رفتن به محتوای اصلی

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا

منبع: hubspot

مترجم: سمیرا حسینی

وقتی صحبت از بازاریابی محتوا میشود،

در حقیقت کسب وکار شما باید روی بازایابی محتوا سرمایه گذاری کند.

زیراکه؛

باعث بهبود سطح کسب و کار شما میشود،

نرخ تعامل ار بالا میبرد، افزایش آگاهی برند را در پیش دارد،

سطح فروش زا بیشتر میکند و در نتیجه باعث افزایش ارتبطا با مخاطب شما میشود.

خب دو تا سوال پیش می آید

  • آیا شرکت شما در حال حاضر روی تولید و بازاریابی محتوا سرمایه گذاری کرده است؟
  • آیا مایل به ادامه ی این مسیر هستید؟ یا دوست دارید در این مسیر شروع به فعالیت کنید؟

 

بازاریابی محتوا انواع مختلفی دارد.

خب نکته ی اصلی و کلیدی  این است

که کدام محتوا موثرتر است تا شما بتوانیداز آن استفاده کنید و به هدفتان در بازاریابی محتوا برسید.

خب با بررسی های ما چند نمونه از این تاکتیکها که روشهای موثری هم هستند،

به شما میگوییم که بازاریابی محتوا ر دست کم نگیرید.

و روی بازاریابی محتوا تمرکز کنید.

البته در نظر داشته باشید که روشهای بازاریابی محتوا همیشه در حال آپدیت شدن است

و ترندهای مختلفی از بازاریابی محتوا به وجود می آید.

بهتر است محتوای خود را بر اساس مشکلی که تجارت شما یا همان محتوای شما حل میکند، ایجاد کنید.

حالا بگذارید بیشتر و دقیقتر راجع به تاکتیکهای بازاریابی محتوابه شما توضیح دهم.

ایجاد محتوای منسجم و سریالی برای نفوذ بیشتر:

ایجاد محتوای زنجیره ای یا همان سریالی به این معناست

که شما محتواهایی در سایت خود ایجاد کنید که به موضوعات مربوطه و صفحات مشابه لینک داده شود.

یعنی شما یک موضوع اصلی را انتخاب کنید

و زوایای مختلف آن را مورد بررسی قرار دهید و لینکهای مختلف هر مقاله را در مقالات و صفحات مربوطه قرار دهید.

این عمل برای این منظور است که شما جز رنکینگ موتورهای جست و جو باشید.

اما چطور و چگونه؟

بدین صورت که شما یک موضوع اصلی را انتخاب کنید مثلا اینستاگرام،

و بعد زوایای مختلف آن را که برای مخاطب جذاب است را در نظر بگیرید مثلا افزایش حرفه ای فالوئر، بازاریابی در اینستاگرام، چگونه ادمین اینستاگرام شویم و غیره … .

که هر کدام از این زوایا میتواند موضوع جذاب و جداگانه ای برای محتوا باشد.

شما با این عمل دارای یک انسجام و یکدستی در محتوا میشوید

و با دادن لینکهای داخلی به سئو ی صفحات خود هم کمک میکنید.

انسجام و سریالی بودن موضوعات موجب میشود

محتوای شما برای رنکینگ موتورهای جست و جو هم انتخاب شود.

پس هنگام نوشتن یک محتوا روی سئو شدن محتوای خود هم تمرکز کنید.

برای داشتن یک سئوی خوب میتوانید اینجا را کلیک کنید.

خب برای شروع بهتر است ابتدا موضوع اصلی را بنویسید

و کلمات کلیدی را در آن جای دهید

و بعد محتوا های سریالی و زنجیره ای را بنویسید .

و باید زوایای مختلف آن موضوع را در نظر بگیرید و

جزئیات بیشتری از موضوع اصلی را بیانگر باشید

البته فراموش نکنید همه این وضوعات باید با لینک های داخلی به هم لینک شده باشند

محتواهای چند رسانه ای

نکته ی مهم دیگر که در بازاریابی محتواباید در نظر بگیرید ،

محتواهای چند رسانه ای است

محتوای چند رسانه ای چیست  ؟

یعنی محتواهایی که درغالب ویدئو،عکس ، اینفوگرافیک و صوتی باشد .

همه این ها شانس بیشتر دیده شدن را افزایش میدهد .

در ضمن ممکن است مخاطب های شما انواع مختلفی از محتوا را دوست داشته باشند

مثلا برخی به محتواهای عکس محور و برخی محتواهای ویدئویی وغیره … واکنش نشان دهند

پس شما باید طیف گسترده ای از افراد باسلایق وعلایق متفاوت را در نظر بگیرید

برای ایجاد انواع مختلف محتوا کافی است در موتور های جست وجو سرچ کنید

مثلا برای ایجاد محتوایی با فرمت gif میتوانید عبارت “چطور gif بسازم” را سرچ کنید

قبلا راجع به انواع محتوا در پیج اینستاگرام وان کلیک پست گذاشتیم

میتوانید با کلیک کردن روی این لینک کلیک کرده  و آن را

مشاهده کنید .

اهمیت محتوا

تولید محتوا ، فقط به هدف تولید محتوا دررسانه های اجتماعی دیگر فایده ای ندارد ؛

حتی برای شما ترافیک ساز هم نیست !

و به درد تجارت و مخاطب شما هم نمیخورد .

شما باید محتوایی تولید کنید که نرخ تبدیل شمارا افزایش دهد .

داشتن محتوا بدین معنی نیست که ترافیک ایجاد شده در صفحه ی شما هم هدفمند است .

بنابراین برای ایجاد محتوای هدفمند و بازاریابی محتوا ، شما باید محتوایی ایجاد کنید ،

که به کار شما وابسته و مرتبط باشد .

برای اینکه متوجه شوید محتوای شما ارزشمند است یا نه میتوانید از سه راهکار زیر استفاده کنید :

1. شناسایی موضوعاتی که با کسب وکار شما مرتبط هستند

2. کدام یک از موضوعات به مخاطب شما مربوط است

3. شناسایی موضوعاتی که پتانسیل ایجاد ترافیک بیشتری برای شما دارد .

این روش به شما کمک میکند تا محتوایی ایجاد کنید تا عملکرد بهتری داشته باشد .

استراتژی برای تولید محتوا

بازاریابی محتوای موثر در سال جدید موجب رشد بسیار شما خواهد شد

همین امر موجب میشود که نیاز شما به بازاریابی محتوا مشخص گردد

و ادامه این مسیر موجب توسعه کسب وکار شما میشود

و افراد را وامیدارد تا بیشتر از برند شما بشنوند

شما میتوانید با بازاریابی محتوای اصولی اعتماد مخاطب را جلب کرد

و مخاطبان شما بفهمند که که محتوای شما ارزشمند است

بجای فقط تولید کردن محتوا سعی کنید محتوای هدفمند و پر از اطلاعات تولید کنید تا مخاطب را باخود همراه کنید

اگر هنور هم نمیدانید چطور محتوا تولید کنید؛

حتما از دوره ی تولید محتوای وان کلیک استفاده کنید

برای استفاده از این دوره اینجا کلیک کنید .

تا اینجا راجع به بازاریابی محتوا به صورت کلی و برای سئو کردن صحبت کردیم.

از اهمیت بازاریابی محتوا هم، هم در این مقاله و هم د رمقالات قبلی گفته ایم.

الان میخواهیم کمی با جزئیات بیشتر به اینستاگرام مارکتینگ بپردازیم.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از اینستاگرام مارکتینگ روی این لینک کلیک کنید.

اینستاگرام مارکتینگ(بازاریابی محتوا در اینستاگرام) برای چه کسب و کارهایی مفید است؟

برای همه ی کسب و کار ها مفید است.

البته همانطور که قبلا هم گفته بودیم باید بدانید چه نوع محتوایی برای مخاطبین شما مناسب است.

محتوا باید تاثیر گذار و جذاب باشد و در نگاه اول مخاطب را جذب کند.

اگر شما بتوانید روشهای این نوع بازاریابی محتوا را بشناسید

و مخاطب خود را درگیر کنید قطعا در کسب و کار خود پیشرفت شگرفی خواهید داشت.

البته بدانید اینستاگرام روز به روز در حال آپدیت شدن است

و باید با این روند پیش بروید تا بتوانید موفق شوید.

هدف از حضور شما در اینستاگرام چیست؟

قبل از شروع به هر فعالیتی در اینستاگرام بهتر است هدف از حضورتان در اینستاگرام را بدانید

برای حضور در اینستاگرام دلایل مختلفی میتواند وجود داشته باشد،

مثلا برای بعضی ها پیدا کردن جامعه هدف،

افزایش فروش، ایجاد آگاهی برند… و یا حتا؛

برخی از کسب و کار ها برای  تعامل بیشتر با مشتری وارد اینستاگرام می شوند

تا مشتری از  فعالیت هایی که کمتر دیده می شود

و همچنین فرهنگ کاری آن برند بیشتر بداند.

بعضی از کسب و کارهای بزرگ از اینستاگرام برای تثبیت جایگاه خود استفاده می کنند.

مثلا بعضی از شرکتهای بزرگ  همچون شرکت سامسونگ

نیازی برای افزایش فروش در اینستاگرام ندارد.

اما از طریق اینستاگرام برای تثبیت برند خود و به اشتراک گذاشتن فعالیت های خود

اقدام می کند تا در ذهن ها بماند.

این کار او به نوعی برندینگ و ایجاد افزایش آگاهی برند است.

اکثر کسب و کار ها از اینستاگرام برای افزایش فروش خود استفاده می کنند.

در حقیقت بازاریابی محتوا یا Instagram Marketing

را ، روشی برای افزایش فروش می دانند.

به عنوان مثال شرکت دیجی کالا یا بامیلو با استفاده از اینستاگرام

محصولات دارای تخفیف خود یا محصولات جدید را به مخاطبان خود می فروشند.

شما هم میتوانید از این روشها برای افزایش فروش و برندینگ و خیلی چیزهای دیگر استفاده کنید.

فقط باید بدانید که چه روشی برای بازاریابی برای برند شما مناسب است و افراد بیشتر در کدام پلت فرم منتظر خدمات شما هستند.

سعی کنید در همه پلت فرم ها حضور داشته باشید.

این، شانس شما را برای دیده شدن افزایش میدهد.

البته باید بدانید حضور شما در همه پلت فرمها زمانی خوب و هدفمند است که برای هر پلت فرم به صورت جداگانه و مناسب محتوا ایجاد کنید.

هر پلت فرم روش متفاوتی برای بازاریابی محتوا دارد.

مثلا لحن شما در اینستاگرام صمیمی و دوستانه است اما در لینکدین این گونه نیست و باید لحن شما رسمی تر باشد.

همانطور که حتما خودتان هم مطلع هستید، اهداف در اینستاگرام می تواند بسیار مختلف باشد.

پس لطفا همین الان چند دقیقه فرصت بگذارید و اهداف خود را درباره حضور در اینستاگرام مشخص کنید.

 9اصل مقدماتی برای شروع بازاریابی در اینستاگرام

برای این که پروفایل و پست های شما بهتر باشد، به نکات زیر توجه کنید:

  1. انتخاب نام مناسب برای اکانت اینستاگرام یک اصل بدوی و مهم است.پزیرا که این نام برای تگ کردن شما در صفحات مختلف استفاده میشود و نام برند شماست.پس سعی کنید نامی که انتخاب میکنید هدفمند و گویا باشد.در ضمن این نام به سرچ شدن شما و بالا آمدن نام شما به عنوان پیجهای ابتدایی کمک میکند.

  1. پروفایل یک کسب و کار اینستاگرامی باید عمومی یا به اصطلاح پابلیک باشد تا هر فردی بتواند به راحتی محتویات داخل آن را ببیند.پس سعی کنید یک صفحه بیزنسی داشته باشید. زیرا داشتن یک صفحه بیزنسی امکانات فراوان بیشتری را در اختیار شما قرار میدهد. بعضی از افراد به اشتباه صفحه تجاری اینستاگرام خود را به صورت خصوصی قرار می دهند.

 

  1. یکی از نکات مهم عکس پروفایل اینستاگرام شماست. عکس کسب و کار ها باید لوگوی آن ها باشد.در ردیف بعدی باید عکس کیفیت لازم را داشته باشد چرا که عکس پروفایل بی کیفیت، خیلی جالب نخواهد بود.

 

  1. نکته مهم دیگر این است که شما نام پیج خود را زیر عکس پروفایل خود بنویسید. حتا المقدور به صورت فارسی بنویسید تا به شما در سرچ و رنکینگ کمک کند.

 

  1. بیو پروفایل شماخیلی مهم است. باید خیلی گویا و هدفمند باشد، بهتر است از 150 کاراکتری که می توانید استفاده کنید، بیشترین تاثیرگذاری را بر مخاطب خود داشته باشید.

  2. ششمین نکته برای بهبود برند کسب و کارتان مربوط به بخش وب سایت است که باید در آن آدرس سایت شرکت یا سازمانتان را وارد کنید. این کار پرستیژ کسب و کار شما را بالا می برد. از این آدرس برای لندینگ پیج یا کانال تلگرام هم می توانید استفاده کنید که توصیه نمی کنم.

 

  1. حتما از تگ لوکیشن استفاده کنید که کمک می کند در قسمت search اینستاگرام بهتر ظاهر شوید تا کاربران بیشتری بدست آورید.

 

  1. استفاده از عکسهای با کیفیت اعتبار بیشتری به صفحه شما میدهد. این کار موجب میشود در فضای رقابتی این روزه در اینستاگرام جایگاه ویژه ای داشته باشید و بیشتر در خاطر بمانید.

 

  1. هیچ وقت از تاثیر هشتگ ها، غافل نشوید. در پست های خود از هشتگ های مرتبط استفاده کنید. اینستاگرام برای هر پست منتشر شده؛ محدودیت 30 هشتگ را دارد ولی به این معنا نیست که حتما از تمام ظرفیت آن استفاده کنید. معمولا استفاده از 10 تا 11 هشتگ در هر پست، تاثیرگذار است.

 

با توجه به این مقاله و مقالات اخیر ما در زمینه بازاریابی محتوا،

به نظر شما چه محتواهایی در اینستاگرام بهتر و بیشتر دیده میشوند؟ً!

امیدوارم از این مقاله هم لذت برده باشید.

در قسمت دیدگاه برای ما بنویسید که دوست دارید مقاله ی بعدی ما در چه زمینه ای باشه؟

 

علیرضا مشیری امین

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا