تمام شبکه های اجتماعی به محتوایی که مخاطب رو درگیر کنه بهای بیشتری میده پس تمرکزتون روی محتوا بذارید نه الگوریتم و نکات بی اساس افزایش فالوور.
برای جذب فالور بیشتر و افزایش فروش پیجتون در اینستاگرام شما باید محتوای جذاب تولید کنید تا مخاطب هایی که داخل اینستاگرام هستن رو درگیر کنید که با محقق شدن این اتفاق، اینستاگرام محتوای شما رو به افراد بیشتری نشون میده.
بریم که شروع کنیم و این استراتژی جذاب برای ساختن ریل های پربازدید رو بهتون یاد بدم
1- محصول یا خدمتی که میخواهید در موردش تولید محتوا کنید رو انتخاب کنید.
2- اگر یک محصول یا یک خدمت دارید همون رو انتخاب کنید.
3- اگر چندین محصول دارید، اون محصولی رو انتخاب کنید که افراد بیشتری دنبالش هستن و دارای کیفیت و مزیت رقباتی هستش
با این پکیج:
🎯: دیگه نیازی نیست نگران ایده، قلاب یا کال تو اکشن باشید!
🌱: بهجای سردرگمی، تمرکزتون رو روی رشد و پیشرفت بیزینستون بذارید.
⚙️: مشکلات فنی؟ به کمک این برنامه همه رو حل میکنید!
وقتی این پکیج رو تهیه کنید، تا 30 روز آینده خیالتون از تولید محتوا راحت میشه و میتونید روی کارهای بزرگتر و مهمتر تمرکز کنید!
پس همین الان اقدام کنید و اولین قدم به سمت موفقیت بیشتر رو بردارید! 👏
1- تمام ویژگی های محصول یا خدمتی که در گام قبل انتخاب کردید رو یادداشت کنید
2- نکته مهم این بخش این هستش که حتی بدیهی ترین نکات مثل شرایط ارسال، گارانتی و ……. رو یادداشت کنید
3-در عکس زیر یک مثال از ویژگی های یک عطر رو می بینید:
1- یکی از ویژگی هایی که نوشتید رو انتخاب کنید و نتیجه اون رو برای مخاطب بنویسید
2- اگر یکی از ویژگی های محصولتون این هستش که گارانتی داره باید نتیجه اش رو نشون بدید.
مثلاً بجای اینکه بگید محصولتون گارانتی داره باید این رو بگید که:
این عطر رو مشتری مرجوع کرده چون از بوش خوشش نیومده و چون گارانتی داریم بدون قید و شرط پس گرفتیم!
مهمترین بخش ساخت ریل های پربازدید در اینستاگرام این بخش هستش که شما شاید به اسم قلاب بشناسید.
قلاب های متنی و تصویری زیادی وجود داره که میتوانید استفاده کنید اما این قلاب که اسمش قلاب نتیجه هستش مزایا بسیار زیادی برای ریل های شما در اینستاگرام داره از جمله:
میتوانید برای نوشتن نتیجه این ویژگی به این سوال جواب بدید که:
مثلا برای افرادی که میخوان بالای 10 میلیون هزینه کنن.
باعث میشه باتوجه به اینکه محصول کپی زیاد هستش افراد ضرر نکنن.
عصبی میشن و حس خوبی از خریدشون ندارن.
یک فردی عطر گرون قیمت رو بشکونه و بگه پول اوریجنال رو دادم ولی اوریجینال نگرفتم
و بعد در مورد کارهایی که هنگام خرید عطر های بالای 10 میلیون باید انجام بدید صحبت کنید و از جواب دوتا سوال اول در این بخش استفاده کنید.
بعد از اینکه نتیجه ویژگی محصولتون رو یادداشت کردید باید یک محتوای کاربردی، آموزشی که مشکل افراد رو در مورد اون ویژگی که تولید محتوا می کنید حل بکنه:
در ادامه مثال قبل:
چون عطر رو باید بو کنید تا ببینید دوسش دارید و با گفتن ترکیباتش نمی تونید تصمیم درست بگرید برای خرید عطر یا حضوری اقدام کنید یا از آنلاین شاپ هایی تهیه کنید که سفارش شما رو تعویض میکنن.
کال تو اکشن بعد از نشون دادن نتیجه و گفتن یک نکته کاربردی
نوبت به این رسیده که تیر آخر رو بزنید و کاری کنید افراد با ریل شما در اینستاگرام تعامل بیشتری انجام بدن. دقت کنید نگفتم تعامل کنن گفتم کاری که تعامل رو بیشتر کنه.
چون محتوایی که برای مخاطب ارزشمند باشه ناخواسته تعامل میگیره. خیلی مواقع شده شما تو اینستاگرام محتوایی رو می بینید و کامنت میذارید یا برای دوستتون شیر می کنید بدون اینکه داخل اون محتوا از شما خواسته شده باشه که این کار رو انجام بدید
پیشنهاد من به شما این هستش که از کال تو اکشنی استفاده کنید که باعث افزایش تعامل و همزمان باعث افزایش فروش شما بشه.برای این هدف بهترین تعامل کامنت هستش.
مثلاً:
اگر همین الان عدد 5 رو کامنت کنی کد تخفیف 500 هزارتومانی برای دریافت این محصول دریافت میکنی
اگر همین الان عدد 6 کامنت کنی لیست بهترین عطر های اوریجینال در حدود قیمتی 2 میلیون تومان دریافت میکنی.
عدد / کلمه ———- کامنت کن تا ————- دریافت کنی
جای خالی دوم باید یک چیز ارزشمند و تاثیرگذار باشه: مثل کدتخفیف، یک پیشنهاد خاص و …
نکته: این مسیر رو برای تمام ویژگی های محصول یا خدمتتون اجرا کنید. اینطوری برای تمام ویژگی های محصول یا خدمتتون میتونید محتوایی تولید کنید که جذاب باشه و حس اعتماد رو در بازدیدکننده ایجاد کنه در نتیجه فروش شما هم از پیج اینستاگرامتون افزایش پیدا می کند.
حالا که این موارد رو نوشتید بریم سراغ ضبط ریل.
نکته اول: نتیجه رونگید نشونش بدید یا در قالب داستان یکی از مشتریانتون تعریف کنیدپ
نکته دوم: بخش قلاب نتیجه باید حداکثر 6 ثانیه باشه
نکته سوم: در بخش ارائه نکته کاربردی حتماً یک راهکار برای دغدغه افراد متناسب با ویژگی محصولتون انتخاب کنید و حداکثر 25 ثانیه از تایم ریلتون رو بهش اختصاص بدید
نکته چهارم: کال تو اکشن یا دعوت به اقدامتون باید حداکثر 10 ثانیه باشه و از کال تو اکشن کامنت استفاده کنید.
1- ابعاد ریل شما در اینستاگرام باید 1920 در 1080 باشه.
2- از جایی کپی نکرده باشید.
3- کیفیت تصویر و صدا و نور ریل های شما در اینستاگرام باید خوب باشه.
4- لوکیشن ضبط ویدیتون لوکشین جذابی باشه تا مخاطب درگیر ویدیو بشه
5- حتماً برای ویدیو هاتون از زیرنویس خوانا و جذاب استفاده کنید.
نکته مهم:
برای اینکه شما این هفت گام رو به درستی یاد بگیرید و بتونید راحت اجراش کنید یک ویدیو آموزشی 10 دقیقه به همراه یک فایل پی دی اف آماده کردیم که میتونید روی دکمه زیر کلیک کنید و به صورت کاملا رایگان استراتژی چک لیست ساخت ریل اینستاگرام که در این مقاله یاد گرفتید رو دریافت کنید.