یادگیری برنامهریزی پستهای اینستاگرام به شما کمک میکند تا در زمان صرفهجویی کنید و بتوانید روی ایجاد محتوای فوقالعاده تمرکز کنید.
پاسخ کوتاه: بله. در واقع، چندین روش مختلف برای این کار وجود دارد. ما قرار است سه گزینه مختلف برای زمانبندی پستهای اینستاگرام به شما نشان دهیم.
اما شاید سوال بزرگتر این باشد که چرا باید پستهای اینستاگرام را زمانبندی کنید. زمانبندی محتوای شبکههای اجتماعی دارای مزایای زیادی برای سازندگان محتوا و مدیران شبکههای اجتماعی است.برنامه وان کلیک
به طور خاص در اینستاگرام، ایجاد و زمانبندی محتوای خود از قبل به شما این امکان را میدهد که بر روی تصاویر باکیفیت و ویدیوهای ویرایش شدهای که در اینستاگرام محبوب هستند، تمرکز کنید.
همچنین این امکان را فراهم میکند که بقیه ساعات کاری خود را بدون وقفه کار کنید و به مسئولیتهایی مانند تعامل با جامعه، گزارشگیری، تحلیل و برنامهریزی استراتژیک بپردازید. (و از بیدار شدن در ساعت ۳ صبح برای پست کردن محتوا زمانی که مخاطبان بینالمللی شما بیشترین فعالیت را دارند، اجتناب کنید.) از آنجایی که ۳۸٪ از تمامی “تیمهای” شبکههای اجتماعی در واقع تنها یک نفر هستند، زمانبندی پستها یک روش حیاتی برای بهرهبرداری بیشتر از ساعات محدود روز شماست.
توجه: برای استفاده از هر یک از این روشهای زمانبندی، شما باید یک حساب کاربری حرفهای در اینستاگرام داشته باشید. اگر در حال حاضر از یک حساب شخصی استفاده میکنید، باید قبل از زمانبندی پستها، به یک حساب کسبوکار یا سازنده محتوا (Creator) در اینستاگرام تغییر وضعیت دهید. خوشبختانه، این کار رایگان است و تنها یک دقیقه زمان میبرد.
با این پکیج:
🎯: دیگه نیازی نیست نگران ایده، قلاب یا کال تو اکشن باشید!
🌱: بهجای سردرگمی، تمرکزتون رو روی رشد و پیشرفت بیزینستون بذارید.
⚙️: مشکلات فنی؟ به کمک این برنامه همه رو حل میکنید!
وقتی این پکیج رو تهیه کنید، تا 30 روز آینده خیالتون از تولید محتوا راحت میشه و میتونید روی کارهای بزرگتر و مهمتر تمرکز کنید!
پس همین الان اقدام کنید و اولین قدم به سمت موفقیت بیشتر رو بردارید! 👏
این روش هم برای پستها و هم برای ریلز (Reels) کار میکند، اما برای استوریها (Stories) قابل استفاده نیست.
1. اینستاگرام را باز کنید و روی آیکون «بعلاوه» (+) ضربه بزنید، سپس روی «پست» (Post) یا «ریل» (Reel) ضربه بزنید تا محتوای خود را بهطور معمول ایجاد کنید.
2. پس از انجام ویرایشها و افزودن کپشن، به پایین صفحه بروید و روی «تنظیمات پیشرفته» (Advanced Settings) ضربه بزنید.
3. سوئیچ «زمانبندی» (Schedule) را فعال کنید و تاریخ و ساعتی که میخواهید پست شما منتشر شود را انتخاب کنید.
4. روی دکمه «بازگشت» (Back) ضربه بزنید و سپس برای زمانبندی پست خود، روی «اشتراکگذاری» (Share) ضربه بزنید.
5. اگر میخواهید پستهای زمانبندیشده خود را ویرایش کنید، به پروفایل اینستاگرام خود بروید و روی آیکون منو در بالا سمت راست ضربه بزنید.
6. روی «محتوای زمانبندیشده» (Scheduled content) ضربه بزنید، سپس برای ویرایش، تغییر زمانبندی، اشتراکگذاری فوری یا حذف، روی سه نقطه کنار پست یا ریل مربوطه ضربه بزنید.
توجه داشته باشید که شما میتوانید حداکثر ۲۵ پست در روز و حداکثر ۷۵ روز قبل از تاریخ انتشار، زمانبندی کنید.
اگر ترجیح میدهید پستها را روی دسکتاپ بهجای موبایل زمانبندی کنید، میتوانید از Meta Business Suite استفاده کنید. این روش به شما امکان میدهد علاوه بر پستها و ریلزها (Reels)، استوریها را نیز منتشر کنید.
برای زمانبندی پستهای اینستاگرام از طریق رایانه با استفاده از Meta Business Suite، مراحل زیر را دنبال کنید:
1. Meta Business Suite را باز کنید و در منوی سمت چپ روی «محتوا» (Content) کلیک کنید.
2. روی «ایجاد ریل» (Create Reel) یا «ایجاد پست» (Create post) کلیک کنید. برای ایجاد استوری، روی فلش پایین کنار «ایجاد پست» (Create post) کلیک کنید و گزینه «ایجاد استوری» (Create Story) را انتخاب کنید.
3. در بخش «انتشار به» (Post to)، حساب اینستاگرام خود را انتخاب کنید.
4. پست، ریل یا استوری خود را با تصاویر، ویدیوها، متن، استیکرها و موارد دیگر تکمیل کنید.
5. مطمئن شوید که از پیشنمایش پست یا استوری خود رضایت دارید.
6. برای زمانبندی یک پست، سوئیچ کنار «تعیین تاریخ و زمان» (Set date and time) را فعال کنید. برای استوری یا ریل، روی «زمانبندی» (Schedule) کلیک کرده و زمان مورد نظر خود را وارد کنید.
اگر آمادهاید تا پستهای خود را بهصورت کارآمدتر برنامهریزی کنید، این نکات به شما کمک میکند که همیشه یک قدم جلوتر باشید.
به طور کلی، پستگذاری در زمانی که دنبالکنندگان شما آنلاین هستند، کلید موفقیت است. زیرا تعامل اولیه به عنوان یک سیگنال ارزشمند برای الگوریتم اینستاگرام محسوب میشود.
این یکی از دلایلی است که چرا پستگذاری همزمان در پلتفرمهای مختلف ممکن است کارساز نباشد. ممکن است مخاطبان شما در فیسبوک از ساعت ۶ تا ۱۰ شب در روزهای هفته فعال باشند، اما در اینستاگرام از ۱ تا ۴ بعد از ظهر در حال مرور محتوا باشند.
ابزارهای مناسب تحلیل اینستاگرام به شما خواهند گفت که مخاطبان شما چه زمانی بیشتر آنلاین هستند و یا با پستهای شما تعامل دارند.
همچنین زمانهایی که در ۳۰ روز گذشته از آنها استفاده نکردهاید را پیشنهاد میدهد تا بتوانید عادات پستگذاری خود را تغییر دهید و روشهای جدیدی را امتحان کنید.
در زمانبندی اینستاگرام، اگر بیش از یک یا دو هفته جلوتر برنامهریزی کنید، ممکن است خطر وقوع مشکلات پیشبینی نشده افزایش یابد.
شما نمیخواهید با انتشار پستی نامناسب باعث ایجاد بحران در شبکههای اجتماعی برای برند خود شوید. اگر اتفاق غیرمنتظرهای رخ دهد، ممکن است نیاز باشد که تقویم محتوای خود را بهطور کامل متوقف کنید. حتی ممکن است لازم باشد از کانالهای اجتماعی خود برای برقراری ارتباط در زمان بحران استفاده کنید.
پستگذاری خیلی زودتر از موعد نیز ممکن است باعث شود که نتوانید از ترندهای جدید موسیقی، افکتها و میمهای محبوب بهرهمند شوید. با این حال، زمانبندی محتوای همیشهسبز و غیرحساس به زمان از قبل، به شما این امکان را میدهد که در لحظه به ترندهای جدید واکنش نشان دهید.
بله، با زمانبندی پستهای اینستاگرام، میتوانید تعداد پستها را بدون کاهش کیفیت افزایش دهید. اما آیا باید این کار را انجام دهید؟
پاسخ کوتاه: «شاید.» پاسخ بلند: «شاید، اگر بتوانید کیفیت را در این سرعت حفظ کنید و در طولانی مدت ثبات داشته باشید.»
ثبات بیشتر از فراوانی در تعامل مهم است. به یاد داشته باشید که الگوریتم اولویت را به روابط خوب میدهد: اگر دنبالکنندگان شما با محتوای اینستاگرام شما تعامل دارند، الگوریتم محتوای بیشتری از شما به آنها نشان خواهد داد.
تصاویر عالی در اینستاگرام بسیار مهم هستند. از یک برنامه زمانبندی اینستاگرام استفاده کنید که به شما امکان ویرایش عکسها را در همان داشبوردی که از آن پست منتشر میکنید، بدهد. این کار زمان زیادی را برای شما صرفهجویی میکند و اطمینان حاصل میکند که تصاویر شما قبل از انتشار بهطور کامل بهینهسازی شدهاند.
سوالات متداول در مورد اینستاگرام
محتوای با کیفیت و جذاب ایجاد کنید.
بهطور منظم پست بگذارید.
با دنبالکنندگان خود تعامل داشته باشید.
از هشتگهای مرتبط استفاده کنید.
مسابقات و جوایز برگزار کنید.
محتوای خندهدار و خلاقانه.
محتوای آموزنده و الهامبخش.
پشت صحنههای برند و محتوای شخصی
اگر به دنبال دسترسی به مخاطبان جدید و افزایش فروش هستید، بله. تبلیغات اینستاگرام میتواند بسیار موثر باشد.
از ابزارهای تحلیل اینستاگرام مانند Instagram Insights و ابزارهای تحلیل خارجی مثل Hootsuite و Sprout Social استفاده کنید.
محتوای مرتبط و با کیفیت ایجاد کنید.
تعاملات خود را افزایش دهید.
از استوریها، لایوها و ریلزها استفاده کنید.
منظم پست بگذارید و فعال باشید.
اگر بودجه و استراتژی مناسبی دارید، همکاری با اینفلوئنسرها میتواند به شما در دسترسی به مخاطبان جدید و افزایش آگاهی از برند کمک کند.