اینستاگرام به طور مداوم در حال تکامل است و ویژگیهای جدیدی تقریباً هر ماه عرضه میشوند.
اما به جای تلاش برای آزمایش همه چیز به یکباره، توصیه میکنیم که در سال 2024 از یک “رویکرد علمی” برای استراتژی اینستاگرام خود استفاده کنید.(آموزش اینستاگرام)
ما در زیر “فرمول” سهقسمتی خود را توضیح میدهیم.
این فرمول ما برای ساختن استراتژی اینستاگرام شما در سال 2024 است:
اگر استراتژی اینستاگرام شما بر رشد متمرکز است، اولین قدم تمرکز بر دستیابی به مخاطبان جدید است.
خبر خوب این است که تاکتیکهای زیادی وجود دارد که میتوانید برای افزایش دسترسی خود در اینستاگرام از آنها استفاده کنید.
بازار هدف چیست (و چگونه بازار هدف خود را پیدا کنید)
تاکتیکهای اینستاگرام برای دستیابی به مخاطبان جدید:
با نوشتن مشترک یک پست فید یا ریل با یک کاربر دیگر اینستاگرام، به مخاطبان جدید دست یابید.
به طور منظم ریلزها را به اشتراک بگذارید تا از طریق تبهای Reels و Explore به مخاطبان جدید دست یابید.
پستهای چرخشی فرمت مناسبی برای به اشتراک گذاشتن محتوای آموزشی یا آموزنده هستند. بهترین بخش؟ آنها بسیار قابل اشتراکگذاری هستند. اشتراکگذاری بیشتر = دسترسی بیشتر.
یک عبارت پر جستجو را به فیلد نام اینستاگرام خود اضافه کنید تا از طریق صفحه اکسپلور، قابل مشاهدهتر شوید.
برگزاری یک مسابقه یا هدیه دادن، یک تاکتیک سریع برای افزایش دسترسی است، به ویژه هنگامی که الزامات ورود شامل تگ کردن دوستان یا به اشتراک گذاشتن پست در استوریها باشد.
با این پکیج:
🎯: دیگه نیازی نیست نگران ایده، قلاب یا کال تو اکشن باشید!
🌱: بهجای سردرگمی، تمرکزتون رو روی رشد و پیشرفت بیزینستون بذارید.
⚙️: مشکلات فنی؟ به کمک این برنامه همه رو حل میکنید!
وقتی این پکیج رو تهیه کنید، تا 30 روز آینده خیالتون از تولید محتوا راحت میشه و میتونید روی کارهای بزرگتر و مهمتر تمرکز کنید!
پس همین الان اقدام کنید و اولین قدم به سمت موفقیت بیشتر رو بردارید! 👏
پس از اینکه به طور موفقیتآمیز به مخاطبان جدید در اینستاگرام دست یافتید، قدم بعدی تبدیل آنها به دنبالکنندگان است.
برای استفاده از یک تشبیه ماهیگیری، میتوانید هر تعداد بار که میخواهید، قلاب بیندازید اما بدون طعمه مناسب، احتمالاً صیدی نخواهید داشت.
تاکتیکهای اینستاگرام برای تبدیل بازدیدکنندگان به دنبالکنندگان:
یک بیوگرافی خوب و طراحیشده در پروفایل شما به مخاطبان میگوید که شما درباره چه چیزی هستید. آن را به عنوان یک تابلو بالای درب فروشگاه خود تصور کنید که مردم را به ورود تشویق میکند.
ستونهای محتوای مشخص به شما کمک میکنند تا پستهایی ایجاد کنید که با مخاطبان هدف شما همراستا باشد. هر چه ستونهای محتوای شما واضحتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که مردم حساب شما را دنبال کنند.
هایلایتهای استوری اینستاگرام در بالای پروفایل شما قرار دارند و برای ارائه یک پیشنمایش سریع از آنچه حساب شما درباره آن است، عالی هستند. مطمئن شوید که هایلایتهای شما بهروز، بازتابدهنده موضوعات اصلی محتوا و بصری با برند شما هماهنگ باشند.
پستهای خاصی را در بالای شبکه پستهای خود نمایش دهید. این میتواند یک ریل محبوب، پست معرفی یا پستی باشد که تعداد زیادی اشتراکگذاری دارد. بگذارید محتوای برتر شما درخشان باشد.
اولین تاثیرات مهم هستند! ایجاد یک شبکه که همراستا با برند شما، هماهنگ و به وضوح محتوای شما را نمایش دهد، هنوز یکی از بهترین روشها برای تبدیل بازدیدکنندگان به دنبالکنندگان است.(آموزش اینستاگرام)
آخرین بخش از فرمول موفقیت در اینستاگرام ما، پرورش یک جامعه قوی و فعال است.
خوشبختانه، اینستاگرام پر از ویژگیهایی است که برای ایجاد حس جامعه و افزایش تعامل عالی هستند. در اینجا شش مورد برای تمرکز در سال 2024 آورده شده است.
تاکتیکهای اینستاگرام برای ساخت جامعه:
استوریها بهگونهای طراحی شدهاند که غیررسمی و تعاملی باشند، و بنابراین کانال مناسبی برای محتوای گفتگومحور هستند. از استیکرهای تعاملی برای جلب تعامل استفاده کنید و در دوربین حضور پیدا کنید تا برند خود را انسانیتر کنید. با استفاده از لیستهای دوستان نزدیک (Close Friends)، محتوای اختصاصی به دنبالکنندگان بسیار فعال ارائه دهید.
در ایجاد جامعه، گوش دادن به اندازه صحبت کردن اهمیت دارد. زمان بگذارید تا به نظرات پاسخ دهید و گفتگوها را در پستهای خود تشویق کنید. در توضیحات اینستاگرام خود از فراخوان به عمل استفاده کنید و از ویژگی نظرات پینشده (Pinned Comments) برای شکلدهی به گفتوگو استفاده کنید.
پخشهای زنده مستقیم و بدون ویرایش هستند و بنابراین کانال عالی برای ارتباط با مخاطبان به شیوهای شخصیتر به شمار میآیند. علاوه بر این، اکنون میتوانید پخشهای زنده اینستاگرام را زمانبندی کنید که برای ایجاد هیجان و افزایش تعداد بازدیدها بسیار مفید است.
اگر فکر میکنید میمها فقط مختص حسابهای شوخی هستند، دوباره فکر کنید. در سال 2024، میمها برای ارتباط با جامعه شما و ایجاد تعامل کلیدی هستند. اگر به دنبال الهام هستید، به آنچه که مخاطبان شما واقعاً دوست دارند یا از آن متنفرند فکر کنید و بررسی کنید که چگونه این احساسات میتوانند به عنوان متون روی تصاویر محبوب اعمال شوند.
مخصوص برای سازندگان محتوا، این ابزار عالی برای ساخت جامعه است. راهی آسان برای ارسال بهروزرسانیهای بهموقع، جمعآوری بازخورد یا معرفی پیشنمایشهای محصولات جدید است.
و تمام شد!
ممکن است احساس کنید که انواع مختلفی از محتوا برای مدیریت وجود دارد، اما لازم نیست که همه را به یکباره پوشش دهید.
تحویلها را به نیازهای هفتگی و ماهانه تقسیم کنید، آزمایش کنید، مداوم باشید و ببینید چه چیزی مؤثر است.
راهنمای بازاریابی اینستاگرام:7 ترفندی که واقعاً جواب میده