چگونه در سال ۲۰۲۴ وارد صفحه اکسپلور اینستاگرام شویم؟
آنچه در این پست میخوانید

چگونه در سال ۲۰۲۴ وارد صفحه اکسپلور اینستاگرام شویم؟

رسیدن به صفحه اکسپلور اینستاگرام مانند پیدا کردن گنج در شبکه‌های اجتماعی است.وقتی این اتفاق می‌افتد، همه چیز آسان‌تر می‌شود.

اکسپلور اینستاگرام

کشف محتوا در شبکه‌های اجتماعی عمدتاً با هزینه‌های تبلیغاتی انجام می‌شود، اما صفحه اکسپلور اینستاگرام همچنان یکی از آخرین مرزها برای دسترسی ارگانیک است.

پشت این فید اکسپلور، الگوریتم دقیق اینستاگرام به خوبی توانسته است محتوایی را به کاربران پیشنهاد دهد که ممکن است به آن علاقه‌مند باشند.

برای برندها، مزایای ظاهر شدن در تب اکسپلور شامل افزایش احتمالی دسترسی، بازدیدها و فروش است. این فرصتی است برای رشد مخاطبان و ساختن جامعه. با آخرین به‌روزرسانی‌های الگوریتم آشنا شوید و روش درست برای قرار گرفتن در صفحه اکسپلور را یاد بگیرید.

(آموزش اینستاگرام مارکتینگ)

صفحه اکسپلور اینستاگرام چیست؟

صفحه اکسپلور اینستاگرام مجموعه‌ای از محتوای عمومی است که شامل عکس‌ها، ویدیوها، ریلز و استوری‌ها می‌شود و برای هر کاربر اینستاگرام به صورت خاص سفارشی‌سازی شده است.

مانند صفحه FYP در تیک‌تاک، صفحه اکسپلور یک صفحه ثابت نیست. الگوریتم اینستاگرام برای هر کاربر یک صفحه اکسپلور متفاوت ایجاد می‌کند.

به گفته شرکت اینستاگرام، پست‌هایی که نمایش داده می‌شوند بر اساس عواملی مانند افرادی که دنبال می‌کنید، عکس‌ها و ویدیوهایی که می‌پسندید و ارتباطات شما در اینستاگرام انتخاب می‌شوند.

شما افرادی را که در صفحه اکسپلور می‌بینید دنبال نمی‌کنید، به همین دلیل این صفحه می‌تواند یک راه عالی برای کشف پست‌ها، حساب‌ها، هشتگ‌ها یا محصولاتی باشد که ممکن است به آن‌ها علاقه داشته باشید.

این فید نیز همیشه در حال تغییر است. الگوریتم پشت صفحه اکسپلور اینستاگرام از یادگیری ماشینی استفاده می‌کند تا توصیه‌های محتوایی خود را بهبود بخشد و تطبیق دهد.

نحوه استفاده از صفحه اکسپلور اینستاگرام

برای دسترسی به صفحه اکسپلور اینستاگرام، می‌توانید روی آیکون ذره‌بین در پایین برنامه ضربه بزنید.

در بالای فید اکسپلور، کاربران می‌توانند حساب‌ها، کلمات کلیدی، هشتگ‌ها و مکان‌ها را جستجو کنند.

اکسپلور اینستاگرام

خود صفحه اکسپلور دسته‌بندی‌های مختلفی را نمایش می‌دهد که از یک فید اختصاصی برای ریلز گرفته تا موضوعاتی مانند موسیقی، ورزش، سفر، زیبایی و غذا را شامل می‌شود. وقتی چیزی را جستجو می‌کنید، گزینه‌های دسته‌بندی با توجه به علایق شما تنظیم می‌شوند.

اگر روی عکسی در فید اکسپلور کلیک کنید، یک فید پیمایشی پیوسته از محتوای مرتبط با آن عکس باز می‌شود. به نوعی، صفحه اکسپلور یک فید بزرگ از پورتال‌هایی است که به فیدهای بیشتری منتهی می‌شوند، هر کدام با تمرکز و جزئیات بیشتر از قبلی.

الگوریتم صفحه اکسپلور اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

همانطور که قبلاً ذکر شد، هیچ دو صفحه اکسپلور اینستاگرام شبیه هم نیستند. این به این دلیل است که محتوایی که کاربر هنگام باز کردن تب اکسپلور می‌بیند، توسط سیستم رتبه‌بندی فید اکسپلور اینستاگرام شخصی‌سازی می‌شود.

این سیستم که به عنوان الگوریتم اینستاگرام شناخته می‌شود، از یادگیری ماشینی برای تنظیم نمایش محتوا بر اساس منابع داده مختلف و سیگنال‌های رتبه‌بندی استفاده می‌کند.

برخلاف فید اصلی که کاربران پست‌های حساب‌هایی را که دنبال می‌کنند می‌بینند، مهندسان اینستاگرام صفحه اکسپلور را به عنوان یک “سیستم بدون ارتباط” طبقه‌بندی می‌کنند.

آموغ ماهاپاترا، یکی از محققان یادگیری ماشینی در اینستاگرام، در یک پست وبلاگ اینستاگرام توضیح می‌دهد که در این سیستم، پست‌ها “بر اساس فعالیت کاربر در سراسر اینستاگرام انتخاب شده و سپس بر اساس عوامل مشابه رتبه‌بندی می‌شوند.”

آیا داشتن حساب تجاری در اینستاگرام بر رتبه‌بندی فید صفحه اکسپلور تأثیر می‌گذارد؟

رتبه‌بندی اینستاگرام به نفع حساب‌هایی است که کاربران بیشترین تعامل را با آن‌ها دارند، چه حساب تجاری باشند، چه حساب خالق محتوا (Creator) یا حساب شخصی.

وب‌سایت کسب‌وکار اینستاگرام می‌گوید: “هدف ما این است که به کسب‌وکارها کمک کنیم تا ارتباطات معنادارتری با مخاطبان خود ایجاد کنند و توسط افرادی که می‌خواهند علایق خود را با گسترش از حساب‌هایی که قبلاً دنبال می‌کرده‌اند، عمیق‌تر کنند، کشف شوند.”

با این پکیج:

🎯: دیگه نیازی نیست نگران ایده، قلاب یا کال تو اکشن باشید! 
🌱: به‌جای سردرگمی، تمرکزتون رو روی رشد و پیشرفت بیزینستون بذارید. 
⚙️: مشکلات فنی؟ به کمک این برنامه همه رو حل می‌کنید! 

وقتی این پکیج رو تهیه کنید، تا 30 روز آینده خیالتون از تولید محتوا راحت می‌شه و می‌تونید روی کارهای بزرگتر و مهم‌تر تمرکز کنید!

پس همین الان اقدام کنید و اولین قدم به سمت موفقیت بیشتر رو بردارید! 👏

چرا می‌خواهید در صفحه اکسپلور اینستاگرام ظاهر شوید؟

تعداد کاربران اینستاگرام پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵ به ۱.۴۴ میلیارد کاربر فعال ماهانه برسد. حتی اگر هر صفحه اکسپلور منحصر به فرد باشد، این تعداد مخاطب بالقوه بزرگی برای محتوای شما است.

مزایای ظاهر شدن در صفحه اکسپلور ممکن است شامل موارد زیر باشد:

افزایش تعاملات: زمانی که محتوای شما به صفحه اکسپلور راه پیدا کند، به مخاطبان بیشتری نسبت به دنبال‌کنندگان خود نمایش داده می‌شود. معمولاً پس از آن، افزایش تعاملات با آن محتوا را شاهد خواهید بود.

دنبال‌کنندگان بیشتر: اگر پست شما به اندازه کافی جذاب باشد، برخی از اعضای جدید مخاطبان شما پروفایل شما را بررسی کرده و تصمیم به دنبال کردن شما خواهند گرفت. (اطمینان حاصل کنید که آن‌ها از بیوگرافی فوق‌العاده، کاورهای هایلایت و غیره شما تحت تأثیر قرار گیرند.) این دنبال‌کنندگان جدید همچنین به معنای تعامل بیشتر در آینده خواهند بود.

تبدیل‌های بیشتر: اطمینان حاصل کنید که کال‌تو اکشن (ندای عمل) مناسب برای تمام این چشم‌های تازه آماده است. ممکن است حتی شاهد افزایش فروش ناشی از تگ‌های محصول و ابزارهای خرید اینستاگرام باشید.

مطمئن شدید؟ بیایید نگاهی به چگونگی دستیابی به این هدف بیندازیم.

چگونه به صفحه اکسپلور اینستاگرام برویم؟

7 نکته:
این نکات را دنبال کنید تا به زودی در صفحه اکسپلور افراد ظاهر شوید!

۱. با بازار هدف خود آشنا شوید

مخاطبان شما هم‌اکنون شما را دنبال می‌کنند. بنابراین، برای حضور در صفحه اکسپلور اینستاگرام، یک قدم فراتر از “شناخت مخاطب” بردارید. با دموگرافیک‌های اینستاگرام خود آشنا شوید، مخاطبان هدفی را که می‌خواهید در صفحه اکسپلور به آن‌ها دست یابید شناسایی کنید و بیاموزید که چه نوع محتوایی بیشتر مورد توجه این کاربران قرار می‌گیرد.

فید اکسپلور حساب تجاری شما مکان خوبی برای شروع است. به پست‌ها، دسته‌بندی‌ها و فیدهای نیش (خاص) نگاه کنید و نکات و روش‌هایی را که ممکن است بتوانید تقلید کنید یادداشت کنید.

سوالی که ممکن است در این تمرین بپرسید شامل موارد زیر است:

– چه لحن‌هایی به نظر می‌رسد بیشترین تأثیر را بر مخاطب داشته باشد؟
– آیا سبک بصری خاصی وجود دارد که عملکرد بهتری داشته باشد؟
– چه نوع محتوایی (ریلز، کاروسل، پست‌های ثابت) بیشترین تعامل را به دست می‌آورد؟
– چه نوع توضیحات (کپشن) بیشترین پاسخ‌ها را جلب می‌کند؟

۲. محتوای جذاب به اشتراک بگذارید

با درک بهتر از محتوایی که بازار هدف شما جذاب می‌داند، تعامل خود را در اینستاگرام افزایش دهید. تحقیقاتی که درباره مخاطبان خود انجام داده‌اید را در استراتژی محتوای رسانه‌های اجتماعی برند خود اعمال کنید.

ویدیوها در بخش تعامل بر تصاویر ثابت برتری دارند، زیرا به صورت خودکار در تب اکسپلور پخش می‌شوند و معمولاً فضای بیشتری در فید به آن‌ها اختصاص داده می‌شود.

۳. با قالب‌های جدید آزمایش کنید

واضح است که اینستاگرام می‌خواهد ریلزها موفق باشند. دلیلش این است که ریلزها هم در فید اکسپلور و هم در تب اختصاصی خود ظاهر می‌شوند. این تب به قدری در تجربه کاربری اپلیکیشن اینستاگرام مرکزی است که کل صفحه اصلی به طور کامل برای جای دادن آن دوباره چیده شد.

کشف شدن در تب ریلز می‌تواند به معنای کشف شدن در تب اکسپلور نیز باشد. فقط قبل از بازنشر آن تیک‌تاک فکر کنید. ظاهراً الگوریتم اینستاگرام ویدیوهایی که واترمارک تیک‌تاک را دارند، در اولویت پایین‌تری قرار می‌دهد.

۴. یک جامعه فعال بسازید

یکی از اهداف اصلی صفحه اکسپلور اینستاگرام، اتصال افراد به جوامع مختلف در پلتفرم است. ساخت جامعه یکی از ارکان موفقیت اینستاگرام است، بنابراین باید بخش مهمی از برنامه بازاریابی شما باشد.

هرچه جامعه برند شما در اینستاگرام فعال‌تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که اینستاگرام آن را به “مخاطبان مشابه” در صفحه اکسپلور پیشنهاد دهد.

فرصت‌های زیادی برای تعامل با حساب خود به مخاطبان خود بدهید. در بخش نظرات، دایرکت‌ها و سایر کانال‌های فعال برند، گفت‌وگوهای برند را شروع کنید و در آن‌ها شرکت کنید. از جامعه خود بخواهید که اعلان‌های پست‌های شما را فعال کنند تا زودتر درگیر شوند.

5. به تحلیل‌ها توجه کنید

به آنچه که در حال حاضر با مخاطبان شما هم‌خوانی دارد، نگاهی بیندازید. ممکن است متوجه شوید که آن‌ها ریلزهای شما را بیشتر از کاروسل‌ها می‌پسندند یا جوک‌های شما را بیشتر از نقل قول‌های انگیزشی.

اگر بتوانید مخاطبان خود را به طور مداوم به لایک کردن و گذاشتن کامنت ترغیب کنید، تعامل آن‌ها به شما کمک خواهد کرد تا به صفحه اکسپلور راه پیدا کنید.

تحلیل‌های خود را بررسی کنید تا ببینید آیا بزرگ‌ترین پست‌های شما قبلاً به صفحه اکسپلور رسیده‌اند یا خیر. روی دکمه آبی “مشاهده جزئیات” در زیر پست ارزشمندتان ضربه بزنید و به بالا بکشید تا ببینید تمام مشاهده‌ها از کجا آمده‌اند.

6. از میان‌برها بپرهیزید

خرید دنبال‌کننده ممکن است منافع کوتاه‌مدتی به همراه داشته باشد، اما این ترفندها معمولاً در درازمدت مؤثر نیستند.

حساب @creators اینستاگرام توضیح می‌دهد: “رتبه‌بندی فید اینستاگرام بر اساس یادگیری ماشینی است که به طور مداوم به الگوهای جدید داده‌ها تطبیق می‌یابد. بنابراین، می‌تواند فعالیت‌های غیرواقعی را شناسایی کرده و تنظیمات لازم را انجام دهد.” اینستاگرام می‌تواند حساب شما را معلق یا حتی حذف کند اگر مشکوک به فعالیت‌های شبیه ربات‌ها باشد.

روی ایجاد محتوای جذاب و ساختن یک جامعه برند واقعی تمرکز کنید.

7. قوانین را رعایت کنید

این موضوع ممکن است واضح به نظر برسد، اما ارزش ذکر کردن را دارد: اینستاگرام محتوای شما را به مخاطبان جدید معرفی نخواهد کرد اگر قوانین جامعه یا دستورالعمل‌های توصیه‌کردن آن را نقض کنید.

شاید با قوانین جامعه اینستاگرام آشنا باشید. این قوانین شامل اصول ابتدایی هستند، مانند انتشار فقط محتوایی که حق به اشتراک‌گذاری آن را دارید، احترام به جامعه اینستاگرام، و رعایت قوانین.

دستورالعمل‌های توصیه‌کردن اینستاگرام کمی سخت‌گیرانه‌تر هستند. برخی محتواها ممکن است مطابق با قوانین جامعه قابل قبول باشند، اما این به معنای صلاحیت آن‌ها برای معرفی به مخاطبان جدید نیست.

پنج دسته از محتوا وجود دارد که این دستورالعمل‌ها را نقض می‌کنند:

-محتواهایی که مانع از ایجاد جامعه‌ای امن در اینستاگرام می‌شوند: شامل محتواهایی که خودآسیبی، خشونت، یا محتوای جنسی پیشنهادی را ترویج می‌دهند.
-محتوای حساس یا کم‌کیفیت در مورد سلامت یا مالی: هیچ درمان معجزه‌آسا یا فرصت‌های سرمایه‌گذاری “بدون ریسک”.
-محتوایی که کاربران به‌طور گسترده اعلام کرده‌اند که نمی‌پسندند: شامل کلیک‌بییت، فریب تعاملات، و هدیه‌های اسپم.
-محتوایی که با انتشار کم‌کیفیت مرتبط است: محتوای غیر اصلی یا محتوای خبری که منبع خود را به اشتباه معرفی می‌کند.
-محتوای نادرست یا گمراه‌کننده: شامل ادعاهایی که توسط سازمان‌های کارشناسی رد شده، اطلاعات نادرست درباره واکسن‌ها، یا اسناد جعلی.

اگر حساب شما این قوانین را نقض کرده باشد، احتمال اینکه محتوای شما به صفحه اکسپلور راه پیدا کند بسیار کم خواهد بود.

سوالات متداول در مورد اینستاگرام

محتوای با کیفیت و جذاب ایجاد کنید.
به‌طور منظم پست بگذارید.
با دنبال‌کنندگان خود تعامل داشته باشید.
از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید.
مسابقات و جوایز برگزار کنید.

محتوای خنده‌دار و خلاقانه.
محتوای آموزنده و الهام‌بخش.
پشت صحنه‌های برند و محتوای شخصی

اگر به دنبال دسترسی به مخاطبان جدید و افزایش فروش هستید، بله. تبلیغات اینستاگرام می‌تواند بسیار موثر باشد.

از ابزارهای تحلیل اینستاگرام مانند Instagram Insights و ابزارهای تحلیل خارجی مثل Hootsuite و Sprout Social استفاده کنید.

محتوای مرتبط و با کیفیت ایجاد کنید.
تعاملات خود را افزایش دهید.
از استوری‌ها، لایوها و ریلزها استفاده کنید.
منظم پست بگذارید و فعال باشید.

اگر بودجه و استراتژی مناسبی دارید، همکاری با اینفلوئنسرها می‌تواند به شما در دسترسی به مخاطبان جدید و افزایش آگاهی از برند کمک کند.

برای جذب مشتری از کدام پلتفرم استفاده می‌کنید؟
آیا سه‌شنبه مورخ 22خرداد ماه ، ساعت 20:20 میتوانید در وبینار حاضر شوید؟(ویدیو وبینار ضبط نخواهد شد)