رفتن به محتوای اصلی
مقاله جامع سئو  2019

مقاله جامع سئو 2019

سئو چیست؟

سئو (SEO) برگرفته از عبارت Search Engine Optimization و به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو است. در حقیقت، به روند بهینه سازی صفحات وب سایت برای موتورهای جستجو، سئو گفته می شود. بهینه سازی سایت کمک می کند که در یک کلمه کلیدی بالاترین رتبه را در نتایج گوگل به دست بیاورید.

چرا سئو مهم است؟

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چرا باید وب سایت را برای موتور جستجو بهینه کرد. روزانه میلیون ها نفر در موتور جستجویی مانند گوگل جستجو می کنند. گوگل نیز وب سایت های مختلف را پیدا کرده و سایت هایی که نزدیک ترین رابطه با عبارت جستجو شده دارند را به کاربران نشان می دهد.

80 درصد از افراد به نتایجی که در صفحه اول گوگل ظاهر می شود بسنده می کنند. پس وب سایت های صفحه اول گوگل 80 درصد شانس کلیک شدن دارند. از این 80 درصد، 20 درصد فقط به نتیجه اول جستجو اختصاص دارد. به همین دلیل است که قرار گرفتن در اولین نتیجه و در اولین صفحه تا این اندازه مهم است.

در نتیجه:

• با قرارگرفتن در صدر نتایج گوگل، شانس دیده شدن و کلیک کردن بیشتر خواهد شد.

• سریع تر از رقیبان می توان توجه مشتری را به خود جلب کرد.

• ترافیک وب سایت بیشتر می شود؛ زیرا افراد بیشتری وارد سایت شده اند.

• با افزایش ترافیک، احتمال خرید کردن از سایت افزایش می یابد و فروش بیشتر یعنی سود بیشتر.

دیدن این فیلم توضیحات بیشتری درباره اهمیت سئو به شما خواهد داد.

سئو و استراتژی (بخش اول):

برای سئو کردن سایت خود، قبل از هر کاری باید استراتژی های خود را مشخص کنید؛ یعنی مشخص کنید که در کدام کلمه کلیدی می خواهید مخاطبانتان را به سمت خود بکشانید. مثلاً اگر معلم ریاضی هستید و وب سایتی برای آموزش ریاضی دارید، با کلمه کلیدی «آموزش دیفرانسیل» می توانید در صفحه اول گوگل ظاهر شوید و دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی رشته ریاضی را هدف بگیرید. به طور کلی، سئو کمک می کند تا در جمعیت بزرگ مخاطبان، افرادی که به دنبال یک عبارت خاص می گردند را پیدا کرده و خدمات دلخواهشان را به آنها ارائه داد. پس می توان سئو را مطمئن ترین و ارزان ترین راه برای پوشش علاقه مندان دانست.

یکی از نکات مهم در سئوی سایت  این است که اگر قرار باشد کل فعالیت های شما را در زمینه سئوی سایت تان را به ۱۰۰ تقسیم کنیم به ترکیب زیر دست خواهیم یافت: امروزه سئو شامل ۲۰٪ تکنیک و ۸۰٪ استراتژی است. کدام استراتژی ها می توانند ۸۰٪ کلیدی و مهم سئوی سایت شما را فراهم کنند. در زیر به چند استراتژی مهم به اختصار پرداخته ایم.

1. استراتژی تولید محتوا:

چقدر محتوای وب سایت شما با محصولات و خدمات تان مرتبط است؟ چه مقدار از محتوایی که تولید می کنید منحصرا توسط شما یا وب سایت تان تولید می شوند؟ تولید محتوا اگر با بهبود تجربه کاربران مرتبط باشد موجب افزایش کیفیت سئوی سایت و در نتیجه کسب رتبه های بهتر خواهد.

2. بررسی روند کلمات کلیدی:

به همین چند سال اخیر توجه کنید. ۳-۴ سال قبل اگر کسی علاقه مند به یادگیری سئو بود بیشتر به دنبال کلمه “بهینه سازی سایت” می گشت٬ اما امروز کلمه “سئو” که دقیقا همان SEO در زبان انگلیسی است جایگزین شده است . جدول زیر به درستی نشان می دهد که از سال ۲۰۱۱ روند تغییر و جابجایی این کلمات آغاز شده است .

سئو

رنگ قرمز کلمه در حال سقوط است و رنگ آبی کلمه پیروز و در حال پیشروی. حال اگر بدون توجه به این تغییر و جابجایی یک شرکت به جای سئوی سایت همچنان بر روی کلمه “بهینه سازی سایت” متمرکز باشد چه اتفاقی در انتظار آن است . پیروزی یا شکست ؟

۳. دیدبانی سئوی رقبا

بی توجهی و کم توجهی به رقبا یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که یک مدیر و صاحب وب سایت می تواند مرتکب آن شود. هر هفته و یا حداقل هر ماه سایت های رقیب را دیدبانی کنید و با استفاده از تجارب و فعالیت های آنها در وب سایت شان٬ استراتژی های جدید سئوی سایت خود را تدوین و اجرا کنید.

۴. عدم تمرکز بر سئوی منظم

سئوی سایت یک فعالیت یک بار برای همیشه نیست. اگر بصورت مرتب بازبینی و بازنگری نشود موجب از دست رفتن ترافیک و رتبه شما می شود. بنابراین نسبت به بررسی و اجرای مداوم تکنیک ها و استراتژی های اقدام کنید.

۵. اطلاع از مهم ترین رویدادها و روندهای سئو

همیشه در حال یادگیری باشید و از روندهای مختلف بهینه سازی مطلع شوید. اسیر نکات پیچیده نشوید بلکه به ترفندهای ساده اما کاربردی دست یابید و مستمر آنها را اجرا کنید.

برای داشتن یک استراتژی سئو موثر راه حل چیست ؟ ۱. استفاده از شرکت هایی که سئوی سایت شما را بر عهده بگیرند. ۲. تبدیل خودتان یا مدیر وب سایت تان به یک متخصص سئوی سایت.

پیشنهاد ما استفاده از گزینه دوم است . هزینه اجرا یک پروژه سئو توسط شرکت ها حداقل ۲ میلیون تومان است و شما می توانید با هزینه مبلغی کمتر از یک دهم این قیمت ها تبدیل به یک سئو کار حرفه ای شوید.

لینک های مرتبط به این بخش
سئو

در مقاله جامع وبمستری 2019 هر آنچه که یک وبمستر باید بداند و آشنایی کامل با تمامی زیر شاخه های آن مانند سئو، تولید محتوا و … و همچنین وضعیت شغلی این حرفه صحبت شده است.

سئو

هک سئو با توجه به جدیدترین تغییرات، در این آموزش به شما یاد میدهیم که چگونه با استفاده از تغییرات جدید گوگل رتبه های بهتری بگیریم . این آموزش فوق العاده را از دست ندهید.

سئو و استراتژی

در این مقاله با وجود یک فایل صوتی با مفهوم کامل تر استراتژی و همچنین به نکات مهم آن بیشتر پی خواهیم برد. برای اطلاع بیشتر بر روی دکمه زیر کلیک کنید

چگونه وب سایت خود را سئو کنید (بخش دوم

برای اینکه وب‌سایت خود را سئو کنید، در نظر داشته باشید که تمام فعالیت های شما باید برای جلب رضایت گوگل باشد؛ زیرا گوگل گوی رقابت را از دیگر موتورهای جستجو ربوده است. امروزه این گوگل است که سایت ها را رتبه بندی کرده و وب سایت های ممتاز را به کاربرانش پیشنهاد می کند. در سئو، باید فاکتورهای تایید شده گوگل را مد نظر داشت،که در موارد زیر با جزیئات بیشتر به این بحث پرداخت میکنیم. برای اطلاع بیشتر میتوانید مقاله رتبه‌بندی‌ سایت در گوگل چقدر زمان می‌برد؟  ما را مطالعه کنید

سئو

بخش اول (تعیین چهارچوب ذهنی صحیح برای شروع سئو):

اطلاعات تنها جنبه مهم نیست بلکه روش هم ضروری است. برای شروع بهینه‌سازی سئو و تجربه کاربری باید ابتدا اهدافتان را مشخص کنید.

هدف وب‌سایتتان چیست؟، می‌خواهید بفروشید؟، می‌خواهید ترافیک جذب کنید؟، می‌خواهید افراد روی تبلیغاتتان کلیک کنند؟

اگر تابه‌حال خودتان چیزی در اینترنت سفارش ندادید، حتماً این کار را انجام دهید. بی‌شک پیش از انجام خرید ساعت‌ها جستجو می‌کنید تا مطمئن شوید محصولی که می‌خرید کاملاً برای شما مناسب است. همین کار را برای کاربرانتان نیز انجام دهید یعنی به آن‌ها اطمینان دهید که محصول پیشنهادی شما برای آن‌ها مناسب‌ترین است.

پس ابتدا آن‌ها را بشناسید و برایشان Personas (سندی حاوی یک سری اطلاعات مربوط به کاربران/خریداران بالقوه) ایجاد کنید.

کمی دقیق‌تر: حال به نحوه بهینه‌سازی هم‌زمان سئو و بهبود کاربری می‌پردازیم.

1- دفن لینک‌های مرده:

لینک‌های مرده به صفحه بدنام 404 هدایت می‌شوند، که شما را برای الگوریتم‌های سئو و متخصصان تجربه کاربری وب‌سایت، غیرقابل‌اعتماد می‌کند. اگر لینکی در وب‌سایتتان دارید مطمئن شوید که به‌جای مورد انتظار هدایت می‌شود.

2- مشکلات متنی:

ما با چشم‌هایمان نگاه می‌کنیم اما موتورهای جستجو با الگوریتم‌ها. آنچه برای Googlebot مشکل است متن می‌باشد. اگر در حال بهینه‌سازی هستید، بر عناصر متنی صفحه خود تمرکز کنید.

3- مشکلات کلامی:

وقتی یک persona برای کاربر ایجاد می‌کنید، باید بدانید کاربر هدفتان چه کسی است. آن‌ها حتماً در زبانشان ترجیحاتی دارند، در صفحه‌ای که ایجاد می‌کنید از زبان آن‌ها استفاده کنید. علاوه بر این خود بهینه‌سازی کلامی، عدم استفاده از لغات پیچیده و تمرکز روی متن های واضح را پیشنهاد می‌کند. افراد صفحه شمارا با جستجوی یک کلمه کلیدی پیدا کردند بنابراین مطمئن شوید از آن کلمه کلید در صفحه استفاده کرده‌اید.

4- آهنربای جذب لینک:

جمع‌کردن بک لینک یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسب رتبه بالاتر در سئو است. این کار را می‌توانید با ایجاد محتوای جالب و درگیر کننده برای کاربران خود انجام دهید تا آن‌ها مطالب شما را با سایرین به اشتراک بگذارند. این امر موجب می‌شود تا سایر وب‌سایت‌ها هم علاقه‌مند به وجود شما در محتواهایشان باشند درنتیجه مخاطبان شما افزایش می‌یابد.

5- امکان حرکت آسان:

ساختار ناوبری(navigation) در وب‌سایت‌ها بسیار مهم است. اگر کاربران نتوانند اطلاعات مهم را پیدا کنند یا الگوریتم‌های موتورهای جستجو تشخیص ندهند که تمرکز صفحه روی چیست، شما به مشکل خواهید خورد. باید ساختار سایت به‌گونه‌ای باشد که حرکت در آن برای افراد ساده باشد.

6- سریع کردن وب‌سایت:

اگر افراد مدت‌زمان طولانی برای بارگذاری صفحه صبر کنند، ناامید می‌شوند، به همین دلیل گوگل به این پارامتر در رتبه‌بندی اهمیت می‌دهد. اطمینان حاصل کنید که صفحات سایتتان سریع کار می‌کند در غیر این صورت از یافتن خود در صفحه سوم جستجوی گوگل خسته می‌شوید.

Seo

7- بهینه‌سازی تگ عنوان:

ساختار اصلی وب‌سایت حول محور تگ‌ها می‌چرخد زیرا چارچوب اساسی است. تگ‌ها برای سئو و الگوریتم‌ها عالی است. علاوه بر این به صفحه هم نظم می‌دهد و تجربه کاربر را بهبود می دهد.

8- بهینه‌سازی HTML:

HTML  هم جزو چهارچوب‌های اساسی وب‌سایت است. وقتی محتوای کد HTML را بهینه‌سازی می‌کنید، موجب بهبود تجربه کاربری و رتبه سئو خود می‌شوید.

9- بهینه‌سازی تصاویر:

همان‌طور که قبلاً گفتیم ساختار وب‌سایت روی متن است حتی وقتی موضوع تصویر است. پس برای تصاویر نام توصیفی مناسب انتخاب کنید. در متن ALT از کلمه کلیدی استفاده کنید و برای هر تصویر شرح ویژه‌ای بنویسید.

10- بستن صفحات تکراری:

صفحات فرود تکراری بد و مشکوک هستند. اگر برای بازدیدکننده خود ارزش قائل هستید، تمامی این صفحات را حذف کنید. Google-bot در حال حاضر صفحات به این شکل را دیرتر و کمتر ایندکس می‌کند.

11- کلیه مشکلات صفحه‌نمایش:

گوگل به وب‌سایت‌هایی که طراحی ریسپانسیو ندارند رتبه پایین‌تری می‌دهد. پس به خاطر داشته باشید که وب‌سایت شما باید در تمامی صفحات ممکن بی‌نقص دیده شود(همچنین در موبایل).

12- ابزار بهینه‌سازی محتوا:

اگر از وردپرس برای انتشار محتوای خود استفاده می‌کنید به کمک پلاگین های آن می‌توانید سئو و تجربه کاربری وب‌سایتتان را بهبود بخشید.

سئو

بخش دوم (5 کلید روانشناسی در سئو برای حرفه ای ها):

هرچه که بازار هدف تان را بیشتر بشناسید کارایی کسب و کارتان بهتر خواهد شد. ابتدا باید نیازهای افراد را بشناسید و بدانید دنبال چه هستند حتی پیش از آنکه خودشان تشخیص دهند.

 روانشناسی در سئو به شما کمک می کند تا بازار هدف تان را دقیق تر بشناسید. شما باید بدانید که افراد هنگام جستجوی آنلاین به دنبال چه هستند و شما چطور می توانید آنچه مورد نیازشان است به بهترین شکل به آنها بدهید. برای موفقیت سئو باید روانشناسی بازار را بدانید و برای بهبود سایت تان استفاده کنید.

نتیجه‌گیری: بهبود سئو و تجربه کاربری موجب افزایش تبدیل، ترافیک و رضایتمندی می‌شود پس به آن توجه کنید.

1- چه چیزی رفتار خریدار آنلاین شما را هدایت می کند؟

تحقیق راجع به کلمه کلیدی به شما برای شناسایی آنچه افراد به منظور یافتن محصول یا خدمت تان استفاده می کنند، کمک می کند اما دانستن دلیل روش انتخابی برای جستجو مفیدتر است. به عنوان مثال افرادی که جستجوی خود را با عبارت “چه طور…..” آغاز می کنند، کاربران مقدماتی هستند که به دنبال یک استاد ماهر برای خود می گردند. این افراد دنبال اطلاعات مستقیم، آسان برای یافتن، خواندن و فهمیدن و اجرا کردن هستند.

افرادی که جستجو را با عبارت “چرا…… ” آغاز می کنند، هنگام حال تحقیق هستند و به دنبال یک پاسخ اند.

2- درک کاربر کلید است:

چشم انداز منحصر به فرد شرکت برای افراد توضیح می دهد که چرا باید شما را از میان این همه انتخاب کنند و از آن مهم تر نشان دادن اهمیت و درک کاربر از طریق محتواهای سایت و…. است.

به خاطر داشته باشید کسی علاقه ای به خواندن صفحه ای که اختصاص داده شده به تعریف از محصول یا خدمت عالی شما، ندارد و قطعا چنین صفحه ای منجر به تبدیل نمی شود. پس برای قانع سازی افراد به انتخاب شما باید ارزش را نشان دهید. استراتژی سئوتان باید نشان دادن ارزش محصول یا خدمت تان باشد. عکس و فیلم خیلی بهتر از یک متن می توانند توصیف گر باشند. فقط تگ alt و ویدئو transcript را فرامش نکنید تا گوگل بتواند آنها را ببیند.

3- شناسایی کلمات کلیدی طولانی برای درک نیازها:

کلمات کلیدی طولانی عباراتی هستند شامل 3 تا 5 کلمه که در استراتژی سئو بسیار قدرتمندند چون حجم جستجو برای آنها کمتر است  رقابت کمتر و کسب رتبه آسان تر می باشد. افراد در جستجوی راه حل هایی هستند که آماده خریدند. کلمات کلیدی طولانی را طوری بچینید که به آن بچسبند، انباشتن کلمات کلیدی افراد و موتورهای جستجو را از سایت تان دور می کند زیرا احساس بیهودگی به آنها می دهد.

4- بهبود محتواهای سایت با تبدیل در ذهن:

سئو راهی پیدا میکند تا اطلاعات مورد نیاز افراد را به آنها بدهد و متقاعدشان کند که نیازمند ارتباط با شما هستند. مطلبی بنویسید که نشان دهد محصول یا خدمت شما چطور نیاز خریداران را برطرف می کند و این منجر به تبدیل بیشتر می شود.

5- محتوای شما فروشنده ای غیر مستقیم است

آیا تک تک صفحات وب سایت تان محصول یا خدمت شما را می فروشد یا افراد را دور می کند. با تمامی صفحات تان مانند صفحه فرود رفتار کنید از طریق ترکیب فروش و محتوا. زیرا افراد از فروختن آشکارا لذت نمی برند.

نتیجه گیری:
استفاده از روانشناسی سئو به شما کمک می کند تا علاوه بر سئوی بهتر سایت بازار هدف تان را دقیق تر بشناسید و  نرخ تبدیل قدرتمند تری داشته باشید.

بخش سوم (تگ توضیحات):

یکی از عوامل مهم در افزایش کلیک در نتایج جستجو تگ توضیحات می باشد و البته در سئوی سایت  هم موثر است.

در اکثر CMS ها در بخش تنظیمات نوشته ها و یا صفحات شما می توانید این تگ توضیحات را بصورت دستی و اختصاصی بنویسید و تغییر دهید٬ بعضی اوقات به جای توضیحات ممکن است از واژه Description استفاده شده باشد که تفاوتی ندارد.

سئو

چطور برای متای تگ توضیحات متن حرفه ای بنویسیم؟

۱. مهم ترین بخش کار خود را مشخص کنید و دقیقا به همین قسمت اشاره کنید سایر بخش ها خیلی برای مخاطب مهم نیستند.

۲. از جملات دقیق و شفاف استفاده کنید کاری کنید به راحتی منظور شما را متوجه شوند و مطمئن باشند به سایت درست هدایت می شوند.

۳. به مهم ترین سوال مخاطبین خود پاسخ دهید اگر بدانید سوال دقیق مخاطب شما چیست با این کار به راحتی ترافیک به سایت شما منتقل می شود.

۴. مخاطب خود را در الویت اول قرار دهید به طوری که حتی ساده ترین اطلاعات را دست کم نگیرید و تا سطح آگاهی مخاطبین ساده سازی کنید.

۵. می توانید از داستان استفاده کنید و دقیقا در قسمتی جالب دعوت به ورود به سایت خودتان کنید.

۶. همیشه برای انسان ها بنویسید و سپس برای ربات ها بهینه سازی کنید

۷. تعداد کاراکتر مناسب را در نظر بگیرید.

۸. تعداد کارکتر مناسب برای متا تگ توضیحات ۱۵۵ کاراکتر می باشد.

۹. در توضیحات خود به اقدام دعوت کنید ( مانند cta )

تگ توضیحات را جدی بگیرید و برای نوشتن آن وقت بگذارید مطمئن باشید ضرر نخواهید کرد٬ کاری کنید اگر در رتبه هفتم صفحه اول هستید تنها و تنها متا تگ توضیحات حرفه ای شما موجب کلیک بر روی نام وب سایت شما شود.

بخش چهار (چه تعداد کلمه کلیدی مناسب است؟)

در این آموزش ۹ دقیقه و ۳۷ ثانیه ای در مورد این موضوع صحبت می کنیم که چه تعداد کلمه کلیدی برای انواع صفحات سایت مناسب است و همچنین چگونه با ترکیب چند استراتژی بهینه سازی قوی تری داشته باشیم.

این فیلم آموزشی سئو را همین الان ببینید.



بخش پنجم (سئوی خارجی سایت):

هر آنچه که در بیرون از سایت شما اتفاق می‌افتد و تاثیر مستقیم و غیر مستقیم بر سئو سایت شما دارد را سئوی خارجی سایت می‌گوییم

مهم ترین عوامل تاثیر گذار در سئوی خارجی سایت:

1.شبکه های اجتماعی

2.لینک سازی خارجی

3. قدمت وب سایت

4.ایجاد اعتماد گوگل

5.گواهی SSL

شبکه های اجتماعی (Social media):

یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار شبکه های اجتماعی هستند زیرا در 3 مورد بسیار کمکتان خواهند کرد:

مورد اول:

لینک سازی خارج از سایت یا بک لینک دادن که این عامل از نظر گوگل بسیار مهم است. حتی گاهی شاید سایت هایی باشند از نظر محتوایی ضعیف عمل کرده باشند ولی در رقابت سئو با دیگر سایت ها رتبه بهتری دارند زیرا تعداد بک لینک هایشنان بسیار زیاد بوده

مورد دوم:

کمک به برند سازی سایت که با کمک رسانه های اجتماعی این کار نسب به قبل بسیار راحت تر شده است

مورد سوم:

ایجاد ترافیک در سایت به کمک رسانه های اجتماعی، شما با تولید محتوا خوب و ارزشمند در شبکه های اجتماعی مخاطبین خود را می‌توانید جذب کنید با استفاده از این روش می‌توانید مخاطبین خود را به مرجرع اصلی اطلاعاتان که وب سایتتان است انتقال دهید.

در مقاله 5 نکته برای موفقیت در شبکه‌های اجتماعی درباره موفقیت و چگونگی موفقیت در شبکه اجتماهی پرداخته ایم

اینستاگرام:

یکی از بهترین رسانه های اجتماعی اینستاگرام است، که به دلیل امکانات فراوان و قابلیت موجود در آن اکثرا وب سایت ها دارای اکانت اختصاصی خود در اینستاگرام هستند، مدریت درست اینستاگرام بسیار می‌تواند بر ترافیک و فروش محصولات وب سایت شما تاثیر گذار باشد

لینک سازی خارجی

لینک سازی خارجی خود می‌تواند به چند بخش تبدیل شود:

تبلیغات:

شما با تبلیغات در سایت هایی که مرتبط به سایت، محتوا و محصولات شما می‌شوند در اصل دو کار انجام می‌دهید:

  1. جذب ترافیک برای سایتتان میکنید
  2. با تبلیغات در سایت های مرتبط  شما به گوگل تایید این مهر را میزنید که شما در این زمینه کار میکنید مرتبط هستید و حرفی برای گفتن داردید، و این موضوع در سئو سایت شما در زمینه‌ای که کار میکنید بسیار تاثیر دارد و رتبه‌ی بهتری نسب به دیگر رغیبانتان کسب خواهید کرد.

نکته‌ای که نباید فراموش کرد: تبلیغ کردن بسیار مهم است و این که کجا آن تبلیغ را بکنید بسیار مهم تر است، زیرا تبلیغ اشتباه کردن نتنها پولتان را هدر می‌دهد و ترافیکی به همراه ندارد، گوگل را هم نسبت به سایت خود و مفهموم اصلی سایت خود دور میکنید.

لینک سازی در شبکه های اجتماعی:

شما با لینک سازی در شبکه های اجتماعی  اعتبار سایت خود را بالا برده و از این طریق هم می‌توانید جذب ترافیک کنید.

قدمت وب سایت:

گوکل به تاریخ به وجود آمدن سایت بسیار اهمیت می‌دهد و اگر شما سایت جدید دارید سعی کنید با تولید محتوای خوب طی مدت زمانی نه چندان زیاد به گوگل بفهمانید سایت شما  ارزش رقابت با دیگر سایت های قدیمی را دارد در غیر این صورت رقابت در سئو بسیار برای شما سخت خواهد شد.

اعتماد گوگل

تمامی فعالیت های شما زیر نظر گوگل می‌باشد و این موضوع میتواند در بلند مدت روی اعتماد گوگل بر سایت شما تاثیر بگذارد.

وقتی شما در طی بلند مدت قوانین گوگل را در نظر داشته باشید و آن ها را رعایت کنید در رتبه بندی سئو شما در دراز مدت تاثیر میگذارد در غیر این صورت کار برای شما بسیار سخت خواهد شد پس بهتر است در چهار چوب درست حرکت کنید و نگران این نباشید که الان وضعیت سئوی سایت شما خوب نیست و دست به هر کاری مانند سئو کلاه سیاه نزنید

گواهی SSL

به طور مستقیم این موضوع بر سئوی سایت شما از طریق گوگل تاثیری ندارد، ولی از لحاظ تجربه کاربری به طور غیر مستقیم تاثیر گذار است اما چگونه؟

با تهیه گواهی (SSL (Socket Secure Layer از شرکت ارائه دهنده هاست، میتوانید حس امنیت برای کاربر ایجاد کنید و همین موضوع بر تجربه کاربری سایت شما تاثیر گذار است و تجربه کاربری بر سئو سایت

لینک های مرتبط به این بخش
تاثیر Ux در سئو

در مقاله بهبود تجربه کاربری: 8 نکته کلیدی به عوامل تاثیر گذار در تجربه کاربری پرداخته ایم که این موارد می‌تواند به طور غیر مستقیم بر سئو سایت شما تاثیر بگذارد.

با دانلود رایگان کتاب الکترونیکی  ۲۰۰ فاکتور موثر در سئوی سایت به مفاهیم جدید و کارآمد سئو پرداختیم

تاثیر Ux در سئو

بهبود تجربه کاربری و فضای سفید و تاثیر آن بر سئوی سایت را در این قسمت می‌توانید مطالعه کنید

راه های کسب درآمد از سئو (بخش سوم)

راه های کسب درآمد از سئو بسیار زیاد هستند که در این مقاله به تعدادی از آنها می پردازیم.
بهینه سازی سایت (سئو) می تواند به یکی از منابع درآمدزایی تبدیل شود.
90% کاربران اینترنت به کار موتورهای جستجو اکتفا می کنند؛ به همین دلیل اغلب کسب و کارهای اینترنتی به اهمیت سئو پی برده اند و به دنبال فردی برای بالا بردن رتبه سایت خود هستند.

چه کسانی این مقاله را بخوانند؟

کارمندانی که به دنبال شغل دوم مناسب می گردند، افراد بیکار، دانشجویان و علاقه مندان به داشتن یک شغل اینترنتی مناسب، می توانند این مقاله را بخوانند.
پس از خواندن این مقاله می توانید از این منبع درآمدی، به دست آورید یا درآمد خود را تا چندین برابر افزایش دهید.
ابتدا باید تکنیک های بهینه سازی سایت را بشناسید.

بهینه سازی رتبه سایت

سئو Search Engine Optimization یک هنر است که وب سایت شما را بهینه سازی می کند تا برای موتورهای جستجو نمایان شود و رتبه مناسبی در هنگام جستجوی کاربران اینترنت داشته باشید .

صدها موتور جستجو در دنیا وجود دارد که گوگل مهم ترین آنهاست ، اغلب این موتورهای جستجو هر روزه در حال جمع آوری اطلاعات وب سایت ها و رتبه بندی آنها هستند ، این رتبه بندی ها توسط الگوریتم های خاص که بر عواملی همچون : رقابت ، مرتبط بودن کلمات کلیدی ، لینک های ورودی ، لینک های داخلی و … متمرکز هستند ، صورت می گیرد .

چرا وب سایت شما نیاز به افزایش رتبه سایت در گوگل دارد ؟

  • در هر ماه ۱۳۱ میلیارد جستجو در وب انجام می شود

در هر دقیقه ۰۰۰ ۹۰۰ ۲ جستجو

در هر ساعت ۰۰۰ ۰۰۰ ۱۷۵ جستجو

یعنی در هر روز ۰۰۰ ۰۰۰ ۰۰۰ ۴ جستجو

  • بیش از ۱/۳ مردم دنیا به اینترنت دسترسی دارند .
  • ۶۱% از کاربران جهانی اینترنت بصورت آنلاین دنبال محصولات می گردند.
  • ۵۷% از بینندگان تلویزیون همزمان در حال کار کردن در وب هستند .

شما با بهینه سازی رتبه سایت تان برای کسانی که که در جستجوگرها به دنبال محصولات یا خدمات می گردند ، خود را نمایان می کنید و از این طریق ترافیک بیشتری آن ها را جذب وب سایت خود می‌کنید ، افزایش ترافیک موجب افزایش فروش و اثر گذاری وب سایت شما می شود .

بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو پروسه ای پیچیده دارد که مرحله به مرحله بر روی سایت شما اجرا می گردد.

با اجرای پروسه سئو شما جایگاه مناسبی در موتورهای جستجو پیدا می کنید . این جایگاه مناسب موجب افزایش ترافیک وب سایت شما می شود .

تکنیک های سئو

روش های استفاده برای بالا کشیدن رتبه وب سایت ها به دو دسته تقسیم می شوند:

تکنیک های سئو کلاه سفید:

به روش های اصولی و مطمئن برای بهبود رتبه سایت، سئوی کلاه سفید گفته می شود.
تکنیک های سئو کلاه سفید بر طبق موازین موتورهای جستجو انجام می شوند و در بلند مدت نتیجه بخش هستند.
روش هایی مانند تولید محتوای باکیفیت، کد نویسی اصولی صفحات وب سایت، ساختن بک لینک های اصولی، انتخاب مناسب کلمات کلیدی و انتخاب عناوین و توضیحات مناسب برای هر صفحه جزو اصول سئوی کلاه سفید است.

تکنیک های سئو کلاه سیاه:

در مقابل تکنیک های کلاه سفید، تکنیک های کلاه سیاه برای بهینه سازی سایت ها استفاده می شود که متاسفانه بر خلاف قوانین موتورهای جستجو انجام شده و در کوتاه مدت رتبه سایت را بالاتر می آورند.
سئوی کلاه سیاه موتورهای جستجو را فریب داده و با تقلب رتبه سایت را بالا می کشد.
تولید انبوهی از محتواهای کپی شده، خرید بک لینک، استفاده نامعقول و بسیار زیاد از کلمات کلیدی و استفاده از ربات ها و نرم افزارهای بک لینک ساز از جمله روش هایی است که در تکنیک سئوی کلاه سیاه به کار می روند.
البته باید گفت موتورهای جستجو سایت های متخلف را شناسایی کرده و آنها را حذف می کنند.

واقعاً می توان با بهینه سازی سایت پول درآورد؟

بله، با کمک سئو، به دست آوردن 3 یا 4 میلیون تومان در ماه کار سختی نیست. شما می توانید روی مباحث سئو مسلط شوید، وب سایت خودتان را بهینه کنید و رتبه اش را بهبود ببخشید، خدمات سئوی خود را به دیگران بفروشید و برای بهینه سازی وب سایت اطرافیان از آنها پول دریافت کنید. در ادامه این نوشته راه های کسب درآمد از سئو گفته شده است که با عملی کردن آنها می توانید به درآمد خوبی برسید.

نکته: پولی که از راه بهینه سازی سایت به دست می آورید متغیر است.
اضافه شدن بر رقمی که در بالا گفتیم به کار و وقتی که می گذارید بستگی دارد.

راه های کسب درآمد از سئو

  • سئو رایتینگ
  • تحلیل و آنالیز رتبه سایت
  • فروش سایت سئو شده و آماده
  • ساخت لینک و بک لینک

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره هر یک از این روش ها می خواهید در ادامه این نوشته ما را همراهی کنید.
می خواهیم کمی بیشتر درباره هر یک از این جایگاه های شغلی مرتبط با سئو صحبت کنیم.

سئو رایتینگ:

به کسی که اصول سئو را می داند و بر طبق آن اصول، محتوا تولید می کند سئو رایتر می گویند.
یکی از مواردی که باعث بهبود رتبه وب سایت می شود، تولید محتوای بهینه و اصولی است. در سئو رایتینگ، هدف بهبود رتبه سایت با استفاده از محتوای باکیفیت و سئو شده است.

تحلیل و آنالیز سایت:

ابزارهای بسیاری وجود دارد که می توان به کمک آنها وب سایت های مختلف را آنالیز کرد.
در این تحلیل ها، رتبه سایت و نقاط قوت و ضعف آن بررسی می شود.
معمولاً آنالیز انجام شده را برای مدیران سایت ارسال می کنند تا متوجه نقاط ضعف و قوت کارشان شوند.
در این تحلیل ها ایرادات کدنویسی و قالب سایت مشخص می شود. آنالیز کلمات کلیدی، آنالیز لینک ها، تحلیل های فنی، آنالیز رقبا و فعالیتشان از جمله وظایف یک تحلیلگر سئو است.

فروش سایت سئو شده و آماده:

بعضی از متخصصین سئو، چندین سایت سئو شده در یک زمینه خاص آماده می کنند و به مشتریان خود می فروشند.

ساخت لینک و بک لینک:

بک‌ لینک، یک لینک خروجی از یک صفحه به صفحه دیگر است. هرچه بک ‌لینک بیشتری به سایت شما روانه شود، سایتتان محبوب‌ تر خواهد بود.
استفاده مناسب از بک لینک مفید موجب بهبود رتبه سایت خواهد شد. بک لینک سازی مناسب به رشد وب سایت کمک کرده و مخاطب را جذب می کند. شما میتوانید برای سایت های دیگران بک لینک بسازید و برای این کار پول دریافت کنید.

چگونه می توانید خدمات سئوی خود را بفروشید؟

برای اینکه دیگران را مجاب کنید که از خدمات سئوی شما استفاده کنند، باید به مباحث سئو مسلط باشید. در کنار مهارت در بهینه سازی، شما باید اصول مذاکره را بدانید و با قدرت برای طرف مقابل کارتان را توضیح دهید.
برای شرکت ها و وب سایت های تجاری تخصصتان را توضیح دهید و بهبود رتبه سایت های شرکتی را قبول کنید. به علاوه  شما می توانید با ترکیب روش های گفته شده نیز درآمد قابل توجهی به دست آورید.

مدل های ترکیبی برای کسب درآمد از سئو

به بک روش بسنده نکنید.
شما می توانید مدل های مختلف را با هم ترکیب کنید و در ازای ارائه خدمات بیشتر پول بیشتری نیز دریافت کنید.
شما می توانید برای وب سایت های مختلف محتواهای سئو شده بنویسید،  وب سایت های دیگران را آنالیز کرده و به مدیر سایت گزارش دهید، کلمات ضد سئوی سایت را شناسایی و رفع کنید،  با مدیران سایت ها قرارداد طولانی مدت ببندید و برای انتقال سایت به صفحه اول گوگل تلاش کنید یا عیب و ایراد قالب و کدهای سایت را از بین ببرید.
ترکیب این تخصص ها به شرطی امکان پذیر است که در انجام دادنشان، حرفه ای عمل کنید تا دیگران شما را به عنوان یک سئوکار خبره بشناسند.

برای اینکه از سئو پول درآورید ابتدا باید به چه اصولی متعهد شوید؟

ابتدا باید به خودتان قول دهید که همواره از روش های قانونی و معتبر (سئوی کلاه سفید) برای بهینه کردن سایت ها استفاده کنید.
بعد از آن باید ابزارها و راه های مختلف برای سئوی حرفه ای را یاد بگیرید و برای تثبیت آموخته های خود تمرین کنید.
وب سایت وان کلیک می تواند به شما کمک کند که موضوعات بهینه سازی سایت را به خوبی یاد بگیرید.

یادتان باشد که …

بهینه کردن یک سایت و انتقال آن به صفحه اول گوگل به تداوم و پیگیری مستمر نیاز دارد.
حداقل زمان لازم برای بهبود رتبه سایت 3 ماه است.
از بررسی مداوم سایت ها دلسرد نشوید و به کارتان ادامه دهید.

البته ابزارهای گوگل به شما کمک می کنند تا بازدهی خود را بالا ببرید و در سریع ترین زمان، سایت مورد نظر را بالا بیاورید.

لینک های مرتبط به این بخش
3 ترفند سئو

3 ترفند در زمانی که تاکتیک های سئو جواب نداد، وقتی تاکتیک های سئوتان جواب نداد، چه کار باید بکنید؟

پروژه سئو موفق

اگر می‌خواهید یک  پروژه سئو موفق داشته باشید که در این مقاله به صورت یک آموزش صوتی به آن پرداخته‌ایم.

سئو رایتر

در مقاله معرفی سئو رایتر (Seo writer) ما با بررسی دقیق به مفهموم اصلی و کامل این حرفه و ویژگی های آن پرداخته‌ایم

یک نظر برای این نوشته موجود است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا