رفتن به محتوای اصلی

6 عامل ضروری برای استخدام مسئول دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتر

استخدام دیجیتال مارکتر چه ضروریاتی دارد؟

1.مدیریت سایت:

یک دیجیتال مارکتینگ خوب نیاز به یک وب‌سایت عالی دارد و کسی که در جایگاه دیجیتال مارکتر قرار می‌گیرد باید بتواند از عهده این وظیفه برآید.

مدیریت سایت شامل موارد زیر می شود:

 ساخت و تکمیل صفحات سایت

 سئو

 تولید محتوا و مقاله

 پاسخگویی به تیکت‌ها، چت و نظرات کاربران

 گرافیک سایت مثل ساخت بنر و عکس‌های مورد نیاز سایت

دیجیتال ماکتر

2. سئو:

سئو یکی از مهم‌ترین بخش‌های دیجیتال مارکتینگ است. زیرا ترافیک اصلی و مورد نیاز شما برای فروش را تامین می‌کند. این افراد می‌توانند مشتریان مهمی برای کسب‌وکار شما باشند.

و اگر سایت شما در صفحه نخست گوگل نباشد، شما تعداد زیادی از مشتریان خود را از دست می‌دهید.

سئو شامل موارد زیر می‌شود:

 سئو صفحات

 پیشنهاد کلمات کلیدی موثر

 ساخت بکلینک‌های با کیفیت

 ساخت محتوای مورد نیاز ویژه سئو

 لینک‌سازی داخلی

دیجیتال مارکتر

 

3. ویدئو

یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی فیلم است. یک دلیل بسیار ساده دارد فیلم‌ها به راحتی می‌توانند تصور درستی از محصول و خدمت شما به کاربران بدهد.

برای فروش یک محصول کافی است، فیلم با کیفیتی از محصول شامل اندازه، کیفیت و سایر عوامل مهم در ذهن مشتری را بسازید. این کار با نوشتن بسیار دشوار است و حتی ممکن است کاربر نتواند تصویر دقیقی از نوشته شما پیدا کند.

ویدئو شامل بخش‌های زیر می‌شود:

 فیلم برداری

 برش و ادیت و…

 سناریو فیلم (بسیار مهم)

 ساخت تیزر

 عکاسی

 ساخت اینفوگرافیک یا موشن گرافیک

دیجیتال مارکتر

4. ایمیل مارکتینگ:

ایمیل مارکتینگ، ابزاری که فراموشش کردید ولی بسیار کارآمد است. با معرفی محصولات جدید و تشویق کاربران به خرید از طریق ایمیل می‌توانید فروش خود را افزایش دهید.

چند مزیت مهم دارد. سریع است و قابل اندازه‌گیری و در کل یکی از بهترین ابزارهای موجود برای بازاریابی اینترنتی است. متاسفانه در ایران بهای کافی به آن پرداخته نشده و کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما برای ایمیل مارکتینگ باید چه مواردی را در نظر داشت:

 نوشتن ایمیل‌های غیر تبلیغاتی

 نوشتن ایمیل‌های تبلیغاتی

 ساخت مسیرها و کمپین‌ها

 برنامه‌ریزی و ارسال منظم

 ارسال ایمیل به گروه‌های کاربران

دیجیتال مارکتر (ایمیل مارکتینگ)

5. تبلیغات:

همان‌طور که انتظار داشتید، تبلیغات جزو وظایف یک دیجیتال مارکتر است. او باید بداند از بودجه تبلیغاتی خود چطور استفاده کند و برای رسیدن به هدف چقدر تبلیغ کند.

خروجی قیف تبدیل، در کسب‌وکارهای متفاوت فرق می‌کند و او باید نسبت تبدیل را سریعاً متوجه شود تا بر اساس این نسبت شروع به تبلیغات کند.

برای تبلیغات موارد زیر را در نظر بگیرید:

 محتوای تبلیغات

 محل تبلیغات

 امور فنی (ساخت صفحه فرود و …)

 متن تبلیغاتی

 تحلیل تبلیغات

دیجیتال مارکتر (تبلیغات)

 

6. رسانه‌های اجتماعی:

در ایران دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده با بازاریابی در رسانه های اجتماعی. در حالی که این فقط یک بخش از کار است. فعلاً در ایران این بخش بسیار مؤثر است ولی همیشه همین‌طور نخواهد ماند و هر لحظه ممکن است روندها تغییر کند مثل زمانی که تلگرام فیلتر شده و کسب‌وکارهای روی آن به شدت ضرر کردند.

توجه داشته باشید رسانه فقط اینستاگرام نیست. در همه رسانه‌های زیر باید فعال باشید:

 لینکداین

 اینستاگرام

 تلگرام

 گوگل پلاس

 پینترست

 و شبکه‌های دیگر که مرتبط با کار شماست.

دیجیتال مارکتر (رسانه‌های اجتماعی)

 

بعد از مطالعه موارد بالا دو سوال در ذهن شما ممکن است ایجاد شده باشد.

اول این که ممکن است شما متوجه نشده باشید ما دقیقاً در چه موردی صحبت می‌کنیم و بعضی اصطلاحات برای شما گنگ بوده باشد.

دوم این که فکر کنید فردی که همه این مهارت ها را داشته باشد نمی‌شناسید.

خب در مورد موضوع اول، شما باید اطلاعات خودتان را در مورد کسب‌وکار اینترنتی افزایش دهید و مانند یک مدیر فرآیندها را مدیریت کنید تا کسب‌وکار شما در اینترنت هم موفق شود. دانش کافی در مورد دیجیتال مارکتینگ قطعاً در سال‌های پیش رو نیاز اصلی مدیران خواهد بود.

در مورد دوم حق با شماست!

باید تیم دیجیتال مارکتینگ خوبی بسازید و خود شما رهبری این تیم را به دست بگیرید. در این مورد باز هم باید مسلط به دیجیتال مارکتینگ باشید. می‌توانید با جذب دو یا سه دیجیتال مارکتر متخصص همه موارد ذکر شده را با کیفیت عالی انجام دهید.

در ایران مجموعه منسجمی برای آموزش دیجیتال مارکتینگ وجود ندارد و هر مدرس بخشی را که خودش مسلط است تحت عنوان دیجیتال مارکتینگ درس می‌دهد. پس در انتخاب محل یادگیری دیجیتال مارکتینگ حتماً خوب تحقیق کنید و سرفصل‌های کلاس را با این مطلب مقایسه کنید پیشنهاد می‌کنم حتماً در سمینار بهمن ماه وان کلیک با موضوع وبمستری و دیجیتال مارکتینگ است شرکت کنید.

از این مقاله برای استخدام یک نیروی عالی دیجیتال مارکتینگ حتماً استفاده کنید.

کسری رفالیان

کسری رفالیان

کسری رفالیان هستم . متخصص فروش و روانشناسی فروش. از مذاکره لذت می برم. علاقه زیادی به ایده پردازی دارم و طراحی استراتژی جزو علاقه مندی هام هست .
مربی مدیران و فعالان حوزه کسب و کار هستم و از موفقیت دیگران لذت می برم

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا