رفتن به محتوای اصلی
۵ استراتژی که سامان کریمی شاد برای ایجاد میلیون‌ها تومان در اینستاگرام

۵ استراتژی که سامان کریمی شاد برای ایجاد میلیون‌ها تومان در اینستاگرام

به نظر میرسه که همه چیزی برای گفتن درباره اینستاگرام دارند. ولی همه ارزش وقت گذاشتن رو ندارند. چی میشد اگر می‌تونستید مغز بنیان گذاری رو انتخاب کنید که دو کسب و کار او میلیون ها تومان پول دراینستاگرام ایجاد کرده؟

خب صبر کنید،چون یکی از اساتید ما در وان کلیک ،سامان کریمی شاد، 5 استراتژی برتر تجاری اینستاگرام خود را کاملا رایگان در اختیارتون قرار داده!

سامان کریمی شاد به شما نشون میده که چگونه از اینستاگرام برای تجارت، براساس تجربه خودش که تقریبا  ۲۰۰ هزار دنبال کننده  در اکانت های مختلف اینستاگرام جمع کرده است، استفاده کنید. او با استفاده از این پلتفرم به دو کسب و کار (Zoyamedia و Oneclick) کمک شایانی کرده و مهمتر از آن، او به افراد زیادی از دانشجویان کمک می‌کند تا کسب و کارهای خود را از طریق روش‌های پیشرفته اینستاگرام، بسازند.

1. آیا برای تجارت شما ارزشش را دارد؟

اینجا در وان کلیک ما همیشه این رو مستقیم به شما خواهیم گفت. پس بذارید با یک حقیقت شروع کنیم که بسیاری از معلمان اینستاگرام به شما نمی‌گویند:

استراتژی اینستاگرام

اینستاگرام برای هر نوع تجارتی کار نمی‌کند!

قبل ازاینکه صدها ساعت رو در استراتژی‌ای که برای نوع کسب و کار شما ساخته نشده تلف کنید، سامان به شما پیشنهاد می‌دهد که از خودتان بپرسید چه نوع کسب و کاری دارید؟ او می‌گوید اینستاگرام برای کسب و کارهای B2C (تجارت تا مصرف کننده) با یک محصول بصری مناسب است. درموردش فکر کنید، اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد تا عکس و فیلم به اشتراک بگذارید که معنیش این است اگر می‌خواهید موفق شوید باید بتوانید محصولات و خدمات خود را به صورت بصری به نمایش بگذارید.

مشاغلی که در اینستاگرام خوب عمل می‌کنند شامل: محصولات تجارت الکترونیک، کافه‌ها، رستوران‌ها، سالن‌های آرایشگری، خدمات دندانپزشکی (یا هر کسب و کار خدماتی با یک محصول یا تجربه بصری). اگر بتوانید محصول یا تجربه‌ای که مشتریان شما خواهند گرفت رو نشان دهید پس کسب و کار شما می‌‌تواند به خوبی در اینستاگرام عمل کند.

2. چه نوع کسب و کاری نمی‌‌تواند به خوبی در اینستاگرام عمل کند؟

سامان مثالی از یک شرکت Saas B2B میزند. فروختن نرم افزار در اینستاگرام آسان نیست، چون درگیر کردن دنبال کننده‌ها با عکس‌ها و فیلم‌های زیبا از یک نرم افزار سخت است و جذب کردن از این طریق دشوار است.

اما همیشه استثنا هم وجود دارد. به طور مثال شرکت Canva) saas) به بهترین شکل با نزدیک به ۳۰۰هزار دنبال کننده و پست های جذاب این کار رو انجام میده. چرا؟ نرم افزار آنها بصری است (به هر حال طراحی گرافیکی است) پس آنها قادرند که محصول نهایی شان را در استوری یا پست اینستاگرام نمایش دهند.

استراتژی اینستاگرام

اگر برند شخصی دارید، اینستاگرام برای شما هم کارآمد خواهد بود. سامان پیشنهاد می‌دهد از خودتان بپرسید که چگونه به دنبال کننده هاتون خدمت رسانی خواهید کرد و چگونه آن را به صورت بصری نشان خواهید داد. در نهایت، بزرگترین سوال قبل از اینکه از اینستاگرام برای تجارت استفاده کنید این است: آیا می‌توانید نتیجه نهایی کار خورد را در عکس یا فیلم قرار دهید؟ اگر جواب بله است، ادامه‌ی مطلب را بخوانید.

3. ارسال مداوم

به محض آنکه، فهمیدید کسب و کار یا برند شخصی شما با اینستاگرام تناسب دارد، نگرانی بعدی شما تمرکز کردن روی تداوم تولید محتوا و ارسال است. سامان این رو به ساختن پایه های خانه تان تشبیه می‌کند – اگر موفقیت آینده را می‌خواهید باید مطمئن شوید که محکم است و درست انجام شده است.

https://oneclick.ir/?p=79738&preview=true

این دلیلی است که حساب کاربری وان کلیک روزی ۵۰ الی ۱۰۰ نفر افزایش دنبال کننده دارد. سامان می‌گوید: چون ما هرگز روزی رو برای ارسال محتوا در اینستاگرام از دست نمی‌دهیم. اگر شما حساب کاربری وان کلیک را در اینستاگرام چک کنید، متوجه میشوید که ما چندبار در روز ارسال محتوا داریم. همین مورد درباره healthishco نیز وجود دارد، دو بار در روز.

الگوریتم اینستاگرام کمی مرموز است، اما کارشناسان با چند مورد از نحوه ی ارائه‌ یپست ها در فید شما موافقند. این دیگر بر اساس ترتیب زمانی نیست. اگر می‌خواهید محتوای شما توسط دنبال کننده‌ها دیده شود، باید به صورت مداوم محتوای خوب ارسال کنید. این یکی از بزرگترین درس ها در یادگیری چگونگی استفاده از اینستاگرام برای کسب و کار است.

براساس گزارشی از Union Metrics whitepaper ، ما عملا میبینیم که رشد دنبال کننده های بعضی از برندها به دلیل عدم تداوم در ارسال محتوا ریزش و کاهش دارد.”

به علاوه،هرچه بیشتر ارسال محتوا داشته باشید،شانس بیشتری برای رشد تعداد دنبال کننده‌ها دارید.

یک تحقیق توسط study by Tailwind ، بیش از ۱۰۰هزارپست اینستاگرام را تجزیه و تحلیل کرد و پی برد که شما می‌توانید سرعت رشد دنبال کننده‌های خود را دو برابر کنید اگر ارسال محتوا را از کمتر از یک پست در هفته به یک تا شش پست در هفته افزایش دهید.

سامان می‌گوید:” هزار تومان هم به دست نخواهید آورد اگر یک استراتژی مداوم برای تولید محتوای عالی نداشته باشید.”

برای وان کلیک ما از نرم افزار زویاگرام برای اطلاع از تجزیه و تحلیلهامون استفاده می‌کنیم. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، ما هرروز ارسال محتوا داریم، اغلب ۶ یا ۷ بار در روز و شاهد رشد تعداد زیادی دنبال کننده هستیم.

در تجربه ما،هرچه بیشتر ارسال محتوا داریم سریعتر رشد می‌کنیم. سامان می‌گوید: وقتی کاربران از ناکارآمد بودن اینستاگرام شکایت میکنند، مقصر اصلی خودشان هستند، علتش عدم تداوم در ارسال محتوا است.

4. برقراری تعادل در ارزش مقابل فروش

استراتژی اینستاگرام

این می‌‌تواند یک خط خوب بین پرفروش بودن و متعهد بودن باشد. به همین دلیل است که سامان شما را به فهمیدن ایده ی ارزش مقابل فروش تشویق می‌کند. به عنوان یک صاحب شغل، می‌خواهید ضمن ایجاد حسن نیت، تولید فروش هم داشته باشید. برای انجام این کار، شما باید بین محتوایی که باعث ارتقا محصول و خدمات (فروش) می‌شود و محتوایی که به آموزش، انگیزه دادن، یا سرگرم کردن (ارزش) کمک می‌کند تعادل برقرار کنید.

هماهنگی در تداوم پست ها

پس قبل از اینکه استفاده از اینستاگرام را برای کسب و کار خود شروع کنید، تصمیم بگیرید که چه هدف هایی دارید و می‌خواهید چه نوع محتوایی را ارسال کنید. به یاد دارید وقتی در مورد تداوم صحبت کردیم؟ شما نه تنها باید در برنامه ریزی برای پست ها ثبات و تداوم داشته باشید، بلکه باید با موضوع های پست‌های خود هماهنگ باشید.

سامان می‌گوید: هر آنچه که در ابتدا به مخاطبانتون آموزش می‌دهید که از شما انتظار داشته باشند، همان چیزی است که اونها برای همیشه انتظار خواهند داشت. پس اگر یک حساب کاربری برند شخصی دارید  که برای مدت طولانی هرروز متن های انگیزشی ارسال می‌کنید و یکسال بعد یک ویدیو از فروش یک کفش ارسال می‌کنید

شما مخاطبان خود را گیج خواهید کرد. حتی ممکن است آنها دیگر شما را دنبال نکنند. به این دلیل که شما آنها را آموزش داده‌اید تا منتظر متن‌های انگیزشی باشند و بعد، مشخص نیست از کجا، یک مورد تبلیغاتی ارسال کرده اید.

همینطور اگر شما یک تجارت الکترونیکی دارید که دائما عکس هایی از محصول خود ارسال می‌کنید، ممکن است دنبال کننده های خود را اذیت کنید. دوباره، شما باید بین فروش در اینستاگرام (selling on Instagram) و ایجاد ارزش تعادل برقرار کنید.

برای ایجاد فروش در اینستاگرام، باید فروش داشته باشید. ولی برای تولید حتی فروش بیشتر در اینستاگرام، باید حسن نیت و ارزش برای مردم ایجاد کنید. بیایید با مثال هایی از زندگی واقعی شروع کنیم که آن را به تصویر بکشد.

مثال: کاسه های نارگیل

Coconut Bowls هرسال میلیون ها دلار درآمد ایجاد می‌کند، و حساب کاربری اینستاگرامش عمل متعادل فروش مقابل ارزش را نشان می‌دهد. بیایید به تعدادی از پست‌های اینستاگرامشان نگاهی بیندازیم تا ببینیم چطور این کار را انجام می‌دهند:

پستی که مشاهده میکنید،  عکسی از یک محصول را نشان می‌دهد، ولی در متن، برای دنبال کننده‌ها لیستی از مواد را آماده کرده اند که آنها هم می‌توانند این اسموتی را درست کنند. (ارزش)

https://oneclick.ir/?p=79738&preview=true

پایین تر پستی هست که مخاطبان را در مورد مشکل محیط زیستی که شرکت در حال مقابله با آن است آموزش می‌دهد. این پست محصول را نشان نمی‌دهد ولی به مخاطب کمک می‌کند که با ماموریت شرکت ارتباط برقرار کند و حس بهتری نسبت به محصول داشته باشد.

https://oneclick.ir/?p=79738&preview=true

سامان می‌گوید: شما باید سطح توقعتان را روی این بگذارید که چیزی برای فروش دارید، ولی حتی اگر بعضی از دنبال کننده های شما هیچوقت خرید نکنند، حداقل انجامش دهید پس آنها از اینکه شما را دنبال میکنند لذت خواهند برد. همانطور که شما به ایجاد ارزش و آموزش دنبال کنندگان خود ادامه دهید، در نهایت اکثر آنها گرم می‌شوند و به یک فروش تبدیل می‌شوند.

5. محتوای ایجاد شده توسط کاربر را به اشتراک بگذارید

استراتژی اینستاگرام

ابزار (User generated content (UGC

یک ابزار کارآمد برای کمک به فروش شما در اینستاگرام است. ایده این است که هرروز مردم را به استفاده از محصول یا سرویس خود سوق دهید و بعد تجربه عالی ای که آنها داشتند رو به اشتراک بگذارید. چه عکس چه ویدیو شما، می‌توانید آن محتوا را در اینستاگرام شخصی خود و حتی شاید در مواد بازاریابی خود مجدد استفاده کنید.

سامان فهمید که، هنگام درخواست برای فروش، UGC بهترین گزینه است چون برپایه نظرات خود مردم است و به مرور زمان بیشتر می‌شود. این منطقیست، چون یک مدرک و اطمینان اجتماعی برای وقتی که مردم بخواهند محصول شما را بخرند ایجاد می‌کند.

مثال اول: وان کلیک

اگر شما وان کلیک را در اینستاگرام چک کنید، مطالب زیادی که توسط کابران تولید شده پیدا می‌کنید. این نتیجه کمپینی است که ما برای سومین کافه پرایم اجرا می‌کردیم.

شرکت کننده هایی که از همایش های کافه پرایم راضی بودند، نظرات خود را درباره همایش ارسال کردند و از هشتگ برند تجاری ما استفاده کردند، که به ما کمک کرد UGC را به راحتی پیدا کنیم و دوباره آن را در حساب کاربری خود به اشتراک بگذاریم.

با تشکر از کمپین وان کلیک، ما حتی یک پست از حساب کاربری با ۹۸ هزار دنبال کننده دریافت کردیم! این کاربر که در همایش شرکت کرده بود، عکس آن را به اشتراک گذاشت و گفت که چقدر آن را دوست داشته است. قدرت واقعی این است که ما میتوانیم از آن عکس در حساب کاربری وان کلیک به عنوان پست یا استوری یا جاهای دیگر برای تبلیغ همایش استفاده کنیم.

مثال دوم: Pura Vida

دستبندهای (Pura Vida Bracelets) کار خیلی خوبی با استفاده از نفوذ UGC برای نشان دادن محصولاتشان به روشی معتبر و جذاب می‌کند. بدین صورت که در قسمت بیوگرافی مردم را به تگ کردن PuraVidaBracelets# در پست هایشان تشویق می‌کند.

استراتژی اینستاگرام

هشتگ به مارک تجاری کمک می‌کند و کار را برای شرکت برای پیدا کردن UGC راحت می‌کند تا دوباره بتوانند آن را در حساب کاربری خود به اشتراک بگذارند. نبوغ!

استراتژی اینستاگرام

مثال سوم:  آرایشگران Kings Domain

فکر نکنید که ما کسب و کارهای بر پایه خدمات شما را فراموش کردیم! اینستاگرام برای شما هم کارآمد است. اینجا مثال خوبی از Kings Domain که آرایشگاهی در استرالیاست داریم.

استراتژی اینستاگرام

در همین حین که خدماتی را ارائه می‌دهند، نتیجه نهایی را به صورت تصویری از طریق پست و ویدیو به نمایش می‌گذارند. این محتوا به دنبال کننده‌ها اجازه می‌دهد که بدانند اگر به kings domain‌ بروند باید انتظار چه تجربه و نتیجه ای را داشته باشند.

و همانطور که سامان اشاره می‌کند، حتی اگر کسی شما را دنبال کرد و بلافاصله از شما خرید نکرد، به ارسال محتوای مداوم ادامه دهید و با محتوای فروش در UGC ترکیب کنید. روند فروش همیشه شامل ایجاد اعتماد و آماده سازی دیگر جنبه های شما در طول زمان است. گاهی اوقات کمی صبر لازم است.

مثال چهارم: وان کلیک

اگر شما UGC بیشتری می‌خواهید، به اشتراک گذاشتن درباره خودتان در شبکه های اجتماعی را برای مردم راحت کنید. در چاپ سوم کتاب راه اندازی کارخانه پولسازی با اینستاگرام، ما مقالاتی که با استفاده از هشتگ و دعوت به اقدام به ما کمک کردند تا مردم را به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی تشویق کنیم قرار دادیم. با محصولات دیگر وان کلیک، ما دنبال کننده‌ها را با جایزه دادن محصولات، به صورت رایگان یا با تخفیف، برای اشتراک گذاری تحریک می‌کنیم.

اگر یک کالای فیزیکی دارید، این مقاله ای کارآمد و قوی است. حتما از دنبال کننده‌ها بخواهید که به اشتراک بگذارند و به آنها یک هشتگ مخصوص بدهید تا به راحتی بتوانید UGC  آنها را پیدا کنید.

6. همکاری با اینفلوئنسرها

بهترین مورد را گذاشتیم برای آخر!

سامان می‌گوید: این نکته خاص از تجربیات من، با اختلاف زیاد، تاثیرگذار ترین نکته برای بالا بردن رشد اینستاگرام شماست که در مقاله چگونه در تبلیغات اینفلوئنسری به درآمد برسیم و آشنایی با نکات مهم آن به صورت دقیق به آن پرداخته‌ایم.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، بازاریابی توسط اینفلوئنسرها (influencer marketing) هم می‌‌تواند به ایجاد یک مدرک اجتماعی و رسیدن به دنبال کنندگان بیشتر کمک کند. وان کلیک در روزهای اولیه با اینفلوئنسرها کار میکرد. همانطور که سامان می‌گوید، وقتی بحث کار با اینفلوئنسرها پیش می آید شما دو گزینه دارید:

  • محصول در ازای ارسال محتوا

برای اینفلوئنسر یک محصول رایگان در ازای محتوا ارسال کنید. شما می‌توانید از آن شخص برای تبلیغ محصول خود برای مخاطبان استفاده کنید.

  • ارسال محتوای پرداخت شده

این مورد را فقط در صورتی که مورد قبل را امتحان کردید،امتحان کنید. ببینید چه اتفاقی می‌افتد، امتحان کنید تا ببینید کدام بهتر کار می‌کند. اگر یک کسب و کار خدماتی مثل یک رستوران دارید می‌توانید اینفلوئنسرها را برای یک وعده رایگان در ازای یک محتوا دعوت کنید.

وقتی بحث پول دادن به اینفلوئنسرها پیش می‌آید سامان این نکته را پیشنهاد می‌دهد. او می‌گوید با تجربه و پست‌های اینفلوئنسرها هرگز به اندازه‌ی بار اول تاثیر گذار نیستند.به این دلیل که طرفداران برای اولین پست از محصول شما هیجان زده می‌شوند. اما پست های بعدی درباره این محصول توجه چندانی را جلب نخواهد کرد. برای اینکه ببینید کدام مورد برای شما بهتر است ترکیبی از محصول در ازای محتوا و ارسال محتوای پرداخت شده را انجام دهید.

سامان بر این باور است، هنگامی که دنبال اینفلوئنسر می‌گردید بهترین ها کسانی هستند که فالوورهای واقعی با تعامل بالا دارند چون ویدیو راهی برای ایجاد رابطه ی قوی تر با مخاطب است.

حالا چقدر باید به اینفلوئنسرها پرداخت کنید؟

بستگی دارد. عموما، به طور کلی، سامان می‌گوید اینفلوئنسری با ۳۰۰۰۰- ۲۰۰۰۰ دنبال کننده ممکن است ۱۰۰ هزار تا ۳۰۰ هزار تومان دریافت کند. اگر آنها چندصد هزار دنبال کننده داشته باشند مبلغ به میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند و اگر میلیونها دنبال کننده داشته باشند، انتظار میرود که بیش از ۱۰ میلیون تومان پرداخت شود.

وقتی سعی می‌کنید تصمیم بگیرید که آیا اینفلوئنسری می‌‌تواند کمپین موفقی را برای شما اداره کند، از او تجزیه و تحلیل اینستاگرامش را بخواهید. تاثیر گذاری از تعداد دنبال کننده‌ها فراتر است. همچنین می‌توانید میزان درگیری (engagement rate) آنها را در نظر بگیرید.مثل تعداد لایک و کامنت هایی که دریافت میکنند.

اهمیت رابطه محتوایی

HiSmile، که کیت های سفید کننده دندان را تولید می‌کند، با اینفلوئنسرهای بزرگی مثل کایلی جنر (kylie jenner) کار می‌کند. سامان کریمی شاد با موسسان HiSmile مصاحبه ای داشته و به او گفتند که اونها کمتر درمورد بازگشت (نتیجه گرفتن بعد از تبلیغ) و بیشتر درمورد ایجاد رابطه ها و محتواهایی که می‌توانستند برای سال های آینده استفاده کنند نگران بودند.

استفاده از عکس کایلی جنر که از کیت سفید کننده ی آنها استفاده می‌کرد بسیار قدرتمند و تاثیرگذار بود. پس درس اینجا این است که همیشه بازگشت مستقیم از پست اینستاگرام یک اینفلوئنسر مهم نیست. گاهی اوقات، دریافت محتوایی که بتوانید بارها و بارها از آن استفاده کنید مهم تر است. بازگشت می‌‌تواند به مرور زمان اتفاق بیافتد.

یک خلاصه: چگونه از اینستاگرام برای تجارت استفاده کنیم؟

ما می‌دانیم که صحبت های زیادی برای چگونگی استفاده از اینستاگرام برای تجارت وجود دارد. ولی بررسی کردن همه ی این اطلاعات سخت است. به همین علت ما از مدرس وان کلیک خواستیم که استراتژی های برتر و دست اولی که برای ساختن دو کسب و کاری که میلیونها تومان در اینستاگرام ایجاد کرده را فاش کند.

بیایید پیشنهادات سامان را خلاصه کنیم:

  • معین کنید که آیا اینستاگرام برای کسب و کار شما ارزشش را دارد یا خیر؟
  • تداوم در ارسال محتوا
  • ایجاد تعادل بین ارزش و فروش
  • به اشتراک گذاری محتوای تولید شده توسط کاربر
  • همکاری با اینفلوئنسرها

حالا که شما برترین استراتژی های ما را می‌دانید، وقت آن است که آنها را برای تجارت خود به کار ببرید. موفقیت های اینستاگرام خود را با ما زیر همین مقاله به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا