برای موفقیت در اینستاگرام راهکارهای زیادی وجود دارد که در این مقاله به چند مورد…
در کسب کار اینستاگرامی خود برای جذب مخاطب باید چه پستهایی انتشار بدهیم
در این مقاله میخواهم در رابطه با پستهای تجاری که در اینستاگرام منتشر میشود صحبت کنم. احتمالا شما هم صاحب یک پیج اینستاگرامی هستید، کسب و کارتان را معرفی میکنید محصولاتتان را میگذارید، محتواهایی تولید میکنید که برای مخاطبانتان مفید باشد و احتمالاً این قسمت میتواند به شما کمک کند، چون یک مشکلی را در اکثر پیجها دیده میشود این است که خیلی پیجشان شبیه به گالری عکس محصولاتشان شده است، یا بهتر است بگویم شبیه به بروشور شده است.
اهمیت دادن به کاربر برای رسیدن به شناخت کاربر و تعامل
یعنی تنها محتوایی که میگذارند مربوط به محصولاتشان و سرویسهایشان است که این موضوع برای کاربر خسته کننده میشود. انگار من وقتی وارد پیج میشوم سعی میکنم با دیدن محصولات بفهمم که این پیج دقیقا چه فعالیتی میکند، پیج های زیادی دیدم که با فالوور های زیاد پست هایشان تعداد کمی لایک و کامنت میخورد در صورتی که فالوورها هم اتفاقاً ارگانیک هستند.
وقتی که من با چند صاحب پیج صحبت کردم و گفتم به چه روشی توانستید فالوورها را جذب کنید؟ گفتند تبلیغات، یعنی با تبلیغات به این تعداد فالوور رسیدند و درصد زیادی از فالوورهایشان از طریق تبلیغات بوده است. اما وقتی گالری عکس و بروشور را ورق میزنیم و پستها را میبینیم به این میرسیم که چرا همه اینها یک تعداد لایک محدودی دارد؟ چرا همه اینها اصلاً کامنتی پایش گذاشته نشده؟ چرا این اتفاق افتاده؟ واقعاً این چند هزار نفر اصلا در اینستاگرام نیستند؟ خیلی بعید میدانم یا اینکه غیر واقعی باشند، پس چه دلیل وجود دارد که این اتفاق افتاده است؟
اما وقتی به یک پست خاص میرسیم، میبینیم یک پست متفاوتی از پستهای دیگر هست، مثلاً یک پست مسابقه هست، یک پست آموزشی است، یک پست جالب و ویدیو بامزهای است که دارد یک نکتهای را میگوید که به درد مخاطب این پیج میخورد، بعد میبینید ۵۰۰۰ بازدید خورده یا ۳۰۰ کامنت داشته یا کلی لایک داشته است، اگر insight را داشته باشید میبینید کلی به اشتراک گذاشته شده، ذخیره شده، اما بقیه پستها این اتفاق برایش نیافتاده است. من فقط میخواهم راجع به چند نکته کوچک صحبت کنم که چرا این اتفاق رخ میدهد.
شناخت کاربر باعث تعامل بیشتر میشود و تعامل باعث شناخت ما میشود
دوستان عزیزم ما در اینستاگرام قرار نیست صرفا یک گالری بسازیم از محصولات! یعنی آدمها قرار نیست ما را فالو کنند که فقط عکس از محصولات ما ببینند، قیمت محصولات، یک سری توضیحات راجع به اینکه ما چه سرویسهایی داریم، چه خدماتی ارائه میکنیم.
اگر قرار باشد این کار را انجام بدهند یک بار در سال اگر بخواهند خرید کنند وارد سایتتان میشوند، لازم نیست شما را فالو کنند، اگر هم فالو کردند لازم نیست که محتواها را لایک کنند، کامنت بگذارند، وقتی به پست شما میرسند پست هارا بدون هیچ تعاملی رد میکنند.
حال چگونه کاربر را بشناسیم؟
بهترین راه شناخت ایجاد تعامل با کاربر است که شما با گذشتن پست های آموزش که به سود کاربر است میتوانید به تعامل برسید ولی این آموزش نباید کامل باشد زیرا در این صورت کاربر را کاملا به خواستهاش رساندهایم و متاسفانه دیگر با شما کاری ندارند شاید خیلی لطف کنن و از شما بابت آموزشی که دادید تشکر کنند.
آموزش خوب ولی با سرعت کم
روز اول
شما یک مبحث مفید را در پیج خود مطرح کنید ولی نه کاملا، میتوانید بخش بندیش کنید و طی 1 هفته روازنه آموزش را در پست خود بگذارید. آنالیز کنید که در روز اول خود این موضوع چند نفر را جذب کرده است و از کاربران خود بخواهید که مایل هستند ادامه آموزش را دنبال کنند یا خیر؟ تبریک میگویم حال فالوور های خود را از قبل یکم بیشتر میشناسید
روز دوم
آموزش بعدی خود را آماده کنید و منتشرش کنید دقت کنید که نسبت به دیروز خود بازدید ها چقدر فرق کرده است و این را در نظر بگیرید که شما قرار نیست طی این مدت کیفیت کارتان را در آموزش پایین بیاورید، بلکه هر دفعه باید بهتر از قبل این کار را انجام بدهید سعی کنید هر بار که این کار را میکنید یه وعده بدهید و حتما در آموزش بعدی خود اجرایش کنید.
پایان آموزش
شما در طی این مدت با این کار ثابت کردید که به چه دلیل مخاطبینتان دنبالتان میکنند مسئله اصلی که پیج های زیادی توجهای بهش نمیکنند
سود شما چیست؟
تمام سودی که میکنید شناختن کاربران و تعاملی است که ایجاد شده که با داشتن تخصص بازاریابی میتوانید به درستی از این موارد به فروش برسید
مقایسه خود با دیگر پیج های مشابه
پیجهایی که در حوزه کاری شما هستند و حتی فارسی نیستند را ببینید، کمی فکر کنید و ببینید بر اساس محتوایی که تولید کردهاند چه نیازی از کاربران را رفع کردند و از موضوع میتوان برای تولید محتوا، شناخت کاربرهایتان و آشنایی با بازار کارتان استفاده کنید.
برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است