رفتن به محتوای اصلی
چرا حرفه‌ای‌ها باید در لینکدین حضور داشته باشند؟

چرا حرفه‌ای‌ها باید در لینکدین حضور داشته باشند؟

با توجه به استفاده نسبتا طولانی از لینکدین و بررسی امکانات آن قصد دارم در این مقاله راجع ‌به لینکدین و اهمیت آن برای افراد متخصص صحبت کنم.

همان‌طور که می‌دانید لینکدین بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی برای افراد متخصص هست و تنها جایی است که صحبت‌ها بیشتر راجع‌ به کار، اتفاقاتی که دارد در هر حوزه‌ای می‌افتد، مسائل تخصصی و راجع به هر اتفاقی که به یک حوزه‌ی کاری خاص ربط دارد صبحت می‌شود و فضای خیلی خوبی برای ارتباط گرفتن با افراد حرفه‌ای است.

چون خیلی از افراد مثلا اینستاگرام ندارند یا اگر دارند اینستاگرام‌شان کاملا شخصی است یا اگر در توییتر فعالیت می‌کنند، باز آن‌جا یک فضای متفاوتی دارد. اما لینکدین یک فضای کاملا حرفه‌ای است برای اینکه شما بخواهید ارتباط خوبی با افراد داشته باشید.

حتی اگر جویای کار هستید می‌توانید در واقع از این فضا استفاده کنید و هم کار خوب پیدا کنید و هم اینکه اگر مدیر منابع انسانی یک شرکتی هستید از همین طریق دنبال افراد متخصص بروید و به آن‌ها پیشنهاد کار بدهید.

چگونه یک پیج حرفه‌ای در لینکدین داشته باشیم؟

حالا چطور می‌شود یک پیج حرفه‌ای در لینکدین داشت و بتوان با افراد متخصص ارتباط گرفت؟ و چطور می‌شود در این فضا هم حضور فعال و در عین حال حرفه‌ای را هم داشته باشیم؟

این مورد را در نظر داشته باشید که حتما برای لینکدین خودتان وقت بگذارید. اگر الان اکانت لینکدین ندارید حتما بروید یک اکانت لینکدین حرفه‌ای بسازید و هفتگی برایش وقت بگذارید. اگر الان یک اکانت لینکدینی دارید که در واقع از آن استفاده نمی‌کنید و سر نمی‌زنید حتما سر بزنید و این مواردی را که می‌گویم داخلش رعایت کنید.

 

ساده ترین موردی که در لینکدین باید رعایت کنید:

ساده‌ترین مورد عکس پروفایل است. سعی کنید حتما یک عکس مناسب انتخاب کنید. دومین مورد پوزیشنی است که می‌خواهید برای خودتان انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنم برای اینکه بخواهید انتخاب کنید چه پوزیشنی هستید حتما بروید افرادی که در حوزه‌ی خودتان هستند را سرچ کنید و اکانت لینکدین‌شان را حتما نگاه کنید تا بتوانید به یک نتیجه‌ی خوبی برسید و در واقع عنوان خوبی برای خودتان انتخاب کنید.

هرکس در لینکدین یک URL مخصوص به خودش دارد. اول که وارد لینکدین می‌شوید URL که به شما می‌دهد یک کد ساخته شده توسط لینکدین است که اصلا چیز جالبی نیست.

پیشنهاد می‌کنم که حتما آن را شخصی‌سازی کنید و در URL اسم خودتان را در واقع به‌صورت انگلیسی بنویسید و اصلا از حروف اضافه، عددها یا کاراکترهایی که اصلا بی‌ربط هستند استفاده نکنید.

در لینکدین یک بخشی دارد که به اسم Summary هست و باید یک خلاصه‌ای از خودتان بنویسید. حتما پیشنهاد می‌کنم که یک خلاصه‌ای در حد یک پاراگراف، ترجیحا انگلیسی بنویسید تا کاربرهایی که می‌آیند وارد صفحه‌ی شما می‌شوند با شما به‌صورت کلی در واقع یک آشنایی داشته باشند.

اطلاعات کاملی از خودتان بگذارید. مهارت‌هایتان را حتما در بخش Skills اضافه کنید. مدارکی که گرفتید، دانشگاه‌هایی که درس خواندید را حتما وارد کنید. یک بخشی به اسم Certificate دارد اگر مدارک معتبری گرفتید، اگر در وبینارها یا فضاهای آنلاین خارجی شرکت کردید و یک Certificate به‌صورت آنلاین گرفتید مثلا در آموزش رایگان گوگل شرکت کردید و یک مدرکی گرفتید حتما آن‌جا وارد کنید.

 

بخش Project لینکدین و اهمیت آن:

در بخش project حتما اگر پروژه‌ای انجام دادید اسم پروژه را بیاورید و دقیقا بگویید که چه کاری انجام دادید چون خیلی می‌تواند به شما کمک کند و شما را در واقع حرفه‌ای‌تر تلقی کند.
اگر در یک بخشی که خیلی مرتبط به کار شما هست از جای خاصی، نهاد خاصی جایزه‌ای دریافت کردید حتما در لینکدین وارد کنید. اگر الان می‌خواهید در لینکدین اضافه بشوید حتما تاریخچه‌ی کاری‌تان را به‌صورت کامل اضافه کنید. تمام جاهایی که کار کردید، با چه پوزیشنی بوده، چه مدتی طول کشیده؛ همه را وارد کنید تا کاربرانی که می‌آیند وارد صفحه‌ی شما می‌شوند با یک صفحه‌ی کاملی آشنا بشوند.

خب از این موارد که بگذریم ممکن است برای شما سوال دیگری پیشآید و این که:

ما حالا چگونه Connection یا ارتباط ایجاد کنیم؟ چگونه با آدم‌ها ارتباط برقرار کنیم؟

من پیشنهاد می‌کنم که از همین ابتدا بروید در بخش Connection، با افرادی که حس می‌کنید حوزه‌های کاریشان به شما مرتبط است، مدیران منابع انسانی، مدیران استارت‌آپ‌ها یا شرکت‌های مختلف حتما Connection برقرار کنید.

سعی کنید شما خودتان شروع کنید به جلو بردن این روند. تا آن‌جایی که می‌دانم محدودیتی هم ندارد که در روز چقدر می‌خواهید Connection ایجاد کنید. حالا خیلی هم لازم نیست تعدادش زیاد باشد ولی سعی کنید در هفته برای خودتان یک زمانی در نظر بگیرید. در هفته با تعدادی افراد Connection برقرار کنید و سعی کنید تعداد Connection های‌تان زیاد بشود.

لینکدین

به‌نظر من تنها شبکه‌ی اجتماعی‌ای که مهم باشد داخلش چقدر Connection باشد همین لینکدین است. حالا اینستاگرام و توییتر و این‌ها را خیلی درنظر نگیرید که چقدر فالوئر دارید ولی لینکدین واقعا خیلی مهم است. سعی کنید که حداقل هفتگی یا ماهانه بیش از صدتا Connection در واقع ایجاد کنید تا بتوانید با آدم‌های بیشتری ارتباط برقرار کنید.


تولید محتوا در لینکدین:

از طرفی لینکدین یک بخشی به اسم Post دارد که پیشنهاد می‌کنم در حوزه‌ی کاری خودتان اگر مطلبی دارید حتما پست کنید، اگر فکر می‌کنید یک ویدیو آموزشی هست که دارید در پست‌های دیگر می‌بینید حتما Share کنید تا کاربرهایی که با آن‌ها Connection برقرار کردید آن را ببینند.

اگر اهل نوشتن هستید لینکدین یک بخشی به اسم Article دارد که پیشنهاد می‌کنم آن‌جا هم هر از چندگاهی یک مقاله‌ای، یک مطلبی منتشر کنید تا این فعالیت بتواند مستمر باشد و اکانت‌تان در واقع هیچ‌وقت از تازگی نیفتد، همیشه فعال باشد و همیشه در حال تکمیل شدن.

این را هم بگویم که شما در لینکدین هرچقدر بیشتر فعال باشید در بخش Recommendation برای کاربرانی که در حوزه‌ی شما دارند فعالیت می‌کنند بیشتر نشان داده می‌شوید و آ‌ن‌ها هم در واقع بیشتر راغب می‌شوند که با شما Connection برقرار کنند.

این را هم بگویم که لینکدین یک بخش خیلی قوی و خوب دارد که کاملا می‌توانید فیلتر کنید.

اگر شخص خاصی مدنظر شما است که می‌بینید در حوزه‌ی خودتان خیلی فعال است حتما اسمش را سرچ کنید و در بخش فیلتر حالا مثلا رده‌ی سنی‌اش یا اینکه در چه پوزیشنی است را فیلتر کنید و انتخاب کنید و می‌‌توانید با او در ارتباط باشید.

 

لینکدین فضایی متعلق به حرفه ای ها

یکی از فضاهای خوبی که می‌تواند ارسال پیام داشته باشد و در واقع خیلی حرفه‌ای است بحث لینکدین است یعنی خود لینکدین به بهانه‌های مختلف به شما می‌گوید که با آدم‌ها در ارتباط باشید و به آن‌ها پیام بدهید.

اگر تولدشان می‌شود، اگر مثلا در فضایی که دارند کار می‌کنند سالگردش می‌شود می‌گوید که به او تبریک بگویید.

یک سری پیام‌های آماده خودش ایجاد می‌کند اما این روند را دارد مدام ادامه می‌دهد برای اینکه دوست دارد آدم‌ها در لینکداین باهم در ارتباط باشند و نه فقط در حد Connection، در حد اینکه باهم صحبت کنند، با هم ارتباط بگیرند.

شاید حتی بتوانند با هم یک پروژه‌ای را  شروع  کنند. خیلی از اتفاقاتی که صورت گرفته در واقع خیلی از استخدام‌هایی که صورت گرفته از سمت لینکدین بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا