راز موفقیت در اینستاگرام
برای موفقیت در اینستاگرام راهکارهای زیادی وجود دارد که در این مقاله به چند مورد آن اشاره میکنیم.
بگذارید قبل از شروع این مقاله یک چیز را کامل برایتان مشخص کنم،لازم نیست که برای موفقیت در اینستاگرام یک برند مشهور بسازید.موفقیت در اینستاگرام مربوط به عدد فالوئر نیست.در عوض موفقیت در اینستاگرام به 2 چیز مهم بستگی دارد:
1.فالوئرهایی با تعامل بالا (مثلا یک اکانت با هزار فالوئر واقعی)
2.محتوای خوب
زمانی که شما تازه در اینستاگرام فعالیت خود را شروع میکنیدو با استراتژی های بازاریابی آشنا میشوید،به نظرتان موفقیت در اینستاگرام دشوار میرسد،اما اینجا شما متوجه خواهید شد که چگونه میتوان با داشتن یک برنامه و رویکرد مناسب موفق شد.به همین دلیل ما درصدد این برآمدیم در مقاله ای با زبان ساده اما موثر وکاربردی،5 راز موفقیت در اینستاگرام را برای شما بازگو کنیم.این 5 راز یا همان استراتژی را بعد از این مقاله به کار ببرید و از تاثیر شگرف آن برای ارتقای پیج اینستاگرامتان لذت ببرید.با استفاده از این رازهای بازاریابی میتوانید سطح دیگری از مارکتینگ در اینستاگرام را شاهد باشید.
استراتژی محتوا:
همانطور که در مقاله های قبل به ویژه مقاله ی اهمیت بازاریابی محتوا هم ذکر کرده بودیم،تاکنون باید متوجه شده باشید که فقط انتشار عکس و ویدئو در صفحه اینستاگرام کافی نیست.نمیتوان انتظار داشت که مخاطبان شما به این نوع از محتوا واکنش مثبتی نشان دهند.در عوض، باید استراتژی های خاصی برای محتوا در نظر بگیرید؛درست همانند کاری که شما برای هر نوع کمپین بازاریابی یا مارکتینگ انجام میدهید.بهتر است از جزئیات بیشتری برایتان بگویم:باید بگردید و بهترین پستها را در زمینه ی شغلی خود پیدا کنید،در ضمن حتما در این مسیر رقبای خود را نیز رصد کنید.5 الی 10 نفر از رقبای خود را پیدا کنید و چند پست برتر آنها را در ماه های اخیر بررسی کنید.نقاط مشترکشان مثل،محصولات مرتبط، رنگهای استفاده شده، عکسهایی که استفاده کردند، تم هایی که دارند و … را یادداشت کنید،ببینید کدام یک از این نوع محتواها عملکر بهتری داشت اند.فقط صرف این که از این برندها کپی کنید، آنها را فالو و یا بررسی نکنید؛بلکه باید بدانید این کار فقط باید به شما در راستای ایده گرفتن و دانستن این نکته که کدام محتوا عملکرد بهتری دارد کمک میکند نه تقلید کردن. باید بدانید مخاطبان شما افراد باهوشی هستند و متوجه کپی بودن محتوا میشوند.سعی کنید با استفاده از محتواهایی که قبلا دیده اید خودتان نیز مجددا محتوا ایجاد کنید.این امر موجب میشود تا کم کم یاد بگیرید چگونه انسجام و کیفیت را در پستها ارائه کنید.در نتیجه این کار باعث میشود پیام خود را بهتر به مخاطب برسانید.بنابراین سعی کنید برنامه محتوایی برای یک تا دوماه خود بنویسید.سعی کنید تا جایی که میتوانید محتوای منحصر به فردی ایجاد کنید،خب البته گفتنش آسان است،اما محتوای خلاقانه در اینستاگرام عملکرد بهتری دارد ؛البته راه های زیادی هم برای ایده گرفتن وجود دراد.
حتما از ابزارهای ادیت عکس برای محتواهایتان استفاده کنید.حالا چه از فتوشاپ چه از VSCO، محتوایتان باید خوش رنگ و لعاب باشد تا بتوانید مخاطب را جذب کنید.شاید به نظرتان برنامه ریزی کردن برای محتوا کار بسیار سختی باشد اما،نتیجه ای که حاصل میشود قطعا ارزشش را دارد.تعامل بالا در نتیجه ی داشتن محتوای خوب است.زمانی که شما بتوانید مخاطب را جذب کنید قطعا این مخاطب بعدها منتظر پستهای بعدی شما میماند،چون پستهای شما جذاب بوده.
استفاده از هشتگ های ترند:
به عنوان برندی که در فضای مجازی مشغول به فعالیت است،شما به بازارایابی محتوا نیاز دارید.اما سعی کنید در این مسیر سعی کنید زیاد تبلیغات نکنید،منظورم این است تبلغات زیادی که از حد تحمل مخاطب خارج باشد.با توجه به آمارهای سال 2016،پنجاه و هفت درصد از کابران، برندها را در فضای مجاری به علت تبلیغات زیاد انفالو میکنند.
سعی کنید از تبلیغات زیاد خودداری کنید.
اما،بازاریابی اصولی برندتان را فراموش نکنید، برند شما نیاز به تبلیغات دارد.بهتر است بدانید استفاده از 7 الی 10 هشتگ در پستهای اینستاگرامی برندتان بسیار موثر است.این بدین معناست که هشتگها بایدخاص باشند و در خاطر افراد نیز بمانند.این کار باعث میشود نرخ UGC یا همان محتوای تولید شده توسط کاربر افزایش یابد.
UGC: یعنی محتوای مرتبطی که فالوئرهای شما در رابطه با هشتگ شما تولید میکنند. و از این هشتگ هم برای انتشار آن محتوا استفاده میکنند.)
نکته: در نظر داشته باشد که گاهی میتوانید کلمات کلیدی هشتگهایتان را با کلمات دیگر ترکیب کرده و هشتگ جدیدتری بسازید.برای اینکه بدانید کدام هشتگها ترند هستند میتوانید از سایت ubersuggest.com استفاد کنید.این سایت آنالیز دقیقی از عملکرد هشتگها به شما میدهد.
CTA یا فراخوان مناسب:
هر شرکتی در رابطه با استراتژی های مارکتینگ در اینستاگرام باید از خودش بپرسد:چه چیزی موجب میشود تا دیگران ما را دنبال کنند و با ما ارتباط داشته باشند؟!طبق صحبتهای قبلی مان،انتشار عکسهای زیبا البته که لازم است و میتواند در مرحله اول مخاطب را به صفحه ما بیاورد اما کافی نیست،اما در مرحله ی بعد،چطور مخاطب شما باید بفهمد که اقدام بعدی چیست؟
هدف شما از انتشار این عکس زیبا چه بوده است؟
اگر شما در این مرحله بتوانید یک فراخوان مناسب بنویسید،قطعا اقدام بعدی یک واکنش مناسب از سوی مخاطب است،مثلا لایک یا کامنت یا خرید و دایرکت دادن.نوشتن کپشنهای خوب از از جمله عواملی است که تعامل را بالا میبرد.لینک فراموش نشود.
اینستاگرام در میان ابزارهای بازاریابی یک ابزار منحصر به فرد است.با دانستن یک سری اصول و ترفند میتوانید در اینستاگرام موفق شویدو همچنین یک اینستاگرام موفق داشته باشید.در بایو پروفایل خود فراموش نکنید لینک بگذارید و افراد را از طریق کپشن به لینک بایو سوق دهید.به همین دلیل توصیه ام به شما این است لینک بایو یک لینک خوب و کارآمد باشد.شما با دادن لینک در بایو افراد را به لندینگ پیج سایت یا اپ خود سوق میدهید.
تعامل با کاربران اینستاگرام:
اگر شما فرد جدیدی در اینستاگرام هستید و بیزنس خود را تازه شروع کرده اید،خیلی زیاد باید روی افزایش تعامل با کاربران تمرکز کنید.این یکی از رموز موفقیت در اینستاگرام است.سعی کنید اگر فن پیجهایی دایرد حتما با آنها در ارتباط باشید چون آنها نیز باعث رشد شما میشوند.
تعاملات رباتی ممنوع:
هیچکس از صحبت کردن با ربات خوشش نمی آید، پس از این کار دوری کنید.حتی برندهای بزرگ هم سعی میکنند که زمانی را به پاسخ گویی به کاربران اختصاص دهند.مثلاگاهی دیده ام که جوابهای طنز آمیز نیز برای کاربران کامنت میگذارند،این کار باعث میشود فضای صمیمی تری با کاربران و برند ایجاد شود.البته در این بخش باید دقت کنید که منظور من این نیست که پاسخ تک تک کامنتهای افراد رابدهید،اما همین پاسخ گویی به سولات و نظرات دیگران برای حساب اینستاگرام شما معجزه میکند.این راز تعامل بالاست.اگر شما پرسشی را بی پاسخ بگذارید،تصویر برند خود را در ذهن مخاطب خراب میکنید.پس مطمئن شوید شما تمام تلاش خود را برای پاسخ به پرسشهای افراد انجام داده ای.حتی زمانی که شما کامنتهای افراد را میخوانید میتوانید از نظرات سازنده افراد استفاده کرده،و بای ایجاد محتواهای بعدی از آنها استفاده کنید.چون شما دقیقا برای همین مخاطب هاست که محتوا تولید میکند،پس خیلی مهم است که کابر پسند باشد و کابر بتواند با آن ارتباط برقرار کند.
ارتباط با اینفلوئنسرها:
همانطور که قبلا هم گفته بودیم،بسیاری از برندها از روش UGC یا محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده میکنند،تا بتوانند با کاربران ارتباط بیشتری برقرار کنند.این کار باعث میشود تا محتوای شما بیشتر دیده شود.تبادل اکانت ها در این روش بسیار افزایش می یابد.در این صورت دیگر لازم نیست صفحه ای با میلیونها کاربر داشته باشید،یا این که یک فرد مشهور باشید تا محتوایتان دیده شود.برای این که بتوانید از این روش استفاده کنید باید اینفلوئنسرهایی را در نیچ کاری مرتبط خود پیدا کنید.شاید از خودتان بپرسید چطور میتوان اینفلوئنسرهایی در نیچ مرتبط با کسب و کار خود پیدا کرد؟پس ادامه ی متن را برای یافتن پاسخ این سوال بخوانید:برای این کار میتوانید از سایت buzzsumo استفاده کنید.برای پیدا کردن میکرو اینفلوئنسرها ابزار مناسبی است.سعی کنید در این بین با اینفلوئنسرها ارتباط بگیرید ولی از همان ابتدا نروید سر این موضوع کهشما میخواهید با آنها تبادل و همکاری داشته باشید.بهتر است ابتدا با لایک کردن و کامنت گذاشتن و سوالهای کلی پرسیدن شروع کنید،کم کم این ارتباط را گسترده تر کنید و سوالات جزئی بیشتری بپرسید.
راز موفقیت شما در اینستاگرام چیه؟
برامون بنویسید، خوشحال میشیم نظرتونو بدونیم.راز موفقیت ما اسلحه ی سری مون بوده که اتفاقا در دوره های ادمین به شرکت کننده ها هم گفتیمتا اونها هم بتونن در اینستاگرام موفق بشن.
امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.