برای موفقیت در اینستاگرام راهکارهای زیادی وجود دارد که در این مقاله به چند مورد…
20 دلیل برای اینکه چرا استارتاپها شکست میخورند!
امروز قصد دارم تا شما را با شایعترین علل شکست استارتاپها آشنا کنم تا اگر شما هم قصد راهاندازی یک استارتاپ حرفهای را دارید یا اینکه درحالحاضر مشغول فعالیت و مدیریت آن هستید، موفقیت شما حتمی و روزبهروز بیشتر و بیشتر شود.
به گفته خبرگزاری بلومبرگ 8 نفر از 10 کارآفرینی که کسبوکار خود را آغاز میکنند، در 18 ماه اول با شکست مواجه میشوند. 80٪ سقوط کرده و دچار ورشکستگی شدهاند. این شکستها چه دلایلی دارد؟
چالشهایی که در ادامه میخوانید، همه مواردی است که کارآفرینان بزرگ نیز در ابتدای شروع کسبوکارشان با آنها دست و پنجه نرم کردهاند. اما آنچه که مهم است آگاهی از علل وقوع و مدیریت صحیح برای به حداقل رساندن خطرات ابتدایی و مواجه نشدن با بحرانهای شدید در مسیر راه است.
20 مورد از مهمترین و اصلیترین دلایل شکست استارتاپها را با هم میخوانیم:
عدم نیاز بازار
1. عموماً استارتاپها زمانی موفق میشوند که بتوانند مشکلی را از بقیه حل کنند.
به پایان رسیدن پول
2. استارتاپها در دو حالت بیپول میشوند. اول زمانیکه بدون بودجه باشند و دوم زمانی است که بودجه بیش از حد باشد و بیدقت خرج کنند.
تیمِ نادرست
3. بیانگیزگی، کمبود تخصص و نداشتن هدف مشترک، همگی میتوانند یک استارتاپ را به انفعال بکشانند.
خارج شدن از رقابت
4. ترکیبی از جزئیات مثل تخصص، انگیزه و یا جذب سرمایه میتواند یک استارتاپ را از رقابت خارج کند.
قیمتگذاری / مشکلات ارزشی
5. برخی استارتاپها یک محصول فوقالعاده ولی گران را عرضه میکنند؛ این موضوع میتواند مشکلاتی در برنامه درآمدی و فروش ایجاد کند.
محصول ضعیف
6. اگر تمرکز اصلی بنیانگذاران در آغاز مسیر بر روی محصول نباشد، نتیجه نهایی میتواند برای کاربر ناامیدکننده باشد.
عدم وجود طرح کسبوکار
7. صرفاً داشتن یک ایده عالی کافی نیست. بنیانگذاران باید از ابتدا بر روی یک استراتژی درآمدی فکر کنند.
بازاریابی ضعیف
8. بعضی از بنیانگذاران فکر میکنند یک محصول عالی خودش برای خودش تبلیغ میکند؛ با همین تفکر محصول را به مخاطب، اشتباه و از طریق کانالهای نادرست معرفی میکنند.
در نظر نگرفتن مشتری
9. حواسپرتی و تردید میتواند تمرکز را از روی مشتری و نیازهایش دور کند.
زمانبندی بد برای معرفی کردن محصول
10. دیر یا زود معرفی کردن محصول میتواند به یک اندازه در به موفقیت رسیدن آن مانع ایجاد کند.
از دست دادن تمرکز
11. ایجاد تغییر در هدف و ایدهها میتواند بنیانگذاران استارتاپها را گیج کند و باعث فراموش کردن و از بین بردن تمرکز روی هدف و ایده اصلی محصول شود.
عدم هماهنگی تیم و سرمامیه
12. در نظر نگرفتن خواستههای سرمایهگذاران و یا تسلیم شدن به طور کامل در مقابل خواستههایشان هردو به یک اندازه ضربهزننده است. این ضربه میتواند با به وجود آمدن تنش بین سرمایهگذاران نیز وارد شود.
پیوُت (تغییر مسیر) بد
13. اگر پیوت (تغییر مسیر) با بیدقتی انجام شود و بر اساس اطلاعات پشتیبانی نباشد، میتواند تمام استارتاپها را به مسیر غلطی هدایت کند.
نبود اشتیاق
14. اگر بنیانگذاران فقط بهخاطر سود برای تولید محصول اشتیاق داشته باشند و به آن ایمان قلبی نداشته باشند، به سرعت از دور خارج میشوند.
موقعیت مکانی بد
15. اگر استارتاپ در جایی باشد که در آن استعداد زیادی وجود داشته باشد، میتواند به بنیانگذاران کمک کند. موقعیت مکانی مناسب همچنین میتواند به عیبیابی محصول هم کمک کند.
عدم وجود سرمایه و علاقه سرمایهگذار
16. کمبود سرمایه و علاقه سرمایهگذار میتواند منجر به این شود که ایده، قابلیت تبدیل شدن به کسبوکار را نداشته باشد و به نوعی آماده و مناسب جذب سرمایه نباشد.
چالشهای قانونی غیرمنتظره
17. چالشهای قانونی غیرمنتظره میتوانند مسیر رشد استارتاپها را تغییر داده و به سمت زمینه و بازار متفاوتی ببرد.
استفاده نکردن از شبکه/ ادوایزرها
18. اگر بنیانگذاران به اندازه ارتباطات خودشان از ارتباطات سرمایهگذاران استفاده نکنند، نمیتوانند به اندازه کافی تراکنش جذب کنند.
استیصال و بیرمقی
19. بنیانگذاران عموماً زندگی مالی متعادلی ندارند و درگیر شدن بین موضوعات و چالشهای مختلف، باعث استیصال و بیرمقی در آنان میشود.
شکست خوردن در پیوُت
20. صرفاً داشتن یک ایده عالی کافی نیست. بنیانگذاران باید از ابتدا بر روی یک استراتژی درآمدی فکر کنند.
برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است