این آمار، معلومه که اینستاگرام یه جای عالی برای بازاریاب‌ها و صاحبان کسب‌وکارهاست.

چرا بازاریاب‌ها باید به اینستاگرام اهمیت بدن؟

در حالی که این پلتفرم 31.5 درصد از افراد ۲۵ تا ۳۴ ساله رو جذب کرده، این اپلیکیشن به اشتراک‌گذاری عکس همچنین مخاطب‌های همه سنین رو داره، با 30.1 درصد از افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله، 16.1 درصد از افراد ۳۵ تا ۴۴ ساله و ۸ درصد از افراد ۴۵ تا ۵۴ ساله که به طور فعال از اینستاگرام استفاده می‌کنن.

این ارقام نشون می‌دن که با وجود تصورات غلط درباره مخاطب، احتمال زیادی هست که مخاطب هدف شما هم در اینستاگرام فعال باشه و شما باید با محتوای مناسب ازشون استقبال کنید.

علاوه بر تعداد زیاد و تنوع کاربران، ۹۰ درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک کسب‌وکار رو دنبال می‌کنن. این تعامل طبیعی با شرکت‌ها در مقایسه با سایر پلتفرم‌های اجتماعی واقعاً چشمگیره.

علاوه بر این آمارها، اینستاگرام به دلایل دیگه‌ای هم برای بازاریاب‌ها یه رؤیاست. در ادامه به اون‌ها اشاره می‌کنیم.

با این پکیج:

🎯: دیگه نیازی نیست نگران ایده، قلاب یا کال تو اکشن باشید! 
🌱: به‌جای سردرگمی، تمرکزتون رو روی رشد و پیشرفت بیزینستون بذارید. 
⚙️: مشکلات فنی؟ به کمک این برنامه همه رو حل می‌کنید! 

وقتی این پکیج رو تهیه کنید، تا 30 روز آینده خیالتون از تولید محتوا راحت می‌شه و می‌تونید روی کارهای بزرگتر و مهم‌تر تمرکز کنید!

پس همین الان اقدام کنید و اولین قدم به سمت موفقیت بیشتر رو بردارید! 👏

چطور برندتون رو در اینستاگرام راه بندازید

شاید همه این‌ها در تئوری عالی به نظر برسه، اما چطور می‌تونید بازاریابی برندتون رو در اینستاگرام به‌صورت عملی اجرا کنید؟ ما براتون توضیح می‌دیم.

بازاریابی اینستاگرام

در بخش بعدی، همه چیز رو از ساخت حساب کاربری کسب‌وکار تا رمزگشایی از آنالیزهای بازاریابی اینستاگرام براتون توضیح می‌دیم.

بعد از اینکه حساب کسب‌وکارتون رو راه انداختید، می‌تونید پروفایلتون رو برای موفقیت بهینه کنید.

اینستاگرام امکانات خاصی برای حساب‌های کسب‌وکار داره که برای حساب‌های شخصی در دسترس نیست؛ بهتره از همه‌ی این امکانات استفاده کنید.(آموزش اینستاگرام)

یک استراتژی بازاریابی برای اینستاگرام درست کن

چه تازه‌کار باشید و چه بخواید استراتژی بازاریابی اینستاگرام‌تون رو تقویت کنید، این چهار مرحله بهتون کمک می‌کنه که کمپین‌های هدفمند و موفق بسازید.

۱.برای خودتون هدف تعیین کنید:
این اهداف بسته به کسب‌وکارتون متفاوت خواهند بود. چه بخواید مشتری‌های جدید جذب کنید و چه بخواید برندتون رو به عنوان رهبر صنعت معرفی کنید، باید اهداف واضح و مشخصی داشته باشید که کمپین‌هاتون به سمت رسیدن بهشون کار کنن.

۲.تحقیقات کلمات کلیدی ضروریه:
برای هر کمپین دیجیتال موفق. اینستاگرام هم از این قاعده مستثنی نیست. با اینکه اینستاگرام پر از تصاویر فوق‌العاده‌ست، کشف محتوای جدید بیشتر از طریق استفاده از هشتگ‌ها انجام میشه. چون این پلتفرم خیلی به هشتگ‌ها وابسته است تا کاربران بتونن محتوای مرتبط رو پیدا کنن، کلمات کلیدی به عنوان پایه‌ای برای کشف محتوا عمل می‌کنن.

۳.مخاطب‌های خودتون رو مشخص کنید:
ما قبلاً گفتیم که مخاطب‌های اینستاگرام بسیار زیادن، اما این به این معنی نیست که مخاطب‌های شما هم همینطور باشن. داشتن یک مخاطب مشخص شده، شانس رسیدن به افرادی که بیشتر احتمال داره اقدام مورد نظر شما رو انجام بدن رو افزایش می‌ده.

۴.تحقیقات رقابتی انجام بدید:
تا با بهترین شیوه‌ها برای بازار خودتون آشنا بشید. وقتی که استراتژی بازاریابی اینستاگرام‌تون رو می‌سازید، با داده‌های رقبا عمیق‌تر بشید تا دید دقیقی از عملکردشون بدست بیارید. با مقایسه داده‌های رقبا با داده‌های خودتون، می‌تونید دید واقع‌بینانه‌ای از عملکرد بدست بیارید و استراتژی‌هاتون رو بر اساس اون تنظیم کنید.

محتوا رو شروع کن به پست کردن

بعد از اینکه یه استراتژی قابل اندازه‌گیری درست کردی و پروفایلت رو ساختی، وقتشه که محتوا پست کنی.

با این حال، باید به دقت فکر کنی که چه چیزی پست می‌کنی، کی پست می‌کنی و ظاهر پستت چی باشه قبل از اینکه دکمه‌ی انتشار رو بزنی.

در هر پلتفرم اجتماعی، کسب‌وکارت باید یه صدای برند مشخص داشته باشه. این صدا فقط به متن نوشته شده مربوط نمی‌شه؛ شامل رنگ‌بندی، نوع پست‌ها، و تم و هشتگ‌های پست‌هات هم می‌شه.

رنگ:

روان‌شناسی رنگ‌ها توی بازاریابی محتوا خیلی مهمه چون رنگ‌های خاص می‌تونن واکنش‌های احساسی توی بیننده ایجاد کنن. وقتی که داری برای پست‌های اینستاگرامت رنگ انتخاب می‌کنی، از رنگ‌هایی استفاده کن که پیام کلی برندت رو منتقل کنن.

برو این گرید رو از سایت مسافرتی Le Postcard ببین.

این شرکت رنگ‌های آبی رو انتخاب کرده که بیننده رو به یاد تعطیلات می‌اندازه.

وقتی رنگ‌های خودت رو انتخاب می‌کنی، مطمئن شو که این رنگ‌ها ماهیت برندت رو به خوبی نشون بدن. بعد، این رنگ‌ها رو در محتوای خودت به کار ببر.

نوع پست:

اینستاگرام انواع مختلف پست رو به بازاریاب‌ها ارائه می‌ده، از جمله پست‌های تصویری معمولی، ریلز، IGTV و خیلی چیزای دیگه. نوع پستی که انتخاب می‌کنی هم به برند کسب‌وکارت بستگی داره.

مثلاً، کسب‌وکاری که تبلیغ می‌کنی، غیررسمی و شاداب هست یا رسمی؟

برای کسب‌وکارهای راحت و غیررسمی، ویدیوهای جذاب و خنده‌دار راهی عالی برای جلب توجه مخاطبان هستن.

برعکس، ویدیوهای شوخ‌طبعانه ممکنه برای سازمان‌های رسمی مناسب نباشن.

هشتگ‌ها:

قبلاً گفتیم که چطور هشتگ‌ها می‌تونن به رشد جامعه شما کمک کنن. اینستاگرام امکان استفاده از ۳۰ هشتگ در هر پست رو می‌ده. اما بهترین کار اینه که از هشتگ‌های زیادی استفاده نکنید چون کمکی به توزیع محتوا نمی‌کنه؛ ۳ تا ۵ هشتگ کافیه.

هشتگ‌های شما باید صدای برند و هویتتون رو منعکس کنن، تا اعضای احتمالی جامعه بتونن با جستجوی علایقشون کسب‌وکار شما رو پیدا کنن.

علاوه بر این، باید:

حالا که هشتگ‌ها رو بررسی کردیم، بیا درباره اهمیت تعامل با فالوورهات صحبت کنیم.

با فالوورها تعامل داشته باش

همه می‌خوان شنیده بشن و فالوورهای اینستاگرامت هم همینطور. پس مطمئن شو که بدونن صدای اون‌ها رو می‌شنوی و ازشون قدردانی می‌کنی، با لایک کردن پست‌هاشون و جواب دادن به کامنت‌هاشون.(آموزش اینستاگرام)

این کار حسن نیت نسبت به کسب‌وکار تو ایجاد می‌کنه و فالوورها رو تشویق می‌کنه که دوباره باهات تعامل داشته باشن.

ببین این پست از برند ضدآفتاب Supergoop رو که به فالوورهاش جواب می‌ده و اون‌ها رو تشویق می‌کنه تا دوستاشون رو توی گفتگو تگ کنن. این تاکتیک به افزایش دسترسی و شناخته شدن برند کمک می‌کنه.

آنالیزهای خودت رو دنبال کن

اینستاگرام آنالیزهای کاملی داره که بهت اجازه می‌ده هم به صورت کلی و هم جزئی عملکردت رو بررسی کنی. در حالی که می‌تونی چندین معیار مختلف رو بررسی کنی، اینجا مهم‌ترین اون‌ها رو که پیشنهاد می‌کنیم باهاشون خیلی آشنا بشی رو آورده‌ایم.

دسترسی:

از طریق معیارهای دسترسی، می‌تونی بفهمی که چند حساب کاربری منحصر به فرد پستت رو دیده‌اند.

اگه پستت امتیاز دسترسی خیلی بالا یا پایینی داشته باشه، می‌تونی عواملی که به این نتیجه منجر شدن رو بررسی کنی. مثلاً، از چه هشتگ‌هایی استفاده کردی؟ کی پست رو منتشر کردی؟ آیا فراخوان به اقدام (CTA) شما واضح بود؟

پرسیدن این سوال‌ها بر اساس معیارهای دسترسی می‌تونه به بهینه‌سازی کمپین‌های آینده برای عملکرد بهتر کمک کنه.

می‌تونی نرخ دسترسی خودت رو با تقسیم کردن دسترسی کل پستت بر تعداد فالوورهات اندازه بگیری.

فروش:

علاوه بر ویژگی‌های خرید اینستاگرام، با اضافه کردن پارامترهای UTM به لینک‌ها، افراد رو به وب‌سایتت هدایت کن.

این کار بهت کمک می‌کنه تا تبدیل‌ها رو پیگیری کنی، از جمله اینکه چقدر درآمد از طریق اینستاگرام به دست میاری. این معیارها توی برنامه آنالیز وب‌سایتت ذخیره می‌شن و می‌تونن بینش ملموسی درباره میزان ترافیک‌ای که استراتژی بازاریابی اینستاگرامت به وب‌سایتت می‌آره و اینکه چه محتوایی به فروش واقعی تبدیل می‌شه، بهت بدن.

ذخیره کردن:

ویژگی ذخیره‌سازی اینستاگرام به کاربران این امکان رو می‌ده که پست‌ها رو برای بعد ذخیره کنن با انتخاب گزینه‌ی «علامت‌گذاری» در پایین پست.

با پیگیری تعداد ذخیره‌ها در طول زمان، می‌تونی بفهمی کدوم محتواها بیشترین ذخیره‌ها رو جذب می‌کنن و استراتژی بازاریابی اینستاگرام خودت رو بر اساس این اطلاعات تنظیم کنی.

در حالی که معیارهای دیگه‌ای هم وجود داره که بازاریاب‌های اینستاگرام می‌تونن بهشون بپردازن، این سه تا معیار دید واضحی از محتوای موفق بهت می‌دن و استراتژی‌های فعلی و آینده‌ات رو روشن می‌کنن.

بهترین نکات برای بازاریابی در اینستاگرام:

با میلیون‌ها کاربر فعال، اینستاگرام یه پلتفرم بزرگ برای بازاریابی محصولات و خدمات کسب‌وکارهاست. اما با وجود برندهای زیادی که برای جلب توجه رقابت می‌کنن، غالباً سخت هست که از جمعیت بیرون بیای.

اگر نیاز به کمک برای شروع داری، اینجا بهترین نکات ما برای بازاریابی در اینستاگرام رو آورده‌ایم.

۱. از ابزارهای رایگان بازاریابی اینستاگرام استفاده کن

حساب‌های کسب‌وکار در اینستاگرام زیاد با حساب‌های کسب‌وکار متا فرق ندارن.

از طریق Insights می‌تونی آمارهایی مثل نمایش‌ها، داده‌های تعامل و غیره رو ببینی.

حتی می‌تونی جزئیات دموگرافیک فالوورهات رو هم ببینی، از جمله اطلاعاتی درباره سن، جنسیت، مکان و ساعات فعال‌ترینشون.

این Insights فقط به صورت کلی نیستن. مثلاً می‌تونی Insights خاصی برای پست‌های هفته داشته باشی که نشون می‌ده چقدر نمایش داشته‌ای و بهترین پست‌های تو چی بودن.

این ابزارهای رایگان واقعاً ارزشمند هستن چون بهت کمک می‌کنن بفهمی کاربران چطور با محتوای تو تعامل دارن.

هر چی بیشتر بدونی کاربران چطور با پست‌هایت تعامل دارن، بهتر می‌تونی محتوای خودت رو تنظیم کنی تا تعامل بیشتری رو جلب کنی.

یکی از دسته‌های پست‌هایی که تقریباً همیشه توجه رو جلب می‌کنن، تیزرهای محصول هستن.

۲. تیزرهای محصولی پست کن که مردم رو (به آرامی) به خرید تشویق کنه

چی میشه اگه با پست کردن تیزرهای محصولی توی اینستاگرام بتونی فروش بیشتری داشته باشی؟

خب، می‌تونی.

اینستاگرام جای عالی برای تبلیغ محصولاتت هست. و اگر درست عمل کنی، تبلیغاتت هم کاربران رو اذیت نمی‌کنه و هم نمی‌ترسونه.

اگر بیش از حد فشار بیاری، فالوورها مثل مگس می‌افتن. اما پست‌های تیزر محصول راه ساده‌ای هستن برای صحبت درباره محصولت و ایجاد هیجان بدون اینکه خیلی تلاش کنی.

اینجا چندتا پست از صفحه اینستاگرام Gilt رو می‌بینی که به طور مستقیم نمی‌خوان محصولی رو بفروشن، اما لینکی به ویژگی فروشگاه اینستاگرامشون ارائه می‌دن که کاربران می‌تونن تمام موجودی برند رو بررسی کنن.

بازاریابی اینستاگرام

وقتی روی لینک کلیک می‌کنی و یه مورد رو انتخاب می‌کنی، به وب‌سایتشون هدایت می‌شی، جایی که برند یه تخفیف ۷۰٪ می‌ده و عکس‌های دیگه از محصولات موجود رو هم نشون می‌ده.

این تبلیغات کار می‌کنن چون خیلی اصرار نمی‌کنن. خیلی آرام و راحت هستن. با تخفیف و تصاویر محصولات کاربران رو وسوسه می‌کنن تا اپلیکیشن رو دانلود کنن و خرید کنن.

این روش برای تقریباً هر صنعتی جواب می‌ده. مثلاً استارباکس با تصاویر قوی نوشیدنی‌های فصلی رو معرفی می‌کنه بدون اینکه بخواد مردم رو مجبور به خرید کنه.

وقتی که به مردم درباره محصولاتی که بهشون علاقه دارن تیزر می‌دی و فشار نمی‌آری که چیزی بخرن، احتمال بیشتری داره که خرید کنن.

اگه خرید نکنن، حداقل با لایک کردن، کامنت گذاشتن یا به اشتراک گذاشتن پستت با دوستانشون با پستت تعامل می‌کنن؛ از نمایش محصولات با پست کردن عکس‌هاشون نترس. فقط با احتیاط این کار رو انجام بده.

همچنین، کمک می‌کنه که چندتا تبلیغ اسپانسری هم بسازی.

۳. تبلیغات اسپانسری بسازید

تبلیغات اینستاگرام حالا به چیزی معمولی توی این پلتفرم تبدیل شده. بهترین قسمت؟ می‌تونی کنترل کنی که چقدر می‌خوای برای تبلیغات خرج کنی با تنظیم بودجه تبلیغاتی.

می‌تونی یه تبلیغ اسپانسری تنها نمایش بدی یا چندین تبلیغ با ویژگی کاروسل.

این امکان رو به برندها می‌ده که به شکل جدیدی به مخاطبشون دسترسی پیدا کنن. قبل از پست‌های اسپانسری، تنها کاربرانی که حساب تو رو دنبال می‌کردن می‌تونستن به بروزرسانی‌ها و عکس‌های تو دسترسی داشته باشن.

حالا برندها می‌تونن عکس‌های خودشون رو به هر کسی که با هدف‌گذاری‌شون مطابقت داره نمایش بدن تا دسترسی‌شون رو بیشتر از همیشه افزایش بدن.

برای تبلیغات اسپانسری، از محتوای جذاب استفاده کن تا بتونی به گروه هدفی که می‌خوای جذبشون کنی، appeal کنی.

همچنین می‌تونی پست‌های موجود رو به تبلیغات اسپانسری تبدیل کنی، پس حواست به پست‌های پربازدید باشه.

می‌تونی این پست‌های پربازده رو بعداً به مشتریان احتمالی از طریق تبلیغات اسپانسری نمایش بدی.

برای تعامل بیشتر، چندین پست رو به مخاطب‌های مختلف به طور همزمان منتشر کن. به یاد داشته باش که انواع دیگه‌ای از تبلیغات اسپانسری هم وجود داره که می‌تونی پست کنی، مثل:

۴. از استوری‌های اینستاگرام استفاده کن

وقتی یه کاربر روی عکست در بالای صفحه کلیک می‌کنه، یه پنجره باز می‌شه که می‌تونه استوری تو رو ببینه.

استوری‌های اینستاگرام با پست‌های معمولی فرق دارن چون به صورت “اسلایدشو” نمایش داده می‌شن.

این استوری‌ها فقط ۲۴ ساعت فعال هستن، اما می‌تونی اونا رو روی دستگاه‌های خودت ذخیره کنی و بعداً دوباره استفاده کنی.

فواید استوری‌های اینستاگرام برای برندها واقعاً بی‌پایانه. اول از همه، استوری‌ها در بالای تایم‌لاین فالوورها نمایش داده می‌شن، جایی که کاربران روزانه نگاه می‌کنن.

برندها می‌تونن از استوری‌ها برای نمایش پشت صحنه‌هایی استفاده کنن که شاید به اندازه پست‌های معمولی “کیفیت بالا” نباشن.

همچنین، نیازی نیست که نگران باشی محتوای استوری‌ها با “زیبایی‌شناسی” برندت یا صفحه اینستاگرامت همخوانی داشته باشه.

اینستاگرام همچنین استفاده از انواع مختلف محتوا در ویژگی استوری رو راحت کرده، مثل عکس‌ها، ویدیوهای کوتاه، ویدیوهای برگردان، ویدیوهای زنده، ریلز یا بومرنگ‌ها. علاوه بر این، می‌تونی از ابزارهایی مثل Canva و InVideo برای ایجاد تصاویر و ویدیوهای فوق‌العاده برای استوری‌هات استفاده کنی.

ریلزهای اینستاگرام ویدیوهای کوتاهی هستن که حداکثر ۶۰ ثانیه طول می‌کشه. بر خلاف استوری‌ها، این ویدیوها بعد از ۲۴ ساعت پاک نمی‌شن. مثل تیک‌تاک، می‌تونی از ابزارهای ویرایش داخلی برای بهبود ویدیو استفاده کنی.

همچنین می‌تونی در استوری‌ها سایر حساب‌ها رو تگ کنی که عالیه اگر با برند یا اینفلوئنسر دیگه‌ای همکاری می‌کنی.

فیلترهای صورت، متن‌ها یا استیکرها ویرایش تصاویر یا ایجاد ویزوآل‌های جالب و جذاب رو راحت می‌کنن. با این حال، اپلیکیشن‌های زیادی هم با اینستاگرام هماهنگ می‌شن تا پست‌هات رو بهتر کنن.

۵. با اینفلوئنسرها همکاری کن تا دسترسی بیشتری پیدا کنی

اگر می‌خوای به مشتریان احتمالی در اینستاگرام دسترسی پیدا کنی، سریع‌ترین راه اینه که با اینفلوئنسرهایی که قبلاً دنبال‌کننده‌های زیادی جمع کردن همکاری کنی.

بیشتر و بیشتر مردم خدمات یا محصولات رو براساس چیزی که در فیدشون از اینفلوئنسرهایی که دنبال می‌کنن می‌بینن، خریداری می‌کنن. اون‌ها به اینفلوئنسرها اعتماد دارن.

استفاده از بازاریابی با اینفلوئنسرها توی استراتژی‌ت می‌تونه احتمال موفقیت بالایی داشته باشه، و اینستاگرام محبوب‌ترین کانال برای کمپین‌های اینفلوئنسری هست.

اگر با اینفلوئنسر درستی در صنعت خودت همکاری کنی، می‌تونی برندت رو به کاربران بیشتری نشون بدی.

اولین قدم شناسایی چندتا اینفلوئنسر با مخاطب‌هایی که به محصول یا خدمات تو مرتبط هستن، هست.

6. در زمان‌های مناسب پست بذارید (و زیاد پست نذارید)

پست‌گذاری زیاد توی اینستاگرام می‌تونه باعث بشه فالوورهای فعلیت رو از دست بدی.

اگه همیشه برندت رو توی فیدشون ببینن، احتمالاً به سرعت ازت آنفالو می‌کنن.

اما باید به طور منظم پست بذاری تا توی فیدشون باقی بمونی.

یکی از بهترین راه‌ها برای این کار اینه که فقط در روزها و ساعت‌های اوج زمانی که فالوورهات آنلاین هستن پست بذاری.

طبق تحقیق، بدترین زمان برای پست گذاشتن صبح‌های شنبه است، در حالی که هر روز بین ساعت ۱۲:۰۱ صبح تا ۹ صبح بهترین زمان برای پست گذاشتن هست.

طبق تحقیقاتشون، بهترین زمان برای پست گذاشتن ساعت ۴ صبح به وقت منطقه زمانی تو هست.

این ساعات با زمانی که مردم در حال آماده شدن برای کار یا در حال رفت و آمد به محل کارشون هستن (و چک کردن شبکه‌های اجتماعی برای روز) همزمانه.

7. پیگیر آپدیت‌ها و ویژگی‌های جدید باش

می‌خوای یه راه ساده برای پیشی گرفتن از رقبا و به حداکثر رسوندن بازاریابیت داشته باشی؟ معلومه که می‌خوای!

این یکی از ابتدایی‌ترین نکات بازاریابی اینستاگرامیه که می‌تونم بهت بگم: با ویژگی‌ها و آپدیت‌های اینستاگرام به‌روز بمون.

تقریباً می‌تونم تضمین کنم که خیلی از رقبای تو این کار رو نمی‌کنن. ممکنه:

هر دلیلی که داشته باشن، اهمیتی نداره. تو قراره روش دیگه‌ای رو پیش بگیری و از ویژگی‌های جدید مثل اینا استفاده کنی:

می‌خوای نکات بیشتری درباره بازاریابی اینستاگرام بدونی؟ بیایید به سوالات پر تکرار بپردازیم.

چه شرکت چندملیتی باشی چه کسب‌وکار کوچیکی که تازه راه افتاده، می‌تونی به‌طور مؤثر خودت رو توی اینستاگرام بازاریابی کنی. اینجا چند قدم هست که می‌تونی از امروز شروع کنی:

1. تغییر به حساب کاربری تجاری: اگه هنوز این کار رو نکردی، یه حساب کاربری اینستاگرام بساز یا حساب کاربری عادی خودت رو به حساب تجاری تغییر بده.

2. ایجاد پروفایل قوی: پروفایل اینستاگرام تو معمولاً اولین تأثیریه که مشتریان احتمالی از کسب‌وکارت خواهند داشت. مطمئن شو که به‌طور دقیق کاری که انجام میدی رو نمایش میده و شامل اطلاعات کلیدی مثل جزئیات تماس و لینک‌های وبسایت باشه.

3. اتصال کاتالوگ محصولات: به “مدیریت تجارت” برو و مراحل رو دنبال کن.

4. راه‌اندازی خرید در اینستاگرام: اینجا یه راهنما برای کمک به تو وجود داره.

حالا می‌تونی روی ساختن جامعه‌ی خودت کار کنی. به‌عنوان صاحب کسب‌وکار، باید ایده‌ی خوبی از محتوایی که مورد توجه مشتریانت هست داشته باشی.

اینم چند نکته‌ی بازاریابی از طرف متا برای ترویج بیشتر کسب‌وکارت:

– تعامل با جامعه‌ت**: کمپین تولید محتوای کاربران راه بنداز و از مشتریان‌ت بخواه تا تصاویر و محتوای دیگه رو توی اینستاگرام به اشتراک بذارند.
– افزایش تبلیغات با عملکرد بالا: به تبلیغاتی که خوب جواب دادن توجه بیشتری کن.
– دنبال کردن حساب‌های مشابه: حساب‌های دیگه توی حوزه‌ت رو دنبال کن، شاید اون‌ها هم تو رو دنبال کنند!
-استفاده از ابزارهای مختلف اینستاگرام برای بازاریابی: یادت باشه تنوع مهمه، پس ترکیبی از تصاویر، ریلز و غیره رو انتخاب کن و اندازه‌گیری کن که کدوم بهتر عمل می‌کنه.

این نکات می‌تونه بهت کمک کنه که از همون اول به‌خوبی شروع کنی، اما اگه به نکات بیشتری در مورد بازاریابی اینستاگرام نیاز داری، به بلاگ نیل پاتل سر بزن.

هر چیزی که برای یه نفر جواب میده، ممکنه برای دیگری کار نکنه. ولی چند تا راهنمایی کلی وجود داره که برای همه کاربردی هست.

اول از همه، باید مخاطب هدف خودت رو بشناسی و بفهمی که چه زمان‌هایی توی اینستاگرام بیشتر فعال هستند. وقتی این اطلاعات رو داشته باشی، پست‌هات رو مطابق با این زمان‌ها تنظیم کن تا بیشترین دسترسی و تعامل رو داشته باشی.

علاوه بر این، ثبات خیلی مهمه؛ سعی کن حداقل یک یا دو بار در روز پست بذاری، ولی همیشه کیفیت رو به کمیت ترجیح بده.

همچنین، از هشتگ‌های مرتبط با برند و محتوای پستت استفاده کن. این کار به افزایش دیده شدن کمک می‌کنه و باعث میشه افرادی که هنوز تو رو دنبال نمی‌کنن، با محتوای تو آشنا بشن و ممکنه جذبش بشن.

بازاریابی در اینستاگرام می‌تونه خیلی مؤثر باشه، به شرطی که درست انجام بشه.

طبق گفته‌های Hubspot، در سال 2023 بیشترین بازدهی سرمایه‌گذاری رو داشته و کارشناسان هم موافقن که بازاریابی در اینستاگرام همچنان خوب عمل خواهد کرد.

برای جذب مشتری از کدام پلتفرم استفاده می‌کنید؟
آیا سه‌شنبه مورخ 22خرداد ماه ، ساعت 20:20 میتوانید در وبینار حاضر شوید؟(ویدیو وبینار ضبط نخواهد شد)