با استوری میتوانید محصولات را در مسیر درست فروش قرار دهید. اگر شما یک ادمین…
استوری اینستاگرام خود را چگونه پر بازدید کنیم؟
مقدمه
قصد دارم در این مقاله به یک سوال بسیار مهم راجعبه استوری اینستاگرام جواب بدهم. اینکه چرا استوریهای بعضی از پیجهای اینستاگرام بازدید خوبی نمیگیرد یا بعد از مدتی حتی اگر بازدید آنها خوب بوده افت میکند.
الگوریتم اینستاگرام نسبت به استوری
همانطور که در یک مقاله دیگر راجعبه الگوریتم اینستاگرام صحبت کردیم الان دیگر استوریها براساس زمان مرتب نمیشوند. یعنی اگر شما یک استوری را ساعت 8 شب بگذارید، یک پیج دیگر ساعت 8:05 و من هر دو پیج شما را فالو کرده باشم استوریها را به ترتیب به من نشان نمیدهد.
یعنی آن صفحهای که ساعت 8:05 گذاشته را زودتر از پیج ساعت 8 شب نشان نمیدهد. دلیلش هم کاملا واضح است. اینستاگرام دنبال این است که محتوای باکیفیتی که شما دوست دارید را بهتان نشان بدهد. حالا این را چطور میفهمد؟
براساس تاریخچهای که شما تا به الان داشتید. یعنی خب طبیعتا شما 500 صفحه را فالو کردید، از آن صفحاتی که فالو کردید 5 الی 10 صفحه هستند که همیشه آن را میبینید. همیشه دنبال میکنید. اگر استوری آنها را ببینید، اگر مثلا 5 تا استوری پشت هم گذاشتند شما همه را میبینید. Next نمیکنید استوری یک صفحه دیگر را ببینید. همه را میبینید حتی درواقع منتظر میمانید تا تصویر load بشود و بعد میروید تصویر بعدی را می بینید.
دیگر موارد تاثیر گذار بر الگوریتم استوری
حتی کارهای جذاب انجام میدهید. مثلا روی استوری ریپلای (جواب میدهید) میکنید، استوری را برای فرد دیگری میفرستید، اسکرین شات میگیرید یا اگر شما منشن (Mention) شده باشید همان را استوری میکنید. و اینها مواردی هستند که اینستاگرام به آنها توجه میکند. پس لزومی ندارد بیاید استوریها را به ترتیب زمان به شما نشان بدهد.
امروزه اینستاگرام منبع درآمد خوبی برای مردم شده و با داشتن استراژی مناسب و راههای بازاریابی میتوانید نتنها در اینستاگرام بلکه از دیگر شبکه یا رسانه های اجتماعی کسب درآمد کنید
حالا دو تا سوال مطرح میشود. اول اینکه خب من چه کار کنم که استوریهایم بازدید بیشتری بگیرد؟ دوم اینکه اگر استوریهای من تا الان روند خوبی را طی کرده، از بازدید آن راضی بودم، به نسبت تعداد فالوئرهای من بازدید خوبی داشته حالا چه کار کنم که این افت نکند؟
صفحه تجاری (business profile)
دوستان اگر پیج شما business profile باشد در استوری به شما یکسری تحلیلها میدهد. مثل سایت MOZ که در مورد وب سایت شما آنالیز میدهد و میتوانید یکسری آمارها ببینید در استوری هم همین اتفاق میافتد. البته زمانی که شما استوری گذاشتید و چند ساعت از آن گذشته و یکسری اطلاعات سمت اینستاگرام آمده حالا میتوانید در این سایت بررسی کنید.
- من پیشنهاد میکنم اگر business profile هستید و این مورد را دقت نکردید این بار حتما بررسی کنید و این موارد را یادداشت کنید. نکتههایی که به شما میگوید یک بحث impression است یعنی استوری شما چندبار دیده شده است. حالا ممکن است توسط یک فرد دو بار دیده بشود پس دو تا impression میخورد.
- مورد بعدی بخش فالو است. یعنی بعد از اینکه کاربرها استوری شما را دیدند آیا شما را فالو کردند یا خیر؟ که این اتفاق خیلی خیلی کم میافتد بهخاطر اینکه اکثر کسانی که استوری شما را میبینند فالوئرهای شما هستند مگر اینکه در استوریتان هشتگ بگذارید یا لوکیشن اضافه کنید یا موارد اینچنینی که دیگران هم بتوانند استوری شما را ببینند و شاید درواقع پیج شما را فالو کنند.
- چهار بخش مهم دیگر در بخش navigation وجود دارد که به ترتیب میشود گفت forward، back، next srory و exit است که تعریفهایش کاملا مشخص است.back و forward مشخص است. story next هم که کلا استوریها را رد میکند و سراغ استوری بعدی میرود و exit.
توجه:
همهی اینها یکسری عددها جلویشان دارند که باید آنها را دقیق چک کنید. چیزهایی که آسیب میزند به اینکه استوری شما کمتر دیده بشود اولین مورد میتواند exit باشد. بعدیاش میتواند next story باشد.
نکته:
همه این موارد نشان میدهد که محتوای شما خوب نبوده است. یکسری افراد دوست نداشتند یا آن زمان اصلا علاقهای نداشتند میخواستند سریع ادامه بدهند که برود یا اینکه تعداد استوریهای شما زیاد بوده و وقتی این اتفاق به مراتب تکرار میشود و کم کم اینستاگرام استوری شما را به کاربرهای کمتری نشان میدهد و همین باعث میشود که استوریهای شما بازدید کمتری بخورد.
نتیجه:
پس با این تحلیل شما میتوانید متوجه بشوید که اشکال کارتان چیست. اگر تعداد ریپلایهایتان کم شده، اگر exit هایتان به نسبت قبل بیشتر شده، همه این موارد مواردی هستند که شما باید بهبود بدهید.
توجه به تعداد استوری در هر هفته و نوع محتوای استوری
اولین نکته این است که شما باید ببینید در روز یا در هفته چند استوری میگذارید. محتوای آن استوریهایی که میگذارید دقیقا چیست؟ این دو مورد مهمترین مواردی است که باید به آن دقت کنید.
تعداد کمتر کیفیت بیشتر
راجعبه تعدادش هم حتما باید دقت کنید. درست است که استوری مثل پست نیست، موقت است و خب ممکن است کاربر یک بار ببیند و چند ساعت بعد دیگر تمام میشود اما باید به این دقت کنید که من اگر قرار است دهتا استوری بگذارم اولا آیا همهی آن ده تا برای کاربر ارزشمند هستند یا اینکه نه صرفا یک استوری معمولی است. با توجه به اینکه پیج من بیزینسی است ولی خب خیلی کاربر را جذب نمیکند. پس بیایم آن را کمترش کنم. ده تا را پنج تا بکنم ولی پنج کاربردی و با کیفیت بگذارم که کاربر حداقل روی آن مکث کند، روی آن ریپلای بزند. در واقع Engage آن استوری بشود. پس این شد دو نکته مهمی که میتواند به افزایش بازدید استوری شما کمک کند.
استفاده از امکانات استوری
مورد بعدی استفاده از امکاناتی است که به مراتب در یک سال گذشته به استوری اینستاگرام اضافه شده است. همانطور که میدانید شما الان میتوانید 3،4 تا feature به استوریتان اضافه کنید که درواقع با این امکانات کاربر تعامل داشته باشد.
مثلا میتوانید quiz بگذارید (تست بگیرید)، میتوانید question بگذارید (سوال بپرسید)، میتوانید yes/no بگذارید و …
اینها را باید با یک استراتژی خوبی بگذارید، یعنی اگر قرار است یک سوالی بپرسید باید سوال خوبی باشد، اگر قرار است یک quiz بگذارید، یک تست چهار گزینهای بگذارید، باید روی آن هم فکر بشود. همهی اینها باعث میشود که دوباره اینستاگرام به استوریهای شما یک نگاه دیگری کند و ببیند که این روند دارد بهتر میشود. یعنی اگر تعداد استوریهای من زیاد بوده آن را به حداقل رساندم، تعامل مخاطبها هم بیشتر شده است. پس کم کم این افزایش بازدید صورت میگیرد.
استفاده از هشتگ در استوری
مورد بعدی استفاده از هشتگ است. این را من خودم بررسی کردم. بعضی موقعها وقتی شما یک هشتگ خیلی مرتبط در استوریتان میگذارید و آن هشتگ واقعا هشتگ خوبی باشد، خیلی خیلی به بازدید و impression استوریتان کمک میکند. حالا ممکن است یک تعدادی برای شما فالو بیاورد ولی در کل بهنظرم خوب است که از آن استفاده کنید.
خلاقیت و طراحی استوری
خیلی سعی کنید که لحاظ گرافیکی اگر بخواهیم کمی صحبت کنیم محتوای استوریتان شلوغ نشود. مثلا تعداد زیادی ایموجی بگذارید، question بگذارید، هشتگ بگذارید، کاربر را خیلی گیج نکنید چون واقعا اذیت میشود. سعی کنید درواقع با یک طرح زیبایی یک مفهوم یا یک پیامی را منتقل کنید.
استوری ها نسبت به پست ها از اهمیت بیشتری برخوردار هستند
دلیل اینکه این مقاله ضبط شد بهخاطر اهمیتی است که استوری اینستاگرام دارد. شاید واقعا الان بشود گفت که استوریهای اینستاگرام بیشتر از پستها دیده میشود و خب آدمها بیشتر استوری میبینند تا اینکه پست ببینند، تبلیغات اسپانسر اینستاگرام هم به سمت استوری آمده و خیلی باید به آن توجه بیشتری کرد.
نکته:
با وجود اینکه اگر من یک پیج 10k، 20k، 30k فالوئری داشته باشم و استوری من مثلا هزار بار دیده میشود خب من بیایم این هزار را بیشتر کنم، نه اینکه بخواهم با تعداد زیاد آن را کاهش بدهم. این را هم در نظر داشته باشید که وقتی پیج شما بالای 10k فالو باشد شما میتوانید در استوری اینستاگرامتان لینک بگذارید و این لینک باعث میشود که حالا به یک صفحه از سایت ارجاع داده بشود و این میتواند باز کمک کند یعنی بخش Engagement افزایش پیدا کند.
در کلاس های کسب کار موبایلی، استراتزی و این که چه نوع محتوایی بنویسیم که باعث جذب مخاطب بشود را به شما آموزش میدهیم برای آشنایی بیشتر بر روی دکمه زیر کلیک کنید
خیلی عالی بود??