یک مشتری سختگیر چند هفتهای است که محصول پرفروش شما را زیر نظر دارد. بر اساس تحلیلهای وبسایتتان، او چندین بار از صفحهی محصول بازدید کرده است. سرانجام، مشخصات مورد نظرش را انتخاب کرده و محصول را به سبد خرید اضافه میکند، اما ناگهان در میانهی فرآیند پرداخت ناپدید میشود. شما سردرگم هستید.
آیا شما هم… رها شدهاید؟ مانند رها شدن در روابط، رها شدن سبد خرید نیز به طرز خستهکنندهای رایج است. تحقیقات موسسه Baymard نشان میدهد که 69.82٪ از سبدهای خرید آنلاین رها میشوند.
به عبارت دیگر، از هر 10 مشتری که کالایی را به سبد خرید خود اضافه میکنند، هفت نفر از آنها بدون تکمیل خرید آن را ترک میکنند.برنامه وان کلیک
فروشگاههای آنلاین به دلیل رها شدن سبدهای خرید، سالانه 18 میلیارد دلار از درآمد فروش خود را از دست میدهند.
گاهی اوقات، این موضوع به سادگی به خرید دلی یا تماشای ویترینی برمیگردد، کسی به طور ناگهانی کالایی را به سبد خرید خود اضافه میکند، بدون اینکه قصد واقعی برای خرید داشته باشد. در واقع، نرخ رها شدن سبد خرید در ماه دسامبر به اوج خود میرسد، زمانی که فروشهای جمعه سیاه و تعطیلات، خریداران لحظهای را جذب میکنند.
یک مطالعه دیگر نشان داد که 58.6٪ از خریداران آنلاین در سه ماه گذشته، سبد خرید خود را رها کردهاند زیرا “من فقط در حال مرور بودم/آماده خرید نبودم.” بیشتر این خریداران احتمالی، پیش از آغاز فرآیند پرداخت سبد خرید خود را رها میکنند، و این نوع از دست دادنها اجتنابناپذیر است.
اما در موارد دیگر، مشتریان پس از مواجهه با مشکلاتی در تجربه خرید آنلاین، سبد خرید خود را رها میکنند. این نوع رها کردن سبد خرید قابل پیشگیری است. در اینجا چند راهکار را خواهید یافت که میتواند به شما در بازیابی فروشهای از دست رفته کمک کند.
رابط کاربری گیجکننده وبسایت یا تعداد زیاد مراحل پرداخت، باعث ناامیدی خریداران میشود و به آنها فرصت میدهد تا در خریدهای خود تردید کنند.
ایجاد حساب کاربری نیازمند تلاش اضافی است. مصرفکنندگان ممکن است ضرورتی برای این کار نبینند، بهویژه اگر قصد دارند تنها یکبار خرید کنند. با این حال، کسبوکارها اغلب بر ایجاد حساب کاربری اصرار دارند تا بتوانند مشتریان را با ایمیل هدفگذاری مجدد کنند و تولید سرنخ را افزایش دهند.
خریداران جدید ممکن است تمایلی به افشای آدرس ایمیل خود یا اجازه دادن به شرکت برای ذخیره اطلاعات کارت اعتباری نداشته باشند. از دیدگاه مشتری، ایجاد حساب کاربری به معنای به خاطر سپردن یک رمز عبور دیگر نیز هست.
یک فرآیند پرداخت ایدهآل باید یک تجربه روان و بدون مانع باشد. فرآیند پرداخت معمولی به این صورت است: سبد خرید > اطلاعات صورتحساب > اطلاعات حمل و نقل > روش حمل و نقل > پیشنمایش سفارش > پرداخت > تأیید.
اگر فرآیند پرداخت از یک ترتیب منطقی پیروی نکند، ممکن است مشتریان را از ادامه خرید منصرف کند. همچنین، درخواست اطلاعات بیش از حد برای تکمیل خرید، مانند شماره تلفن، تاریخ تولد یا جنسیت مشتری، نیز میتواند مشتریان را دلسرد کند.
بسیاری از کسبوکارهای تجارت الکترونیک به خریداران جدید کدهای تخفیف یا مشوقهایی برای ایجاد حساب کاربری ارائه میدهند. اگر شما چنین مشوقهایی ارائه ندهید و رقیب شما این کار را انجام دهد، مشتری ممکن است خرید خود را از جای دیگری انجام دهد.
هیچ چیزی بیشتر از دیدن هزینههای غیرمنتظره در هنگام پرداخت، خریداران را از ادامه خرید منصرف نمیکند.
در واقع، مطالعهای از موسسه Baymard نشان داد که 48٪ از خریدارانی که قصد خرید واقعی داشتند (یعنی کسانی که فقط در حال تماشای ویترین نیستند) به دلیل هزینههای اضافی (حمل و نقل، مالیات و هزینهها) که بیش از حد بالا بود، سبد خرید خود را رها کردند.
در تلاش برای رقابت با آمازون، خردهفروشان بزرگ مانند Target، Walmart و Best Buy ارسال رایگان و دو روزه را رایج کردهاند و این امر باعث شده است که مشتریان در سایر مکانها نیز انتظار مزایای مشابه را داشته باشند.
برخی از فروشگاههای آنلاین زمان تحویل مورد انتظار یک کالا را تا مرحله پرداخت فاش نمیکنند. زمان تحویل معمولاً به موقعیت مشتری بستگی دارد، به ویژه برای کسبوکارهایی که به خارج از کشور ارسال میکنند.
به یاد داشته باشید که زمانهای تحویل قابل قبول در حال کاهش است.
با این حال، این موضوع به نوع کالا نیز بستگی دارد. اقلام سفارشی به طور طبیعی زمان بیشتری میبرند زیرا به صورت سفارش ساخته میشوند. اقلام فاسد شدنی و خانگی باید به سرعت تحویل داده شوند تا بهداشت غذا تضمین شود و چون مشتریان معمولاً آنها را به طور فوری سفارش میدهند. در مقابل، زمانهای تحویل برای کالاهای بادوام مصرفی مانند مبلمان کمی منعطفتر است.
خریداران آنلاین با فرض میزان ریسکی که به خاطر عدم امکان مشاهده و لمس محصول قبل از خرید به عهده میگیرند، خرید میکنند. مشتریان نیاز به اطمینان دارند که در صورت بروز نقص یا عدم رضایت از کیفیت کالا، میتوانند آن را بازگردانند یا وجه آن را بازپس گیرند — به ویژه برای خریدهای گرانقیمت.
ارائه یک سیاست مرجوعی انعطافپذیر یا مدت زمان بازگشت طولانیتر، اعتماد مشتریان را جلب میکند.
مشتریان به دلیل نگرانیهای گسترده درباره نقض دادهها و شیوع سیستمهای پرداخت بدون تماس (مانند ساعتهای هوشمند و کیف پولهای دیجیتال)، به گزینههای پرداخت مختلف تمایل دارند.
درگاههای پرداخل و سایر کیف پولهای دیجیتال به مشتریان این امکان را میدهند که بدون افشای اطلاعات کارت اعتباری خود به خردهفروشان، به صورت آنلاین خرید کنند و از اعتماد به فروشگاههای آنلاین ناشناس جلوگیری کنند.
بسیاری از فروشگاههای آنلاین همچنین برنامههای خرید اکنون و پرداخت بعدی بدون بهره (که به آنها «پرداختهای پس از خرید» نیز میگویند) را از طریق ارائهدهندگان شخص ثالث ارائه میدهند که این امکان را برای مشتریان فراهم میکند تا خریدهای بزرگتر را راحتتر تأمین کنند.
نشانههایی مانند طراحی وبسایت قدیمی، عدم وجود گواهی SSL، نام برند ناشناخته یا درگاه پرداخت ناآشنا میتواند مشتریان را از خرید منصرف کند.
عدم وجود شواهد اجتماعی مانند نظرات، توصیهها و محتوای تولید شده توسط کاربران باعث میشود مشتریان نتوانند به شما اعتماد کنند.
خریداران نمیخواهند اقلامی را به سبد خرید خود اضافه کنند و بعداً متوجه شوند که به دلیل محدودیتهای خرید یا موجودی محدود، نمیتوانند آنها را خریداری کنند.
اگر موجودی محصول کم است یا به عمد محدودیتهایی در تعداد خرید اعمال میکنید، این موضوع را بهطور واضح در صفحه محصول ذکر کنید مشتریان را در مرحله پرداخت شگفتزده نکنید.
سادگی مقایسه قیمتها و محصولات از برندهای مختلف به صورت آنلاین به این معنی است که مشتریان در هر زمانی میتوانند تنها با چند کلیک، محصول مشابه یا یکسانی را از رقبای شما پیدا کنند.
اگر پیشنهاد رقیب جذابتر باشد مانند کدهای تخفیف یا ارسال سریعتر، مشتری احتمالی شما خرید خود را رها خواهد کرد. به همین دلیل، مفید است که بهطور دورهای آنچه رقبای شما ارائه میدهند را بررسی کنید، بهویژه در دوران اوج خرید.
اگر وبسایت شما دارای رابط کاربری گیجکننده یا عملکرد کند باشد، مردم اعتماد خود را به محصول یا خدمات شما از دست میدهند.
طبق یک مطالعه اعتبار وب، 75٪ از مصرفکنندگان اعتبار کسبوکارها را بر اساس طراحی وبسایت آنها ارزیابی میکنند. به یاد داشته باشید که زمان بارگذاری و در دسترس بودن وبسایت خود را مطابق با فصل اوج خرید بهروزرسانی کنید.
همچنین، تستهای کراسبرادر و کراسدستگاه را انجام دهید تا مطمئن شوید فروشگاه آنلاین شما به درستی روی مرورگرها و دستگاههای مختلف کار میکند. میتوانید از Google Analytics برای پیدا کردن گزارشهای عملکرد وبسایت در دستگاههای مختلف استفاده کنید: Audience > Technology > Browser & OS یا Audience > Mobile > Devices.
نرخ رها کردن سبد خرید با تقسیم تعداد کل تراکنشهای تکمیل شده بر تعداد فروشهای آغاز شده (اضافه کردن به سبد خرید) محاسبه میشود.
سپس نتیجه را از یک کسر کرده و در 100 ضرب کنید تا نرخ رها کردن را بیابید. همچنین میتوانید از یک ماشینحساب نرخ رها کردن برای سادهسازی این فرآیند استفاده کنید.
ارائه سیاستهای شفاف فروشگاه، گزینههای پرداخت متنوع و یک فرآیند پرداخت ساده و بدون مانع به کاهش هزینههای ناشی از رها کردن سبد خرید کمک میکند. از Google Analytics برای شناسایی نقاطی که مشتریان از خرید خارج میشوند استفاده کنید، با بررسی صفحات خروجی برتر خود.
اجازه دهید خریداران در صورت تمایل از ایجاد حساب کاربری صرفنظر کنند. این کار با حذف مراحل اضافی، زمان پرداخت را کاهش میدهد و به کسانی که نمیخواهند اطلاعات شخصی خود را به اشتراک بگذارند، این امکان را میدهد که با اطمینان خرید کنند.
خرید به عنوان مهمان به این معنی است که مشتریان نیازی به ذخیره اطلاعات کارت اعتباری خود ندارند و تنها از آدرس ایمیل آنها برای دریافت بهروزرسانیهای مربوط به تحویل استفاده خواهد شد.
گاهی اوقات، خریداران چندین کالا را به سبد خرید خود اضافه میکنند و سپس فراموش میکنند که چه چیزی را خریداری کردهاند. یا ممکن است کالای قابل سفارشیسازی (مثلاً یک کفش که در رنگها و اندازههای مختلف موجود است) انتخاب کنند و بخواهند مطمئن شوند که مشخصات صحیح را انتخاب کردهاند.
افراد اغلب کالای مورد نظر را از سبد خرید خود حذف کرده، به صفحه محصول برمیگردند تا مشخصات را دوباره بررسی کنند و در نهایت خرید را کامل نمیکنند. گنجاندن تصویر محصول به همراه خلاصهای از مشخصات کلیدی محصول، اطمینان خاطر را فراهم میکند.
نوارهای پیشرفت ابزارهای رابط کاربری عالی هستند زیرا به کاربران میگویند چند مرحله دیگر در یک جریان کار باقی مانده است. این کار حس پیشرفت را ایجاد کرده و احتمال اینکه کسی به دلیل فرآیند پرداخت طولانی و غیرضروری، خرید را ترک کند، کاهش میدهد.
یک نوار پیشرفت تقریبا تکمیل شده همچنین تقویت بصری برای خریداران فراهم میکند تا به ادامه خرید خود تشویق شوند، زیرا میتوانند ببینند که چقدر در فرآیند پرداخت سرمایهگذاری کردهاند. میتوانید همچنین یادآوری سادهای از سبد خرید یا اطلاعرسانی بر روی وبسایت خود اضافه کنید.
برای مثال، اگر مشتری کالایی را به سبد خرید خود اضافه کند اما فرآیند پرداخت را آغاز نکند، میتوانید یک پاپآپ تنظیم کنید تا به مشتریان یادآوری کند که خرید خود را تکمیل نکردهاند.
با مالیاتها و هزینههای غیرمنتظره در مرحله پرداخت مشتریان را شگفتزده نکنید. این کار باعث میشود که احساس فریب خوردگی کنند. درباره هزینههای مربوط به حمل و نقل، پردازش و مالیات بهطور مستقیم اطلاعرسانی کنید. ایدهآل این است که این اطلاعات در صفحه محصول نمایش داده شود.
با این حال، هزینهها اغلب به موقعیت جغرافیایی یا آدرس حمل و نقل کاربر بستگی دارد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که اطلاعات قیمتگذاری بهروز را بلافاصله پس از ورود آدرس حمل و نقل مشتری ارائه دهید.
اگر امکانپذیر است، یک بازه برای هزینههای حمل و نقل قبل از مرحله پرداخت ارائه دهید اگر نمیتوانید رقم دقیقی را مشخص کنید (مثلاً: 2.99 تا 3.99 دلار برای حمل و نقل داخلی؛ 4.99 تا 10.99 دلار برای حمل و نقل بینالمللی).
اگر مشتریان از کد تخفیف استفاده کردهاند یا تخفیف ویژه خریدار جدیدی ارائه میدهید، نشان دهید که چقدر از قیمت اصلی کسر شده است. این کار باعث میشود مشتریان احساس کنند که معامله خوبی انجام دادهاند و احتمال تردید آنها کاهش مییابد.
فروشهای محدود به زمان نیز حس فوریت را ایجاد میکند، به ویژه اگر شمارش معکوس را نمایش دهید.
مشتریان تمایل دارند از روش پرداخت مورد نظر خود استفاده کنند، بهویژه اگر این روش راحتتر باشد و نیازی به وارد کردن اطلاعات صورتحساب در هر بار خرید از برند جدید نداشته باشند. بررسی کنید که مشتریان شما به چه روشهای پرداختی تمایل دارند و ادغامهای مناسب را ارائه دهید.
ارسال رایگان هزینه خرید را کاهش میدهد و باعث میشود افراد کمتر به فکر تجدیدنظر در خرید خود بیفتند.
بر اساس اطلاعات، 66٪ از مصرفکنندگان انتظار دارند که ارسال رایگان برای تمام سفارشهای آنلاین ارائه شود، در حالی که 80٪ انتظار دارند ارسال رایگان برای سفارشهایی با مبلغ معین از محصولات فراهم شود
اگر مرحله بعدی در فرآیند پرداخت واضح نباشد، کاربران سبد خرید خود را رها خواهند کرد.
مرحله بعدی در فرآیند پرداخت را با دعوت به اقدامهایی که به کاربر میگویند چه انتظاری داشته باشند، برجسته کنید.
اطمینان حاصل کنید که CTAها (دعوت به اقدامها) برای هر مرحله مشخص و با واژگان آشنا باشد. تلاش نکنید که خلاق یا بازیگوش باشید. برای مثال، پس از دکمه «افزودن به سبد خرید»، دکمه دعوت به اقدام بعدی باید «خرید اکنون» باشد تا فرآیند پرداخت آغاز شود.
واضح کنید که کاربران قبل از فشردن دکمه نهایی «تأیید و پرداخت»، فرصتی برای مرور خرید خود خواهند داشت.
کاربران باید بتوانند با یک کلیک بین سبد خرید و فروشگاه جابجا شوند. به این ترتیب، اگر بخواهند اقلام اضافی به سبد خرید خود اضافه کنند یا مشخصات یک کالا را قبل از پرداخت دوباره بررسی کنند، به راحتی میتوانند این کار را انجام دهند.
اطمینان حاصل کنید که آنها بتوانند از داخل فرآیند پرداخت به صفحات محصول دسترسی داشته باشند (اقلام موجود در فهرست ثبت سفارش باید دارای URLهای قابل کلیک باشند).
بسیار سهلگیر بودن در زمینه بازپرداختها و مرجوعیها میتواند حاشیه سود شما را کاهش دهد، اما به ایجاد اعتماد کمک میکند بهویژه اگر شما یک کسبوکار جدید هستید که کالای گرانقیمتی میفروشد.
دوره بازگشت استاندارد برای بیشتر خردهفروشان 30 روز است. به طور کلی، بیشتر خردهفروشان آنلاین بازپرداخت برای کالاهای سفارشی را قبول نمیکنند. اما نباید این موضوع را بهطور غیرقابل انعطاف اجرا کنید. اگر سفارش مشتری به اشتباه یا به دلیل نقص از سوی شما نادرست است، باید به آنها بازپرداخت کنید یا با خطر آسیب به شهرت خود در اثر نقد منفی روبرو شوید.
با نمایش نمادهای معتبر امنیتی و گواهینامههای مربوط به حفاظت از دادهها، مانند نشانهای امنیتی معتبر و گواهینامههای مربوط به پرداخت آنلاین، به مشتریان ایرانی اطمینان دهید که اطلاعات شخصی و مالی آنها بهطور امن و محافظتشده در طول فرآیند خرید نگهداری خواهد شد. این نمادها به مشتریان نشان میدهد که فروشگاه شما به اصول امنیتی پایبند است و برای محافظت از اطلاعات آنها اقدامهای لازم را انجام میدهد.
محتوای تولید شده توسط کاربران(UGC) به شکل نظرات، امتیازات و عکسهای مشتریان، اعتماد را با مشتریان بالقوه ایجاد میکند. شواهد اجتماعی به پدیدهای روانشناختی اشاره دارد که در آن افراد اقدامات دیگران را در یک موقعیت خاص دنبال میکنند.
اگر مشتریان بالقوه ببینند که دیگران از شما خرید میکنند و محصولاتتان را مثبت ارزیابی میکنند، تمایل خواهند داشت که همین کار را انجام دهند. بهطور برجسته UGC را در صفحات محصول، کمپینهای ایمیل مارکتینگ و رسانههای اجتماعی نمایش دهید. اگر تعداد نظرات و ارزیابیها بالای 1,000 است، تعداد فروشهای خود را نیز نشان دهید.
UGC کوتاه شده عبارت User Generated Content به معنای محتوای تولید شده توسط کاربر است.
علاوه بر بهینهسازی وبسایت خود، میتوانید از روشهای بازاریابی الکترونیک برای منصرف کردن مشتریان از ترک سایت بدون تکمیل خرید یا هدفگیری مجدد افرادی که سبد خرید خود را رها کردهاند، استفاده کنید.
پاپآپ خروجی نوعی پوشش وبسایت است که زمانی نمایش داده میشود که کاربر قصد دارد از صفحه خارج شود، بهمنظور متقاعد کردن او برای ماندن. فناوریهای شناسایی خروج حرکت ماوس کاربر را در صفحه دنبال میکنند.
اگر نشانگر ماوس از ناحیه فعال مرورگر (پنجره محتوای واقعی در وسط صفحه) خارج شود، پاپآپ فعال میشود. میتوانید پیامرسانی را بر اساس نوع کاربر یا صفحه وبی که مشاهده میکند، شخصیسازی کنید.
برای مشتریانی که محصولات را به سبد خرید خود اضافه کردهاند، پاپآپ خروجی میتواند یک انگیزه یا کد تخفیف ارائه دهد تا آنها را متقاعد به تکمیل خرید کند.
تبلیغات ریمارکتینگ به خریداران یک دعوت دوستانه برای تکمیل خریدهایشان ارائه میدهد. ریشههای اصلی رها کردن سبد خرید را بررسی کنید تا بتوانید تبلیغات را شخصیسازی کرده و الگوهایی برای متداولترین سناریوها ایجاد کنید.
اگر مشکل هزینههای حمل و نقل است، پیشنهاد ارسال رایگان را ارائه دهید. محتوای متناسب باعث میشود که مصرفکنندگان 40٪ بیشتر احتمال داشته باشند که با تبلیغات تعامل داشته و خرید کنند. ابتدا با دعوت دوستانهای یادآوری کنید که سبد خرید خود را رها کردهاند و آنها را به تکمیل خرید ترغیب کنید. تبلیغات باید شامل وبسایت و شبکههای اجتماعی باشد، بنابراین از بیش از یک کانال ریمارکتینگ استفاده کنید.
ابزارهایی مانند Google Analytics با امکانات پیشرفته تجارت الکترونیک میتوانند به شما کمک کنند تا قیفهای تبدیل جامع ایجاد کنید و دقیقا شناسایی کنید که کاربران در کجا از فرآیند خرید خارج میشوند. میتوانید با استفاده از گزارشهای تجسم قیف، بررسی کنید که کاربران به چه صفحاتی مراجعه میکنند و چه نسبتی در هر مرحله از قیف باقی میمانند.
اگر مشاهده کنید که میزان خروج در صفحه پرداخت زیاد است، ممکن است به دلیل CTAهای نامشخص، تعداد کم گزینههای پرداخت یا عملکرد ضعیف سایت باشد. این گزارشها همچنین ممکن است ناهنجاریهایی در قیف شما را نشان دهند؛ شاید مشتریان مجبور باشند برای ورود به حساب کاربری از سبد خرید خارج شوند، که احتمال خروج از فرآیند را افزایش میدهد. داشتن این بینشها به شما امکان میدهد که جریان کاربر را بهبود ببخشید.
زمانی که یک طراحی، چیدمان یا نوع محتوای جدید را معرفی میکنید، همیشه آزمایشهای A/B را انجام دهید تا ببینید کدام نسخهها بهترین عملکرد را دارند. به عبارت دیگر، باید همیشه بیش از یک نسخه از طراحی جدید داشته باشید تا در صورتی که اولین نسخه عملکرد مطلوبی نداشت، نسخههای دیگری نیز در دسترس باشد. آزمایش A/B به شما این امکان را میدهد که بر اساس یافتههای خود بهبودهایی انجام دهید.
برای مثال، اگر متوجه شدید که یک خط موضوع خاص در ایمیلها نرخ باز شدن بالاتری را ایجاد میکند، میتوانید از آن استفاده کرده و سپس آن را در برابر نسخههای دیگر و بهبود یافته آزمایش کنید تا نسخهای را بیابید که بالاترین نرخ تبدیل را داشته باشد.
اطمینان حاصل کنید که در هنگام اجرای آزمایشهای A/B، تنها یک متغیر را در هر بار تغییر دهید تا بتوانید شناسایی کنید که چه چیزی بر عملکرد کمپین جدید تأثیر میگذارد.
کلام آخر
رها کردن سبد خرید تا حدی قابل پیشگیری است. بهینهسازی وبسایت، ارائه تجربه خرید آسان و قابلناوبری و ارائه گزینههای پرداخت متنوع، احتمال رها کردن سبد خرید را کاهش میدهد.
با این حال، در برخی موارد، ممکن است نتوانید سبدهای خرید رها شده را بازیابی کنید. قیفهای تبدیل خود را بررسی کنید تا تفاوت بین مشتریان صرفا مرورگر (کسانی که قبل از شروع فرآیند پرداخت سبد خرید خود را ترک میکنند) و مشتریان با نیت خرید که به دلیل مشکلات موجود در وبسایت شما از خرید منصرف میشوند، را شناسایی کنید.
سؤالات متداول درباره سبدهای خرید رها شده
1.چگونه رها کردن سبد خرید بین دسکتاپ و موبایل تغییر میکند؟
بسیاری از خریداران ممکن است خرید را در یک دستگاه شروع کنند و آن را در دستگاه دیگری تکمیل کنند. به عنوان مثال، ممکن است آنها یک کالا را در گوشی هوشمند خود در طول ناهار مرور کنند و سپس خرید خود را در کامپیوتر دسکتاپ در خانه نهایی کنند.
به مشتریان این امکان را بدهید که به راحتی خرید خود را در بین دستگاهها ادامه دهند. اگر آنها آیتمهایی را در سبد خرید خود در دستگاه موبایل اضافه کنند و سپس جلسه جدیدی را در دستگاه دیگری آغاز کنند، سبد خرید آنها باید با همان آیتمها پر شود و نیازی به شروع از ابتدا نباشد.
2.آیا میتوانم سبد خرید الکترونیکی را از ابتدا بسازم؟
شما میتوانید از نرمافزارهای سبد خرید ثالث استفاده کنید یا سبد خرید خود را از ابتدا بسازید. اگر از تکنولوژیهای تجارت الکترونیک ترکیبی (نوعی معماری نرمافزاری که به کسبوکارها این امکان را میدهد که میکروسرویسهای بهترین برند را بهجای تکیه بر یک تأمینکننده نرمافزار ثالث انتخاب کنند) استفاده کنید، میتوانید میکروسرویسهای جداگانهای برای سبد خرید، پرداخت و پرداخت نهایی خریداری کنید و گزینههای سفارشیسازی بیشتری داشته باشید.
3.تفاوت بین نرمافزار سبد خرید و نرمافزار وبسایت تجارت الکترونیک چیست؟
نرمافزار سبد خرید قابلیتهای اضافی سبد خرید را برای وبسایتهای تجارت الکترونیک موجود فراهم میآورد و به تاجران این امکان را میدهد که فرآیند پرداخت را سفارشی کرده و محصولات مرتبط را متقابلفروش کنند.
از سوی دیگر، نرمافزار وبسایت تجارت الکترونیک تمام ویژگیهایی را که برای ساخت یک وبسایت تجارت الکترونیک از ابتدا نیاز دارید، ارائه میدهد. بسیاری از تأمینکنندگان نرمافزار وبسایت تجارت الکترونیک همچنین ویژگیهای سبد خرید، پرداخت و پرداخت نهایی خرید را علاوه بر طراحی وبسایت، تحلیل وب و بهینهسازی سایت ارائه میدهند.